Skrevet av Emne: Bakke solgt  (Lest 38476 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Robert H.

Re: Bakke solgt
« Svar #180 på: August 29, 2006, 17:49:22 »
Helt enig Bjørn!

quote:
Originally posted by chief

I frustrasjon over at vi ikke får det til i åpningen av sesongen,er det mange som må få utlöp for sine fölelser.

Nå er det Eirik som er syndebukken.

Nei. Ledelsen med Bates i spissen,må faen meg begynne å tenke litt.
Ikke för han har jaget halvparten av supporterne på dör,begynner han å sanksjonere mot spillerne.

Stå på Bates,fortsett å skru opp billettprisene ta deg av laguttak og saksök Din gamle klubb.

Dette kan aldri gå bra.


1 4 all and all 4 1


Per-Stian

Re: Bakke solgt
« Svar #181 på: August 29, 2006, 17:52:05 »
Dette blir rein gissing frå mi side, men Watford slår meg som ein klubb som kanskje vil hente han. Aidy kjenner kvalitetane hans, dei treng ein sentral midtbanespelar og bør ha råd t å hente han (dersom Bakke e villig t å gå ned i lønn).

Robert H.

Re: Bakke solgt
« Svar #182 på: August 29, 2006, 18:00:03 »

SOL

Re: Bakke solgt
« Svar #183 på: August 29, 2006, 18:14:47 »
Og den pressemeldinga gjør sitt til at Bakke nå bør forsvinne om han har lyst til å spille fotball mer denne sesongen. Pressemeldinga forklarer også hvorfor Leeds ikke kan/vil gi han flere kamper. Da må vi nemlig ut med ekstra penger til Bakke. Takk for alt og lykke til videre om du da ikke skulle finne på å si at ok, jeg spiller ut sesonger for 10.000£ i uka............. Bakke elsker Leeds - pøh!!
 

ragnar

Re: Bakke solgt
« Svar #184 på: August 29, 2006, 18:15:01 »
Parachut payments...

Altså penger etter antall kamper. La oss tippe 150 eller 200. Spørs om det bare gjelder ligakamper eller alt...


*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

saupstad

Re: Bakke solgt
« Svar #185 på: August 29, 2006, 18:15:56 »
Dette handler selvsagt om penger. Bakke hever chapions league lønn. Spiller han flere kamper må klubben ut med nye overgangspenger. Slik tolker jeg Harveys utalelser. Når vi alle vet at mannen er skadet store deler av året,får vi håpe at det blir en løsning for klubben. De siste fire årene har Bakke vært mer på sidelinjen enn på banen. Tror Bakke også tjener på å gå til en klubb han er ønsket i, enn å gå ut kontraktstiden i Leeds. Hvilken klubb tar sjansen på en så skadeforfulgt spiller? Hvis Bakke sitter på tribunen ut denne sesongen har han illefall dårlig forhandlingskort når sommeren kommer. Som sagt, dette handler om penger for alle parter. Jeg kommer iallefall ikke til å savne Bakke.
 

Karl Hot Shot

Re: Bakke solgt
« Svar #186 på: August 29, 2006, 18:18:57 »
OK, da har vi fått bekreftet at Sogndal har en klausul i sin salgskontrakt med Leeds United hvor det står at Sogndal skal ha ytterligere utbetalinger når Eirik Bakke når 150 og 200 obligatoriske kamper for Leeds United. Vi får ikke opplyst hvor mye Leeds United må betale Sogndal, men det argumenteres her med at det er såpass mye, at Leeds United ikke har råd til å la Bakke spille mer for klubben. La oss si at ingen klubb kommer med kontraktstilbud til Bakke før torsdag midnatt. Bakke forblir Leeds-spiller. Han har ei ukelønn på anslagsvis £23.000. Neste mulighet for å selge Bakke er 2. januar. Det er 18 uker fram til 2. januar. 18 x £23.000 = £424.000 (som igjen tilsvarer kr. 5 mill). Det må stå fryktelig dårlig til med Leeds Uniteds økonomi, dersom man har råd til å betale 5 mill til en spiller som ikke gjør noe!
 

B-m

Re: Bakke solgt
« Svar #187 på: August 29, 2006, 18:21:16 »
Veldig bra pressemelding.
Får håpe at Hauge og Bakke VIL finne en ny klubb. Men Bakke elsker jo Leeds og Sogndal, så hvorfor betaler han ikke Sogndal de resterende millionene de skal ha etter antall spilte kamper? good one
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Papi

Re: Bakke solgt
« Svar #188 på: August 29, 2006, 18:38:40 »
hehe... eller Sogndal gir avkall på dei resterande millionene..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Peter7

Re: Bakke solgt
« Svar #189 på: August 29, 2006, 18:42:29 »
Stao pao krava, Eirik ...!

Eller - ta en Alan Smith: gi avkall på noen kroner og forlat klubben med ære ...

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

B-m

Re: Bakke solgt
« Svar #190 på: August 29, 2006, 18:43:04 »
quote:
Originally posted by Papi

hehe... eller Sogndal gir avkall på dei resterande millionene..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....



Tror Sogndal trenger pengene mer enn enn "Kjell Inge Røkke junior Bakke"
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Hartey

Re: Bakke solgt
« Svar #191 på: August 29, 2006, 18:44:11 »
Han kan när som helst gå på lån
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

OK, da har vi fått bekreftet at Sogndal har en klausul i sin salgskontrakt med Leeds United hvor det står at Sogndal skal ha ytterligere utbetalinger når Eirik Bakke når 150 og 200 obligatoriske kamper for Leeds United. Vi får ikke opplyst hvor mye Leeds United må betale Sogndal, men det argumenteres her med at det er såpass mye, at Leeds United ikke har råd til å la Bakke spille mer for klubben. La oss si at ingen klubb kommer med kontraktstilbud til Bakke før torsdag midnatt. Bakke forblir Leeds-spiller. Han har ei ukelønn på anslagsvis £23.000. Neste mulighet for å selge Bakke er 2. januar. Det er 18 uker fram til 2. januar. 18 x £23.000 = £424.000 (som igjen tilsvarer kr. 5 mill). Det må stå fryktelig dårlig til med Leeds Uniteds økonomi, dersom man har råd til å betale 5 mill til en spiller som ikke gjør noe!

 

lojosang

Re: Bakke solgt
« Svar #192 på: August 29, 2006, 18:48:38 »
quote:
Originally posted by Peter7

Stao pao krava, Eirik ...!

Eller - ta en Alan Smith: gi avkall på noen kroner og forlat klubben med ære ...

***
Crainey 4 Scotland



Akkurat hva denne tråden trenger.
Litt Alan Smith.

[:D]


Førøvrig bra at klubben kommer på bana i denne saken.


"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
« Siste redigering: August 29, 2006, 18:51:08 av lojosang »
- Leif Olav

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Bakke solgt
« Svar #193 på: August 29, 2006, 18:48:42 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

OK, da har vi fått bekreftet at Sogndal har en klausul i sin salgskontrakt med Leeds United hvor det står at Sogndal skal ha ytterligere utbetalinger når Eirik Bakke når 150 og 200 obligatoriske kamper for Leeds United.
... Det må stå fryktelig dårlig til med Leeds Uniteds økonomi, dersom man har råd til å betale 5 mill til en spiller som ikke gjør noe!



Ã… herregud Karl - hvor har du hatt hodet ditt de siste åra. [:)]
Ja - det står fryktelig dårlig til med Leeds økonomi (sic...), og de siste sesongene er det betalt flere mill pund i lønn til spillere som ikke engang har vært i klubben. Verst i så måte - er at Leeds t.o.m. betalte mye av lønna til Fowler mens han drev og bøttet inn mål for Liverpool sist vinter.....

Jeg synes det forteller veldig mye om Hauge ('irrasjonelle handlinger fra Leeds'...) og Bakke at disse opplysningene ikke har kommet fram fra deres side. Jeg blir kvalm når jeg ser hvordan Hauge klarer å regissere mediadekningen her i Norge, og får saken til å framstå som at stakkars uskyldige lille Bakke ondskapsfullt blir frosset ut av den mektige engelske fotballklubben Leeds.....

Til Bakkes forsvar kan en vel kanskje si at han ikke er oppdatert på alskens kontraktsdetaljer - det er det han har agenten sin til å forvalte, men han framstår jo dessverre mer og mer som en uvitende idiot.....

