Skrevet av Emne: Den beste starten på fire år!  (Lest 1657 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Den beste starten på fire år!
« på: August 10, 2006, 22:59:06 »
Leeds har plukket fire poeng på de to første kampene og det betyr den beste starten siden El Tel tok seks poeng mot City og WBA i 2002.

Allikevel, føler jeg at (til tross for 3 sterke poeng mot Norwich) vi skuffet med 2-2 på Loftus Road tirsdag.
Borte mot Crystal Palace, som ser ut til å være på en bølge, blir det også vanskelig å få poeng. Kommer vi ut med ei pinne der, skal jeg være fornøyd!

På en annen side, så slet vi ofte mot dårligere lag i fjor. Kampen på tirsdag (ifølge QPR-kommentatorere) vitnet om at Leeds kjørte over QPR i store deler av kampen. Det er bra!
Likevel, å være 'fornøyd' og å invitere et så underlegent lag inn igjen i kampen. er utilgivelig! Hvorfor kjørte vi ikke bare på for 2-0? Det forstår jeg ikke!
« Siste redigering: August 10, 2006, 23:02:14 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Geir Magne

Re: Den beste starten på fire år!
« Svar #1 på: August 10, 2006, 23:47:24 »
Var aldri 2-0. Vi ledet 1-0. Qpr utliknet og vi scoret ett minutt deretter. Så fikk de inn 2-2 på overtid etter dårlig forsvarsspill av oss.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Papi

Re: Den beste starten på fire år!
« Svar #2 på: August 10, 2006, 23:47:57 »
les en gang til Geir Magne:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Jon R

Re: Den beste starten på fire år!
« Svar #3 på: August 11, 2006, 00:17:27 »
quote:

 Hvorfor kjørte vi ikke bare på for 2-0? Det forstår jeg ikke!



Det var jo nettopp det vi gjorde! Det var ikke snakk om å legge seg bakpå. Vi skapte flere store sjanser på 1-0 og hadde også et par fete etter at vi gikk opp til 2-1. Ballen ville bare ikke inn.  1-1 kom som lyn fra klar himmel etter klønete opptreden av Crainey. Omslaget i kampen kom da QPR satte innpå et par fyrtårn foran og pumpet langballer inn i vår 16 meter....[V]

Jon R.
« Siste redigering: August 11, 2006, 00:19:55 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Re: Den beste starten på fire år!
« Svar #4 på: August 11, 2006, 00:35:17 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:

 Hvorfor kjørte vi ikke bare på for 2-0? Det forstår jeg ikke!



Det var jo nettopp det vi gjorde! Det var ikke snakk om å legge seg bakpå. Vi skapte flere store sjanser på 1-0 og hadde også et par fete etter at vi gikk opp til 2-1. Ballen ville bare ikke inn.  1-1 kom som lyn fra klar himmel etter klønete opptreden av Crainey. Omslaget i kampen kom da QPR satte innpå et par fyrtårn foran og pumpet langballer inn i vår 16 meter....[V]

Jon R.




Ok, da hørte Bror og jeg nok på et par kommentatorer fulle av propaganda og skit. De mente vi var fornøyd med 1-0.

Marching On Together!
Marching on together!

auren

Re: Den beste starten på fire år!
« Svar #5 på: August 11, 2006, 00:37:59 »
Det ene fyrtaarnet var paa banen da QPR utlignet til 1-1.. Han var DIGER!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ove

Re: Den beste starten på fire år!
« Svar #6 på: August 11, 2006, 00:42:22 »
Jeg liker ikke at vi, som i fjor, taper poeng mot lag som vi bør slå. Den trenden må vi snu. Det hjelper ikke å slå de tøffeste motstanderne når vi stadig poeng mot dårligere lag.

Er det undevurdering eller manglende tenning blant spillerne?
 

B-m

Re: Den beste starten på fire år!
« Svar #7 på: August 11, 2006, 00:53:24 »
quote:
Originally posted by Ove

Jeg liker ikke at vi, som i fjor, taper poeng mot lag som vi bør slå. Den trenden må vi snu. Det hjelper ikke å slå de tøffeste motstanderne når vi stadig poeng mot dårligere lag.

Er det undevurdering eller manglende tenning blant spillerne?



I fjor spilte vi RÆVA mot dårlige lag og tapte. Mot QPR dominerte vi stort 70 min og burde ledet minst 3-0. Tror målene vi slipper inn kommer av at det fortsatt er tidlig i sesongen og at det er litt smårusk i maskineriet. Synes det er greit at nedturen kommer i form av 2-2 borte.(Hvis vi slår Palace da) :D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Re: Den beste starten på fire år!
« Svar #8 på: August 11, 2006, 00:55:46 »
quote:
Originally posted by Ove

Jeg liker ikke at vi, som i fjor, taper poeng mot lag som vi bør slå. Den trenden må vi snu. Det hjelper ikke å slå de tøffeste motstanderne når vi stadig poeng mot dårligere lag.

Er det undevurdering eller manglende tenning blant spillerne?



Motivasjon er et "sårt" tema på forumet!

Blackwells motiverende egenskaper er stilt i søkelyset gang på gang, og det er nok noe i det!

I store kamper, som i Cardiff eller mot topplagene, bør ikke manageren være særlig utslagsgivende i forhold til motivasjon. Spillerne pleier som regel å være i stand til å fyre opp seg sjøl. I enkelte tilfeller er det nok managerens oppgave å ikke få spillere til å bli for ivrige. Dette høres sikkert dumt ut for folk som ikke har vært i situasjonen, men det kan skje.

Jeg tror at det er i kamper som mot QPR at det er Kevins oppgave å få fyrt opp spillerne sine. 'Blackwell-outerne' ser ikke at han har denne evnen, og jeg vil si meg enig til dels. Han virker ikke å kunne matche motstanderens iltre lyst til å ta skalpen på 'Store Leeds', og derfor tapes mye poeng her.

Edit: B-m har derimot et godt poeng i at vi kjører over QPR i 70 minutter og burde ledet til den store gullmedaljen. Det er heller enkeltfeil både foran og bak på banen, som gjør at vi taper poeng mot QPR og ikke lagfeil, som jo faktisk er positivt! (Enkeltfeil er lettere å luke ut) [:)]

Marching On Together!
« Siste redigering: August 11, 2006, 00:57:55 av Mr Kaizer »
Marching on together!