Skrevet av Emne: Bakke solgt  (Lest 38814 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

Re: Bakke solgt
« Svar #30 på: August 28, 2006, 01:08:13 »
dette sparer oss vel 1mp i lønnsutgifter.. Får bare håpe vi får inn noe kvalitet på midtbanen nå. Akkurat det har vært mangelvare en stund..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Leedsfan

Re: Bakke solgt
« Svar #31 på: August 28, 2006, 01:11:35 »
ENDELIG. Bakke kommer aldri til å dominere noe som helst på en fotballbane i årene som kommer. Dette var gode nyheter selv om det ikke kommer noen inn...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

veteranen

  • Gjest
Re: Bakke solgt
« Svar #32 på: August 28, 2006, 01:51:33 »
quote:
Originally posted by Promotion 07



Blackie sier at vi blir blant de 6 mest solvente klubber (i CCC) etter neste sesong. Vil Bates da gjøre som ALLE andre, satse offensivt med spillerkjøp. NEPPE! Ikke forde det er lurt å holde rengnskapet i pluss. NEI, fordi da er Leeds en attraktiv klubb for investorer. Han kan selge. Investeringene på spiller og lønnssiden vil være lave til rett manager er på plass.




Her er du inne på viktige ting, Promo.

Neste sommer er vi ferdig med gammel elendighet. Kontraktene til Kelly, Bakke og Ricketts går ut. Samtidig vil vi være ferdig med å delbetale lønna til tidligere spillere (Mills er vel den som gjenstår nå).

Klubben vil da han et lønnsbudsjett som vil være helt normalt i The Championship. Dette vil gjøre klubben langt mer interresant for eventuelle investorer eller oppkjøpere.

Sommeren 2007 kommer til å bli utrolig viktig for oss. De avgjørelsene som da blir tatt - både når det gjelder eierskap og på managersiden - blir helt avgjørende for hvilken retning denne klubben vil ta i overskuelig fremtid.

Så la oss ha litt is i magen! [:)]


Tom S

Re: Bakke solgt
« Svar #33 på: August 28, 2006, 02:10:02 »
Savnet av Bakke (og Stone) var merkbart idag.
Forøvrig heilt einig; no må det handles!


quote:
Originally posted by Jon R

Midtbanen vår skrek etter en spiller som Eirik Bakke idag. Han må erstattes i løpet av denne uka. Jeg tar det for gitt at Blackwell har en spiller for hånden ( og da tenker jeg ikke squad players), ellers kan dette vise seg å være en riktig dårlig avgjørelse.  [xx(]

Penger for Bakke? Tror ikke noen er villig til å betale penger for en 25 000 £ i uka spiller med en skadeliste som ikke ligner grisen. Vi får være fornøyd at noen er villige til å ta over kontraken hans uten at vi må betale kompensasjon for denne.

Jon R, som ikke vet om han skal le eller gråte over dette her.




WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #34 på: August 28, 2006, 02:14:58 »
quote:
Neste sommer er vi ferdig med gammel elendighet. Kontraktene til Kelly, Bakke og Ricketts går ut.  


Ricketts er da forlengst solgt til Southend, er han ikke? [:)]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

Re: Bakke solgt
« Svar #35 på: August 28, 2006, 02:21:35 »
Vi får se hva dealen innebærer for Leeds og eventuelt frigitte midler til Blackwell. Akkurat det blir spennende. Personlig syntes jeg det bare er bra at han endelig forlater Elland Road.


Leedsfan

Re: Bakke solgt
« Svar #36 på: August 28, 2006, 02:24:00 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Promotion 07



Blackie sier at vi blir blant de 6 mest solvente klubber (i CCC) etter neste sesong. Vil Bates da gjøre som ALLE andre, satse offensivt med spillerkjøp. NEPPE! Ikke forde det er lurt å holde rengnskapet i pluss. NEI, fordi da er Leeds en attraktiv klubb for investorer. Han kan selge. Investeringene på spiller og lønnssiden vil være lave til rett manager er på plass.




