Skrevet av Emne: Shortlist på problem/utfordringer  (Lest 2409 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MrK

Shortlist på problem/utfordringer
« på: August 30, 2006, 15:52:12 »
.......noen få runder spillt og utfordringene står i kø.
Hva trenger vi for å forbli i toppen og til slutt rykke opp.
Spillerstallen er pt. dårligere enn ifjor pga salg, de nye har ikke slått til ennå men det er håp i hengende snøre.

Hva trenger vi?
minst en forsvarer, fortrinnsvis en venstre back
midtbanen er svekket og veldig skadeutsatt, en kant spiller - høyre og en kreativ sentral. I tillegg så trenger vi en som banker inn 20 mål.

Hvor finner vi disse - ikke har vi penger til å kjøpe noe skikkelig og de som er kjent som transfer rumors er ikke all verden ( i min verden) så konsekvensen er at vi sparer oss til ennå større problemer. I tillegg til at vi har en keeperm som trener og det borger ikke for at vi står høyt i banen.

Ser for meg flere år i CCC hvis ikke noe positivt skjer snart - hvor faen er Bates?
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Dennis

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #1 på: August 30, 2006, 16:11:11 »
Bates er i London og prøver å melke rubler fra Chelsea
Vi trenger pengene mer enn dem! [:p]

Marching On Together!
Marching on together!

lojosang

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #2 på: August 30, 2006, 17:53:09 »
quote:
Originally posted by MrK
I tillegg til at vi har en keeperm som trener og det borger ikke for at vi står høyt i banen.



Mens hvis man satser på en gammel angriper, som Ruud Gullitt vil han, hvis ikke assistenten blånekter, i pausen bytte ut hele forsvarsrekka og stille med bare spisser.

Oi! Men Drillo var jo også angriper! Kanskje posisjonen man spilte i på banen ikke har noen verdens ting med disposisjoner og fotballfilosofi å gjøre? [:0]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

mads

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #3 på: August 30, 2006, 17:56:10 »
vi mangler rigtig meget nu desværre...
vi mangler både en reservemålmand, en venstre back, en centralmidt, en kantspiller og en angriber...
tvivler dog på at vi formår at hente noget inden fredag, men man kan vel stadig låne spillere senere?

vores hold lige pt. er slet ikke stærkt nok til oprykning, og forstærkninger er simpelthen et must!

Premier League i næste sæson!
 

MrK

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #4 på: August 30, 2006, 19:55:53 »
quote:
Originally posted by lojosang

quote:
Originally posted by MrK
I tillegg til at vi har en keeperm som trener og det borger ikke for at vi står høyt i banen.



Mens hvis man satser på en gammel angriper, som Ruud Gullitt vil han, hvis ikke assistenten blånekter, i pausen bytte ut hele forsvarsrekka og stille med bare spisser.

Oi! Men Drillo var jo også angriper! Kanskje posisjonen man spilte i på banen ikke har noen verdens ting med disposisjoner og fotballfilosofi å gjøre? [:0]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates



Like nyansert som alltid Lojo!

poenget er vel helst at Drillo dyrket angrepsspill i lengderetning - langpassning med stuss, remember og stram defensiv organisering. Ser ikke at KB dyrker noe som helst. Sist lørdag la han seg lavt og skulle forsvare en ledelse mot 10 mann - istedet for å drepe kampen. Det holdt jo på å gå galt og men båten holdt mest pga en veldig snill dommer.

Poenget er da at en keeper har få erfaringer, som regel, med organisering av lag utenfor egen boks - og det bærer laget preg av.
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Dennis

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #5 på: August 30, 2006, 20:36:01 »
Noe Drillo også dyrket var raske, bestemte overganger. 4-5-1\4-3-3 you know...

Med spillermateriellet Drillo hadde, var det et under Norge gjorde i kvalik'en i '92\'93

Marching On Together!
Marching on together!

lojosang

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #6 på: August 31, 2006, 02:14:20 »
quote:
Originally posted by MrK
Like nyansert som alltid Lojo!

Sist lørdag la han seg lavt og skulle forsvare en ledelse mot 10 mann - istedet for å drepe kampen. Det holdt jo på å gå galt og men båten holdt mest pga en veldig snill dommer.

Poenget er da at en keeper har få erfaringer, som regel, med organisering av lag utenfor egen boks - og det bærer laget preg av.



Jeg syns da tydelig at Blackwell var på sidelinja gjennom hele kampen. Kan ikke se at han lå i forsvar.

Vi hadde sluppet inn mål i sluttminuttene i de siste tre kampene. Dette hadde naturligvis spillerne i bakhodet. Noe Killa også sa i intervjuet etter kampen. Da er det naturlig at man blir forsiktig. Frykten for å slippe inn mål igjen blir stor.
At det var en bevisst plan tviler jeg på.

Om så var virka det. Vi vant. Deal with it.

Hvor var det dommeren var så snill, forresten?

