Skrevet av Emne: Kampen mot Uglene  (Lest 17245 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Re: Kampen mot Uglene
« Svar #120 på: August 27, 2006, 23:04:28 »
Det som iriterer meg er det faktum at Leeds spiller med en mann mere på banen. De siste 10 tar Blackwell ut Carole. Han setter inn Foxe og lar dermed S.W få muligheten til å legge et høyt press på oss. Når vi møter et så dårlig lag, så bør vi kunne sette de under større press tidlig i kampen og punktere den med 2 eller 3 scoringer.



Tom S

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #121 på: August 27, 2006, 23:17:56 »
h.b. overdriver selvfølgelig når han seier at vi bør punktere kampen med 2-3 mål tidleg i kampen.

Dette er eit lokalderby som ikkje nødvendigvis kan samanlignast med kampar generelt.
Syntes kampen utarta som forventa med mykje kjemping og lite spel. Leeds hadde vel eit overtak i possesion i første omgang, men skapte svært lite sjanser. Presisjonen i midtbaneleddet er skremmande svak, savner Bakke og Stone.
I andre girer vi opp eit hakk og skaper ein del sjanser og burde skåret før straffa. Men, det skuffande og skremmande er at Blackie velger å ta ut vår beste offensivt og erstatter han med Fox. Kva tenker Blackie på? Vi er ein mann i overtall og så vel han å slippe uglene inn i kampen. Det var ekkelt å sjå!

Men, det var tre meget viktige poeng for oss - og det er jo seff det viktigaste!

We Are Leeds!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

h.b

  • Gjest
Re: Kampen mot Uglene
« Svar #122 på: August 27, 2006, 23:20:16 »
Er ikke helt enig i det med lokalderby.Nå ligger ikke akkurat Sheffield og Leeds direkte nærme hverandre. Det blir det samme som å kalle Enga mot Ham Kam for et lokalderby.



auren

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #123 på: August 27, 2006, 23:20:30 »
Stor honnoer til Blackwell som setter in Foxe naar han ser at gutta blir presset bakover paa banen. En taktisk genistrek av KB!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Re: Kampen mot Uglene
« Svar #124 på: August 27, 2006, 23:26:01 »
Leser jeg riktig i dette du skriver.Det holdt på å bli en taktisk bommert
quote:
Originally posted by auren

Stor honnoer til Blackwell som setter in Foxe naar han ser at gutta blir presset bakover paa banen. En taktisk genistrek av KB!

Leeds
Till
I
Die!





Førde

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #125 på: August 27, 2006, 23:34:31 »
Fortjent siger! Leeds spilte bra. Soleklar straffe samt utvisning! Ã… ein viktig siger for Leeds!
Marching On Together!!!:)
Marching On Together

auren

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #126 på: August 27, 2006, 23:46:07 »
quote:
Originally posted by h.b

Leser jeg riktig i dette du skriver.Det holdt på å bli en taktisk bommert
quote:
Originally posted by auren

Stor honnoer til Blackwell som setter in Foxe naar han ser at gutta blir presset bakover paa banen. En taktisk genistrek av KB!

Leeds
Till
I
Die!








Vel... Naar dere som ikke liker Blackwell til stadighet skal finne feil hos han naar det gjelder bytter (blant annet i kampen mot Palace) saa kan vel jeg beroemme han naar han gjoer et bytte som ikke foerer til baklengs. Vi ble faktisk presset bakover foer dette byttet kom, og naar man har friskt i minnet at Leeds har sluppet inn 4 maal siste 10 min saa var det kanskje smart aa sette innpaa en ekstra midtstopper i slutten.

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #127 på: August 27, 2006, 23:49:50 »
quote:
Originally posted by h.b

Er ikke helt enig i det med lokalderby.Nå ligger ikke akkurat Sheffield og Leeds direkte nærme hverandre. Det blir det samme som å kalle Enga mot Ham Kam for et lokalderby.





Hjelper ikke om du er enig eller uenig i dette, Håkon - kampene mot Sheffield-lagene har alltid vært regnet som lokalderby i Yorkshire.

