Skrevet av Emne: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???  (Lest 2736 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« på: September 12, 2006, 23:58:37 »
Vi har hatt en noksaa traurig start paa sesongen, og flere og flere roper paa Blackwells avgang. Skal vi se litt "objektivt" paa KBs innsats de foerste 6 kampene, er det egentlig ikke saa ille:

- Seier mot Norwich og Sheffield Wednesday - her kan ikke KB skytes.
- Uavgjort mot QPR og tap mot Wolves - vi skapte nok sjanser til aa vinne begge kampene, og her har spillerne seg selv aa takke. Det KB kan kritiseres for maa vaere aa trene for lite paa avslutninger og eventuelt bruke ineffektive spisser.
- Tap mot Crystal Palace - her er det Geoff Horsfield som er den store synderen. Fikk et unoedvendig roedt kort etter 15 minutter, og at Palace trykker paa i andre omgang er egentlig bare forventet.
- Tap mot Cardiff. Her kan dere skyte KB dere som vil. Vil sette dette mest paa konto for RAEVA kamp. Slike kamper faar vi noen av naar vi spiller en hel sesong. Forhaapentligvis blir dette et unntak og ikke en regel. KB kan kritiseres for aa bruke en ute av form Derry og Blake. Eneste kampen som har vaert en stor skuffelse.

Synes dermed at i tre av kampene vi har tapt poeng at KB har faatt ufortjent mye kritikk. Skaper man et dusin sjanser, som i kampen mot Wolves, og ikke scorer saa er det ikke manageren sin feil. Det er spillernes egen udyktighet. Saa faar man heller ta en diskusjon om KB velger for mange udyktige spillere. Regner dog med at alle synes at laguttakene til naa har vaert ok.

Jeg ser fortsatt lyst paa tilvaerelsen tross den daarlige serieaapningen. Aa skylde paa skader er bare tull, da alle lag opplever skader fra tid til annen. Skylder paa udyktighet foran kassa, litt uflaks og at det fortsatt er tidlig i sesongen. (Vet den siste forklaringen er noget tynn).

Men - jeg tror ikke vi vinner mot Sunderland paa onsdag. Har en bad feeling foran den kampen.

auren - som sender i vei en skylleboette til udugelige spillere...[V][}:)]

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #1 på: September 13, 2006, 00:07:41 »
Klart spillerene må ta sin del av skylda, det er tross alt de som er utpå bana.

Men, det er no eingang sånn at Blackie har kjøpt desse (udugelige?) spillerene, det er Blackie som skal motivere dei og det Blackie som legger kamplanen som skal følges.
Det vil alltid vere lederen som må/skal ta ansvar for resultatene.

Forøvrig er eg einig med deg at med de omstendigheter og forutsetninger for Leeds United så langt i sesongen må vi sjå litt nøkternt på det.
Dersom blackie ikkje klarer å snu trenden med sitt beste mannskap i kampene som kommer, ja da sliter han. Trur ikkje Mr.Bates lar han sitte altfor lenge om avstanden opp til topp seks vert faretruande stor.

Det er ennå tidleg i sesongen gutter, vis litt tålmod så skal vi sjå at dette snur!

We Are Leeds!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

auren

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #2 på: September 13, 2006, 00:15:53 »
Enig. Leder maa ta ansvar. Men jeg mener naa uansett at spillerne har sviktet ihvertfall i tre av kampene. Her blir det vanskelig aa kritisere KB. Det er ikke mangel paa taktikk og motivasjon som foerst og fremst har sviktet i disse kampene. Luken paa 6 poeng opp til topp 2 boer ikke bli stoerre i loepet av september, og en play off plass boer vaere innen rekkevidde (enten blant topp 6 eller maks 2-3 poeng bak). Hvis ikke saa henger jobben i en tynn traad for KB. Noe som mange mener at den allerede gjoer.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Læshy

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #3 på: September 13, 2006, 02:03:00 »
Alt i alt er det Blackwell sitt ansvar å motivere spillerne til å yte 110% på banen. Her har han sviktet, samtidig som han også har sviktet taktisk i noen kampen. Virker ikke som vi har et spillemønster, og at spillerne må improvisere til enhver tid. Jeg synes også at flere av spillerne virker daffe og halvslappe, men det er managerens oppgave å få spillerne klare til kamp. Det virker ikke som Blackwell er en motivator som greier å engasjere gutta, og om det ikke snur i neste kamp bør vi kanskje finne en mann med autorietet og sinne alá Tom Nordlie. Sier ikke at vi skal hente Nordlie, men en type alá han med stort engasjement og talent til å få gutta til å yte 110%!

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

sindre12

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #4 på: September 13, 2006, 02:03:55 »
ja d er trossalt de som spiller ikke kb
Beckford 4 England!

Peter7

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #5 på: September 13, 2006, 02:42:08 »
Kan godt kritisere spillerne, og det gjør vi jo også, men det er uansett KB sitt hode som ligger på blokken.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

auren

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #6 på: September 13, 2006, 03:38:19 »
Saa det var daarlig motivering og taktiske egenskaper fra KB som gjorde at vi tapte mot Wolves, Palace og spilte uavgjort mot QPR?

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Læshy

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #7 på: September 13, 2006, 03:49:55 »
jeg sier ikke at det er grunnen alene, men jeg stiller spørsmålstegn ved spillestilen Blackwell har. Det har jeg gjort i hele sesongen, også under Norges-oppholdet. Har flere eksempler fra mine kamper i år der treneren har spilt kamp selv, og en "assistent" har vært trener. Ingen av spillerne gadd jobbe og de bare daffet rundt (dette gjalt ikke undertegnende [:D]). Virker som situasjonen er lik i Leeds nå. En annen ting kan være at spillerne ikke respekterer Blackwell, men om dette er tilfellet burde dette vært tatt opp for lenge siden innad i spillergruppen. Jeg sier ikke at spillerne er uskyldige helder, men selv om vi skapte sjanser mot Wolves og til tider mot Palace så var vi meget tamme i duellene. Ingen ofret alt og blødde på utsiden drakte slik jeg så situasjonen. Ergo, spillerne gir ikke alt!

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

rasandeokse

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #8 på: September 13, 2006, 04:12:10 »
quote:
Originally posted by Læshy

jeg sier ikke at det er grunnen alene, men jeg stiller spørsmålstegn ved spillestilen Blackwell har. Det har jeg gjort i hele sesongen, også under Norges-oppholdet. Har flere eksempler fra mine kamper i år der treneren har spilt kamp selv, og en "assistent" har vært trener. Ingen av spillerne gadd jobbe og de bare daffet rundt (dette gjalt ikke undertegnende [:D]). Virker som situasjonen er lik i Leeds nå. En annen ting kan være at spillerne ikke respekterer Blackwell, men om dette er tilfellet burde dette vært tatt opp for lenge siden innad i spillergruppen. Jeg sier ikke at spillerne er uskyldige helder, men selv om vi skapte sjanser mot Wolves og til tider mot Palace så var vi meget tamme i duellene. Ingen ofret alt og blødde på utsiden drakte slik jeg så situasjonen. Ergo, spillerne gir ikke alt!

It´s only one United... Leeds United!



Dette er helt utrolig!! så du kampen mot Wolves?? Der spilte de fin fotball. Det var en plan over spillet. Douglas jobbet og slet og vant dueller over hele banen samt var med i angrept. Vi snudde spillet fra kant til kant, spissene kombinerte, overlappinger, flotte innlegg.. Hva mer kan man ønske av angrepsspill bortsett fra mål? Jeg mener dette er en av de beste kampene vi har spilt på flere år. Mot palace skapte vi de største sjansen og presset palac bak over i 1 omg med 10 mot 11.. men gikk tom i andre omg og palac skrudde opp tempoet.. Sitter med en feeling av at mange ser det de vil se. De ser ikke den flotte pasningen Crainey slår. Eller den herlige taklingen, men vi ser den situasjonen der han bommer i en hodeduell, blir fraløpt etc.. Blame it on the bogey, ta på stevie wonder brillene, smil og vær glad. Er ingen katastrofe om vi ikke rykker opp i år, selv om jeg fortsatt tror plukker 2 plassen.

 

ragnar

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #9 på: September 13, 2006, 06:09:17 »
Spillere og trenere må dele ansvaret både når det går bra og dårligt. Det er jo spillerne som skal levere varene ute på banen, mens det er manageren som har ansvaret for at de har noe å levere utpå banen.

En manager kan langt på vei motivere spillere til å yte 110%, men samtidig er dette noe som hver enkelt spiller og spillergruppen som helhet kan være med på å bidra til. Resultatene har jo og selvfølgelig noe å si.

Skader på mange nøkkelspillere samtidig er jo ikke heldigt. Ã… skyte med løskrutt har jo heller ikke hjulpet så mange heller. Det siste kan gjøres noe med. Det første er noe som de fleste lag opplever.

Det må jobbes knallhardt i hver kamp og på treningsfeltet. Bare på den måten kan Leeds klare å kjempe seg til en plassering blant topp 2 og få direkte opprykk.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

B-m

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #10 på: September 13, 2006, 07:31:53 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

quote:
Originally posted by Læshy

jeg sier ikke at det er grunnen alene, men jeg stiller spørsmålstegn ved spillestilen Blackwell har. Det har jeg gjort i hele sesongen, også under Norges-oppholdet. Har flere eksempler fra mine kamper i år der treneren har spilt kamp selv, og en "assistent" har vært trener. Ingen av spillerne gadd jobbe og de bare daffet rundt (dette gjalt ikke undertegnende [:D]). Virker som situasjonen er lik i Leeds nå. En annen ting kan være at spillerne ikke respekterer Blackwell, men om dette er tilfellet burde dette vært tatt opp for lenge siden innad i spillergruppen. Jeg sier ikke at spillerne er uskyldige helder, men selv om vi skapte sjanser mot Wolves og til tider mot Palace så var vi meget tamme i duellene. Ingen ofret alt og blødde på utsiden drakte slik jeg så situasjonen. Ergo, spillerne gir ikke alt!

It´s only one United... Leeds United!



Dette er helt utrolig!! så du kampen mot Wolves?? Der spilte de fin fotball. Det var en plan over spillet. Douglas jobbet og slet og vant dueller over hele banen samt var med i angrept. Vi snudde spillet fra kant til kant, spissene kombinerte, overlappinger, flotte innlegg.. Hva mer kan man ønske av angrepsspill bortsett fra mål? Jeg mener dette er en av de beste kampene vi har spilt på flere år. Mot palace skapte vi de største sjansen og presset palac bak over i 1 omg med 10 mot 11.. men gikk tom i andre omg og palac skrudde opp tempoet.. Sitter med en feeling av at mange ser det de vil se. De ser ikke den flotte pasningen Crainey slår. Eller den herlige taklingen, men vi ser den situasjonen der han bommer i en hodeduell, blir fraløpt etc.. Blame it on the bogey, ta på stevie wonder brillene, smil og vær glad. Er ingen katastrofe om vi ikke rykker opp i år, selv om jeg fortsatt tror plukker 2 plassen.





(2)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Lars E

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #11 på: September 13, 2006, 17:04:45 »
Blackwell har gjennom disse årene som Leedsmanager vist at han ikke er en taktikker eller motivator. Et forferdelig eksempel er kampen i Cardiff. Det er som oftest tilfeldigheter som avgjør kampene, og derfor varierer resultatene også veldig mye. Vi kan gjerne kritisere spillerene, men nå er det da sånn at det er Blackwell som styrer denne skuta og da må han også ta ansvar for det som skjer.

Når det er sagt synes jeg vi viste greie tendenser framover på banen mot Wolves i første omgang. Blant annet slo vi ikke mye langt på små spisser. Disse fine tendensene forsvant derimot mer eller mindre i andre omgang, og da spørs det om det ikke bare var tilfeldig at det virket så bra i første. Vi hadde fortjent seier i den kampen, men la oss nå se litt lengre tilbake enn bare den.