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
« Siste redigering: August 31, 2006, 02:15:03 av lojosang »
- Leif Olav

auren

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #7 på: August 31, 2006, 02:30:04 »
Helt enig lojo! Tror det heller var spillerne som ikke turte aa angripe mer, og naar spillerne ikke vil angripe, maa man gjoere taktiske grep, som aa sette inn Foxe slik at vi blir bedre defansivt. Mental trening er et populaert begrep for tiden, og det er vel akkurat det Leeds trenger for oeyeblikket, slik at vi unngaar mange flere baklengs i slutten av kamper.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Peter7

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #8 på: August 31, 2006, 02:33:46 »
Det Leeds trenger, kan oppsummeres i følgende korte liste:

1. Ny manager.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

nellejr

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #9 på: August 31, 2006, 03:27:01 »
Yes, en ny manager til Leeds som kan bruke nye tre år på å skifte ut alle spillerene, for så å få inn nye som passer til sitt system. George Graham hadde jo da passet veldig godt, for han er jo kjent for å være en meget god, offensiv manager som leder lag som scorer mange mål.

Nellejr

Kontinuitet må til for å skape suksess
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

mads

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #10 på: August 31, 2006, 03:41:00 »
er bange for KB ikke går nogen steder, så alt hvad vi kan håbe på er nye spillere...men det ser også sort ud, tror overhovedet ikke på vores opryknings chancer. Vores trup er blevet alt for tynd, og vi har spillere som slet ikke har niveauet (Moore, Gylfi, Marques, og CRAINEY hader ham!)
synes det er helt ufatteligt hvis vi ikke henter en 4/5 spillere, på enten lån eller køb.
vi har ingen back up for sully og ingen back up for crainey(som i øvrigt slet ikke burde spille).
vores centralemidt er også alt for tynd vi har kun derry og nicholls som er skadede, gylfi som ikke er god nok, og westlake som er ny.
og oppe i front har vi aldrig fået erstattet hulse, horsefield er ik god nok! og cressy er desværre altid skadet. Moore og Beckford er ikke gode nok, kunne sælges...kun blake og især healy har niveau.
det ser vel cirka sådan her ud:
sully/? måske wilberforce
kelly/frazer, butler/gregan, killa/foxe, crainey/? måske marques
stone/? måske rose, nicholls/gylfi, derry/westlake, lewis/carole
cressy/horsefield/moore, healy/blake/beckford

det er slet ikke godt nok!!! vi har alt for mange som ikke er gode nok....
håber på en overaskelse, men tvivler på at vi køber nogen...ellers må KB jo hente nogen på fri transfer, der er da en del gode jeg har set... feks. ville Knopper, Cisse, ward, bonnissell og sutton hjælpe meget ville hjælpe!!
hvornår lukker transfer vinduet for lån?



Premier League i næste sæson!
« Siste redigering: August 31, 2006, 03:52:37 av mads »
 

mads

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #11 på: August 31, 2006, 03:42:35 »
for i øvrigt hvem skal være midtbane for os næste gang??
gylfi, derry, stone og nicholls er alle skadet!
carole, gregan, westlake, lewis  ????????
:(

Premier League i næste sæson!
 

asLeeds

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #12 på: August 31, 2006, 04:16:38 »
neste sesong??????ups,er det ultra langtids skadde spillere me snakke om?[:D][:D]
tja,kansje 1 ny manager tør å satse meir på dei unge,isteden for å selge dei unna etterhvert som dei nærmer seg A-laget............?

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Jon R

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #13 på: August 31, 2006, 04:17:29 »
quote:
Originally posted by MrK

.......noen få runder spillt og utfordringene står i kø.
Hva trenger vi for å forbli i toppen og til slutt rykke opp.
Spillerstallen er pt. dårligere enn ifjor pga salg, de nye har ikke slått til ennå men det er håp i hengende snøre.

Hva trenger vi?
minst en forsvarer, fortrinnsvis en venstre back
midtbanen er svekket og veldig skadeutsatt, en kant spiller - høyre og en kreativ sentral. I tillegg så trenger vi en som banker inn 20 mål.

Hvor finner vi disse - ikke har vi penger til å kjøpe noe skikkelig og de som er kjent som transfer rumors er ikke all verden ( i min verden) så konsekvensen er at vi sparer oss til ennå større problemer. I tillegg til at vi har en keeperm som trener og det borger ikke for at vi står høyt i banen.

Ser for meg flere år i CCC hvis ikke noe positivt skjer snart - hvor faen er Bates?



September blir vanskelig. Deretter er det lys i tunellen når Cresswell, Nicholls, Derry og kanskje Stone blir tilgjengelige for spill igjen. Dessuten tror jeg det blir et par nye signinger på lån, så fort vinduet stenger. Det er mange benkslitere i PL som begynner å få lopper i blodet etter en 5-10 kamper uten spilletid. [:p]

Jon R.
Jon R.

asLeeds

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #14 på: August 31, 2006, 04:20:13 »
jøss,denne sku du ha posta i "den store posetivitetstråden" Jon R. =)=)=)

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

lojosang

Re: Shortlist på problem/utfordringer
« Svar #15 på: August 31, 2006, 16:28:46 »
HVIS Leeds rykker opp med KB i managerstolen vil bunnen falle ut av humble pie-markedet. Tips til folk med risikokapital som leter etter investeringsprosjekter. [:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav