Dennis Wise

Started by roffe65, September 11, 2006, 19:26:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roffe65

Sakset fra Guardian:

The three 90th minute goals have cost Leeds five points and although Blackwell signed a new two-year contract in the summer, it would not be a huge shock if he were to be summoned to Ken Bates's office soon. The name of Dennis Wise continues to float around this part of Yorkshire.

Trur nok ikke KB har lenge igjen her!!

Roffe
Roffe

Peter7

Nei, men å få Un-Wise som manager!
Forhåpentligvis bare løse rykter.

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Dennis

Jeg har jo som sikkert noen har fått med seg snudd fra å være dødsfan av Blackie (han har jo gjort en knalljobb med oppbygging av laget osv.) til å bli skeptisk til om han kan ta oss videre.

Greit nok, vi var bra mot Wolves, men på en annen side hadde også Wolves enorme sjanser før målet. I første omgang slår vi altfor mye langt på Healy og Moore! Det er to relativt små spisser og i alle fall ingen targetmenn. Etter innhoppet til Becks, begynte den taktikken å skape sjanser. Becks er ok på hodet! Men poenget er at jeg synes den offensive planen er veldig dårlig enda. Blackie ser ut til å ha utspilt mye av sin rolle i Leeds.

Jeg håper derimot ikke vi får Wise som trener. Han tok Millwall til køppfinale, greit nok, men han er nok en det er lett å komme på kant med og til tider kanskje litt for temperamentsfull? Uansett, spillertypen Wise likte jeg, men håper helst ikke på han i Leeds' managerstol.

Marching On Together!
Marching on together!

Mats-

Ã... herregud, da dytter vi oss selv ennå mer ned i gjørma. For gudskyld ikke få den mannen ditt, nei det vi trenger nå er skikkelig General til å lede troppene ut i strid. Få se et Leeds lag, bygget av Irer, Skotter og Engelskmenn med hjerte uttpå skjorta. Jeg vil se de blø og slåss i kampene. Men ikke den mannen som hærfører, *sukker*

--------------------------
Verste jeg vet er medgangssupportere *host* Scum
Mvh Mats

roffe65

Sakset fra Wikipedia:

On 18 May 2006 Wise was appointed Swindon Town F.C. manager with ex-Chelsea team mate Gustavo Poyet as his assistant. Wise has made an excellent start to the season by winning 6 out of 7 games and topping the League Two table with 18 points after a 2-0 away win against Chester on Friday 1st September. As a result of this start, Wise was awarded the League Two Manager of the Month award.

Roffe
Roffe

Karl Hot Shot

Dennis Wise er bestis med Ken Bates. Ryktet svirrer alene av det faktum. Nå har vel Wise akkurat tatt jobben med å få Swindon på beina igjen, så det kan forhåpentligvis tale for at han ikke dukker opp for fort i de øvre etasjer på Elland Road.

Ellers forundrer det meg at folk synes vi spilte god fotball mot Wolves. Jeg er enig i at vi ikke spilte dårligere enn Wolves, men det betyr jo ikke at vi spilte godt. Det er altfor mange rene friidrettsutøvere på Leeds United nå. Noen av de er rene uvenner med ballen. Men hva annet kan en forvente? Man kvitter seg med en kreativ spiller som Bakke og erstatter ham med Virre Vipp Vapp.

h.b

Har ikke så mye imot Wise, men jeg håper at Bates henter inn en bedre manager. Bates har det med å velge en manager med karisma og Wise hører nok ikke inn under den kategorien

roffe65

Leeds trenger en manager som er töff, å kjeftete. Ikke noen hyggelig kar som bare god snakker med spillerene. Dette var en av grunnene til att det ikke funka med Eddie Gray. God spiller, hyggelig kar men ikke det gutta trenger for å bli mer hensyslöse på banen. Fryktet, hatet å respektert!!!

Roffe
Roffe

Dennis

Jeg vil også nevne igjen ryktene som sier at Ranieri har vært og sett de tre siste Leeds-kampene før kampen i går.