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

Karl Hot Shot

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #12 på: September 13, 2006, 18:18:48 »
Hvorfor kan vi ikke kritisere spillerne mer?

Vil ikke skape sur stemning på OEF! [:D] [8D] [:p]
 

Peter7

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #13 på: September 13, 2006, 18:41:25 »
quote:
Originally posted by Larseirik



***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds





Det ene utelukker jo ikke det andre ...[:)]

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Læshy

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #14 på: September 13, 2006, 23:31:11 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

quote:
Originally posted by Læshy

jeg sier ikke at det er grunnen alene, men jeg stiller spørsmålstegn ved spillestilen Blackwell har. Det har jeg gjort i hele sesongen, også under Norges-oppholdet. Har flere eksempler fra mine kamper i år der treneren har spilt kamp selv, og en "assistent" har vært trener. Ingen av spillerne gadd jobbe og de bare daffet rundt (dette gjalt ikke undertegnende [:D]). Virker som situasjonen er lik i Leeds nå. En annen ting kan være at spillerne ikke respekterer Blackwell, men om dette er tilfellet burde dette vært tatt opp for lenge siden innad i spillergruppen. Jeg sier ikke at spillerne er uskyldige helder, men selv om vi skapte sjanser mot Wolves og til tider mot Palace så var vi meget tamme i duellene. Ingen ofret alt og blødde på utsiden drakte slik jeg så situasjonen. Ergo, spillerne gir ikke alt!

It´s only one United... Leeds United!



Dette er helt utrolig!! så du kampen mot Wolves?? Der spilte de fin fotball. Det var en plan over spillet. Douglas jobbet og slet og vant dueller over hele banen samt var med i angrept. Vi snudde spillet fra kant til kant, spissene kombinerte, overlappinger, flotte innlegg.. Hva mer kan man ønske av angrepsspill bortsett fra mål? Jeg mener dette er en av de beste kampene vi har spilt på flere år. Mot palace skapte vi de største sjansen og presset palac bak over i 1 omg med 10 mot 11.. men gikk tom i andre omg og palac skrudde opp tempoet.. Sitter med en feeling av at mange ser det de vil se. De ser ikke den flotte pasningen Crainey slår. Eller den herlige taklingen, men vi ser den situasjonen der han bommer i en hodeduell, blir fraløpt etc.. Blame it on the bogey, ta på stevie wonder brillene, smil og vær glad. Er ingen katastrofe om vi ikke rykker opp i år, selv om jeg fortsatt tror plukker 2 plassen.





Mente jeg skrev det, men mulig jeg glemte det (Har hvertfall skrevet i en eller annen tråd her), men jeg så bare siste tretti minuttene mot Wolves og da var ikke noe av dette tilfellet etter min mening!

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Lars E

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #15 på: September 14, 2006, 04:37:53 »
quote:
Originally posted by Peter7

quote:
Originally posted by Larseirik



***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds





Det ene utelukker jo ikke det andre ...[:)]

***
Crainey 4 Scotland



[:p]

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

Hartey

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #16 på: September 14, 2006, 06:34:35 »
Ok, Butler är den sämsta lagkaptenen i Leeds moderna historia
 

Andy

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #17 på: September 14, 2006, 06:41:42 »
Vi bør heller betale en klubb for å ta over crainey. For mer ubrukelig back finner du ikke. Stod bak alle baklengs i dag.
 

Peter7

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #18 på: September 14, 2006, 06:45:19 »
quote:
Originally posted by Andy

Vi bør heller betale en klubb for å ta over crainey. For mer ubrukelig back finner du ikke. Stod bak alle baklengs i dag.



Tøys å skylde dette tapet bare på én spiller.[:(!]


***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Andy

Re: Hvorfor ikke kritisere spillerne mer???
« Svar #19 på: September 14, 2006, 06:46:59 »
Så du kampen. Nei det gjorde du ikke. Se den i reprise og følg med vår ubrukelige venstreback.