Skrevet av Emne: Flax & Uflax  (Lest 1797 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Flax & Uflax
« på: August 23, 2006, 18:28:39 »
Tror nesten ikke noen annen klubb er nevnt så mye sammen med disse ordene som vårt kjære LEEDS UTD.!  I hvertfall her inne på forumet.
Da det er spilt 4 seriekamper & en cupkamp (i går kveld) - så er vel status flg:
Norwich/flax - QPR/Uflax-Palace/Uflax & Cardiff/Uflax/møkkdårlig. Kampen i går var visst "forferdelig" av våre- mere flax!
Hvis man da ser litt bak resultatene, og faktisk ser på det som bør være ingrediensene i vårt lag- nemlig innsats & kvalitet så er det vel akkurat her det "skorter/mangler" endel. Flax & Uflax utlignes ila en hel sesong, mens innsatsen & kvaliteten som skal taes med fra treninger og inn i kamper jo er det essensielle.
Det er gjennom gode treninger at selvtillit & kvaliteten blir terpet & repetert slik at den kommer frem i kamper. Det gjør den ikke pr i dag. For meg så skinner det igjennom at ett spillemønster glimrer med sitt fravær- at humøret i laget er dårlig & at det er "missmatch"
i laguttak.  Dette er Managerens jobb. Han har desverre ikke evne til og gjøre denne jobben godt nok. Denne sesongens innledning viser dette til tydelighet.
Dere skjønner hvor jeg vil.
Har ikke klart for meg en erstatter-HVEM dette skal være, men vi trenger sårt ny inspirasjon i en NY manager.Både vi & ikke minst spillerne i klubben......
 

lojosang

Re: Flax & Uflax
« Svar #1 på: August 23, 2006, 19:02:16 »
quote:
Originally posted by cherry
I hvertfall her inne på forumet.





Det skulle da også bare mangle [:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Kato

Re: Flax & Uflax
« Svar #2 på: August 23, 2006, 22:07:25 »
Roald Amundsen sa følgende etter en av sine polturer:

Flaks er en konsekvens av gode forberedelser.
 

larss

Re: Flax & Uflax
« Svar #3 på: August 23, 2006, 23:40:36 »
quote:
Originally posted by lojosang

quote:
Originally posted by cherry
I hvertfall her inne på forumet.





Det skulle da også bare mangle [:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates

LarsS

auren

Re: Flax & Uflax
« Svar #4 på: August 23, 2006, 23:44:32 »
Fornuftige ord fra Amundsen maa jeg si.

Vi hadde vel ikke akkurat flaks i gaarsdagens kamp? Vi eide hele spillet, og selv om Chester var farlig frempaa i slutten, saa vant vi fullt fortjent. Grunnen til at man gjerne sier at man hadde flaks i gaar var fordi vi spilte saapass jevnt med en motstander vi burde slaatt enkelt.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

larss

Re: Flax & Uflax
« Svar #5 på: August 23, 2006, 23:56:38 »
Det som bekymrer meg først å fremst er det som skjer fram på banen og spesielt de såkalte måljegerne som vi pr. dato ikke har.
Når det gjelder forsvaret så er det greit men ikke overbevisende. De må bli mye mere kyniske .[ ref. 2 sene baklengs ]

Leeds har også en dårlig evne til å svikte når det gjelder.

LarsS, som håper ting snur.
LarsS

MooCow

Re: Flax & Uflax
« Svar #6 på: August 24, 2006, 04:19:31 »
Og vår venn ? Jan Ã…ge Fjørtoft har sagt at det fins ikkje flaks eller uflaks, berre dyktigheit og udyktigheit.....

Men det er jo klart at det fins flax og uflaks, men til dyktigare ein er, til mindre uflaks har ein nok ja.