Det gleder meg å se at Leeds i sin saklige og gode pressemelding omtaler Bakke som en 'great servant to the club' - noe han vitterlig har vært i store perioder. Synd da at Bakke selv bidrar til å ødelegge sitt eget ettermæle i Leeds United gjennom klønete medieopptreden.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Peter7

Re: Bakke solgt
« Svar #194 på: August 29, 2006, 18:49:31 »
Smith og Jones - som nå muligens kommer fra manure på laon.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Torgeir

Re: Bakke solgt
« Svar #195 på: August 29, 2006, 18:53:21 »
Ikke Sogndal. men Eirik selv....Ridsdale= julenisse...

http://www.leedstoday.net/ViewArticle2.aspx?SectionID=46&ArticleID=1726779

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Papi

Re: Bakke solgt
« Svar #196 på: August 29, 2006, 18:57:14 »
Ja da skjønner eg litt meir av saka, men stiller meg fortsatt kritisk til framgangsmåten dette er gjort på.

Først av alt: Denne klausulen som som seier at Sogndal har krav på nye betalinger, etter 200 kamper (kan virke som det er dette då Erik har spelt 196 eller 197) burde og skal Bates ha visst om på førehand, kvifor då vente med dette utspillet til par dager før overgangsviduet stenger?
Får å få fortgang i sakene å sende Erik på "håve og revva" ut, uten tid for å tenkja??

Noko som vert kalla for "desperate times calls for desperate measures"
Bakke til ein middelmodig klubb for å få spelt, uten noke særlig tid til betekningstid?? Kanskje han firer på lønnskravet også for å redda karrieren?
Dette tjener Leeds på, og for meg er dette heilt greitt, men meiner måten det blir gjort på evt. er skittent spill fra Bates sin side.

Men nå kan det jo hende at Leeds blir sittande med sjegget i postkassa viss ikkje Erik finn ein klubb som han ynskjer å signere for. Tviler egentlig på at eit norsk lag vert aktuellt med tanke på at sesongen snart er over. Men men, den som lever for se.

Er usannsett skeptisk til framgangsmåten til Bates i dette tilfellet!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

lojosang

Re: Bakke solgt
« Svar #197 på: August 29, 2006, 19:06:34 »
quote:
Originally posted by Papi

Ja da skjønner eg litt meir av saka, men stiller meg fortsatt kritisk til framgangsmåten dette er gjort på.

Først av alt: Denne klausulen som som seier at Sogndal har krav på nye betalinger, etter 200 kamper (kan virke som det er dette då Erik har spelt 196 eller 197) burde og skal Bates ha visst om på førehand, kvifor då vente med dette utspillet til par dager før overgangsviduet stenger?



Her har noen sovet i timen. Leeds har prøvd å selge Bakke siden nedrykket var et faktum. Det må en Hauge til for å få framstilt dette som et lyn fra klar himmel.

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

MooCow

Re: Bakke solgt
« Svar #198 på: August 29, 2006, 19:11:50 »
Eirik kunne forlatt klubben med ære, Smith gjorde det definitivt ikkje sjøl om han ga avkall på nokon ikkje fortjente pengar. Dessverre så mistenker eg at Solskjær hadde gått ned i lønn eller forsvunne frå Scum hvis situasjonen hadde vore slik der [V]

quote:
Originally posted by Peter7

Stao pao krava, Eirik ...!

Eller - ta en Alan Smith: gi avkall på noen kroner og forlat klubben med ære ...

***
Crainey 4 Scotland


Papi

Re: Bakke solgt
« Svar #199 på: August 29, 2006, 19:18:35 »
Er fullt klar over at dei har ynskja å selgje han, det eg meinte kvifor gå ut i pressen akkurat nå???

Dette kunne heilt klart vorte gjort på eit tidligare tidspunkt!

Kvifor ikkje si etter fjoråret:
Klubben ser seg desverre nøydd til å transferliste Eirik Bakke grunna tilleggsutbetalinger til tidlegare klubb ved 200 spelte kamper. Leeds håper at Eirik finn seg ein klubb, og ynskjer han lykke til vidare som fotballspiller...

Dette meiner eg hadde vore ein mykje ryddigare måte å løyse det på!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Karl Hot Shot

Re: Bakke solgt
« Svar #200 på: August 29, 2006, 19:26:38 »
quote:
Originally posted by midjo

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

OK, da har vi fått bekreftet at Sogndal har en klausul i sin salgskontrakt med Leeds United hvor det står at Sogndal skal ha ytterligere utbetalinger når Eirik Bakke når 150 og 200 obligatoriske kamper for Leeds United.
... Det må stå fryktelig dårlig til med Leeds Uniteds økonomi, dersom man har råd til å betale 5 mill til en spiller som ikke gjør noe!



