Skrevet av Emne: Spillere uten ryggrad  (Lest 3744 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

4ever arcticwhite

Spillere uten ryggrad
« på: September 18, 2006, 21:24:29 »
Fotballspillere er en gjeng uten noen form for ryggrad. Jeg tenker ikke bare på våre spillere, men også mer generelt.
Her er et godt eksempel:
http://www.leedstoday.net/ViewArticle2.aspx?SectionID=46&ArticleID=1774013

Som Leeds- og Tromsø-fan har jeg de senere årene sett en del trenere/managere komme og gå. Typisk har vært at de siste ukene og dagene før et skifte har spillerne, så og si uten unntak, stilt seg bak sjefen. "Vi må selv ta tak og jobbe hardere." "Treneren kan ikke spille for oss, jobben på banen er det vi som må gjøre." "Trenerbytte er ikke et tema i spillergruppen" Osv. osv. i det uendelige.

Den dagen skiftet er et faktum, er det ikke måte på hvor bra den nye treneren er i forhold til den gamle, hvordan stemningen på treningsfeltet har snudd, og hvor mye lysere alt plutselig ser ut. Den gamle treneren framstilles som sportslig svak, tafatt og generelt udugelig.

Spillerne tenker stort sett kun på å sleike den til enhver til sittende trener/manager bak i tilstrekkelig mengde til å sikre seg en plass i startelleveren. Ingen har ryggrad til å gå ut og si at et bytte kan være på sin plass.

OK, sannsynligvis vil en slik uttalelse føre til at man skyves ut over sidelinjen for en periode, i alle fall dersom man er ganske alene om å stå fram. Men i alle fall viser dette at en unison støtte til manageren fra spillergruppa ikke nødvendigvis gjenspeiler den reelle stemningen i troppen.


- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

lojosang

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #1 på: September 18, 2006, 21:29:05 »
http://www.nrk.no/underholdning/alltid_moro/5774538.html

Kan dette være noe for oss?

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Robert H.

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #2 på: September 18, 2006, 21:31:02 »
Det er spillernes fordømte jobb å være lojal mot sjefen sin. En spiller som uttaler seg negativt om manageren bør sparkes/selges umiddelbart. Derfor er heller ikke uttalelsene spillerne kommer med i YEP verdt papiret de er skrevet på. Managerens jobb skal evalueres av styre/styreformann IKKE av spillerne!

nellejr

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #3 på: September 18, 2006, 21:31:17 »
Dette er jo vås. Ã… snakke rosende om den sittende manageren er jo med å vise lojalitet til gruppa. Hva en sier utad og hva man sier innad kan jo være to vidt forskjellige ting. Jeg synes det så absolutt er riktig å stå samlende utad, og så får man ta interne stridigheter på bakrommet.


Nellejr

Kontinuitet må til for å skape suksess
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Sverre

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #4 på: September 18, 2006, 21:33:14 »
quote:
Originally posted by nellejr

Dette er jo vås. Ã… snakke rosende om den sittende manageren er jo med å vise lojalitet til gruppa. Hva en sier utad og hva man sier innad kan jo være to vidt forskjellige ting. Jeg synes det så absolutt er riktig å stå samlende utad, og så får man ta interne stridigheter på bakrommet.

Nellejr

Kontinuitet må til for å skape suksess




Godt sagt...
« Siste redigering: September 18, 2006, 21:34:07 av Sverre »
 

Hawley

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #5 på: September 18, 2006, 21:56:19 »
Svaret er fjernet av moderator.
« Siste redigering: September 18, 2006, 23:02:45 av Sverre »
 

4ever arcticwhite

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #6 på: September 18, 2006, 21:58:42 »
Regner med at noen tar ansvar og fjerner svaret fra Hawley!!

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Lars E

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #7 på: September 19, 2006, 00:57:58 »
Neeeei hva sto det? [:p]

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

Jon R

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #8 på: September 19, 2006, 01:01:40 »
quote:
Originally posted by Larseirik

Neeeei hva sto det? [:p





Sikkert noe om en navngitt Leeds manager, "pyntet" med navnet på kroppsåpninger og et sted vi veit det er varmt. [8D]

Jon R.
Jon R.

Lars E

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #9 på: September 19, 2006, 01:05:08 »
Hehe [:p][:D]

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #10 på: September 20, 2006, 18:30:15 »
Bra innlegg!

quote:
Originally posted by nellejr

Dette er jo vås. Ã… snakke rosende om den sittende manageren er jo med å vise lojalitet til gruppa. Hva en sier utad og hva man sier innad kan jo være to vidt forskjellige ting. Jeg synes det så absolutt er riktig å stå samlende utad, og så får man ta interne stridigheter på bakrommet.


Nellejr

Kontinuitet må til for å skape suksess

Yeboahs vitne

HåvardK

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #11 på: September 21, 2006, 00:27:21 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Larseirik

Neeeei hva sto det? [:p





Sikkert noe om en navngitt Leeds manager, "pyntet" med navnet på kroppsåpninger og et sted vi veit det er varmt. [8D]

Jon R.



Kreta? Hva har det med dette å gjøre?

SirOlsen

Re: Spillere uten ryggrad
« Svar #12 på: Oktober 11, 2006, 08:40:29 »
quote:
Originally posted by Sverre

Sitat
Originally posted by nellejr

Dette er jo vås. Ã… snakke rosende om den sittende manageren er jo med å vise lojalitet til gruppa. Hva en sier utad og hva man sier innad kan jo være to vidt forskjellige ting. Jeg synes det så absolutt er riktig å stå samlende utad, og så får man ta interne stridigheter på bakrommet.

Nellejr

Kontinuitet må til for å skape suksess



Svært bra sagt!
Det er vel og høyaktuellt innad i klubben vår om dagen skulle en vel tro, det du sier der....

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-