Skrevet av Emne: God nok start, men veien videre?  (Lest 2967 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

God nok start, men veien videre?
« på: August 09, 2006, 15:18:46 »
Syns ikke vi skal klage så mye etter 4p på de to første. I går leverte vi en god kamp (burde absolutt vunnet).

Blackwell sitter foreløpig trygt tror jeg, men det er livsviktig for hans posisjon å henge med helt der oppe. Så at det var en bookie med lavest odds på at han går først.

Hvor ligger vi i løypa for å henge med?

1. Veldig uryddig pre-season (Sene tilganger, svake resultater, sirkus vedr kjøp/salg, mange på prøve, til dels underlige lagoppstillinger) gjør at vi nok ikke får "satt" laget før litt utpå høsten.

2. Tøff motstand de første 8-10 kampene.

3. Problemposisjonen venstre back ennå ikke løst. "Alle" ser vel at Crainey ikke er god nok. En svale (Norwich) gjør ingen sommer.

4. For tidlig å vurdere kjøpene, men langt fra trygg på at det blir topp 2 av den stallen vi har.

5. Dukker det opp en fotballfilosofi med et tydelig mønster etterhvert?

6. Marginene vi hadde mot oss i går på slutten, jevner seg ut over en lang sesong. Men evnen til å avgjøre jevne kamper samt drepe dem når du leder, skiller de gode fra de beste på sikt. Enkelt og greit så skiller det direkte opprykk fra play-off.

Båten har ikke tatt inn vann (ennå), tror Blackwell har 15 kamper på å overbevise om at dette bærer mot det forjettede land.  




 

Papi

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #1 på: August 09, 2006, 15:43:28 »
Nå kato, nå begynner det å likne noe.

Er faktisk einig i ALT du sier:)

Bortsett fra at eg trur Blackie sitter ved sesongslutt!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

SveinArve

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #2 på: August 09, 2006, 16:04:07 »
Nå Papi, nå begynner det å likne noe.

Er faktisk einig i ALT du sier:)

------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

ChrisF

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #3 på: August 09, 2006, 16:14:43 »
En ting man kan spørre seg om er hvorfor Blackwell ikke benytter seg av en spiller som Robbie Blake? Fyren fikk jo masse skryt under pre-season. Man kan jo spørre om Ian Moore virkelig er en bedre innbytter en Blake? Hvis svaret er ja, så kan en jo lure på hvorfor man ikke solgte Blake i sommer og heller kjøpte inn noen man tror på?
 

SveinArve

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #4 på: August 09, 2006, 16:21:44 »
Was at the game tonight - we should have won but a point away from home is always something to be happy enough with, especially on the 8th of August!

The really positive thing for me was that for the first time in about 5 years we played like a hard nasty Leeds team. Blackwell has put together a determined team of nasty bastards who aren't going to lose too many games in this division.

Sure there are better managers around, but the last time I checked they all had jobs in higher divisions or overseas. There are also plenty worse around as well who take clubs backwards. Blackwell has put together a decent squad over the last couple of years for not much money overall. The team has done better each year he has been in charge and as long as this continues he should keep his job - end of story.

In any case, Bates has a far better record in hiring and firing football managers than any of us do - he is both patient and ruthless with them as the situation requires. If a decision needs to be made Bates will make it so we should just stop wasting our energy on the Blackwell issue.

------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #5 på: August 09, 2006, 16:40:07 »
Det at vi er nødt til å starte de første kampene med en hasteinnlånt keeper + angrepsduo som aldri har spilt med hverandre før, forteller meg at vi har driti oss totalt ut i transfermarkedet.

Med de små marginene som kommer til å være i denne divisjonen i år, er jeg forundret over at man satt seg selv i den situasjon at man er tvunget til å hive innpå helt nye lånespillere i nøkkelposisjoner i viktige kamper.

Heldigvis har både Warner og Horsefield levert varene (og forhåpentligvis fortsetter å gjøre det...), men om vi til slutt går glipp av direkte opprykk – eller en playoffplass – med en margin på 2-3 poeng, kan en jo spørre seg om de poengene forsvant ut med Bennett og Hulse i løpet av sesongens 3-4 første kamper...


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Papi

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #6 på: August 09, 2006, 19:52:44 »
quote:
Originally posted by midjo

Det at vi er nødt til å starte de første kampene med en hasteinnlånt keeper + angrepsduo som aldri har spilt med hverandre før, forteller meg at vi har driti oss totalt ut i transfermarkedet.

Med de små marginene som kommer til å være i denne divisjonen i år, er jeg forundret over at man satt seg selv i den situasjon at man er tvunget til å hive innpå helt nye lånespillere i nøkkelposisjoner i viktige kamper.