MooCow

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #128 på: August 28, 2006, 00:28:18 »
Er jo eit yorkshire derby......... Blir for dommt å samenligna med Ham Kam - Enga.......

quote:
Originally posted by h.b

Er ikke helt enig i det med lokalderby.Nå ligger ikke akkurat Sheffield og Leeds direkte nærme hverandre. Det blir det samme som å kalle Enga mot Ham Kam for et lokalderby.





Jon R

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #129 på: August 28, 2006, 00:31:49 »
Børsen: Warner 7 - Kelly 6, Butler 6, Kilgallon 6, Crainey 5 - Carole 7, Derry 5, * WESTLAKE 7, Lewis 6 - Healy 7, Moore 6

sub: Foxe 6

Jon R.
« Siste redigering: August 29, 2006, 04:43:54 av Jon R »
Jon R.

asLeeds

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #130 på: August 28, 2006, 01:11:26 »
deiligt med 3 poeng, vondt å sjå prestasjonen..........

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Tom S

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #131 på: August 28, 2006, 02:33:12 »
Det var viktig å gå inn i denne lisje fotballpausen med seier.
Trur ei frihelg kan gjere godt no, spillere kan få sjansen til å bli skadefri og spesielt Derry kan trenge ein god treningsperiode utan kamp.

Watch out wolves og søndreland, we're comin' to get you!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

baste

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #132 på: August 28, 2006, 02:37:16 »
3 poeng, og en liten pause til å hente inn 2-3 spillere for å forsterke stallen etter Bakke`s og Hulse`s exit.

Tom S

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #133 på: August 28, 2006, 02:40:07 »
[8D]
We Are Leeds!!


quote:
Originally posted by baste

3 poeng, og en liten pause til å hente inn 2-3 spillere for å forsterke stallen etter Bakke`s og Hulse`s exit.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

kjellern

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #134 på: August 28, 2006, 03:27:06 »
Etter min ringe mening har noen her inne et rimelig mørkt virkelighetsbilde når man nærmest skjeller ut laget etter at man har tatt 3 kjempeviktige poeng borte mot Sheffield Wedensday i en kamp hvor laget gjør en helt ok kamp. Jeg synes gutta virket "up fot it" fra første spark på ballen og gjør en stor innsats i de første 70 minutter -  ser blant annet på statestikken at ballinnehavet var 57/43 i Leeds favør. Synes også at det er morsomt at 3 unge spiller som Kilgallon, Westlake og Carole tar ansvar og etter mitt skjønn er med og preger kampen. Enig i at vi burde ha prøvde hardere å "drepe" kampen etter utvisningen - jeg tror imidlertid at laget ikke har ferdigheter til å fullstendig overspille andre lag - vi er på det beste et lag fullt av fightere og det tror jeg vi skal innse og gi kreditt for ! Dette med fighteregenskapene er jo også noe som synger ut av veggene på Elland Road..

Som Leeds supporter i snart 40 år har jeg får egen del funnet ut at det er viktig å glede seg ordentlig når man har muligheten til det - i vår klubbs maniske liv ligger det uansett nok av skuffelser og venter rundt hjørnet.....Idag ble jeg også veldig glad over å se en gutt på 7-8 år på Bohemen juble vilt og hemningsløst etter at siste spark på ballen var tatt på Hillsboro..

Dette er kun noen kveldstanker fra landsbygden etter at jeg har hatt en fin søndag med bortesiere til Pride of Yorkshire og Oslos stolthet





 

 

Lars E

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #135 på: August 28, 2006, 03:36:28 »
Fusste omgang va så forferdelige at eg vurderte å gå ut i pøsregne å binda meg fast i ein lyktastolpe elle nåke, isteden for å se andre omgang. Men heldigvis heva me åss litt. Godt å se Healy setta straffen, spesielt me tanke på at han hadde ein elendige kamp. Tydeligt ikkje i form.

