Skrevet av Emne: Når skal vi løse venstreback-problemet?  (Lest 5560 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Når skal vi løse venstreback-problemet?
« på: August 11, 2006, 23:25:08 »
Bortsett fra Michael Gray har det vel ikke vært en dugende venstreback hos oss på en evighet nå.

Hvor mange midtbanespillere, spisser, stoppere, dårlige venstrebacker og keepere skal vi hente før det lander en venstreback av LITT kaliber?

Dessverre så er Crainey vårt desidert svakeste punkt.
« Siste redigering: August 11, 2006, 23:29:02 av kato »
 

Tom S

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #1 på: August 11, 2006, 23:30:30 »
Er heilt einig, Crainey er svak. Det held ikkje å spele ein og anna kamp til godkjent!
Harding må jaggu vere dårleg når han ikkje klarte å halde Crainey på benken.

Merkelig med Harding; eg såg han live (heime mot PNE) ein gang då han imponerte med fart og entusiasme, i tilegg fekk han mange gode rapporter. Eg trudde virkelig han var framtida vår på venstrebacken.

Håper virkelig Blackie får inn ein venstreback før vinduet stenger. Det er tydelig at han jobber med denne posisjonen.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

trosetti

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #2 på: August 11, 2006, 23:41:04 »
Sorry, Kato, men noen dikusjoner går det an å få langt opp i halsen. Tror ALLE er enige om at venstrebacken er noe som bør forbedres, men det dukker jo opp en ny topic på dette, annenhver dag.

Hver dag kvines det over at Crainey er elendig (noe som så alldeles er tilfellet), men det er da så mye annet som skjer rundt Leeds for tiden, at vi kan da spare denne diskusjonen til det er dau-tid på forumet?

God, shave your legs, og heia Leeds United!
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #3 på: August 11, 2006, 23:45:19 »
quote:
Originally posted by kato

Bortsett fra Michael Gray har det vel ikke vært en dugende venstreback hos oss på en evighet nå.

Hvor mange midtbanespillere, spisser, stoppere, dårlige venstrebacker og keepere skal vi hente før det lander en venstreback av LITT kaliber?

Dessverre så er Crainey vårt desidert svakeste punkt.


Etter hvert har det gått opp for meg at dette er et gjengs problem i fotballen...

Det finnes nok klubber som ikke sliter med venstreback-problemet...
Men det er få av dem!

Og dessverre er ikke Leeds av de klubbene pr dato [V]





He saw an animal that liked to snort. Horns on his head and they weren't too short
It looked like there wasn't nothin' that he couldn't pull "Ah, think I'll call it a bull"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #4 på: August 12, 2006, 00:10:03 »
Svartet på kortsikt kan ligge i klubben.....Og det kan være Frazer. Frazer er mye av d som skal til for å bli en god back...Han har farten den mangler ihvertfall Crainy, men siden han ikke er venstrebeint er d ikke noe ideel løsning. Men Tottenham sin venstreback er også høyrebeint.

På langsikt håper jeg og tror at svaret og kan ligge i klubben, Ben Parker er på utlån i 3-6 måneder og får verdifull kamptreninger. Og jeg synes at vi skal se hans utvikling før Leeds henter inn andre spillere....
 

Sleivind

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #5 på: August 12, 2006, 00:14:27 »
Crainey hadde vel en lite heldig kamp mot QPR, men skulle etter rapportene å lese være en av kampens beste spillere mot Norwich. Jeg skjønner ikke helt denne kritiseringa av Crainey. Han er ikke verdens beste, men han er ikke dårlig heller. Se på Gary Neville, mannnen spiller på et av Englands beste fotballag, men han har fortsatt ikke lært seg offsideregelen..........

Det er som Asbjørn sier, det er ikke lett å finne gode venstrebacker, hvis en ikke er villig til å punge ut med mangfoldige millioner.

Og hvis Reid er på vei inn, så skal en ikke se bort ifra at Lewis blir flyttet ned på backen. Han har vel greid seg bra i den posisjonen for USA?

Runar

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #6 på: August 12, 2006, 00:27:50 »
Håper vel egentlig at Reid er kommer til Leeds for å spille høyrekant
 

Dag

  • Gjest
Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #7 på: August 12, 2006, 00:35:34 »
Crainey er og blir vårt svakeste punkt. Begriper ikke at Ben Parker lånes ut når han trolig er vårt beste alternativ på denne plassen. Han var faktisk den som imponerte i matchen mot Ulf Sandnes (uten at det behøver å bety så mye.., men det virker som han har god fart og er sterk defensiv.


