Skrevet av Emne: Stonegard - From Dusk till Doom  (Lest 3174 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Stonegard - From Dusk till Doom
« på: September 25, 2006, 00:22:49 »
er en helt rå metalplate!

Om du liker trash og heavy, så er det bare å få skaffet seg den plata. Det første albumet er også konge, men litt mindre hardt og litt 'tregere'.

Nå er tempoet og intensiteten skrudd betraktelig opp, men det går ikke utover den melodiøse delen av musikken, som gir gåsehud langt inni levra.

Grim er en fordømt bra vokalist!

Marching On Together!
Marching on together!

Budda

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #1 på: September 28, 2006, 21:52:01 »
Stonegard er et konge band. Har vært på konsert med de 2 ganger i år og skal på konserten i Oslo i desember. From dusk til Doom er ei bra plate, men syntes den kunne vært litt lengre. Syntes også den kunne vært litt mer progresiv som de sa tidligere at den skulle være. Men Stonegard viser også med denne plata at de er et av Norges mest spennende band for tiden.
Endre

Dennis

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #2 på: September 29, 2006, 00:43:26 »
Skal i desember selv!

Gleder meg vilt! Har ikke fått gleden av å se dem enda. Det blir et høydepunkt!
Har tidligere sett heltene i Metallica, så Stonegard har noe å leve opp til. He he

Marching On Together!
Marching on together!

Budda

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #3 på: September 29, 2006, 04:58:05 »
Skal litt til for å måle seg med Metallica live. Men trur ikke du blir skuffet. Er bra live. Grim har en like god livestemme som på plate. Gleder meg å høre det nye materiellet live. Hører også en god del på den nye plata til Mastodon for tiden. Hvis du ikke har hørt på den bør du sjekke den ut.
Endre

DOFFER

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #4 på: September 29, 2006, 05:23:40 »
quote:
Originally posted by Budda

Hører også en god del på den nye plata til Mastodon for tiden. Hvis du ikke har hørt på den bør du sjekke den ut.



Mastodon anbefales på det varmeste. Særlig Leviathan-skiva rocker. Har ikke fått pløyd igjennom Blood Mountain enda, men har trua på den også...

http://www.mastodonrocks.com

¤DOFFER¤
[img=right]http://www.brazzilport.com/images/smiles/horse1.gif[/img=right]
[img=right]http://www.sloganizer.net/en/image,Leeds-spc-United,yellow,blue.png[/img=right]
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

Dennis

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #5 på: September 30, 2006, 01:15:24 »
Var og så Mastodon på Roskilde i fjor!

De var absolutt vært en titt live. Men er ikke så glad i de på plate, som mange andre band. Favorittene på metalsida må være Metallica, Pantera, Testament, Dimmu og Stonegard, spesiellt.
Så finnes det jo de gamle traverne i Black Sabbath, som jeg også så ifjor. Ryktene om Ozzys semre tilstand er sterkt overdrevet!

Marching On Together!
Marching on together!

Budda

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #6 på: September 30, 2006, 01:48:56 »
Mine favoritter er Dream Theater, Ihsahn, Satyricon, Mastodon og Stonegard. Dimmu på sitt beste er også ganske kult.
Endre

Dennis

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #7 på: September 30, 2006, 01:55:56 »
quote:
Originally posted by Budda

Mine favoritter er Dream Theater, Ihsahn, Satyricon, Mastodon og Stonegard. Dimmu på sitt beste er også ganske kult.



Dream Theater er dyktige som få, men litt utenfor min smak foreløpig i alle fall. Ihsahn har jeg aldri hørt!

Satyricon glemte jeg! [:)]
Enig med Dimmu! Hardcorefansen liker vel det gamle best, mens jeg synes Puritanical og Death Cult platene er best. Kall meg gjerne en kommers-f*en [:D]
Av Metallica liker jeg alt, men best de fire første, fra Kill'em All te Justice-plata.

Marching On Together!
Marching on together!

Budda

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #8 på: September 30, 2006, 02:29:30 »
quote:


Enig med Dimmu! Hardcorefansen liker vel det gamle best, mens jeg synes Puritanical og Death Cult platene er best. Kall meg gjerne en kommers-f*en [:D]






Hehe, er vel sikkert noen som vil kalle deg det [:)] De siste platene faller i best smak hos meg også.

Liker Dream Theater veldig godt. Albumene Scenes from a Memory og Train of Thought er noen av de bedre albumene jeg vet om. Så hvis du ikke har fått helt tak på Dream Theater så er de å anbefale.

Metallica synes jeg kan være litt kjedelig. Spesiellt de senere albumene. Men Kill Em All og Master of Puppets hører selvsagt i en hver cdsamling.

Ihsahn er den tidligere vokalisten/Gitarist i Emperor. Kommet med soloplate for ei lita stund siden. Anbefales på det varmeste. Plata hans heter The Adversary.  
Endre

DOFFER

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #9 på: September 30, 2006, 02:39:11 »
Master of Puppets synes jeg er klart den beste Metallica-skiva! Morsomt å høre bla. Machine Head og Mastodon covre låter fra den på Kerrang 'Remastered'
 
Mine topp 10 for øyeblikket er: SLAYER, Vader, My Dying Bride, Neurosis, Dissection (Reinkaos-skiva), Tool, Mastodon, Kreator, Behemoth (Demigod) og Draconian.

¤DOFFER¤
[img=right]http://www.brazzilport.com/images/smiles/horse1.gif[/img=right]
[img=right]http://www.sloganizer.net/en/image,Leeds-spc-United,yellow,blue.png[/img=right]
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

Dennis

Re: Stonegard - From Dusk till Doom
« Svar #10 på: September 30, 2006, 03:00:15 »
Slayer er jo også et veldig bra band!

Ja, mange mener Metallica har gjort sitt, men jeg er ikke enig. Justice og Puppets er favorittene mine, de er utrolig bra. Justice er mer skittent produsert, har utrolig lyrics og et trommespor som ikke ligner grisen!

Load og Reload har noen veldig fine sanger i Bleeding Me og Outlaw Torn. De sangene anser jeg som mesterverk. St.Anger er mer rått igjen og den har fete riff, men altfor gjentagende tekster og en produksjon ide som dessverre var bom.
New Song 1 syns jeg derimot virker veldig bra! Den kalles vel også Death is not the end.

Ellers har Testament som jeg sa jeg liker, noen gode trashalbum. De har utviklet seg veldig og har vel nå gått til en mer skrikevokal enn tidligere. Om det var lurt, veit jeg ikke.
Uansett, det er utrolig moro at Norge kan skape gode metalband, som Stonegard, uten at det MÃ… være black metal. For der er vi jo allerede ledende i verden. De færreste i Norge innser vel at Norges største band faktisk er en gjeng med S****nister.

Marching On Together!
« Siste redigering: September 30, 2006, 03:02:03 av Mr Kaizer »
Marching on together!