Koss ska detta gå egentligt? Heldigvis møtte me et av divisjonens dårligaste lag idag, viss ikkje hadde d blitt tap og vel så d...[V][V][V]

Forever Leeds
Forever Leeds

Jon R

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #136 på: August 28, 2006, 04:14:50 »
quote:
Originally posted by kjellern

Etter min ringe mening har noen her inne et rimelig mørkt virkelighetsbilde når man nærmest skjeller ut laget etter at man har tatt 3 kjempeviktige poeng borte mot Sheffield Wedensday i en kamp hvor laget gjør en helt ok kamp. Jeg synes gutta virket "up fot it" fra første spark på ballen og gjør en stor innsats i de første 70 minutter -  ser blant annet på statestikken at ballinnehavet var 57/43 i Leeds favør. Synes også at det er morsomt at 3 unge spiller som Kilgallon, Westlake og Carole tar ansvar og etter mitt skjønn er med og preger kampen. Enig i at vi burde ha prøvde hardere å "drepe" kampen etter utvisningen - jeg tror imidlertid at laget ikke har ferdigheter til å fullstendig overspille andre lag - vi er på det beste et lag fullt av fightere og det tror jeg vi skal innse og gi kreditt for ! Dette med fighteregenskapene er jo også noe som synger ut av veggene på Elland Road..

Som Leeds supporter i snart 40 år har jeg får egen del funnet ut at det er viktig å glede seg ordentlig når man har muligheten til det - i vår klubbs maniske liv ligger det uansett nok av skuffelser og venter rundt hjørnet.....Idag ble jeg også veldig glad over å se en gutt på 7-8 år på Bohemen juble vilt og hemningsløst etter at siste spark på ballen var tatt på Hillsboro..

Dette er kun noen kveldstanker fra landsbygden etter at jeg har hatt en fin søndag med bortesiere til Pride of Yorkshire og Oslos stolthet



Vel talt, kjellern. Selv koste jeg meg stort i første halvdel av annen omgang. Etter 1-0 ble det mest pine, men alt i alt mye å glede seg over idag. [:)]

Jon R.
Jon R.

B-m

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #137 på: August 28, 2006, 04:44:25 »
Bra post kjellern
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Papi

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #138 på: August 28, 2006, 07:16:29 »
La oss glede oss over sigeren nå, og så glemmer vi Crainey, Derry, Moore, KB og resten av guttas "feil" for ein stakket stund. Synest synd på spillerne eg da, trur ikkje dei gjørs på og spille dårli, dem gjør nok sitt beste:)

Ã… så, må dei lese om alle feila dei har gjort, og kor elendige dei er på internett og i aviser:p

hehe, så herved freder eg spelarane for ein stakket stund:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Milou

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #139 på: August 28, 2006, 12:09:33 »
Bra innlegg av kjellern her. Det er mange urealistiske forventingar til kva Leeds skal prestere denne sesongen. Denne sesongen blir ingen walkover til opprykk, som spesielt Blackwell-kritikerane ser ut til å forventa. Laget er marginalt betre enn i fjor, og det kan ikkje forventast at me skal dominera på bortebane, sjøl mot dei svakare laga.

Lars E

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #140 på: August 28, 2006, 16:42:05 »
Eg syns dåkke har nåken lave forventningar t Blackwell og klubben vår når dåkke kan verr fornøyde med tingenes tilstand. Rotete og planløst! Kun flaks at me vant igår og me rykke ikkje opp med sånne prestasjoner i dei 41 neste kampane. Og opprykk e jo målet i år.

Når d e sagt så har eg fortsatt et håp om at me kan heva oss ein del når me får tebake dei viktige spelerane me har ute me skade.

Forever Leeds
Forever Leeds

Robert H.

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #141 på: August 28, 2006, 16:43:42 »
Tiltredes i sin helhet bortsett fra det derre med Oslos stolthet [8D][;)]

quote:
Originally posted by kjellern

Etter min ringe mening har noen her inne et rimelig mørkt virkelighetsbilde når man nærmest skjeller ut laget etter at man har tatt 3 kjempeviktige poeng borte mot Sheffield Wedensday i en kamp hvor laget gjør en helt ok kamp. Jeg synes gutta virket "up fot it" fra første spark på ballen og gjør en stor innsats i de første 70 minutter -  ser blant annet på statestikken at ballinnehavet var 57/43 i Leeds favør. Synes også at det er morsomt at 3 unge spiller som Kilgallon, Westlake og Carole tar ansvar og etter mitt skjønn er med og preger kampen. Enig i at vi burde ha prøvde hardere å "drepe" kampen etter utvisningen - jeg tror imidlertid at laget ikke har ferdigheter til å fullstendig overspille andre lag - vi er på det beste et lag fullt av fightere og det tror jeg vi skal innse og gi kreditt for ! Dette med fighteregenskapene er jo også noe som synger ut av veggene på Elland Road..

Som Leeds supporter i snart 40 år har jeg får egen del funnet ut at det er viktig å glede seg ordentlig når man har muligheten til det - i vår klubbs maniske liv ligger det uansett nok av skuffelser og venter rundt hjørnet.....Idag ble jeg også veldig glad over å se en gutt på 7-8 år på Bohemen juble vilt og hemningsløst etter at siste spark på ballen var tatt på Hillsboro..

Dette er kun noen kveldstanker fra landsbygden etter at jeg har hatt en fin søndag med bortesiere til Pride of Yorkshire og Oslos stolthet





 




lojosang

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #142 på: August 28, 2006, 17:02:00 »
quote:
Originally posted by Larseirik

Eg syns dåkke har nåken lave forventningar t Blackwell og klubben vår når dåkke kan verr fornøyde med tingenes tilstand. Rotete og planløst! Kun flaks at me vant igår og me rykke ikkje opp med sånne prestasjoner i dei 41 neste kampane. Og opprykk e jo målet i år.

Når d e sagt så har eg fortsatt et håp om at me kan heva oss ein del når me får tebake dei viktige spelerane me har ute me skade.

Forever Leeds




Går det skit i Kåparvikjå for tidå?
Løft ditt hode, du raske gutt!
Vi går lysere tider i møte.
Rent metaforisk i hvert fall. Høstmørket kan vi ikke gjøre no med. [:)]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
« Siste redigering: August 29, 2006, 16:57:36 av lojosang »
- Leif Olav

B-m

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #143 på: August 28, 2006, 20:56:13 »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Lars E

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #144 på: August 29, 2006, 00:12:58 »
quote:

Går det skit i Kåparvikjå for tidå?
Føft ditt hode, du raske gutt!
Vi går lysere tider i møte.
Rent metaforisk i hvert fall. Høstmørket kan vi ikke gjøre no med. [:)]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates



Hehe tja blei skada i forrige kamp å e ute i nåken uker. Muste årets høydeponkt, kampen mot fkh jr på onsdag, muligt at d e d som e årsaken t mitt dårliga humør for tidå. [}:)]

Edit: Dessuten har jo d mørka og sura vere nådd øynå.

Forever Leeds
« Siste redigering: August 29, 2006, 00:15:27 av Lars E »
Forever Leeds

lojosang

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #145 på: August 29, 2006, 16:58:13 »
Karmøynå har nå alltid vore Mørkets Øy. [:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Per-Stian

Re: Kampen mot Uglene
« Svar #146 på: August 29, 2006, 18:00:05 »
Spelarbetraktingar sett frå tribuneplass:

Warner - 8 - Sikker i alt han gjer
Kelly - 6 - Litt anonym offensivt
Butler - 7 - Ryddig og god
Kilgallon - 6 - Vaklande posisjonering i første omgong
Crainey - 6 - Grei kamp, nokre svake klareringar
Carole - 8 - Livleg og god t å utfordre
Derry - 6 - Sett han betre... Nokre svake avleveringar
Westlake - 6 - God førsteomgong, forsvinn meir utover i kampen
Lewis - 6 - Varierande, litt uvenn me ballen t tider
Moore - 7 - Arbeidshest utan å briljere teknisk
Healy - 7 - Vandrar mykje, flotte initiativ t veggspel.