Skrevet av Emne: Mitt første Leeds minne!  (Lest 5962 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Papi

Mitt første Leeds minne!
« på: September 25, 2006, 20:06:08 »
Er godt muleg dette er tatt opp i andre tråder. Prøvde og søkje meg frem men ingenting kom opp.

Interessant og høyre kva som er dykkars første minne som Leeds supporter:)

Mitt er kampen mot Liverpool ein gong tidlig på nittitallet trur eg, husker ikkje eksakt årstall. Kampen den tapte vi 5 - 4 eller noe, men husker at dette var ein knallkamp. Vart imponert over dette laget fra Elland Road, og etter dette har det ikkje vore noko anna lag for meg. Meiner at Chapman var stor i denne kampen, men er ikkje sikker? Nokre som kan hjelpe meg??

Kva er ditt første minne med Leeds? Kva gjorde eg "frelst??"





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

h.b

  • Gjest
Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #1 på: September 25, 2006, 20:08:06 »
1968. Billy Bremner klinka til en motspiller. Je var 4 . Det var så kult. Derfor ble jeg Leeds supporter



Ferre

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #2 på: September 25, 2006, 20:58:45 »
Mitt første Leeds minne er Yeboahs FANTASTISKE mål mot Wimbledon. For en spiller han var, en legende!

http://http://www.youtube.com/watch?v=luOFc4oHBeghttp://

-WE'LL BE BACK-

JanE

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #3 på: September 25, 2006, 21:22:41 »
va på leeds kamp for eg va leeds suporter Leeds 0-0 Charlton
- Ronaldo: - Du er elendig!
-Taylor: - Ja, men jeg er i hvert fall ikke stygg

Hørt i rettsalen:
"Hvor vil du bo lille venn? Hos Mamma ?"
"Nei, hun slår meg!"
"Hos Pappa da ?"
"Nei, han slår meg også!"
"Hvor vil du bo da ?"
"Sammen med Manchester United, for de slår ingen."

Dennis

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #4 på: September 25, 2006, 21:27:09 »
Jeg husker julaften i '95, da Leeds banket Scum 3-1.

Målscorere var etter det jeg husker Deane, Yeboah og McAllister på straffe. Skal ikke ta det for helt god fisk.

Uansett, en fin jul var det! Seinere gikk det en doku på tv, der en Scum-fan pakka sakene, ofra jula og dro te England for å se favorittlaget sitt mot Leeds. HAHAHA! Som jeg lo!

Marching On Together!
Marching on together!

Lars E

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #5 på: September 25, 2006, 21:31:05 »
quote:
Originally posted by derry

va på leeds kamp for eg va leeds suporter Leeds 0-0 Charlton



Du va kje mye Leedssupporter, du grein for at pappa tvingte deg me på kamp.[:p]

Forresten huske eg veldigt godt to ting som liten Leedsfan. Min første kamp på Elland Road (2-1 over Sheffield W, itte mål av Jimmy og Woddy) og når Leeds snudde 0-3 down mot Derby t 4-3 seier. Huske at pappa sa det ikkje va tapt i pausen. Smuud[8D]


***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

« Siste redigering: September 26, 2006, 02:10:31 av Lars E »
Forever Leeds

Lids

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #6 på: September 25, 2006, 21:31:18 »
Seriemesterskapet i 1969, året jeg ble født. [:)]

Thomas
Thomas

Cherry

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #7 på: September 25, 2006, 21:55:46 »
Den kampen du husker, den var jeg på!  Sto 0-4 etter 29 minutter. trodde ikke det var sant! Holsæter & jeg kom opp fra London til denne. Det råeste var at de fikk trampeklapp ut til 2.omg!! Chapman 1-4, Carl Shutt 2-4, Ian Rush !! 2-5, så Chapman 3-5 & 4-5. Vanvittige sluttminutter. Fantastisk kamp!
MEN: Ble Leeds supporter i 1972, Mick Jones var favorittspiller. Han la opp til Allan Clarke`s scoring ,da vi slo Arsenal 1-0 i FA Cup finalen.........DET- DET var det som tente gloa`.......
 

Svend Anders

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #8 på: September 25, 2006, 22:18:12 »
Jeg var vel ni år da i '93, da jeg var med mamma, pappa og familien Lerfald på Elland Road for første gang. Leeds vant 4-0 mot Wimbledon, med to mål av Gary Mac (et praktmål i krysset på frispark) og to av Speed.

På kvelden etter kampen var vi på La Comida og det var også David Wetherall, som ble min første "yndling". I tillegg fikk jeg autografblokka full etter en time utenfor ER på fredagen, med blant annet Batty, Strachan, Speed, og Strandli som de jeg husker mest.

Jeg hadde forøvrig en solid "reckord" med at Leeds alltid vant da jeg var der. Frem til påsketuren i '01 hadde Leeds vunnet ALLE kampene jeg hadde sett live (var vel 10 stk før jeg så hjemmekamp mot Man Utd, tap 4-3).

Svend,
mimre, mimre...

http://www.svendanders.com

trosetti

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #9 på: September 25, 2006, 23:19:20 »
Da Carlton Palmer raserte det flyet. Dette var jo utrolig kult for en 10-åring![:D] Det var etter dette jeg virkelig fikk øynene opp for Leeds United - noe tilfeldig, vil vel kanskje folk si!

Men mitt første minne var vel seriemesterskapet i 92. Var vel akkurat blitt interessert i engelsk fotball. Ingen av kameratene mine heiet på Leeds, og husker jeg fikk ei bok av Boing-klubben om Gordon Strachan. Etter dette var jeg helt solgt.

Jogging is for people who aren`t intelligent enough to watch television!
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

wilko92

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #10 på: September 25, 2006, 23:52:42 »
Det må være Lorimers mål mot Barcelona på NouCamp i semifinalen i Europacupen 1975 .
« Siste redigering: September 26, 2006, 04:50:38 av billythedog »
 

auren

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #11 på: September 26, 2006, 00:16:37 »
Begynte aa holde saa smaatt med Leeds da de var i davaerende 2.divisjon. Fikk kun fulgt med paa tippekupongen da de leste opp markeringene. Alltid glad da Leeds vant. Mitt foerste kamp minne var vel i februar 1991 (?) da vi jeg endelig for foerste gang skulle faa se Leeds i tippekamp paa NRK mot Sunderland. Men saa doede kong Olav og dumme NRK valgte aa ikke vise kampen. Kan tro jeg var forbanna da! Dermed ble den klassiske 4-5 kampen mot Liverpool mitt foerste moete med Leeds. Dessverre var det igrunnen aldri spenning i kampen, men hadde sett for meg Lee Chapman som en liten rask spiller... Helst pga navnet "kjapp mann"... Skal si jeg ble overrasket da han var en hoey stake paa nesten 2 meter.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #12 på: September 26, 2006, 00:33:13 »
Mai 1970, FA-cupfinale mot Chelsea. Uavgjort første kamp. Tapte omkampen. Fikk så mye sympati for taperlaget pga. ufortjent seier at jeg er supporter på livstid. Uansett hva som skjer. Så klart.
MOT

Tom S

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #13 på: September 26, 2006, 00:36:48 »
Da Leeds rykket ned i 1981.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Erik M

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #14 på: September 26, 2006, 03:44:47 »
Jeg ble Leeds supporter rundt 1970.  De var best og kulest så valget var lett.  Jeg forsøker å ikke se ned på barn som i dag velger Chelsea og Arsenal.  

FA-cup seier over Arsenal og påfølgende Cupvinnercup gjorde meg til die-hard fan (tapte finalen mot Milan i tidenes dommerskandale).  Det aller, aller største minnet var da vi slo ut Barcelona over to kamper i semifinalen i Serievinnercupen i 75.  For noen matcher! Finalen tidenes nedtur, men sånn er Leeds..
 

Geir Magne

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #15 på: September 26, 2006, 04:01:30 »
Skulle vært 5-5 i den kampen mot Pool. Chapman fikk en heading feilaktig annulert for "angrep på keeper". Utrolig kamp!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

raggen

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #16 på: September 26, 2006, 04:16:25 »
jeg ble leeds supporter året før de ble seriemester i 91-92 så må nok si det første og beste minne.