Ã… herregud Karl - hvor har du hatt hodet ditt de siste åra. [:)]
Ja - det står fryktelig dårlig til med Leeds økonomi (sic...), og de siste sesongene er det betalt flere mill pund i lønn til spillere som ikke engang har vært i klubben. Verst i så måte - er at Leeds t.o.m. betalte mye av lønna til Fowler mens han drev og bøttet inn mål for Liverpool sist vinter.....

Jeg synes det forteller veldig mye om Hauge ('irrasjonelle handlinger fra Leeds'...) og Bakke at disse opplysningene ikke har kommet fram fra deres side. Jeg blir kvalm når jeg ser hvordan Hauge klarer å regissere mediadekningen her i Norge, og får saken til å framstå som at stakkars uskyldige lille Bakke ondskapsfullt blir frosset ut av den mektige engelske fotballklubben Leeds.....

Til Bakkes forsvar kan en vel kanskje si at han ikke er oppdatert på alskens kontraktsdetaljer - det er det han har agenten sin til å forvalte, men han framstår jo dessverre mer og mer som en uvitende idiot.....

Det gleder meg å se at Leeds i sin saklige og gode pressemelding omtaler Bakke som en 'great servant to the club' - noe han vitterlig har vært i store perioder. Synd da at Bakke selv bidrar til å ødelegge sitt eget ettermæle i Leeds United gjennom klønete medieopptreden.



Du kan godt spare deg for frekkheter, Midjo! Jeg tviler på om du har fulgt bedre med i det som foretas på Elland Rd de siste tjue åra enn det jeg har.

Når Eirik Bakke var på utlån i Aston Villa i fjor høst, betalte Villa Eirik Bakke ca. £10.000 i uka, den resterende delen av lønna betalte Leeds United. Man kan med de siste opplysningene forstå hvorfor Leeds United gjorde en så elendig utlånsavtale med Villa, siden Sogndal skal ha ytterligere penger for Bakke når han passerer 200 obligatoriske kamper for Leeds United.

Det er bare det at noen av oss fortsatt mener at Eirik Bakke (sammen med Healy, Kilgallon og Cresswell) er vår beste spiller per dags dato. Hadde man benyttet Bakke oftere på banen, ville det øket sjansene for at Leeds United kunne gjort det bedre sportslig. Gjør man det bedre sportslig, øker det også inntjeningene.
 

rd1

Re: Bakke solgt
« Svar #201 på: August 29, 2006, 19:27:00 »
quote:
Originally posted by Papi



Kvifor ikkje si etter fjoråret:
Klubben ser seg desverre nøydd til å transferliste Eirik Bakke grunna tilleggsutbetalinger til tidlegare klubb ved 200 spelte kamper. Leeds håper at Eirik finn seg ein klubb, og ynskjer han lykke til vidare som fotballspiller...





Helt enig!! Uryddig og uprofesjonelt av Leeds dette. Men det er vi jo tross alt vant til.. Av avgjørelser gjort i Leeds de siste 10 årene, kan vi vel si at 99% har vært elendige..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Bakke solgt
« Svar #202 på: August 29, 2006, 19:32:01 »
quote:
Originally posted by Papi

Er fullt klar over at dei har ynskja å selgje han, det eg meinte kvifor gå ut i pressen akkurat nå???

Dette kunne heilt klart vorte gjort på eit tidligare tidspunkt!

Kvifor ikkje si etter fjoråret:
Klubben ser seg desverre nøydd til å transferliste Eirik Bakke grunna tilleggsutbetalinger til tidlegare klubb ved 200 spelte kamper. Leeds håper at Eirik finn seg ein klubb, og ynskjer han lykke til vidare som fotballspiller...

Dette meiner eg hadde vore ein mykje ryddigare måte å løyse det på!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....



Dette er et økonomisk spill mellom klubben og spilleren (repr ved spillerens agent):

Om en spiller selv ber om å blir transferlistet - betyr dette gjerne at spilleren gir avkall på ytterligere utbetalinger fra selgende klubb - såfremt det da finnes en kjøpende klubb som spilleren blir enig med.

Om det derimot er klubben som transferlister en spiller - må klubben evt være forberedt på å betale ut deler av spillerens kontrakt (bonuser etc) i form av en sluttpakke e.l - også om spilleren blir soglt til en annen klubb.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

ragnar

Re: Bakke solgt
« Svar #203 på: August 29, 2006, 19:32:27 »
Ikke nok med at Sogndal skal ha penger etter 200 spilte kamper, men Bakke får og £4000 per kamp han spiller. Om dette har vært for ALLE kampene, eller bare de etter et visst antall er uvisst.