Marching On Together!
Marching on together!

rd1

Blackwell får garantert sparken om ikke leeds begynner å vinne kamper igjen umidlebart. Vi har vel vunnet sånn ca 4 av de siste 20 kampene og Kevin sitter på lånt tid. GARANTERT!!

Så spørs det hvilken erstatter som dukker opp..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Promotion 2010

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Man kvitter seg med en kreativ spiller som Bakke og erstatter ham med Virre Vipp Vapp.

eh......VIRRE VIRRE VAPP......[8D]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

MacMurder

quote:
Originally posted by roffe65

Leeds trenger en manager som er töff, å kjeftete. Ikke noen hyggelig kar som bare god snakker med spillerene. Dette var en av grunnene til att det ikke funka med Eddie Gray. God spiller, hyggelig kar men ikke det gutta trenger for å bli mer hensyslöse på banen. Fryktet, hatet å respektert!!!

Roffe

Helt enig. Kan ikke komme på mange slike i farten utenom Martin Allen og Sam Allardyce, en ung Sgt.Wilko ville vært tingen.

Per-Stian

Nei til Wise
Tja til Ranieri
Ja til Blackwell
Jippi til Strachan

mads

curbs er mit idelle valg, wise kunne være god, men kender alt for lidt til hans evner...ranieri og strachan er helt urealistiske. og ja BLACKWELL OUT!!!!

Premier League i næste sæson!

Mats-

quote:

Roffe

Det er helt sant, vi trenger en skikkelig barsking, med hår på brystet, og iskalde øyner. Vi har prøvd med for mange snille gutter. Nå er det på tide å hente in noen gammle ringrever som kan få det beste ut av gutta!

Mvh Mats

Mats-

quote:

Roffe

Mvh Mats

Tom S

quote:
Originally posted by Per-Stian

Nei til Wise
Tja til Ranieri
Ja til Blackwell
Jippi til Strachan

...og hipp hipp hurra til Curbs.
Men, meiner Blackie kun skal gå dersom det kjem inn ein proven manager - altså ikkje ein Dennis Wise eller liknande!

Trur dette snur når vi har de beste spillerene klar frå sjukestaua og kampF***e.
Eg velger å gi Blackie ei handfull kamper endå, ikkje minst med vårt beste mannskap.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

roffe65

Vi kan diskutere både opp å ned om hvem som kan/vil väre den rette manageren for Leeds, men vi må desverre ikke drömme oss bort her. Det er jo ikke sånn att det er kö utenfor ER av kvalitets managere som vil overta Leeds. Hva vi trenger er noen som kan gi laget den stabiliteten som vi hadde da vi rykket opp sist. Gjennomtrekken av managere siden Wilkinson's tid har jo värt enorm. Ã... det skaper absulutt ikke stabilitet. Vi har/hadde en av Englands beste ungdomsavdeling/academy, å jeg trur fortsatt att her ligger poenget. Som sist gang ble vi best etter våre spillere fra egene rekker  sto fram. Uten opprykk er det desverre vanskelig å holde på de unge å lovende, å hva som skjedde sist da Chelsea kom med sukkerbiter kommer til å hende igjen.

Roffe
Roffe

Promotion 2010

Alle som har truffet Blackwell skjønner at han er en hyggelig mann. Han klapper deg på ryggen, takker deg for at du følger Leeds United og ønsker deg lykke til gjennom livet.

Han kan sammenlignes med Eddie Gray. Han er nok en spillernes mann. Ingen tvil om det. Han har samlet en gjeng arbeidshester. Det er ikke pent og det er ikke effektivt, men solid, tregt og traust. Det er forøvrig greitt nok.

Problemet, eller utfordringen, ligger i motivasjon og tenning av disse spillerne.
For det første har han samlet en gjeng gamlinger som har langt større erfaring med fotballspill på rimelig høyt nivå enn ham selv. De spretter ikke opp og presterer bedre ved at manageren brøler til dem - ihvert fall ikke når Blackwell hyler.
For det andre er hans taktiske disposisjoner så negative og umodne at veletablerte spillere kanskje drar litt på smilebåndet av dem.

Jeg spør: Hvorfor våger vi ikke nok? Hvorfor mangler vi ofte en meter i duellene? Hvorfor sprudler vi ikke?

