Skrevet av Emne: Rekdal  (Lest 4822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sverre

Rekdal
« på: August 23, 2006, 15:13:26 »
Nyhetene i NRK og på P4 antyder i dag at norske Leeds-supportere ØNSKER SEG Ketil Rekdal som ny sjef i klubben.

Vel, jeg vet ikke om jeg gjør det, men det har vel foreløpig ikke vært noen bred debatt om dette her inne på forumet, selv om noen har luftet tanken.

Hva sier dere?  Kan Rekdal være mannen for Leeds United, dersom vi skulle få et akutt behov for en ny sjef?

Eller foretrekker vi Dennis Wise, Glenn Hoddle eller kanskje David O'Leary?

Kjør debatt...!
« Siste redigering: August 23, 2006, 15:17:39 av Sverre »
 

Boxman

Re: Rekdal
« Svar #1 på: August 23, 2006, 15:18:19 »
quote:
Originally posted by Sverre

Nyhetene i NRK og på P4 antyder i dag at norske Leeds-supportere ØNSKER SEG Ketil Rekdal som ny sjef i klubben.

Vel, jeg vet ikke om jeg gjør det, men det har vel foreløpig ikke vært noen bred debatt om dette her inne på forumet, selv om noen har luftet tanken.

Hva sier dere?  Kan Rekdal være mannen for Leeds United, dersom vi skulle få et akutt behov for en ny sjef?

Eller foretrekker vi Dennis Wise eller kanskje Glenn Hoddle?

Kjør debatt...!



Rekdal vil vi absolutt ikke ha. Han er sikkert en god trener, men han blir for feig.
Når(ikke om) Blackwell ryker, må vi få inn en sterk personlighet, som tør å satse litt. Vi må få tilbake optimisme og positivitet på Elland Road, og da må vi begynne på banen, med å spille angrepsfotball, og ikke nøye oss med å prøve å forsvare oss til poeng.
Jeg mener seriøst at Bates bør gjøre hva han kan for å lokke Sollied fra Olympiakos. Kontrakten hans går ut til sommeren, så han burde ikke bli så altfor dyr.

Proud to be Leeds!
« Siste redigering: August 23, 2006, 15:20:01 av Boxman »
Proud to be Leeds!

arneg

Re: Rekdal
« Svar #2 på: August 23, 2006, 15:27:01 »
Det Rekdal har som vår nåværende manager ikke har er en enorm vinnervilje. En vinnervilje som ikke bare har vært spesiell i Norge, men som han også fult ut brukte som spiller i Tyskland og for Norge.  Det negative må være at han ihvertfall i Vålenga hadde tungt for å spille 4-4-2.  Mener vi har et mannskap som muligens ville blomstret i dette systemet.  Heller Rekdal enn gærningen Hoddle eller David OL.
 

Boxman

Re: Rekdal
« Svar #3 på: August 23, 2006, 15:36:42 »
Hvor kommer foresten denne "nyheten" fra, når det ikke var nevnt med et ord her!?! Fantasifulle journalister eller, Rekdal selv som prøver å markedsføre seg?

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

flynn

Re: Rekdal
« Svar #4 på: August 23, 2006, 15:41:59 »
Rekdal fungerer i Norge, og i Tyskland/Belgia der han har et stort navn. I England vil han bli sett på som en totalt ukjent, og med hans væremåte ville han nok fort legge seg ut med både presse og spillere. Når det er sagt liker jeg mannen godt, har alltid gjort det og håper han kommer tilbake som trener for et godt lag.

En annen sak; om han gikk av i VIF fordi spillerne tok noen øl etter å ha tapt for FFK er han nok ikke rett mann for Leeds... (med mindre han vil ta opp kampen for å snu opp ned på kulturen deres)

Flynn

lojosang

Re: Rekdal
« Svar #5 på: August 23, 2006, 15:43:28 »
quote:
Originally posted by Sverre

Eller foretrekker vi Dennis Wise, Glenn Hoddle eller kanskje David O'Leary?



Virker for meg som valget mellom kraftig mageinfluensa, pest, kolera eller ebola. Og med disse å velge mellom foretrekker jeg klart mageinfluensa.


Altså Rekdal.

Ellers mener jeg å huske enten Rekdal eller Sollied uttale at de aldri vil trene Leeds. ER det nå virkelig lurt å ha en storfan i sjefsstolen? Hva med evnen til uhildet og rasjonell tenkning?

Rekdal er en dyktig trener, men etter min mening er det to ting som taler mot ham i managerstolen på Elland Road.
- Han er en ihuga Leeds-fan
- Norske trenere har ikke akkurat hatt suksess i England tidligere



"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
« Siste redigering: August 23, 2006, 15:48:27 av lojosang »
- Leif Olav

samadhi

Re: Rekdal
« Svar #6 på: August 23, 2006, 15:45:46 »
I sin tid som VIF trener har jo Rekdal hatt rimelig bra suksess med opprykk, cupmester og seriemester. Samtidig var han svært nær nedrykk en sesong, og mye av suksessen har jo kommet fordi VIF er en klubb som har brukt enorme ressurser (i norsk målestokk) på spillerkjøp. Synes aldri at Rekdal har fått skikkelig sving på laget, og hans største problem har til tider vært at laget har scoret fot lite mål til tross for gode spisser i klubben, ett problem som Blackwell også sliter med i vårt kjære Leeds United...

Ut fra dette tviler jeg på at Kjetil Rekdal kan tilføre et Leeds lag med små ressurser noe som helst. Etter at skuffelsen etter helgen har lagt seg noe er jeg klar for å gi Blackwell noen sjanser til, selv om tålmodigheten begynner å noe slitt...

marching on together,
derudaf forever...
« Siste redigering: August 23, 2006, 15:49:35 av samadhi »
marching on together,
derudaf forever...

Tom S

Re: Rekdal
« Svar #7 på: August 23, 2006, 15:48:11 »
Blackie IN!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Re: Rekdal
« Svar #8 på: August 23, 2006, 16:26:49 »
Her er saken fra P4:

LILLEHAMMER (P4)   Norske Leeds-supportere ønsker seg Kjetil Rekdal som ny manager i klubben.

Etter at Rekdal trakk seg som Vålerenga-trener har flere supportere skrevet innlegg på klubbens hjemmesider der de ønsker seg Rekdal.

Leeds, som nå spiller på nest øverste nivå i England, har startet sesongen svakt og diskusjonen går for fullt om nåværende manager Kevin Blackwell er riktig mann til å lede klubben videre.


-----------------

Unnskyld meg, men dette er vel rett og slett feil? Jeg har ikke sett ett eneste innlegg om dette før ETTER at saken kom ut.

Skal tydeligvis være litt forsiktig med å uttale meg her, men jeg er sikker på at Kjetil har mange egenskaper en Leeds-manager kunne tenkt seg. Det spørs derimot om hans filosofi og personlighet ville "gått hjem" i England - jeg tror det kunne slått begge veier.

Derimot er det vel noe urealistisk at Bates ville hentet Rekdal. Jeg tror neppe han er en kjent person i Yorkshire, og Bates - som tidligere har frontet saken for å ha en engelsk manager for det enegelske landslaget - vil nok se seg om på andre kanter før han henter inn en "tysk" nordmann han ikke kjenner fra før.

Men som sagt, Rekdal kunne garantert lært unna noen viktige ting på Thorp Arch. Ikke minst hva gjelder vinnevilje, disiplin og vinnerkultur.

Svend Anders

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Bye

Re: Rekdal
« Svar #9 på: August 23, 2006, 16:32:13 »
Fri og bevare meg!!!! Aldri!
Trønder i Bergen!

Kickthemdown

Re: Rekdal
« Svar #10 på: August 23, 2006, 16:37:38 »
Reka til Leeds? Aldri i livet og ikke faen om jeg vil! [8)]

Killa

Erik_

Re: Rekdal
« Svar #11 på: August 23, 2006, 16:45:07 »
Gikk ikke Rekdal senest ut i fjor, eller før sommeren og nevnte at han aldri ville komme til å bli Leeds manager, selv om han skulle bli spurt. Men at han heller ville rasere lag som Liverpool, Man U., også så videre?

Skal vi først hente en norsk trener. (som jeg alldeles ikke ser for meg vil skje) Så ligger nok Nordlie på lista mi foran Rekdal. No disrespect Kjetil... Men først og fremst ønsker jeg meg andre typer enn nordmenn i sjefsstolen, og det er først og fremst briter. Men dette er det for tidlig å spekulere i. Blackie skal jo regjere i en mannsalder han.

At folk fra P4 derimot er inne på OEF er jo strålende. [:)]

Etter alle jackpots du har inkassert Sverre. Så har nok P4 sperret øynene opp for Luscos.
« Siste redigering: August 23, 2006, 16:45:52 av Enrique »

soumoh

Re: Rekdal
« Svar #12 på: August 23, 2006, 16:52:43 »
Ser ut som P4 har ansatt Bjørn Benkow som journalist.

We'll be back.
We'll be back.

Sverre

Re: Rekdal
« Svar #13 på: August 23, 2006, 17:00:01 »
En liten avklaring;

NRK ringte meg i går og fastslo at mange norske Leeds-supportere ville ha Rekdal til Leeds.  "Javel", svarte jeg.  "Ja, det er vel kanskje noen...".  Derfra og til artiklene som i dag har dukket opp både på NRK og P4 er det likevel et stykke vei å gå.



NRK:

Norske Leeds-supportere kan tenke seg Kjetil Rekdal som ny manager.

Publisert 23.08.2006 07:39.
Av Kristian Elster

Rekdal er kjent som en innbitt Leeds-fan og er langvarig medlem av Leeds norske supporterklubb.

Etter at Rekdal mandag trakk seg som Vålerenga-trener har flere supportere skrevet innlegg på supporter-klubbens hjemmesider der de ønsker seg Rekdal.

 
- Det hadde vært artig å ha en norsk manager i Leeds, sier formannen i supporterklubben LUSCOS, Sverre Røbech, til NRK.


Svak sesongstart
Leeds, som nå spiller på nest øverste nivå i England, har startet sesongen svakt med fire poeng etter fire kamper.

Nå går diskusjonen om manager Kevin Blackwell er mannen til å lede klubben videre eller om det bør satset på en annen manager.

- Det er en vanskelig jobb. Ikke har klubben penger, Styreformann Ken Bates overstyrer mye, og det er krevende supporterer som ikke har insett at Leeds ikke lenger er en storklubb, sier Røbech.


Profesjonell holdning
Supporterformannen tror Rekdal ville tatt med seg en profesjonell holdning til Leeds, men er langt fra sikker på om han ville tatt jobben.

- Jeg tror ikke Rekdal hadde tatt jobben ut fra de forutsetningene Blackwell har idag, sier Røbech.

Han tror en dyktig manager ville vært viktig for Leeds, men det er den økonomiske krisen som skaper størst problemer for klubben.

- Vi kommer ikke tilbake i teten uten en rik onkel, sier formannen i LUSCOS.




P4:
Ønsker Rekdal til Leeds
 
Skrevet av: Line Fuglehaug
Publisert: 23. august 2006 - 08:29  
 
LILLEHAMMER (P4)   Norske Leeds-supportere ønsker seg Kjetil Rekdal som ny manager i klubben.

Etter at Rekdal trakk seg som Vålerenga-trener har flere supportere skrevet innlegg på klubbens hjemmesider der de ønsker seg Rekdal.

Leeds, som nå spiller på nest øverste nivå i England, har startet sesongen svakt og diskusjonen går for fullt om nåværende manager Kevin Blackwell er riktig mann til å lede klubben videre.
 
« Siste redigering: August 23, 2006, 17:01:12 av Sverre »
 

TommyA

Re: Rekdal
« Svar #14 på: August 23, 2006, 17:00:57 »
Tror heller ikke at Rekdal er kjent nok i England og hos Mr.Bates til at han får det aktuelle spørsmålet.
Derimot er jeg bekymret for alternativet Hoddle,er det noen som kan med hånden på hjertet si at dette er mannen vi skal komme tilbake i toppen med?
Tror derimot at Wise er ett meget varmt alternativ om nå United skulle tape litt flere kamper i den nærmeste framtid.
Jeg er ingen stor tilhenger av han heller men husk at det er Bates som sitter i stolen nå og at han har ett godt øye til Dennis.
Husk at vi har hverken penger eller spillere som lokker de store navnene lengre.
Jeg har alltid likt Rekdal både som spiller og trener og er usikker på om det hadde vært mulig for han å få nok ut av den gjengen som spiller på Elland Road nå.

