Skrevet av Emne: Tactics from hell!  (Lest 2765 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Tactics from hell!
« på: August 27, 2006, 23:11:56 »
ARG##GRMPFF#%%E#[:(!]
Vi vinner, men jeg er allikevel forbannet! Dette skulle vi ha avgjort mye tidligere!
I huleste Blackwell; vi spiller mot 10 mann, og du gjør et defensivt bytte (Foxe for Carole). De siste 20 slipper vi Uglene inn i kampen, og rygger konsekvent til egen 16 meter. Bare tilfeldigheter at vi ikke slapp inn mål på de mange dødballene i mot. Straffe kunne det også ha blitt. Har ikke de siste kampene lært deg noe, Blackwell?
SPARKEN; NÃ…!

h.b

  • Gjest
Re: Tactics from hell!
« Svar #1 på: August 27, 2006, 23:12:53 »
Hør Hør




h.b

  • Gjest
Re: Tactics from hell!
« Svar #2 på: August 27, 2006, 23:14:44 »
Når Leeds møter et så dårlig lag, så burde presset vært satt høyere.Leeds burde sørget for å ha en 2 eller 3 målsledelse til pause



dexter90

Re: Tactics from hell!
« Svar #3 på: August 27, 2006, 23:19:57 »
seier er seier, syns vi bør roe oss ned litt..... Storspillet kommer nok utover høsten det! Det viktigste var at vi drog i land 3 poeng!
 

Knut-

Re: Tactics from hell!
« Svar #4 på: August 27, 2006, 23:21:49 »
Taktikken virket. La oss glede oss framfor til stadighet å finne noe negativt.
medlem 191

h.b

  • Gjest
Re: Tactics from hell!
« Svar #5 på: August 27, 2006, 23:22:26 »
Strospill og storspill.Det ble sagt i hele fjor at det kom. Det kom aldri. Grunnen er en manager som er ultraredd for å tape. Blackwell tar aldri og angriper med hele laget.DFet virker som om han er redd for å være i undertall bakover på banen.



Tom S

Re: Tactics from hell!
« Svar #6 på: August 27, 2006, 23:23:52 »
Latterlig å påstå at Leeds burde sørget for å ha en 2-3 måls ledelse til pause!

Ã… vinne 1-0 er heilt greitt, men det er ikkje greit av Blackie å gi uglene fri bane inn i kampen på slutten.
Hadde vi fortsatt med Carole, og gjerne gjort eit par andre bytter, og ikkje lagt oss tilbake på eigen banehalvdel trur eg nok 2-0 hadde kommet utan at sheffw hadde gjort det så spennende på slutten.

Dette var skremmende av Blackie!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

h.b

  • Gjest
Re: Tactics from hell!
« Svar #7 på: August 27, 2006, 23:24:22 »
Hvis denne kampen er et signal på hvordantaktikken til Blackwell kommer til å være i kampene fremover, så er jeg ytterst urolig for fremtiden.Vi hadde flaks mot et lag med 10 mann i sluttminuttene
quote:
Originally posted by tyfus

Taktikken virket. La oss glede oss framfor til stadighet å finne noe negativt.





B-m

Re: Tactics from hell!
« Svar #8 på: August 27, 2006, 23:25:12 »
Kanskje det var Carver sin ide å sette innpå Fox som anker?

Isåfall må man sparke Carver!

Synes spillerne bør ta ansvar, de klarer tydeligvis ikke roe helt ned etter målet.
Dette kommer nok av at de har vært uheldige mot slutten nesten samtlige kamper. Gjelder bare å få inn litt selvtillit, alle som har spilt litt fotball vet hvordan dette fungerer og hvor mye det har å si.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Re: Tactics from hell!
« Svar #9 på: August 27, 2006, 23:32:31 »
0-1 i et derbyoppgjør er et meget, meget bra resultat, uansett (nesten) på tvers av divisjoner. Vi holder nullen og scorer, i tillegg er det borte! Dette hjelper litt på min tillit til Blackie, som har blitt svakere.

Marching On Together!
Marching on together!

auren

Re: Tactics from hell!
« Svar #10 på: August 27, 2006, 23:38:23 »
Leeds ble presset bakover like etter scoringen, og da maa man gjoere taktiske grep, og ikke bare se paa at spillerne dine nok en gang gi fra seg en ledelse. Dette ligger i hodene til spillerne, de er for redde for aa slippe inn maal paa slutten, og inviterer dermed motstanderen inn i kampen. Dette er en tankegang baade KB og spillerne selv maa kunne faa bukt med fremover. Tror vi faktisk kunne blitt enda mer presset hvis ikke Foxe hadde kommet inn. Vi saa jo hva som skjedde i kampen mot QPR. Hadde full kontroll, og saa plutselig ble vi rundspilt av QPR de siste 10 minuttene.
Vil heller fokusere paa det positive - byttet med Foxe bidro til null baklengs og 3 poeng sikret.

Men det er jo klart at Blackwell haterne absolutt MAA finne paa noe aa kritisere. Det skulle vel ogsaa bare mangle...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Re: Tactics from hell!
« Svar #11 på: August 27, 2006, 23:38:38 »
Ikke kall dette et lokaloppgjør. Dettar minimum 1,5 time med tog fra Leeds. Det er det samme som Oslo Lillehammer. hvis du kaller det et lokaloppgjø. Ja da skjønner jeg ingenting.Vil du kalle Arsenal - Southampton eller portsmouth ett lokaloppgjør



Knut-

Re: Tactics from hell!
« Svar #12 på: August 27, 2006, 23:45:47 »
Se på Leeds' hjemmeside h.b.

United win DERBY clash.

Sånn er det.
medlem 191

auren

Re: Tactics from hell!
« Svar #13 på: August 27, 2006, 23:48:37 »
De kaller jo ogsaa Tromsoe mot Bodeo/Glimt for lokalderby. Dette har selvsagt sammenheng med antall topplag innenfor en viss geografisk omkrets. At enkelte ikke skjoenner dette maa man jo regne med... AKK!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Re: Tactics from hell!
« Svar #14 på: August 27, 2006, 23:50:59 »
Det er et yorkeshirederby det er riktig, men et lokalderby. Den kjøper jeg ikke. Uansett om det er et derby eller ikke, så skal slike kamper mot noe av det dårliste denne divisjonen har vinnes komfortabelt.



Robert H.

Re: Tactics from hell!
« Svar #15 på: August 27, 2006, 23:52:45 »
Kødder du h.b? Er du urolig for fremtiden? Nei nå står f... ikke verden til påske!

quote:
Originally posted by h.b

Hvis denne kampen er et signal på hvordantaktikken til Blackwell kommer til å være i kampene fremover, så er jeg ytterst urolig for fremtiden.


auren

Re: Tactics from hell!
« Svar #16 på: August 27, 2006, 23:54:41 »
Skal vaere enig i at Yorkshirederby er en mer riktig betegnelse enn lokalderby. Ingen kamper i denne divisjonen er walk over, spesielt ikke i slike derbyer som dette. Wednesday blir nok aa finne paa den nederste delen av tabellen denne sesongen, men vi hadde sikkert tapt en slik kamp i fjor. Vi skal vaere fornoeyd med tre poeng!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Re: Tactics from hell!
« Svar #17 på: August 28, 2006, 01:05:20 »
"Dettar minimum 1,5 time med tog fra Leeds. "

HÆ? Jeg har da tatt tog fra Leeds til Sheffield et par ganger. Kan ikke huske det tok så lang tid. Du må ha tatt et skikkelig lokaltog med mange stopp!

Dennis

Re: Tactics from hell!
« Svar #18 på: August 28, 2006, 01:09:00 »
quote:
Originally posted by h.b

Det er et yorkeshirederby det er riktig, men et lokalderby. Den kjøper jeg ikke. Uansett om det er et derby eller ikke, så skal slike kamper mot noe av det dårliste denne divisjonen har vinnes komfortabelt.






Makan til kverrulering da? Du skjønner jo hva jeg mener, din fjomp! [:)]

Marching On Together!
Marching on together!

Jon R

Re: Tactics from hell!
« Svar #19 på: August 28, 2006, 01:57:13 »
Byttet var da helt greit, mens måten vi spilte etter scoringen var høl i hue. Vi byttet ut Carole med Foxe, som gikk inn som defensivt anker på midten, men vi hadde da vitterlig fortsatt to spisser og en offensiv vingløper igjen på banen!  Det var disse hodeløse klareringene som alltid traff en W.spiller ,fremfor å roe ned spillet og trille litt ball, som gjorde oss dårlige. Presset burde seff også vært mye høyere, men Westlake og et par andre virket helt "tom" siste kvarteret. [B)]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Re: Tactics from hell!
« Svar #20 på: August 28, 2006, 02:05:48 »
quote:
Originally posted by h.b

 Blackwell tar aldri og angriper med hele laget.DFet virker som om han er redd for å være i undertall bakover på banen.




Dette er selvfølgelig feil. I vår gode 20 minutters periode i annen omgang, kastet vi jo frem både mann og mus. Ved 100 % sjansen som Derry brant etter pasning fra Butler, var det minst 7 andre gultrøyer inne i selve boksen og bare en Leedsspiller igjen ved midtsirkelen. Etter scoringen faller vi stadig lengre bakover på banen og det er selvfølgelig ikke god "taktikk", dersom dette var meningen.

Jon R.
Jon R.

peacock

Re: Tactics from hell!
« Svar #21 på: August 28, 2006, 03:17:20 »
"Etter scoringen faller vi stadig lengre bakover på banen og det er selvfølgelig ikke god "taktikk", dersom dette var meningen."

Tror nok ikke det var meningen å falle så lavt, men Blackwell setter en standard med sitt bytte. Greit nok at vi fortsatt hadde offensive spillere på banen til å holde trykket oppe. Men, er helt sikker på at Blackwells defensive tankegang smitter over til de på banen.

ragnar

Re: Tactics from hell!
« Svar #22 på: August 28, 2006, 03:24:17 »
Det ble for defensivt etter straffeskåringen. Da SKULLE tre poeng sikres noe som  resulterte i et ganske defensivt Leedslag og at Uglene fikk boltre seg fremover på banen.

Det er jo selvfølgelig en balansegang mellom det å sikre en seier kontra bli for defensiv. Stone sin rutine og ro hadde gjort seg på midtbanen i sluttminuttene.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Jon R

Re: Tactics from hell!
« Svar #23 på: August 28, 2006, 03:54:23 »
quote:
Originally posted by peacock

"Etter scoringen faller vi stadig lengre bakover på banen og det er selvfølgelig ikke god "taktikk", dersom dette var meningen."

Tror nok ikke det var meningen å falle så lavt, men Blackwell setter en standard med sitt bytte. Greit nok at vi fortsatt hadde offensive spillere på banen til å holde trykket oppe. Men, er helt sikker på at Blackwells defensive tankegang smitter over til de på banen.




Carole viste mye positivt fremover på banen idag, men gjorde en elendig førsteforsvarerjobb gjennom hele kampen og gutten så ikke ut til å ha et defensivt fiber i kroppen. I tidligere kamper har Blackwell fått masse pepper for å ha byttet Carole inn, nå får han pepper for å ha byttet han ut. Galt blir det visst uansett virker det som. Poenget er at vi fortsatt hadde plenty med offensive krefter på banen, men omprioriterte til en mann mer sentralt på bekostning av en erketypisk ving. Jeg skjønner virkelig ikke at det er dette du henger deg opp i,peacock. [:)]

Jon R.
Jon R.

peacock

Re: Tactics from hell!
« Svar #24 på: August 28, 2006, 04:03:18 »
Det er jo ikke de som byttes inn eller ut jeg henger meg opp i! Problemet slik jeg ser det, er den defensive tankegangen. Midtveis i 2. omg herjer vi og dominerer kampen totalt. Vi får 1-0 og spiller med en mann mer. Hva skjer så? Vi rygger konsekvent ned til egen 16 og gir Uglene nærmest fritt spillerom. Det kommer sannsynligvis ikke BARE på grunn av det defensive byttet, men byttet symboliserer i hvert fall for meg Blackwells uendelig feighet[:(!]
På 1-0 skulle vi ha fortsatt å angripe med ett mål for øye; DREPE KAMPEN!