Med yngre spillere og en managere med en enorm vinnervilje VIL vi kunne prestere bedre enn de som bare er average. Jeg frykter vi får et sjokk mot Sunderland med "crazy" Keane i sjefsstolen. Dette klarer han med bare sin egen tilstedeværelse.

Og til Curbs. Jeg håper på ham, men hva har egentlig den mannen vunnet? Vil han føre oss til Europa og til cupfialer, osv?????
Min første Leeds-kamp:

Peter7

Hvis ikke Curbishley velger Leeds fremfor Brighton, står det virkelig dårlig til med oss. Bare en hypotese, dette ... mannen er ledig på markedet og er linket med Brighton.

Hans prestasjon er å ha stabilisert et i utgangspunktet håpløst lag trygt i PL. Hva kunne han ikke gjøre med Leeds (selv om utgangspunktet er dårlig her også nå, er jo Leeds en mye større klubb). Ville være godt fornøyd om han gjorde det samme med Leeds som han gjorde med Charlton.

Stikk finger´n i jorda (eller et annet høvelig sted) - vi må først opp i PL igjen før vi kan fantasere om suksess i Europa osv.

Crainey 4 Scotland

Papi

Nå er eg ein av dei som håper Blakie klarer og snu trenden, men om han får fyken, ønsker eg meg Curbishley for alt her i verden....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Peter7

Tror du treffer spikeren ganske rett på hodet her.[:(]
quote:
Originally posted by Promotion 07

Problemet, eller utfordringen, ligger i motivasjon og tenning av disse spillerne.
For det første har han samlet en gjeng gamlinger som har langt større erfaring med fotballspill på rimelig høyt nivå enn ham selv. De spretter ikke opp og presterer bedre ved at manageren brøler til dem - ihvert fall ikke når Blackwell hyler.
For det andre er hans taktiske disposisjoner så negative og umodne at veletablerte spillere kanskje drar litt på smilebåndet av dem.

Jeg spør: Hvorfor våger vi ikke nok? Hvorfor mangler vi ofte en meter i duellene? Hvorfor sprudler vi ikke?

Med yngre spillere og en managere med en enorm vinnervilje VIL vi kunne prestere bedre enn de som bare er average. Jeg frykter vi får et sjokk mot Sunderland med "crazy" Keane i sjefsstolen. Dette klarer han med bare sin egen tilstedeværelse.

Crainey 4 Scotland

Jon R

quote:
Nå er eg ein av dei som håper Blakie klarer og snu trenden, men om han får fyken, ønsker eg meg Curbishley for alt her i verden....

Er Curbs så "tøffingen" som mange etterlyser? Han har gjort en stor jobb i Charlton, men hadde man stilt samme kravene til han som til en Leeds manager, hadde han trolig aldri fått fullføre jobben med den langsiktigheten som han gjorde i Charlton. Han brukte vel 10 år på å stabilisere Charlton som en middels Pl klubb. Han fikk også lede klubben opp og ned en divisjon og opp igjen, noe en Leeds manager aldri hadde fått takhøyde for. En annen ting: Charlton under Curbishly har hatt en lei tendens til å kollapse i enkeltkamper, ikke minst på hjemmebane, noe som kan få en til å stille et lite spørsmålstegn ved taktikeren Curbs. Vi husker alle 6-1 massakren over dem på The Valley året før vi rykket ned, i kanskje den ynkeligste forestillingen jeg har sett av en PL klubb. Bare så det er nevnt.

Jon R.
Jon R.

h.b

Hvis Leeds var en klubb som aldri hadde vunnet noe og uten en en bakgrunn som Leeds har, så ville kanskje Blackwell fått bedre tid. Men selvsagt så fikk Curbishley den tiden han fikk fordi Charlton aldri har vunnet noe

4ever arcticwhite

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg vil også nevne igjen ryktene som sier at Ranieri har vært og sett de tre siste Leeds-kampene før kampen i går.
Marching On Together!

Kanskje mannen rett og slett er Leeds-fan.
Eller en aldri så lite SadoMaschokist (ellerhvordanifaendetnåskrives)

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

h.b

Det å føle Leeds er muligens Kinky i de rette miljøer. Ranieri og Bates i samme dobås. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm lekkert

veteranen

Er Curbishley mannen som på sikt kan gjøre Leeds til en toppklubb? Nei!!!