Men det er jo da en ganske så dyr fornøyelse å ha Bakke i Leeds, uannsett om han spiller eller ei. Kan tenke meg at det blir billigere å ha han sittende på tribunen resten av sesongen enn å bruke han. Satser på salg/utlån innen torsdag 24.00.

Ingen som har noen peiling på hvor stor den summen er som Sogndal skal ha etter 200 kamper? £100.000, £500.000 eller mer. Skulle ikke forundre meg om vi snakker om £1.000.000 eller mer siden vi tross alt snakker om en kontrakt snekret av Julenissen selv.

*Champions of CCC 06/07*
« Siste redigering: August 29, 2006, 19:35:01 av ragnar »
*In El Loco we trust!*

Papi

Re: Bakke solgt
« Svar #204 på: August 29, 2006, 19:35:55 »
Etter kva eg kan huske kjøpte vel Leeds Bakke for rundt par og førti mill, på fleire engelske nettsteder står han oppførd med kjøpsumm på 1.75mill pund. Dette tilsvarer vel rundt 20 norske mill, så det kan vere skumle tall det er snakk om.

Så mykje som 1.75 mill pund ved 200 kamper??

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Milou

Re: Bakke solgt
« Svar #205 på: August 30, 2006, 07:36:16 »
Eg har tidlegare forsvart Bakke sin rett til å fortsetta å heva lønna som han har kontraktfesta, og vil fortsatt gjera det. Viss det stemmer at Bakke skal ha £4000 extra per kamp, er det imidlertid både merkeleg og kritikkverdig av Bakke om han ikkje er villeg til å diskutera å redusera eller gje avkall på dette for å få spelt fotball. Her er det imidlertid veldig mange spekulasjonar ute og går og det er ingen her på forumet som veit kva som verkeleg har skjedd mellom Bates og Bakke. Kan det vera Bates krev at Bakke både skal ta ein kraftig lønsreduksjon og gje avkall på dei £4000, eller er det £4000 pr kamp bonus kun oppspinn?

Ein anna sak som eg syns er blitt gløymt i denne samanhengen er at det ikkje kun er Bakke (og Kelly) som hevar høge lønningar frå Ridsdale-perioden. Det er fleire gamle spelarar og ansatte som fortsatt for godt betalt av Leeds. Viss Bakke ikkje hadde vore skada då nedrykket kom, hadde han nok også vore ein av desse. At Bates ikkje går ut mot dei andre som hevar store lønningar frå Leeds, er sjølsagt fordi han ikkje har noko som helst pressmiddel mot desse. Det har han imidlertid mot Bakke, og han bruker det for det det er verdt. Det er nok mange aktørar som driv "eit skittent spel om pengar" i denne saken, men å påstå at Bates og Leeds er uskuldege offer for Bakke sin griskheit blir for dumt.

Til sist: Sjøl om Bakke skulle få £4000 pr kamp blir dette likevel relativt lite i forhold til å henta inn ein erstattar med samme kvalitetar. Eg reknar då med at Leeds likevel må ut med grunnløna til Bakke (at det finns ein klubb som er villeg til å betala noko i nærleiken av den løna Bakke no, trur eg ikkje før eg ser det). Eg håpar derfor at Bates tar til fornuften og lar den beste midtbanespelaren i stallen få hjelpa Leeds til opprykk, og at Bakke visar storsinn i forhold til sin pr. kamp bonus (kva med i det minste reforhanlda det til ein opprykks-bonus).

raggen

Re: Bakke solgt
« Svar #206 på: August 30, 2006, 12:22:32 »
begynner å bli lei hele denne saken og slik jeg ser det så hadde det vært best for oss supportere, klubben og bakke slev hadde han pakket sekken og gått fra klubben med litt ære i behold og litt hevet hodet og ikke være slik en grisk j...!!! Har alltid likt bakke som spiller og han virker som en sympatisk person utenfor banen, men nå fremstår han bare som en grisk grisk person. om det er media som blåser det godt opp og i tillegg hauge som skal ha litt av ansvaret for smørja her skal du ikke se bort fra men alt av uttalser og utspill i denne saken så er det klart at penger penger ligger i grunn her.

ikke rart han elsker klubben(hvilken annen klubb betaler så godt for han)

WE ARE SUPER SUPER LEEDS
Forever Leeds United!!!!!!!!

arneg

Re: Bakke solgt
« Svar #207 på: August 30, 2006, 14:33:50 »
Her går diskusjonen livlig ser eg. Eit par ting eg vil poengtere frå eit "nøytralt" synspunkt:

1. Blackwell uttaler at Bakke er i kontrakstforhandlinger med ein ny klubb, kva gjør han då i Sogndal på samme tid?? Går han til Brann eller Sogndal??
Regner med at lynet Bakke overhodet ikke vil være med i kontraktsforhandlingene med ny klubb.  De styrer Hauge så Bakke kunne forsåvidt vært på månen uten at det berører saken.

2. Kva om Bakke meiner med uttsagnet "dei viste om lønna mi" at han burde vorte selt i fjor eller i sommer, ikkje på ein slik drastisk måte som det blir gjort no?? Med utfrysing og greier.
Grunnen til at Bakke ikke har blitt solgt er jo innlysende.  Han tviholder på lønna selv om det ikke finnes en klubb i verden som mener han er verd de pengene Leeds betaler.  Da er det lett å gi blaffen i egen fotballkarriere.

3. Har det nokon gong vore aktuellt frå Leeds ledelsen å sitte seg ned å reforhandle lønninga til Bakke? Dei ynskjer heilt klart og kvitte seg med gutten, ikkje få han til å gå ned i lønn.
Sålangt jeg har forstått så er dette forsøkt, men hva hjelper det når forhandlingsmotstander er gribben Hauge og lynet Bakke.

Og tilslutt: Kven er kjeltringane i denne overgangsfarsen som nå er i gong?
Hauge eller Bakke mener du? Tja....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
 

samadhi

Re: Bakke solgt
« Svar #208 på: August 30, 2006, 15:07:54 »
quote:
Originally posted by arneg

Her går diskusjonen livlig ser eg. Eit par ting eg vil poengtere frå eit "nøytralt" synspunkt:

1. Blackwell uttaler at Bakke er i kontrakstforhandlinger med ein ny klubb, kva gjør han då i Sogndal på samme tid?? Går han til Brann eller Sogndal??
Regner med at lynet Bakke overhodet ikke vil være med i kontraktsforhandlingene med ny klubb.  De styrer Hauge så Bakke kunne forsåvidt vært på månen uten at det berører saken.

2. Kva om Bakke meiner med uttsagnet "dei viste om lønna mi" at han burde vorte selt i fjor eller i sommer, ikkje på ein slik drastisk måte som det blir gjort no?? Med utfrysing og greier.
Grunnen til at Bakke ikke har blitt solgt er jo innlysende.  Han tviholder på lønna selv om det ikke finnes en klubb i verden som mener han er verd de pengene Leeds betaler.  Da er det lett å gi blaffen i egen fotballkarriere.

3. Har det nokon gong vore aktuellt frå Leeds ledelsen å sitte seg ned å reforhandle lønninga til Bakke? Dei ynskjer heilt klart og kvitte seg med gutten, ikkje få han til å gå ned i lønn.
Sålangt jeg har forstått så er dette forsøkt, men hva hjelper det når forhandlingsmotstander er gribben Hauge og lynet Bakke.

Og tilslutt: Kven er kjeltringane i denne overgangsfarsen som nå er i gong?Hauge eller Bakke mener du? Tja....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....



Kjeltringen i denne overgangsfasen er utvilsomt Peter Risdale. Var han som i sin tid stelte i stand alt dette. Jeg har sympati både for Bakke og Leeds i denne saken....

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

h.b

  • Gjest
Re: Bakke solgt
« Svar #209 på: August 30, 2006, 15:15:36 »
Er lei denn harseleringa med Bakke.elvsagt er det feil i gåseøyne at han skal tjene såpss mye penger når en klubb er i økonomiske problemer. Men Leeds går ikke dukkem på lønna til Bakke. For meg så er Bates hinsides all menneskelig fornuft. Alle vet at en kontrakt er der for å obverholdes.Man kan mene hva man vil om Bakke, men det å kritisere han for det han nå har gjort er fullstendig feil. Tilby Bakke en ny 3 års kontrakt med 10.000 i uka forutsatt at han går med på lønnsnedsettels til 10.000 fra dags dato. Nei Bates bryr seg ike om kontrakter. Det er galt