Sleivind

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #8 på: August 12, 2006, 00:58:09 »
quote:
Originally posted by Dag

Crainey er og blir vårt svakeste punkt. Begriper ikke at Ben Parker lånes ut når han trolig er vårt beste alternativ på denne plassen. Han var faktisk den som imponerte i matchen mot Ulf Sandnes (uten at det behøver å bety så mye.., men det virker som han har god fart og er sterk defensiv.





Når Parker blir lånt ut, så er det en meget god indikasjon på at han på nåværende tidspunkt ikke er bedre enn Crainey.

arneg

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #9 på: August 12, 2006, 01:15:36 »
De kampene jeg har sett denne Crainey så er det ikke tvil om at han er den desidert dårligste venstreforsvarern av de jeg husker ihvertfall.  Det er faktisk en skam at en spiller som ikke kan plassere seg, ikke kan sende en konstruktiv pasning skal spille fast på laget.  Her må det kjøpes!
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #10 på: August 12, 2006, 01:42:35 »
Bare minner at om at til og med Chelsea har et venstrebackproblem - og de må bruke 25 mill pund for å løse det.[:)]


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sølvreven

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #11 på: August 12, 2006, 04:13:09 »
quote:
Originally posted by Sleivind

quote:
Originally posted by Dag

Crainey er og blir vårt svakeste punkt. Begriper ikke at Ben Parker lånes ut når han trolig er vårt beste alternativ på denne plassen. Han var faktisk den som imponerte i matchen mot Ulf Sandnes (uten at det behøver å bety så mye.., men det virker som han har god fart og er sterk defensiv.





Når Parker blir lånt ut, så er det en meget god indikasjon på at han på nåværende tidspunkt ikke er bedre enn Crainey.

Det er vel heller en indikasjon på at KB ikke tør satse på ungutta.

Go Leeds Go
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Peter7

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #12 på: August 12, 2006, 04:18:54 »
Om jeg ikke husker helt feil, var vel Kilgallon også på utlån i en eller annen mindre klubb før han kom tilbake og kom i A-lagsdiskusjonen?

Tålmodighet - Parker er en langsiktig løsning, og vi har folk som kan gjøre en brukbar jobb imens.

Eller hent inn noen av Camara-klasse.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

ragnar

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #13 på: August 12, 2006, 04:56:08 »
Det er jo flere eksempler på spillere som har gått ut på lån for å få erfarign, for så å komme tilbake å kommer da i alagsdiskusjon.

Parker er urutinert enda, så der var det, etter min mening, fornuftigt å  låne han ut en stund. Men på lang sikt bør han absolutt være en løsning. På kort sikt er nok en omskolering av Fraz, eller en degradering av Lewis til back den beste løsningen...'

Men Leeds har vel hatt eet venstraback problem siden Tony Dorigo sine dager... Med noen unntak fra Harte sine glansdager...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #14 på: August 12, 2006, 05:23:16 »
quote:
Originally posted by Peter7

Om jeg ikke husker helt feil, var vel Kilgallon også på utlån i en eller annen mindre klubb før han kom tilbake og kom i A-lagsdiskusjonen?

Tålmodighet - Parker er en langsiktig løsning, og vi har folk som kan gjøre en brukbar jobb imens.

Eller hent inn noen av Camara-klasse.



Ehem... - såvidt jeg husker var det West Ham....


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Kickthemdown

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #15 på: August 12, 2006, 07:07:41 »
quote:
Originally posted by Runar

Håper vel egentlig at Reid er kommer til Leeds for å spille høyrekant

Joda ville vel vært logisk å hente en dyktig venstekant får så å bruke han på høyre. [8)] Heia Leeds .....

Killa

rasandeokse

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #16 på: August 12, 2006, 07:48:15 »
håper og tror at ved kjøp av Reid så går Lewis bak på backen.. men er ikke enig i at Crainey er så skrekkelig dårlig. han var skyld i straffen sist, ellers var kampen heilt ok for hans del. kampen mot norwich fikk han godkjent ++  husk på at før forrige sessong var han borte i lange tider med skade. tror han har mer inne..
 

baste

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #17 på: August 12, 2006, 11:46:48 »
Crainey var forferdelig i de kampene jeg så han forrige sesong..sånn e det med den saken...uff...håpløs spiller...

Totto

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #18 på: August 12, 2006, 14:55:09 »
quote:
Originally posted by baste

Crainey var forferdelig i de kampene jeg så han forrige sesong..sånn e det med den saken...uff...håpløs spiller...



Mens Pugh går rett i startelveren på en av våre opprykksrivaler...



Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Peter7

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #19 på: August 12, 2006, 15:34:09 »
quote:
Originally posted by midjo

quote:
Originally posted by Peter7

Om jeg ikke husker helt feil, var vel Kilgallon også på utlån i en eller annen mindre klubb før han kom tilbake og kom i A-lagsdiskusjonen?

Tålmodighet - Parker er en langsiktig løsning, og vi har folk som kan gjøre en brukbar jobb imens.

Eller hent inn noen av Camara-klasse.



Ehem... - såvidt jeg husker var det West Ham....


midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/




Stemmer - en mindre klubb.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

B-m

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #20 på: August 12, 2006, 17:01:41 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

håper og tror at ved kjøp av Reid så går Lewis bak på backen.. men er ikke enig i at Crainey er så skrekkelig dårlig. han var skyld i straffen sist, ellers var kampen heilt ok for hans del. kampen mot norwich fikk han godkjent ++  husk på at før forrige sessong var han borte i lange tider med skade. tror han har mer inne..



Tror Crainey får ufortjent mye "stick" ja! Han spilte visstnok en god kamp mot Norwich.
Jeg sa "helvetes Crainey" etter kampen mot qpr(uten å ha sett ham), og tror de fleste her inne gjorde det samme -  urettferdig.
Sideback er en sårbar posisjon, og de mange av målene som blir scoret kommer av "feil" fra sideback, ofte at det blir skapt en overtalls-situasjon som gjør at backen blir seende latterlig ut. Og samtidig er høyresiden til lag ofte den farligste siden.
Jeg prøver ikke si at Crainey er god, God forbid, men han er ikke SÃ… forferdelig som alle skal ha det til.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Runar

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #21 på: August 12, 2006, 18:18:01 »
Ja siden han er høyrebeint

quote:
Originally posted by Kilgallon

quote:
Originally posted by Runar

Håper vel egentlig at Reid er kommer til Leeds for å spille høyrekant

Joda ville vel vært logisk å hente en dyktig venstekant får så å bruke han på høyre. [8)] Heia Leeds .....

Killa

 

Kickthemdown

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #22 på: August 12, 2006, 18:22:53 »
quote:
Originally posted by Runar

Ja siden han er høyrebeint

quote:
Originally posted by Kilgallon

quote:
Originally posted by Runar

Håper vel egentlig at Reid er kommer til Leeds for å spille høyrekant

Joda ville vel vært logisk å hente en dyktig venstekant får så å bruke han på høyre. [8)] Heia Leeds .....

Killa



Ok! Det ser da vitterlig ikke sånn ut der han fører ballen fremover med venstrebeinet får så å banke den i mål med venstrebeinet...

Mulig jeg er gaaaaal men...

[:o)]

Killa
« Siste redigering: August 12, 2006, 18:24:18 av Alta-White »

Runar

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #23 på: August 12, 2006, 18:42:09 »
Sorry...... Etter å har forhørt meg litt så har sikre kilder som sier han e venstrebeint....
 

HåvardK

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #24 på: August 12, 2006, 18:43:43 »
Nå må vi prøve å komme tilbake til katos utganspunkt for denne tråden, som altså var problemet med venstrebackplassen. De aller fleste innrømmer at vi burde ha hatt en bedre kandidat enn Crainey, men det ser det for øyeblikket ikke ut at vi får. Ingenting tyder f eks på at KB vil bruke Lewis på den plassen, og Ben Parker - den andre aktuelle kandidaten i troppen - lånes ut til en annen klubb. Samtidig forsvinner Harding. Det faktum at markedet ikke bugner over av aktuelle venstrebacker, samt det at også andre klubber sliter med samme posisjon, unnskylder ikke at Blackwell tilsynelatende ikke engang kan tenke seg å prøve andre muligheter enn Crainey på den plassen.

auren

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #25 på: August 12, 2006, 19:11:32 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Nå må vi prøve å komme tilbake til katos utganspunkt for denne tråden, som altså var problemet med venstrebackplassen. De aller fleste innrømmer at vi burde ha hatt en bedre kandidat enn Crainey, men det ser det for øyeblikket ikke ut at vi får. Ingenting tyder f eks på at KB vil bruke Lewis på den plassen, og Ben Parker - den andre aktuelle kandidaten i troppen - lånes ut til en annen klubb. Samtidig forsvinner Harding. Det faktum at markedet ikke bugner over av aktuelle venstrebacker, samt det at også andre klubber sliter med samme posisjon, unnskylder ikke at Blackwell tilsynelatende ikke engang kan tenke seg å prøve andre muligheter enn Crainey på den plassen.