Alan Curbishley er en flink mann, men han er ikke den tøffingen og  visjonære vinneren som denne klubben trenger. Han mangler noe. Han mangler det trøkket som alle store managere har. Skal man virkelig nå opp som manager, så må man være dyktig på mange ting. Man må være en god tenker, en dyktig planlegger og strateg, og flink på formidling og innspirasjon. Og så må man selvsagt ha en enorm vinnervilje og den mentale styrken som må til for å sette disse tingene ut i livet. Det er ikke småtteri en må ha av egenskaper for å virkelig nå opp i dette gamet i England.

Personlig håper jeg at Bates har litt is i magen når det gjelder managerspørsmålet. For å være helt ærlig så håper jeg at han har så mye is i magen at han overlater spørsmålet til noen andre!

Jeg tror at sommeren 2007 blir veldig avgjørende for denne klubben. Jeg har svært liten tro på at Blackwell er vår manager når 2007/08 sesongen starter, og jeg blir ikke akkurat lei meg hvis styreformannen heter noe annet enn Ken Bates heller...

Promotion 2010

quote:
Originally posted by veteranen

Er Curbishley mannen som på sikt kan gjøre Leeds til en toppklubb? Nei!!!

Alan Curbishley er en flink mann, men han er ikke den tøffingen og  visjonære vinneren som denne klubben trenger. Han mangler noe. Han mangler det trøkket som alle store managere har. Skal man virkelig nå opp som manager, så må man være dyktig på mange ting. Man må være en god tenker, en dyktig planlegger og strateg, og flink på formidling og innspirasjon. Og så må man selvsagt ha en enorm vinnervilje og den mentale styrken som må til for å sette disse tingene ut i livet. Det er ikke småtteri en må ha av egenskaper for å virkelig nå opp i dette gamet i England.

Personlig håper jeg at Bates har litt is i magen når det gjelder managerspørsmålet. For å være helt ærlig så håper jeg at han har så mye is i magen at han overlater spørsmålet til noen andre!

Jeg tror at sommeren 2007 blir veldig avgjørende for denne klubben. Jeg har svært liten tro på at Blackwell er vår manager når 2007/08 sesongen starter, og jeg blir ikke akkurat lei meg hvis styreformannen heter noe annet enn Ken Bates heller...

Hva med Ranieri............som manager?
Min første Leeds-kamp:

veteranen

quote:
Originally posted by Promotion 07

Hva med Ranieri............som manager?

Nei takk. Ranieri gjorde en fin jobb første gang han var manager i Valencia, men han var jo en fiasko da han kom tilbake dit.
Jeg var heller ikke særlig imponert over det han gjorde i Chelsea, når man tar i betraktning de ressursene som ble stilt til hans rådighet.

Men en ting har Ranieri: Verdighet. Det samme kan man etter min mening ikke si om Dennis Wise! Wise fremsto mange ganger som en direkte ondskapsfull mann på banen. En sånn personlighet ønsker jeg ikke å se i managerstolen på Elland Road.

Men nå må vi ikke oppføre oss som om Blackwell allerede har fått fyken! Og hvis jeg kjenner dette forumet rett, så vil nok mange av de som nå vil kvitte seg med vår manager, fremstå som store Blackwell-tilhengere hvis resultatene skulle bikke vår vei i tiden fremover! [:)]

flynn

Dennis Wise minner meg ikke så rent lite om Peter Reid, uten at jeg har foretatt grundige undersøkelser riktignok. Peter Reids positive innflytelse på Leeds varte lenge nok til å berge plassen, men etter at skremseltaktikken var benyttet lenge nok fallt det hele sammen som et korthus. Riktignok var hans muligheter til å rekruttere annet enn andrerangs franskmenn på lån svært begrensede, men konfliktnivået og coachinga var etter min mening under enhver kritikk mot slutten av hans periode. På ren mistanke om at Wise er av samme ulla som Reid vil jeg derfor helst ikke se ham i sjefsstolen.

Flynn