Her er du inne på viktige ting, Promo.

Neste sommer er vi ferdig med gammel elendighet. Kontraktene til Kelly, Bakke og Ricketts går ut. Samtidig vil vi være ferdig med å delbetale lønna til tidligere spillere (Mills er vel den som gjenstår nå).

Klubben vil da han et lønnsbudsjett som vil være helt normalt i The Championship. Dette vil gjøre klubben langt mer interresant for eventuelle investorer eller oppkjøpere.

Sommeren 2007 kommer til å bli utrolig viktig for oss. De avgjørelsene som da blir tatt - både når det gjelder eierskap og på managersiden - blir helt avgjørende for hvilken retning denne klubben vil ta i overskuelig fremtid.

Så la oss ha litt is i magen! [:)]





Leeds hadde utgifter på nærmere 100 millioner dette året til tidligere spillere/managere. Håper ikke alt går til Ricketts og Mills + et par managere?? Det er nok flere gamle spiller som får penger av den bunnskrapte kassa..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

baste

Re: Bakke solgt
« Svar #37 på: August 28, 2006, 02:35:42 »
Gode nyheter.  Bakke er rett og slett for dyr, sett i forhold til hva man får igjen for pengene. Tre ny inn og ennå sparer vi penger...Come on LEEDS

Tom S

Re: Bakke solgt
« Svar #38 på: August 28, 2006, 02:38:37 »
Det er ikkje krise å selge Bakke.
Men, det er viktig at Blackie no får anledning til å hente inn forsterkinger.
Ellers vert det jo litt dumt...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

samadhi

Re: Bakke solgt
« Svar #39 på: August 28, 2006, 03:02:56 »
Skjønner ikke hvorfor folk klager over dette. Riktignok var Eirik Bakke en kjempe spiller da han var på topp, men når var det - jeg har ikke sett Bakke dominere en midtbane over tid siden sin første sesong under DOL. Har stort sett gått skadet og hevet en vanlig årslønn i uka. Ken Bates ser nå for alvor ut til å få full orden i rotet som Risdale laget, nå kan vi snart begynne å legge sten for sten, og vi startet bra i dag med 3p...WELL DONE mr.BATES!!!


marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

veteranen

  • Gjest
Re: Bakke solgt
« Svar #40 på: August 28, 2006, 03:11:24 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Neste sommer er vi ferdig med gammel elendighet. Kontraktene til Kelly, Bakke og Ricketts går ut.  


Ricketts er da forlengst solgt til Southend, er han ikke? [:)]

Jon R.




Joda, men de betaler neppe hele lønna hans...
« Siste redigering: August 28, 2006, 03:13:18 av veteranen »

ragnar

Re: Bakke solgt
« Svar #41 på: August 28, 2006, 03:17:51 »
Bare vi ikke delbetaler Bakkes lønn ut sesongen og. Men er egentlig bedre med å betale 50% av lønnen hans ut sesongen og få inn to nye frsike erstattere ,enn å betale ca £23000 ut sesongen for en spiller som er mye skadet...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Oggy

Re: Bakke solgt
« Svar #42 på: August 28, 2006, 03:28:04 »
Enig i at en ny midtbanespiller må inn nå, når Eirik forlater oss.
Og helst en kreativ spiller, som kan gjøre noe med ballen...
Oggy

AndyMathie

Re: Bakke solgt
« Svar #43 på: August 28, 2006, 06:52:38 »
Vet ikke hva jeg synes om dette. Vi trenger absolutt en erstatter til Bakke. Hører rykter om at en lånespiller fra Man Utd er klar for oss. Kan jo være Liam Miller igjen. Hvem vet. Vi får vite mer i løpet av morgen dagen.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

SveinArve

Re: Bakke solgt
« Svar #44 på: August 28, 2006, 07:06:30 »
Da tipper jeg det er Chris Eagles, eller Rossi, siden Sunny-boy har funnet "formen".

------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Runar

Re: Bakke solgt
« Svar #45 på: August 28, 2006, 07:11:32 »
Hmmm...personlig tror jeg at en spiller som Dave Jones som spiller hos ManUtd kunne gjort en god jobb imponerte meg virkelig i preseason.
 

Sverre

Re: Bakke solgt
« Svar #46 på: August 28, 2006, 14:17:07 »
Bergens Tidende i dag;

BERGEN: Eirik Bakke så frem til å spille resten av sesongen i Leeds. Så kom sjokkbeskjeden om at han ikke er ønsket i klubben.

Av: Johannes Morland
Publisert: 28.08.2006 kl. 07:09
Endret: 28.08.2006 kl. 07:19

Nå er 28-åringen på klubbjakt.

– Jeg har mest lyst til å fortsette i utlandet, men jeg har aldri avvist å spille for Brann. Det hadde vært morsomt å bli seriemester i Norge, sier Bakke.


Fra helt til «helt ute»
Tirsdag var han banens beste og ble matchvinner da Chester City ble slått 1-0 i cupen. Samme dag sa han til lokalavisen at han så frem til å spille resten av sesongen for de hvite.

Men dagen etter ringte agent Rune Hauge med en sjokkerende melding.

– Han hadde fått en telefon fra sekretæren til styreformann Ken Bates. Beskjeden var at de ikke hadde råd til å betale lønningen min, og at jeg ikke kom til å få spille flere kamper, sier Bakke, som dro hjem til Sogndal på en ukes ferie.

– Dette er et skitten spill om penger. Det er merkelig at jeg ikke skal få spille kamper slik at jeg kan få vise meg frem til interesserte klubber, sier han.


– Kan bli i Leeds
Agent Rune Hauge jobber med å finne en ny klubb for Bakke, men han er langt fra sikker på at det blir en overgang.

– Problemet er at det må være en klubb som kan tilby ham en like god kontrakt som den han har i dag, sier Hauge.

– Er det overhodet aktuelt for ham å bli i Leeds?

– Ja. Hvis de synes det er bedre å betale lønnen til en spiller som ikke spiller, så får det være deres valg. Vi kan ikke gardere oss mot irrasjonelle handlinger, sier han, med klar adresse til klubbledelsen.


Trener med Sogndal
Leeds har fått en svak start på sesongen, og selv om laget vant 1-0 i går, står de med fattige syv poeng på fem kamper. Bakke har på sin side hatt stor fremgang etter kneskaden, og nærmer seg toppformen.

Men manager David Healy har fått klar beskjed fra styreformannen om at Bakke ikke skal brukes.

– Det er frustrerende. Jeg kommer nok til å trene litt med Sogndal denne uken, men det viktigste for meg nå er å få spille kamper, sier Bakke.

– Vet du om andre klubber har vist sin interesse?

– Nei, og jeg har sagt til Rune (Hauge) at jeg ikke vil vite om noe før det kommer et konkret tilbud.


– Dårlig timing
Tekstmeldingene har tikket inn etter at navnet hans ikke var å finne i startoppstillingen i gårsdagens borteoppgjør mot Sheffield Wednesday.

– Det er mange som spør om jeg er skadet, men jeg er i topp form, jeg, sier Bakke.

Sogningen er den eneste gjenværende spilleren fra perioden i eliteserien.

– Jeg forstår at klubben sliter økonomisk, men styreformannen visste om kontrakten min da han tok over her. Dette kom opp på et veldig ugunstig tidspunkt, sier han
.




Dermed er situasjonen ikke helt enkel for noen av partene.  

Leeds forsøker med andre ord å fryse ham ut, mens Rune Hauge ikke vil forskuttere noe som helst. Selv om Bakke kan sitte i Leeds og motta lønn, er situasjonen for ham slik at han helst bør finne en ny klubb nå. Gjør han ikke det, har han svært dårlige kort til neste sommer - uten kamper gjennom mer eller mindre de siste 3-4 årene, er det vel svært få klubber som vil tilby ham annet enn "pay-as-you-play"-kontrakt.  Og da blir det slett ikke mye penger på godeste Bakke...

Uff, nei, dette er bare til å bli i dårlig humør av... [:(]
« Siste redigering: August 28, 2006, 14:19:03 av Sverre »
 

pale

Re: Bakke solgt
« Svar #47 på: August 28, 2006, 14:30:32 »
Hvorfor må Bakke ha en kontrakt som gir han like mye?
Da skjønner jeg at selv Rune Hauge har problemer med å selge han...

Er det mulig å være så grådig?

Ellers ser jeg at David Healy har blitt vår nye manager, her har det tydeligvis skjedd overraskende ting i helga....

4ever arcticwhite

Re: Bakke solgt
« Svar #48 på: August 28, 2006, 14:35:12 »
quote:
Originally posted by pale

Hvorfor må Bakke ha en kontrakt som gir han like mye?



'Cause he's a greedy bastard.

Svelg og selg - deretter er det løp og kjøp!

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Robert

Re: Bakke solgt
« Svar #49 på: August 28, 2006, 14:38:05 »
Men manager David Healy har fått klar beskjed fra styreformannen om at Bakke ikke skal brukes.

> Hehe, skjer mye her ja :)

Sogningen er den eneste gjenværende spilleren fra perioden i eliteserien.

> Og hvor ble det av Kelly?

– Jeg forstår at klubben sliter økonomisk, men styreformannen visste om kontrakten min da han tok over her. Dette kom opp på et veldig ugunstig tidspunkt, sier han.

> Gjør noe med det da vel? Du kan godt få spille fotball i Leeds, om du går ner til £6000 i uka.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Sverre

Re: Bakke solgt
« Svar #50 på: August 28, 2006, 14:45:08 »
Litt tanker etter å ha lest gjennom artikkelen...

Selve artikkelen virker lite gjennomarbeidet.  Manager David Healy og den eneste gjenværende spilleren fra perioden i eliteserien er to stygge eksempler på akkurat det.  Hvordan vi kan stole på andre påstander som fremkommer i artikkelen er selvsagt vanskelig å si...  Tar vi likevel høyde for at de uttalelsene som gjengis er korrekte, så er det en del interssante poenger i denne saken...

Trolig er dette et helt bevisst spill fra Ken Bates' side.  Både selve utspillet overfor Bakke/Hauge - og "timingen" på utspillet, bare 4 dager før endelig deadline på transfermarkedet.  Sånn sett har Bakke nå muligheten til å finne en ny klubb i løpet av de neste dagene, iallefall dersom han har hatt følere ute i noen klubber (Brann skal jo være aktuelle, det samme kan Fulham...) tidligere i sommer. Trolig har Bakke/Hauge forsøkt å finne ny arbeidsgiver i lang tid, men med Bakkes velkjente problemer de siste årene, er det ikke noen enkel jobb å "selge inn" Eirik Bakke til en god og seriøs klubb.

Spørsmålet er om Bates vet hvilken "motspiller" som sitter på motsatt side av bordet... Rune Hauge er ikke noen "novise" på området, og vil trolig sette hardt mot hardt. Problemet i så måte er at begge parter vil "tape" på det.  Leeds kan - om Bates har gått inn og overprøvd Blackwell - miste en spiller som ville vært viktig for laget, uten at han dermed ville hatt noen rolle som nøkkelspiller. En Bakke i form ville nok muligens forsvart en plass på et skadefritt Leeds United.

Dersom Leeds kjører dette løpet fullt ut, og taper, kan klubben komme til å stå igjen med en kostnad på £ 23.000 pr. uke frem til sommeren 2007. Dette er store penger for Leeds United. Dvs. godt over £ 1 mill. over perioden vi snakker om.  Makter derimot Leeds å kvitte seg med Bakke på grunn av dette utspillet, vil Ken Bates kunne frigi midler til å låne inn 2 eller 3 spillere av rimelig høy kvalitet (nøkkelspillere?), og for Leeds United kan dette være det som skiller opprykk eller ikke til våren.