Det er jeg IKKE enig i. KB viste jo klart at vi er paa jakt etter en venstreback da Mo Camara var en haarsbredd fra aa signe for oss, men dessverre valgte han aa gaa til Derby som kom inn i diskusjonen i tolvte time. KB er nok fortsatt paa utkikk etter venstre backer, men det er ikke saa enkelt. Camara var visst en spiller han har hatt lyst til aa signe i et par aar, og foerst naa hadde han sjansen. Mye pga oekonomien skulle man tro.

Hva med denne Bonnissel? Er han fortsatt aktuell? Vil nok tro at KB er paa utkikk 24/7 etter en venstreback.

Tipper at enten Killa eller Frazer bekler backen i morgen. Blir svaert skuffet om jeg ser Crainey i det hele tatt. Han skal ikke engang sitte paa benken!

Og til Bm - Ja, det er igrunn urettferdig aa slakte Crainey naar vi ikke har sett kampen, men den straffesituasjonen er Crainey i et noetteskall. Og naar vi har sett en god del kamper med ham forrige sesong, saa VET vi at han ikke duger paa dette nivaaet. Fart, plasseringsevne og taktiske vurderinger er helt fravaerende.

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #26 på: August 12, 2006, 23:02:38 »
quote:
Originally posted by auren

quote:
Originally posted by HåvardK

Nå må vi prøve å komme tilbake til katos utganspunkt for denne tråden, som altså var problemet med venstrebackplassen. De aller fleste innrømmer at vi burde ha hatt en bedre kandidat enn Crainey, men det ser det for øyeblikket ikke ut at vi får. Ingenting tyder f eks på at KB vil bruke Lewis på den plassen, og Ben Parker - den andre aktuelle kandidaten i troppen - lånes ut til en annen klubb. Samtidig forsvinner Harding. Det faktum at markedet ikke bugner over av aktuelle venstrebacker, samt det at også andre klubber sliter med samme posisjon, unnskylder ikke at Blackwell tilsynelatende ikke engang kan tenke seg å prøve andre muligheter enn Crainey på den plassen.


Det er jeg IKKE enig i. KB viste jo klart at vi er paa jakt etter en venstreback da Mo Camara var en haarsbredd fra aa signe for oss, men dessverre valgte han aa gaa til Derby som kom inn i diskusjonen i tolvte time.


OK. Det kan vel se ut som om KB er på utkikk etter venstrebacker - også. Men han har tydeligvis såpass tro på Crainey at han både selger og låner ut mulige utfordrere til rollen, samtidig som Lewis forblir venstre kant. Et eventuelt kjøp ser ut til å være den eneste muligheten til å få inn en ny venstreback, slik jeg ser det. Tror IKKE Fraz blir plassert der, og Killa er desidert best som midtstopper.

auren

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #27 på: August 12, 2006, 23:43:26 »
Enig i at Killa er best som stopper, men jeg frykter at KB kan vaere truende til aa sette ham som back. Frazer er et mye bedre alternativ paa backen. Grunnen til at Harding ble solgt var at vi kjoepte Westlake, han ble ofret for aa faa i stand det kjoepet. Det er hva jeg tror. Selv om Parker er et talent, saa tror jeg ikke han er god nok heller, dog daarligere enn Crainey er han ikke. Tror paa et kjoep/laan av venstreback foer vinduet stenger.

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B-m

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #28 på: August 20, 2006, 23:31:06 »
quote:
Originally posted by Totto

quote:
Originally posted by baste

Crainey var forferdelig i de kampene jeg så han forrige sesong..sånn e det med den saken...uff...håpløs spiller...



Mens Pugh går rett i startelveren på en av våre opprykksrivaler...



Totto



---------------------------
who killed Trondheimwhite?

B-m

Re: Når skal vi løse venstreback-problemet?
« Svar #29 på: August 20, 2006, 23:32:44 »
quote:
Originally posted by B-m

quote:
Originally posted by Totto

quote:
Originally posted by baste

Crainey var forferdelig i de kampene jeg så han forrige sesong..sånn e det med den saken...uff...håpløs spiller...



Mens Pugh går rett i startelveren på en av våre opprykksrivaler...



Totto







Ja, pugh ja. Her er noen quotes fra preston-fans:

QUOTE
This clown must be the most inaffective 'winger' in recent PNE history!


QUOTE
What i want to know is, WHO SIGNED THIS CLOWN?. Was it Davies, Simpson or Shaw? Jesus christ they want some rollocking for negligence in the name of the famous PNE.


QUOTE
Danny Pugh is poor! poor,poor,poor. Always has been, always we be!


QUOTE
How much of a tool you are to say that Danny Pugh is by far one of the best signings we have made


syns forresten Crainey var en av de bedre igår, sier kanskje ikke så mye..men likevel
« Siste redigering: August 20, 2006, 23:33:26 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?