Tommy fra Hordaland
Tommy fra Hordaland

GeirO

Re: Rekdal
« Svar #15 på: August 23, 2006, 18:01:00 »
Drillo for Leeds (etter at Blackwell har tatt klubben opp til PL og gitt oss tre fine seriemesterskap (2009, 2011, 2012).
MOT

Karl Hot Shot

Re: Rekdal
« Svar #16 på: August 23, 2006, 18:23:54 »
Jeg ville hatt få problemer med Kjetil Rekdal som manager for Leeds United. Jeg tror han ville passet utmerket i manager-rolla, hvor han slipper det daglige maset på treningsfeltet. Rekdal er i hvert fall mye bedre enn Blackwell.

Når det er sagt, er det klart at Curbishley og Graham er mine favoritter. Det vet også Bates. Jeg har skrevet e-post til Bates om at han bør sette alle kluter til for å få tak i Curbishley eller Graham. Vi trenger gode resultater nå.
 

SOL

Re: Rekdal
« Svar #17 på: August 23, 2006, 18:24:41 »
Rekdal ?  Nei, takk. Han er ikke typen som vil kunne lede Leeds til noe som helst. Det vi trenger er en som vet hva som skal til for å heve et lag både som motivator og taktiker. Jeg har tidligere sagt at Blackwell trolig er for svak taktisk og det er ikke noe som har fått meg til å skifte mening om dette. La oss få inn Curbishley eller Wise eller en annen "sulten" manager. Wise var en skikkelig klyse da han spilte, men han er såpass fandenivoldsk at han kan være rett mann for oss. Likevel tror jeg også at Carver kan tilføre oss mer på det taktiske/motivasjonsmessige enn Blackwell noen gang vil makte. Likevel tror jeg ikke vi har råd til å skifte manager, da må det isåfall ligge en klausul i Blackwells kontrakt om at han ikke vil få kompensasjon om Leeds ikke er blant de til beste til jul og han må gå....!!
 

Peter7

Re: Rekdal
« Svar #18 på: August 23, 2006, 18:59:25 »
Vel, noen blant oss nevnte vel muligheten av å få en Leeds-supporter som manager FØR Rekdal gikk av.

Se http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6045&whichpage=2

Er imidlertid usikker på om dette er lurt, jfr. Ridsdale - som også var en "fan"


quote:
Originally posted by Svend Anders

Her er saken fra P4:

LILLEHAMMER (P4)   Norske Leeds-supportere ønsker seg Kjetil Rekdal som ny manager i klubben.

Etter at Rekdal trakk seg som Vålerenga-trener har flere supportere skrevet innlegg på klubbens hjemmesider der de ønsker seg Rekdal.

Leeds, som nå spiller på nest øverste nivå i England, har startet sesongen svakt og diskusjonen går for fullt om nåværende manager Kevin Blackwell er riktig mann til å lede klubben videre.


-----------------

Unnskyld meg, men dette er vel rett og slett feil? Jeg har ikke sett ett eneste innlegg om dette før ETTER at saken kom ut.

Skal tydeligvis være litt forsiktig med å uttale meg her, men jeg er sikker på at Kjetil har mange egenskaper en Leeds-manager kunne tenkt seg. Det spørs derimot om hans filosofi og personlighet ville "gått hjem" i England - jeg tror det kunne slått begge veier.

Derimot er det vel noe urealistisk at Bates ville hentet Rekdal. Jeg tror neppe han er en kjent person i Yorkshire, og Bates - som tidligere har frontet saken for å ha en engelsk manager for det enegelske landslaget - vil nok se seg om på andre kanter før han henter inn en "tysk" nordmann han ikke kjenner fra før.

Men som sagt, Rekdal kunne garantert lært unna noen viktige ting på Thorp Arch. Ikke minst hva gjelder vinnevilje, disiplin og vinnerkultur.

Svend Anders

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com



***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

øystein

Re: Rekdal
« Svar #19 på: August 23, 2006, 19:12:47 »
Kjære vene- NEI!!

Heller Blackie som sjef i Leeds i conference før Rekdal. FYSJ!!

-Øystein
-Øystein

ragnar

Re: Rekdal
« Svar #20 på: August 23, 2006, 19:31:58 »
Vil ikke ha Rekdal som trener i Leeds nei.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

GeirO

Re: Rekdal
« Svar #21 på: August 23, 2006, 19:44:56 »
Vi er litt rare vi nordmenn. De fleste her inne sier:

Selg Eirik Bakke. Ikke kjøp Espen Johnsen. Ikke Kjetil Rekdal som manager. (Brede H. er vel unntaket).

Vi synes nordmenn er dårlige, vi........
MOT

asLeeds

Re: Rekdal
« Svar #22 på: August 23, 2006, 19:47:22 »
kjøp Koren seier no eg[:)][:D][8D][:I]

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Førde

Re: Rekdal
« Svar #23 på: August 23, 2006, 20:58:12 »
Aldri reka til Leeds!
Marching On Together

Svend Anders

Re: Rekdal
« Svar #24 på: August 23, 2006, 21:40:03 »
Merker meg at de aller fleste som sier "nei til Kjetil" har noen voldsomt slagkraftige argumenter....

Jeg vil bare spørre: baserer folk seg kun på tabliode fremstillinger i media av mannen som "sær" eller er det saklig begrunnet i spillestil, oppnådde resultater, etc?

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Boxman

Re: Rekdal
« Svar #25 på: August 23, 2006, 22:05:41 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Merker meg at de aller fleste som sier "nei til Kjetil" har noen voldsomt slagkraftige argumenter....

Jeg vil bare spørre: baserer folk seg kun på tabliode fremstillinger i media av mannen som "sær" eller er det saklig begrunnet i spillestil, oppnådde resultater, etc?

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com



Personlig har jeg sansen for Rekdal, men jeg er skeptisk i forhold til spillestil.
For meg virker det som om defensiv trygghet er alt og så kan man håpe på å snuble en ball i nota i løpet av kampen. For meg blir det for feigt og kjedelig.

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Kato

Re: Rekdal
« Svar #26 på: August 23, 2006, 22:11:04 »
Tydelig offensiv filosofi skiller de gode fra de beste fotballtrenerne (Personlig vurdering). Defensivt er det ikke så mye hokus pokus. De fleste trenerne klarer å lage et noenlunde mønster her. Soneforsvar er og blir soneforsvar.

Kjetil Rekdal har ingen tydelig offensiv filosofi slik jeg ser det utenfra.

 

sindre12

Re: Rekdal
« Svar #27 på: August 23, 2006, 23:55:11 »
O leary er mannen
Beckford 4 England!

Sten

Re: Rekdal
« Svar #28 på: August 24, 2006, 02:00:24 »
Jeg har heller ingenting i mot Rekdal på det personlige plan (han har jo en ganske høy stjerne pga et par mål mot hhv Mexico og Brasil), men mener å ha grunnlag for å si at han ikke er en trener jeg vil ha i Leeds:

 
  • Jeg liker ikke uttalelser om egne spillere i avisene. Enten det nå er at spillere er på byen etter tap, eller at "man ikke gidder å dra landet rundt og bli pissa på". Hvis du er i en klubb, så er du i en klubb uansett om du blir pissa på eller pisser på andre. Du står ikke i avisa og sutrer om hverken det ene eller det andre på den måten: det er et internt anliggende. Fiks det innad i klubben. Ingen er større enn klubben - heller ikke treneren.


  • Jeg liker ikke fotballen laget han trener spiller. Ingenting er så drepende kjedelig som en kamp med Vålerengens - jeg synes de sammen med Start og Viking spiller tippeligaens kjedeligste fotball.  

  •  
  • Jeg mener han er altfor uerfaren til å være i stand til å "ta for seg i England". England har en annen bedriftskultur og en annen fotballkultur enn vi har i Norge. Ikke glem hva som skjedde med Drillo -tross alt en mer merittert trener enn Rekdal


Så jeg føyer meg til "hylekoret" og sier nei til Rekdal i Leeds.

Og så sier jeg lykke til til Rekdal fremover - i alle andre klubber enn Leeds (og Odd) ;)

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Leedsfan

Re: Rekdal
« Svar #29 på: August 24, 2006, 02:14:44 »
Hvis en bytur er dråpen som får det til å renne over tenk da hvordan han vil få det når pre-season er en kontinuerlig fylletur. Hvis Rekdal hadde kommet (noe han ikke gjør) så hadde det blitt det samme som når Drillo kom til Wimbledon, TOTAL KULTURKRASJ! Faen at vi ikke har AB, det hadde vært noe!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.