For Eirik Bakke vil det også være en sjanse å ta å bli i Leeds.  Han får ikke muligheten til å vise seg frem i de neste ukene/månedene, og må dermed (bortimot) stå med lua i hånda neste sommer. Han har ikke spilt mye fotball de siste 3 årene, og selv om han har et bra navn her hjemme i Norge, vil han trolig ikke bli nedringt av britiske klubber som er villig til å tilby ham kontrakt. Lønnen vil også bli deretter...

Nei, la oss håpe at Rune Hauge har et godt kontaktnett som kan sikre Bakke kontrakt i en annen klubb snarest mulig. Kan vi bli kvitt kostnadene med Bakke, kan laget forsterkes, og det er vi vel alle enige om nødvendigheten av... [:)]
 

kjellern

Re: Bakke solgt
« Svar #51 på: August 28, 2006, 14:50:31 »
Deprimerende lesning - jeg er redd for at bakgrunnen er at klubbens cash flow utvikler seg svakere enn budsjettert og at Bates ser seg nødt til å ta grep. Mulig jeg tar feil, men har stusset på at det ikke er blitt gjort mere penger tilgjengelig til nye spillere ettter at man har gått ca 2 mill i pluss på transfers inn/ut i sommer.

Bakke er selvfølgelig i sin fulle rett til å heve sin lønn (som vel er 3-4 ganger over hva hans markedslønn er idag)ut sesongen, men kanskje hadde det vært lurest av han på et tidligere tidspunkt å ha tatt initiativ til forhandlinger om ny kontrakt og vært villig til å gå ned i lønn i inneværende år ? Selv er jeg ikke så lei meg for at Bakke er uønsket - tror ikke at han kommer til å prestere på et jevnt/høyt nivå på banen igjen...Jeg liker imidlertid ikke måten dette gjøres på -er det virkelig sant at sekretæren til Bates ringte - det må vel ha vært hans kvinnelige adm. dir ?  

 

Kato

Re: Bakke solgt
« Svar #52 på: August 28, 2006, 14:50:45 »
Vil tro Leeds United er redd for at Eirik Bakke sier nei til eventuelle klubber som er ute etter han. Kan jo da tyde på at det er Championship-klubber.

For å presse Bakke ut så trues han med "kulden".
 

Ronald

Re: Bakke solgt
« Svar #53 på: August 28, 2006, 14:52:57 »
Hørte nettopp nå på lokalnyhetene her i Sogn & fjordane at Leeds prøver å fryse Bakke ut og har gitt beskjed om at Eirik ikke skal brukes. " Et skitten spill om penger." Skal være EB svar til media. Han er nå på frenetisk jakt etter ny klubb. Hvordan kan da overskriften på denne tråden være " Bakke solgt " ?

Det burde være "intern krangel rundt Bakke`s fremtid."

Lykke til Eirik håper du finner en klubb der du kan avslutte karrieren på en verdig måte. Guttungen min blir litt lei seg når favorittspilleren i favorittlaget slutter, men det kommer sikkert nye spillere til ER.

"No hadde det vært godt med en Whisky."

oyvink

Re: Bakke solgt
« Svar #54 på: August 28, 2006, 15:13:12 »
"Et skitten spill om penger" ja... Hva tror Bakke at alle vi supportere har tenkt om han når han har gått skadet med år ut og år inn med en kontrakt som ikke ligner grisen. Se på en spiller som Solskjær som ville si fra seg lønna i Scum fram til han var tilbake fra skade.

For min del kan Bakke bare forsvinne, halvannen god kamp denne sesongen betyr ingenting for meg. Få han ut og hent inn noen som virkelig er motivert til å spille for Leeds og ikke bare for en lønnsslipp!

