Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil-tråden!  (Lest 180038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

Sv: Spillestil
« Svar #30 på: Oktober 22, 2007, 18:24:39 »
Ja, og dette kan ha sammenheng med at Thommo vil vere meir enn 50% ute av spill pga skade.
 ;D ;) ;D

Jeg tror vi over tid vil ta fler poeng uten Thompson, enn med Thompson på banen, men det blir en oppgave for midjo å finne ut av utover sesongen.  ;D
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Sv: Spillestil
« Svar #31 på: Oktober 22, 2007, 19:48:20 »
Glimrende tråd med mange konstruktive innspill!   :D

Både Wise & Gus har erfaring fra dette nivået i nær fortid, og jeg har blitt mer og mer overbevist om at den spillestilen og de kampbildene vi har sett til nå, er en konsekvens av en svært så bevisst filosofi og at gutta har forstått hva denne divisjonen dreier seg om. Jeg tror vi skal vokte oss vel for å gå over til en mer ballbesittende spillestil. Bygg videre på det som fungerer idag men behold for guds skyld vinnerresepten. Vi må gjerne få en god ballbehandler inn i laget, men ikke av den typen som sinker spillet og skaper farlige overganger imot, slik feks Robbie Blake gjorde på dårlige dager i fjor. Jeg er i utgansgpunket skeptisk til bruken av Thompson også, fordi en såpass unfit spiller ikke er løpssterk nok for denne divisjonen. Jeg tror vi over tid vil ta fler poeng uten Thompson, enn med Thompson på banen, men det blir en oppgave for midjo å finne ut av utover sesongen.  ;D

Jeg er villig til å svelge svære kameler for å få oss ut av denne fotballens bakgård. Jeg godtar både "rævafotball" og latterliggjøring av måten vi spiller på. På dette nivået er det kun resultatene som teller for meg. Den beste stilen er den som skaffer oss flest poeng. Punktum finale.  :o

Tror at det er mye riktig her angående Thompson. Jeg har tidligere nevnt at vi ikke har råd til å ha en slik spiller som "går" rundt på midtbanen. Thompson har vel bare ettårskontrakt (?), og jeg tror ikke han får den forlenget, skadeplaget som han også er.
  Blake hadde jeg stor sans for, fordi han skapte mye og kunne avgjøre kamper alene. Jeg ser selvfølgelig faren for å miste ballen ved slike enmannsshow, men da skal alle som roper på Da Costa tenke seg om. Han er vel litt samme type? ;)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Spillestil
« Svar #32 på: Oktober 22, 2007, 20:23:21 »
Angrepsformelen:

Elphick: We switched off once and it cost us
By Brian Owen
Leeds United's laconic front two can destroy teams in just a second of sudden action.
Tommy Elphick knows that now after Tresor Kandol pounced for the winner at Withdean.
But Albion's rapidly progressing young central defender insists his team were worth a point, if not more, from their collision with League One's only unbeaten side.
Kandol and Jermaine Beckford have six League One goals apiece already this season and Elphick revealed the unpredictable threat they offered in front of goal.
He said: "They aren't the liveliest, which is where, as a defender, you are at your most vulnerable.
"You haven't got anything to mark a lot of the time because they are lazy and they walk around a lot.
"Actually lazy is the wrong word - they're cute. They try to switch you off as you saw with the goal.
"We switched off and they pounced on the rebound. They're very quick and very strong."
A flashing header by the previously quiet Beckford, who was first to a Jamie Clapham cross in the second period, was arguably a better example of how they can strike.
"Exactly," Elphick said. "You're looking around, you think you're in a comfortable position and then I think he just got above Adam (El-Abd).

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Spillestil
« Svar #33 på: Oktober 22, 2007, 21:26:22 »
Vet ikke om "cute" er ordene jeg ville brukt på en diger branne av men mann som Kandol er!"
Passer bedre på hun som skårer det flotte målet på denne tråden på off-topic.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Spillestil
« Svar #34 på: Oktober 26, 2007, 15:25:25 »
Det slipper stadig ut info om treningene til Wise og Poyet. Her er en til som skryter av den mentale tilnærmingen:

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1152555,00.html

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Spillestil
« Svar #35 på: Oktober 26, 2007, 15:30:46 »
Jeg likte drakta til Rui - fin farge og uten store reklamemerker på brystet. Minnet meg om draktene på sen 70-tall og tidlig 80-tall. Kunne tenkt meg en slik drakt... :P

auren, noget off-topic...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Per-Stian

Sv: Spillestil
« Svar #36 på: Oktober 27, 2007, 09:54:26 »
Dette med spelestil er noko vi har diskutert veldig mange gongar tidlegare. I år er det litt verre å uttale seg om akkurat det (spesielt for min del) sidan eg berre har sett ein kamp. På kort sikt er eg ikkje så oppteken av dette så lenge vi vinn kamp etter kamp. Dessutan har kanskje Wise endra sitt syn på spelestil etter at vi tok steget ned i L1. Det er heilt sikkert andre formlar som gjeld her enn i eksempelvis CCC.

Tut-og-køyr-fotball er eit begrep eg trur passar godt i L1, fritt oversatt av Wise sin "we're gonna run their balls off for 80 minutes, then win the game". Trur det viktigaste er å ha god kondisjon, vere kyniske bak, spele ballen roleg mellom seg, og så ha evne til å kome raskt i angrep når sjansane byr seg.

Kato

Sv: Spillestil
« Svar #37 på: Oktober 27, 2007, 11:03:45 »
Ved å ha sett EN kamp har du vel bedre grunnlag for bedømmelse enn samtlige som har kommentert denne "gjette-hvordan-Leeds-spiller-ved-å-høre-på-Peter Lorimer-tråden".
 

Jon R

Sv: Spillestil
« Svar #38 på: Desember 26, 2007, 20:11:20 »
En liten utblåsning basert på kampene i desember: Hvorfor driver vi og måker ballen over midtbanen i 70-75 minutter i hver eneste kamp, når vi har ballsikre folk som Howson, Kish og Thompson på banen? Hvorfor spiller vi uten vinger? Jeg synes det begynner å bli drit kjedelig og høre på frustrerte kommentatorer som snakker om scrappy football , lacklustre og "medioker" fotball i over 60 minutter i hver eneste kamp. Etter to flatterende seire over Port Vale og Hudds, har vi klart å skrape sammen 5 poeng etter svake forestillinger. Fotball varer i 90 minutter og er det for mye forlangt at vi prøver å spille noe som ligner også i de første 3/4 deler av kampene? Fint at vi har en manager som tør å satse alt det siste kvarteret, men aller helst vil jeg ha en manager som tør å la oss styre kampene fra start , noe vi burde være mer enn kapable til å gjøre med det mannskapet vi har tilgjengelig.  :-\

Og selvfølgelig er det litt trist å lese superlativene som Swansea høster for tiden. Glimrende one touch fotball og et lag som styrer kampene i nesten 90 minutter. Ja, jeg  vet at de har tatt færre poeng enn oss sesongen sett over et, men de siste 10 kampene har de en bedre stat enn oss. Lover ikke så godt før den siste halvdelen av sesongen.  :)
« Siste redigering: Desember 26, 2007, 20:19:35 av Jon R »
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spillestil
« Svar #39 på: Desember 26, 2007, 20:21:44 »
Vet ikke helt om vi har mannskap til å snurre rundt med hvem-som-helst i denne divisjonen...

Kish spilte sentralt idag fordi Wise ikke turte å slite ut Thommo før den viktige bortekampen mot Swansea. Vi mangler også Hughes på midten. Han var god og dominerende i kampen jeg så mot Swindon.
Vi mangler gode flankespillere. Da Costa er off-pace og skadet, Carole er ute av form og Westlake / Prutton er slett ingen kantspillere.

Forsvaret trenger absolutt defensive midtbanespillere foran seg, derfor blir vi et kontringslag som gir mye ball til motstanderne.

Etter min mening mangler vi en forsvarer og midtbanespiller i sentrallinjen. Gi oss en midtstopper av rang og en midtbanespiller ala Strachan. En men mye energi, fotballforståelse og pasningssikkerhet.

Idag manglet det kvalitetsinnlegg. Jeg setter min lit til finnen med det klingende navnet Sorsa.....eller var det Sauna...  ::)
« Siste redigering: Desember 26, 2007, 20:40:02 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Spillestil
« Svar #40 på: Desember 26, 2007, 20:46:44 »
Gode innlegg og enda bedre poeng JonR og promo!

Det er litt bekymringsverdig at vi kun slår langt - hele tiden. Det hadde ikke vært altfor oppsiktsvekkende det, i en liga som denne, men jeg synes det utifra radiorapportene høres ut som om de lange pasningene ikke har noen spesiell tiltenkt mottaker. Greit nok, Kandol er nok den det siktes på som oftest, men det virker ikke som om planen er lang pasning på Kandol som skal stusse den videre i bakrom eller ut til kantene. Der kommer jo også de manglende kantene våre inn - eller ikke inn, om du vil. Det virker som om pasningene er litt på måfå. "Vi slår mot den lange mannen der oppe, så får vi se hva som skjer." Atlfor mye har vært avhengig av Beckfords talent så langt, derfor er det ytterst skremmende over den tiltagende interessen vi får for han. Bates takker ikke ja til £500k, men hva med £1mill? Forsvinner Becks, så er det ytterst sparsomt med spillere som kan score mål på egenhånd i klubben - en måte vi har spilt fotball på ganske ofte i det siste.

Spillere som Kishishev, Thompson og Howson bør være mer enn god nok grunn til å variere spillet litt mer mellom midten også. Carole bør komme seg i form snarest, ettersom det holder med èn sentral midtbanespiller på sidene. Prutton på høyre, Carole på venstre er nok "the way to go" fram til januar i det minste.

Litt spesielt at Wise faktisk velger å ta Carole ut, til tross for rapportert manglende form. Dette begrenser vårt spill ytterligere!

« Siste redigering: Desember 26, 2007, 20:49:40 av Mr Kaizer »
Marching on together!

berlin

Sv: Spillestil
« Svar #41 på: Desember 26, 2007, 22:42:53 »
Ved å ha sett EN kamp har du vel bedre grunnlag for bedømmelse enn samtlige som har kommentert denne "gjette-hvordan-Leeds-spiller-ved-å-høre-på-Peter Lorimer-tråden".

Kanskje satt litt på spissen, Kato, men absolutt et godt poeng!

Et svar kan kanskje være at vi faktiskt ikke er bedre. Ja, vi har i "realiteten" flest poeng i ligaen og en god målforskjell,
men det er vel ikke lenger en tilfeldighet at vår styrke er å "grind out good results" gjennom god innstilling og bra mentalitet i laget,
det er et faktum så langt.

Så kan man da spørre seg om vi trenger forsterkninger, slik at vi kan variere spillet vårt mer.

Det vil nok komme nye spillere inn (hvis vi får napp - og prisen er riktig på de Wise ønsker),
men personlig har jeg liten tro på at vi får noen VELDIG innflytelserike spillere i årest sesong.

Jeg vil nok sette min lit til at man fortsetter i samme stil, og alt er da ikke elendighet, selv om hvis ser bort fra de 10 første kampene har vi en formkurve på linje med Forest og Swansea.




Sander

Sv: Spillestil
« Svar #42 på: Desember 27, 2007, 02:02:09 »
Jeg mener vi har en midtbane som burde ha kontroll på disse kampene. Syns det er merkelig at vi omtrent aldri tar tak i kampene og har ro på midten. Thompson, Hushes, Douglas, Prutton osv burde seiffe oss i mange kamper. Men skal ikke si så mye før jeg (med brodern) tar turn over selv.. Ser jo ikke hva som "egentlig skjer" utpå der
 

Ove

Sv: Spillestil
« Svar #43 på: Desember 27, 2007, 20:58:47 »
Hvordan fungerer egentelig Westlake. Er han god nok? De kampene jeg har sett han så virker han litt veik, litt sånn Mcphail-type, som jeg egentelig ikke har troen på.
 

Dennis

Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #44 på: Januar 07, 2008, 12:21:33 »
Litt tidlig å spørre dette spørsmålet, men jeg mener det er berettiget likevel!

Mot Northampton spilte Leeds mindre langt og mer innom midtbanen (etter hva jeg leser) og i tillegg har Wise til nå hentet spillerne Sorsa, Sweeney og forhåpentligvis også Morgan som alle kan spille kant. I tillegg diskuterer vi med Bradley Johnson. Vi har bedt om en utfordrer til Carole og vi har fått i hopetall! Flere vinger tyder selvsagt på at Wise ønsker at Leeds skal spillere bredere og dermed vil ballene komme rundt på kanten oftere. Her kan også Frazer Richardson komme i sitt ess, mener jeg. Han er en utrolig offensiv back, men han må stille inn innleggsfoten.

I tillegg skryter Wise aller mest av Neil Kilkenny som gav oss 'calm' på midtbanen. Dette kan tyde på at ballen ofte kommer til gå innom han, noe som gjør at de lange ballene forhåpentligvis blir mindre framtredende. Dersom Morgan settes i spann med Beckford, noe jeg regner med, vil også lange baller være dødfødt da målet for disse i største grad har vært Kandol. Jermaine Beckford er også en god hodespiller; vi kan bruke han som oppspillspunkt, men i høyeste grad er han primært en bakromspiss eller en som møter med ballen i bena.

Dersom det blir en Beckford\Morgan-løsning, tror jeg vi vil se et Leeds med mye fart i angrepene. Som sagt synes jeg (basert på rapporter og klipp i mangel av sette kamper, selvsagt) at vi nå har et angrep som kan spille på et stort reportoar. Som nevnt, Wise tenker nok på å komme oftere rundt på kant, samt at både Beckford og Morgan er folk som kan gjøre ting på egenhånd. Har også en følelse av at de er kreative og kan få et god samspill. For eksempel at Beckford møter og spiller eller stusser Morgan igjennom. I tillegg er Kandol en hodespiller som jeg tror gjør seg bedre dersom ballene kommer inn fra kanten og ikke fra egen back. Slik spillet til Leeds har vært så langt, har det blitt enkelt å dekke han opp og jeg tror nok Kandol lider av en ukreativ spillestil fra managerens side.

Dette blir jo selvsagt kun teorier basert på foreløpig innkjøp og jeg liker det jeg ser. Vi trenger fortsatt minst en forsvarsspiller og da helst en midtstopper, som gjerne også kan være cover for Parker på backen. Parker har gode kritikker fra de fleste kampene han spiller, så ser ingen grunn til at han ikke skal satses på, Wisey!

Ellers håper jeg at det manglende spillet gjennom midtbanen og som sagt, på kant, har vært slik på grunn av fraværet av spilletypene som passer. Thompson har vel skuffet aldri så lite, i likhet med Kishishev. Nå virker jo Kilkenny å være en meget god type (BB på Elland Road to kamper på rad, for forskjellige lag) og kan være en meget utfyllende type til Douglas\Prutton, som jo er mer defensivt innstilt.

Innspill?
« Siste redigering: Januar 07, 2008, 13:24:33 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Dennis

Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #45 på: Januar 07, 2008, 14:23:54 »
Morgan ble ikke Leeds-spiller. Håper likevel på en spiss!
Marching on together!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #46 på: Januar 07, 2008, 15:08:04 »
Synes du har en treffsikker observasjon her Kaizer, og tror du har langt på vei rett.

Wise har så langt vært ganske bundet i transfermarkedet, og har vært nødt til å legge opp spillestilen ut fra det spillermaterialet han har hatt til rådighet. Dette er det første transfervinduet hvor Wise har både tid, anledning og penger til å gå etter de spillerne og spillertypene han egentlig har ønsket hele tida.

Tror Wise sin foretrukne måte å spille fotball på er en klassisk 4-4-2 med raske/tekniske vingspillere som både er dyktige på å slå innlegg, og som er i stand til å skjære inn i banen og skape målsjanser for egen del. Virker også som han ønsker å få inn et bredere register av offensive spillertyper som gir litt mer fleksibilitet ift å variere spillestil/formasjon/taktikk etc når det trengs.

Det er vel kanskje først nå vi får se det laget og den spillestilen Dennis Wise har vært ute etter siden han kom til Leeds?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Leedsulf

Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #47 på: Januar 07, 2008, 15:20:00 »
Tenkte akkurat på det samme etter kampen på lørdag.
Uten Kandol ble det ikke denne uendelige pumpingen opp mot han, og vips, så spiller Leeds i følge rapportene sin beste kamp for sesongen. Vi har absolutt spillermaterialet til å spille mye via midtbanen, så jeg håper det er noe vi får se mer av nå.
Kilkenny i tospann med Howson hadde vært en bra kombinasjon sentralt på midten.
Begge har stor ro, og en god pasningsfot, i tillegg til at de er hardtarbeidende. Kjører man med Westlake og Prutton på kantene, mangler det hvertfall ikke på løpskraft på midten.

Synd med Morgan, da jeg tror han kunne gitt Kandol hard kamp om plassen, men det er fortsatt mange dager igjen av januar.
Satser på Wise har et ess og to i ermet.

flynn

Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #48 på: Januar 07, 2008, 15:34:42 »
Jeg tror Wise er praktisk anlagt når det gjelder dette. Han vil nok gjerne spille mer ball enn Leeds til tider har gjort hittil i sesongen, men kaster gjerne vrak på den tanken når situasjonen tilsier tre/fire fyrtårn på topp og spill over midtbanen.
Spillere som Thompson, Howson og Kishishev er vel i utgangspunktet posession-spillere de også, og de har jo spilt en del av kampene hvor Hunter og co tydeligst har kritisert spillestilen. Jeg tviler derfor på at vi har sett (eller hørt) siste kamp hvor de lange håpefulle ballene flyr høyt over midtbanen selv om Killkenny, Hughes eller andre får spille sentralt. Hadde ballbesittelse vært høyt prioritert tidligere i sesongen hade kanskje Prutton også fått prøvd seg mer sentralt i banen ?

Nye folk på midten er en ting, men for meg høres det ut som om forandringen i siste kamp like mye skyldes at Huntington er mer spillende enn Heath. Da kan man jo undres på hvor bevisst dette var fra Wises side  :-\

Det som derimot virker tydelig er satsingen på å finne kantspillere som kan bidra til at vi får brettet spillet mer utover i banen. Carole trekker helst innover, i hvert fall når han plasseres på venstresiden, og Prutton er langt fra noen klassisk vingtype.

flynn, som er tilhenger av spill langs bakken og gjennom midtbanen, men kun dersom det er stor fremdrift og intensitet i det hele.

berlin

Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #49 på: Januar 07, 2008, 15:53:10 »
Interessante betraktninger dette!

Vi kan håpe på at det blir mindre pumping av baller opp mot spissene, men vi er li eague 1 og resultater synes å bli oppnådd mer gjennom knallhard jobbing, ikke minst på andre ball, snarere enn ved finspill. Cup-bravadene til Oldham, Huddersfield og Luton bekrefter at divisjonens spillestil ikke er uten effekt. Effekten blir enda større når man møter andre lag i League 1, og innstillingen til KAMP må være der.

For fremtiden (CCC) kan det være å håpe at vi legger noe grunnlag for en mer "spillende stil", selv om det har vist seg at noen nyopprykkede lag klarer seg ganske godt med å fortsette i samme spor, i hvertfall første året.

Når det gjelder Northampton-kampen, tror jeg ikke vi skal legge allverdens i den. Northampton la seg bakpå fra første stund i motsetning til andre lag, som virkelig har vært heltent på akkurat Elland Road kampen. Northampton så kanskje ikke muligheten, siden de hadde en vel så lang skadeliste som Leeds.

Jeg tror det fortsatt blir mye "huffing and puffing" og "twinsting and turning" fremover.

Men jeg begynner å få mer tro på at nyervelvesene kan tilføre både kvaliteter, muligheter og selvtillit til laget i kamp om en av de to
automatiske opprykksplassen. Mer en jeg hadde håpet på før transfervinduet åpnet.

Summa summarum, jeg skal bli uendelig glad om vi kommer oss ut av denne divisjonen på første forsøk.
Hvis ikke blir jeg dyster til sinns, det vil være en enorm nedtur for laget om vi ikke klarer det, og blir et Nottingham Forest.
« Siste redigering: Januar 07, 2008, 15:55:05 av berlin »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #50 på: Januar 07, 2008, 16:59:43 »
Glimrende Dennis  :)

Du har lagt grunnlaget for en debatt som selv Kato i det høye nord vel måtte kunne prise (spillestil). Bare så synd da at de fleste av oss ikke har hatt anledning til å selv se hvordan formasjonene sitter (ikke så lett alltid å tolke via "syte-Norm" & co).



Men jeg er redd vi tar litt av nå. Vel var nok denne kampen et steg framåt i forhold til hvordan vi har spilt i det siste. Motstanden på lørdag var nok ikke allverden.  Det spørs om vi klarer å holde nivået også i de nærmeste kampene. Keg er spent på dét...  Dessuten, etter hvert som den (evt) nye spillestilen blir kjent av motstanderne, vil jo mottrekkene også komme (Northampton ventet nok på long-balls de luxe denne lørdagen...).

Men, jo, det var kjekt å høre/lese om nye takter på lørdag, det var det   :)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #51 på: Januar 07, 2008, 18:58:12 »
Kan bare applaudere denne tråden, selv om det kunne vært litt fristende å slå den sammen med den utmerkede spillestiltråden som Promo lagde tidligere i høst.  :)

(Slapp av B-M! Bare en tanke!  ;D)
Jon R.

Tom S

Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #52 på: Januar 07, 2008, 19:36:53 »
Tenkte litt det samme i helgen Dennis.
Men, som Asbjørn påpeiker vi har ikkje sette mykje av dette laget i år og kan kun sette vår lit til det vi høyrer via LUTV.

Så langt i sesongen har det vert mykje gampefotball frå Leeds der midtbana har blitt lite involvert. Det har vist seg effektivt og difor har det ikkje vert nokon grunn til å skifte stil. Men, ein sånn stil er forutsigbar og det virket som de fleste motstandere leste oss som ei open bok i de siste kampene, derav også dårligere resultat.

Kanskje er det trumf esset Wisey nå legger ut når han (kanskje) endrer stilen til meir spelande og på den måten tar bort det forutsigbare? Så tar vi andre halvdel av ligaen med stormende jubel, lik den første!
COME ON LEEDS !!

HåvardK

Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #53 på: Januar 07, 2008, 21:53:53 »
Som sagt tidligere i en annen tråd(den blir vel snart slått sammen med denne, tenker jeg): Wises aktivitet på transfermarkedet virker faktisk ganske lovende med tanke på å bringe inn spillertyper vi sårt har manglet i høst - den gode poengfangsten til tross. Jeg skal stå fremst i køen av applaudanter(heter det virkelig det?)hvis det viser seg at det faktisk er dette han prøver på(altså å utvikle en mer variert og attraktiv spillestil); men avventer inntil videre ut januar for å se om dette blir gjennomført. Og skulle det ikke gi resultater, er jeg som vanlig rask til å trekke på meg "grumpy old men"-frakken igjen. ;)

Og Midjo: Hvis vi nå skulle rykke opp - det blir da litt trist å "miste" motstandere som Walsall, Hartlepool og Northampton, eller? ;D

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #54 på: Januar 07, 2008, 22:50:08 »
.....
Og Midjo: Hvis vi nå skulle rykke opp - det blir da litt trist å "miste" motstandere som Walsall, Hartlepool og Northampton, eller? ;D

Ja faktisk!  Kommer nok også til å savne JPT-cupen  - og spenningen med å være i 1.runde av FA-cupen.... :)
Kan vel ikke finnes noe mer kjedelig enn å vake rundt midten av tabellen i 'The Wankership' året etter år....

Må ellers si meg enig med Tom S over her. Det er mulig Leeds har spilt så endimensjonalt og forutsigbart i kamp etter kamp at vi har blitt 'found out' som en sier der borte - og når et negativt og kynisk Northampton kommer til ER og spiller for 0-0 synes jeg tross alt det er sterkt å vinne 3-0 på en så overbevisende måte som på lørdag. Samme lag spilte 2-2 mot Forest like før jul - og slo Huddersfield 2-1 (i Huddersfield) i romjula....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Sv: Spillestil
« Svar #55 på: Januar 07, 2008, 23:01:56 »
Her er'n, Jon....  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spillestil
« Svar #56 på: Januar 07, 2008, 23:25:00 »
Flottings pottings!  ;D
Jon R.

Dennis

Sv: Er vi i ferd med å skifte spillestil?
« Svar #57 på: Januar 07, 2008, 23:30:26 »
Kan bare applaudere denne tråden, selv om det kunne vært litt fristende å slå den sammen med den utmerkede spillestiltråden som Promo lagde tidligere i høst.  :)

(Slapp av B-M! Bare en tanke!  ;D)

Jeg burde selvsagt lagt den i eksisterende tråd av samme slag, men i iveren og positiviteten over mulig ny spillestil, glemte jeg helt at denne finfine tråden alt fantes! Tar den fullt og helt på min kappe og modsa kan selvsagt legge denne tråden inn i den om ønskelig!

Beklager!  :-[
Marching on together!

Dennis

Sv: Spillestil
« Svar #58 på: Januar 08, 2008, 12:08:56 »
Huntington bør kunne ta plassen fra Heath når Marquez er tilbake fra Afrikamesterskapet!

Huntington er en spillende midtstopper mot Heaths lange måfå-baller. Håper Wise gir han sjansen! Noen som vet om Huntington har noe som ligner på fart, eller om han er som Heath?

Marching on together!

flynn

Sv: Spillestil
« Svar #59 på: Januar 08, 2008, 12:48:34 »
Huntington bør kunne ta plassen fra Heath når Marquez er tilbake fra Afrikamesterskapet!

Huntington er en spillende midtstopper mot Heaths lange måfå-baller. Håper Wise gir han sjansen! Noen som vet om Huntington har noe som ligner på fart, eller om han er som Heath?



Etter hva jeg har snappet opp er han brukbart rask, dvs ett sted mellom Heath og Marques. Håper som du at Heath skvises ut når Marques er tilbake, og at Huntington spiller seg til bombesikker plass.

flynn