Heldigvis har både Warner og Horsefield levert varene (og forhåpentligvis fortsetter å gjøre det...), men om vi til slutt går glipp av direkte opprykk – eller en playoffplass – med en margin på 2-3 poeng, kan en jo spørre seg om de poengene forsvant ut med Bennett og Hulse i løpet av sesongens 3-4 første kamper...


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/




Midjo du midjo. Kan ikkje akkurat klandre Warner og Horsfield før uavgjort kampen i går. At desse ikkje vart henta inn før kan jo diskuterast, men begge er spelarane er eit løft får klubben.

Trur ikkje at Bennett og Hulse hadde gjort noko utslag andre vegen, å skaffa oss sigeren.

Er ikkje einig at vi har "driti" oss ut på transfermarkedet. Seinest i går skraut radioreportarane over antall alternativ Leeds nå hadde fått på midtbana, så få klubber i CCC kunne matche. Både Westlake og Carole gjorde ein mannsjobb i går, og imponerte til tider.
Eg meiner at KB har venta på dei rette spillarane, og at alt orndner seg til det beste. Einaste skjæret i sjøen er Livermore.

Rundt han er det nok noko som vi ikkje veit...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Tom S

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #7 på: August 09, 2006, 20:08:33 »
Kjære Midjo, har du lest det du skreiv?
Det faller på sin egen urimelighet og trenger ingen ytterligere kommentarer.


quote:
Originally posted by midjo

Det at vi er nødt til å starte de første kampene med en hasteinnlånt keeper + angrepsduo som aldri har spilt med hverandre før, forteller meg at vi har driti oss totalt ut i transfermarkedet.

Med de små marginene som kommer til å være i denne divisjonen i år, er jeg forundret over at man satt seg selv i den situasjon at man er tvunget til å hive innpå helt nye lånespillere i nøkkelposisjoner i viktige kamper.

Heldigvis har både Warner og Horsefield levert varene (og forhåpentligvis fortsetter å gjøre det...), men om vi til slutt går glipp av direkte opprykk – eller en playoffplass – med en margin på 2-3 poeng, kan en jo spørre seg om de poengene forsvant ut med Bennett og Hulse i løpet av sesongens 3-4 første kamper...


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/




WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

veteranen

  • Gjest
Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #8 på: August 09, 2006, 20:44:53 »
Tror faktisk at Nicholls, Westlake og Horsfield (til Cresswell er tilbake) kan gjøre en god jobb for klubben. Carole har jeg ikke hatt noen særlig tro på, men alle kan jo ta feil! (Det er visst viktig å understreke dette her inne!!![8D])

Generelt sett vil jeg si at det er viktig å ha tålmodighet og is i magen, og heller vente til de rette spillerene blir tilgjengelig når man skal styrke laget (sesongen er lang!), heller enn å hente noen som man i utgangspunktet egentlig ikke vil ha.
« Siste redigering: August 09, 2006, 20:57:22 av veteranen »

lojosang

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #9 på: August 10, 2006, 00:16:35 »
Sesongen er lang, men transfervinduet er trangt.

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Førde

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #10 på: August 10, 2006, 00:47:48 »
Leeds trenger tid, Spillere,blackwell+++ de tar tid, eg tipper om 2mnd, Leeds spiller bedre fotball... Dei nye spillarane trenger tid for å bli kjent med sjølve spillerane og ballen... trur dette skal gå bra!!
At alt ikkje er som de skal no, vill de ivertfall vere bedre om ei stund!
Og at Blackwell blir, Ja. han forsvinner nok ikkje...
Ang Moore, kanskje Blackwell vil lyse han ut? Men ein ting er klart. Blake er bedre spiller!

Marching On Together!
Marching On Together

auren

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #11 på: August 10, 2006, 01:45:24 »
Sakset fra teamtalk:

any1 thinking of blaming Blackie for last nites game is totally wrong!! i was at the game and we started 442 and qpr had all the possesion..then we changed to 451 and dominated them to the final whistle. i no the result is a bit of a choker but the performance we put in gives me great encouragment. to dominate a team like we did and limit them to just 3 chances all game is good.. just a shame bad finishing and a lack of concentration at the end stopped us from winning by several. i got a good look at the players last nite.. crainey cant defend or attack and bakke doesnt seem at the races.. very impressed with westlake and stone, westlake in for bakke on sunday.

Viser som jeg har sagt hele tiden. Det var spillernes og ikke Blackwells skyld at vi tapte...


Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #12 på: August 10, 2006, 03:19:42 »
quote:
Originally posted by Tom S

Kjære Midjo, har du lest det du skreiv?
Det faller på sin egen urimelighet og trenger ingen ytterligere kommentarer.


quote:
Originally posted by midjo

Det at vi er nødt til å starte de første kampene med en hasteinnlånt keeper + angrepsduo som aldri har spilt med hverandre før, forteller meg at vi har driti oss totalt ut i transfermarkedet.

Med de små marginene som kommer til å være i denne divisjonen i år, er jeg forundret over at man satt seg selv i den situasjon at man er tvunget til å hive innpå helt nye lånespillere i nøkkelposisjoner i viktige kamper.

Heldigvis har både Warner og Horsefield levert varene (og forhåpentligvis fortsetter å gjøre det...), men om vi til slutt går glipp av direkte opprykk – eller en playoffplass – med en margin på 2-3 poeng, kan en jo spørre seg om de poengene forsvant ut med Bennett og Hulse i løpet av sesongens 3-4 første kamper...


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/




WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Da har jeg nok formulert meg uklart (forsåvidt ikke første gangen, he-he..[:)])

Det jeg forsøker å sette fingeren på er at vi selger nøkkelspillere uten at vi verken har erstattere på plass, eller ser ut til å ha en plan B - med mindre plan B nettopp var å hive innpå utrente lånespillere som kom halsende inn portene på Elland Road 1-2 dager før ligastart.

Vi hadde problemer nok med å spille inn et lag preseason pga skadeproblemene, og jeg kan ikke tro at samhandlingen i laget ble bedre av at man måtte starte med to spillere som knapt hadde trent med laget før.

Mulig Warner var sjanseløs på målene mot QPR, men en skal ikke utelukke at forsvaret kanskje hadde opptrådt med noe større sikkerhet om det hadde hatt en keeper bak seg som de hadde vært kjent med.

Mulig at forsvaret vårt ER udugelig til å slå langpasninger, men en skal ikke utelukke at en del av framspillene som gikk i hytt og pine (var ihvertfall en del av de mot Norwich), hadde truffet bedre om vi hadde hatt en targetman man hadde kjent løpsmønstrene til.

Her er det snakk om små marginer, men det er nettopp slike marginer som ofte avgjør jevne kamper.

Spekulasjoner fra min side naturligvis, men jeg er forundret over at man ender opp med å måtte ty til slike kriseløsninger i kamper som man har kunnet forberede seg til en god måned - i en sesong hvor det blir mumlet om at Leeds har 'strengt in depth', 'settled squad' etc.

All ære til Blackwell/Carver som har funnet to gode lånespillere, men jeg kan liksom ikke tenke meg at treningene den siste uka har vært særlig optimale iom at man ikke hadde den endelige elveren på plass før fredag ettermiddag....

Henger dere med på resonnementet - Papi og Tom S?


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

HåvardK

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #13 på: August 10, 2006, 05:15:18 »
Jeg henger ihvertfall med på resonnementet, midjo. Hvis det skulle være en trøst.

Det jeg imidlertid nok vil fortsette å lure på, er om alt dette som skjer- inkludert et sannsynlig salg av Kilgallon - er resultat av Bates´ skruppelløse pengepolitikk, eller om Blackwell faktisk ikke har helt kontroll på hva han gjør.

Jeg merker faktisk at jeg har mindre tru i år enn hva tilfellet var i fjor på samme tidspunkt.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #14 på: August 10, 2006, 05:21:22 »
Har samme følelse som deg Håvard, og satt igjen med en følelse av 'What's new?' etter de første to kampene. Synes dette bærer avgårde i samme spor som de foregående to sesonger - hvor vi også åpnet med knepne hjemmeseire mot antatt dårligere lag.

Det aner meg at Bates blander seg mer inn i det som foregår omkring spillere/laguttak etc enn det Blackwell synes er komfortabelt......


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #15 på: August 10, 2006, 05:40:00 »
quote:
Originally posted by HåvardK
 inkludert et sannsynlig salg av Kilgallon -

Tja, nå satt jo Lorimer i studio og sa at Bates ikke ville selge Killa...

...men så satt han i Sarpsborg og sa til meg at Bakke ville være borte til seriestart også da...



He saw an animal up on a hill. Chewing up so much grass untill she was filled
He saw milk comin' out but he didn't know how. "Ah, think I'll call it a cow"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Re: God nok start, men veien videre?
« Svar #16 på: August 10, 2006, 13:55:33 »
quote:
...men så satt han i Sarpsborg og sa til meg at Bakke ville være borte til seriestart også da...



Skjønner godt at Bakke klamrer seg til lønna si. Tipper Viking eller Brann kun ville betalt en tiendedel av lønna hans. Og engelske klubber vil vel ikke ha Bakke med de skadeproblemene og mangel på form som har preget gutten de siste to årene.
MOT