Masinga

Re: Bakke solgt
« Svar #55 på: August 28, 2006, 15:23:18 »
Midtbanen til Leeds i går var skremmende dårlig. Savnet av Bakke og Stone var stor. Derry var på etterskudd som vanlig og lagde farlige situasjoner utenfor egen 16-meter. Eddie Lewis var enda verre. Hvor mange pasninger/ headinger/ klareringer på tvers er det mulig å gjøre uten å bli sendt i dusjen?

Det dummeste jeg hører er påstander om at Bakke ble satt på benken fordi Leeds ikke ønsker å beholde ham og vil fryse ham ut. Jeg regner med at det ikke er riktig. Hvis det er riktig, befinner ledelsen i Leeds seg på steinalderstadiet.

Og når man snakker om Bakkes lønn kan man jo ikke forlange at han skal gå fra £25.000 i uka til 0. De fleste av spillerne har vel ca. £10.000 i uka.

Det ser ut som Bakke kan ha en fremtid i klubben dersom han ville reforhandle kontrakten til £10.000 pr. uke. Hvor mange spillere reforhandler sin kontrakt nedover?

Nei, bruk Bakke! Vi har hørt denne leksen alt for mange gjennom de siste årene. Eller skal vi fortsette et liv i bunnen av CCC?

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

soumoh

Re: Bakke solgt
« Svar #56 på: August 28, 2006, 15:23:29 »
Hvis Bakke elsker klubben og vil spille for Leeds, hvorfor går han ikke ned i lønn?

We'll be back.
We'll be back.

arneg

Re: Bakke solgt
« Svar #57 på: August 28, 2006, 15:27:20 »
Håper virkelig at vi blir kvitt Bakke.  Han er for skadeutsatt og heller ikke i form til å lede Leeds tilbake til toppdivisjonen.  Når situasjonen samtidig er den at lønna til Bakke hindrer Leeds i å skaffe seg nye spillere som kunne bidratt til opprykk så er valget greit.  Hadde Bakke forstått klubbens sin egen situasjon så ville han reforhandlet kontrakten som er basert på en annen virklighet både for Leeds og Bakke selv.  Alternativt er det bare la han trene et år med Sogndal og så får vi se hvilke store tilbud som dukker opp etter et år i kulden.  Ser ikke bort fra at for Bakke selv ville det vært lurt å sørge for at han spiller det neste året.  Ihvertfall hvis man setter den videre fotballkarrieren i sentrum.
 

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #58 på: August 28, 2006, 15:32:16 »
"Problemet er at det må være en klubb som kan tilby ham en like god kontrakt som den han har i dag, sier Hauge."

Denne uttalelsen får meg til å se rødt!

Jeg spør: Hvem eier dette problemet om ikke Bakke selv? Bakke mener fortsatt at han er verdt 23 000 £ i uka, og godtar ingen kompromisser. Mannen har tjent sikkert 100 mill i løpet av Leeds karierren og bør snart stikke fingeren i jorda og innse at han de tre siste åra har vært et fotballmessig vrakgods som knapt nok har vært i stand til å yte noe som helst. Legg på tvilsomme holdninger og illjolaitet til de som betaler lønna hans. Hans egen grådighet står nå i veien for en videre karierre som proffspiller i England. Good riddance sier jeg!  



Jon R.
Jon R.

samadhi

Re: Bakke solgt
« Svar #59 på: August 28, 2006, 15:38:22 »
quote:
Originally posted by soumoh

Hvis Bakke elsker klubben og vil spille for Leeds, hvorfor går han ikke ned i lønn?

We'll be back.



Eirik Bakke er nok glad i klubben, men når man har kommet i en situasjon hvor man tjener bortimot 300 000 kr i uka er ikke det noe man gir fra seg for å være snill med arbeidsgiver...Skjønner både Eirik og klubben sine problemer i denne situasjonen, men det er Leeds som har gitt Bakke denne kontrakten og da blir det uansett merkelig å komme en stund etterpå å si at du får ikke spille fordi vi har gitt deg en kontrakt som er for god!

Håper virkelig Bakke blir solgt så vi får dette problemet ut av verden...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...