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Leif Sverre

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #17 på: September 26, 2006, 05:48:46 »
Likte lag med hvite drakter jeg.


 

ToreLA

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #18 på: September 26, 2006, 05:56:56 »
Første skikkelige Leedsminne er da en kamerat kom og gratulerte meg med seieren i 92. Jeg var ikke veldig opptatt av Leeds da, selv om Leeds var mitt lag. Interessen tok seg vel først opp året etter. Husker jeg så europacupkampen mellom Leeds og Rangers på NRK, da Lukic mista retningssansen. Det er vel min første Leedskamp på TV.




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes
« Siste redigering: September 26, 2006, 05:57:40 av ToreLA »


Runar

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #19 på: September 26, 2006, 07:15:34 »
Når min far lærte meg ALT om 60 og 70 tallets helter.... var vel 7-8 år selv:-)

 

Speedy

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #20 på: September 26, 2006, 12:44:13 »
Det første jeg kan huske er 1-2 tapet for Cardiff i 3. runde i FA Cupen.
 

chief

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #21 på: September 26, 2006, 13:17:11 »
quote:
Originally posted by auren

Begynte aa holde saa smaatt med Leeds da de var i davaerende 2.divisjon. Fikk kun fulgt med paa tippekupongen da de leste opp markeringene. Alltid glad da Leeds vant. Mitt foerste kamp minne var vel i februar 1991 (?) da vi jeg endelig for foerste gang skulle faa se Leeds i tippekamp paa NRK mot Sunderland. Men saa doede kong Olav og dumme NRK valgte aa ikke vise kampen. Kan tro jeg var forbanna da! Dermed ble den klassiske 4-5 kampen mot Liverpool mitt foerste moete med Leeds. Dessverre var det igrunnen aldri spenning i kampen, men hadde sett for meg Lee Chapman som en liten rask spiller... Helst pga navnet "kjapp mann"... Skal si jeg ble overrasket da han var en hoey stake paa nesten 2 meter.

auren

Leeds
Till
I
Die!



Var vel Luton vi møtte,en kamp vi vant 2-1. Men likevel ganske typisk for oss Leedssupportere som på den tiden var sulteforet på "live" kamper.


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

flynn

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #22 på: September 26, 2006, 15:03:38 »
Husker en tippekamp mot Stoke en gang i 72/73 tror jeg. En kompis tilbød å se super-Leeds i farger. På den tiden var tippekamper med Leeds en skjeldenhet, og jeg hadde et avisutklipp med overskriften "Super-Leeds endelig på TV" på veggen i flere år. Husker også godt at jeg var usedvanlig stolt når jeg fant ut at Leeds hadde både første og andrekeeper'n til Skottland på laget (Harvey / Stewart).

Flynn

Ronald

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #23 på: September 26, 2006, 15:43:36 »
Seint på høsten `75, eg begynte i første klasse på Damsgård skole dette året. Alle skulle ha ett lag å holde med, eg samlet på fotball kort og hadde ingen favoritter. Så kom åpenbaringen[8D] På nrk viste de opptak fra en kamp der banen var et gjørme hull. Ut på banen kom ett lag i hel hvitt. Fantastisk å se at voksne fikk lov å spille i hvite drakter og bli dritne uten å få kjeft[:D] Eg forelsket meg sporenstreks og fikk mitt første Leedshåndkle og min første kopp til jul. Håndkle har eg fremdeles koppen tok sin død da eg ble far for første gang ( `93). Shit happens! men eg skulle gjerne hatt den koppen tilbake. Gul og hvit med seriemester tittel på Leeds united Albion.[:p]


"No hadde det vært godt med en Whisky."

h.b

  • Gjest
Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #24 på: September 26, 2006, 16:15:34 »
Mulig det er meg og husken Men Albion husker jeg ikke
quote:
Originally posted by Ronald

Seint på høsten `75, eg begynte i første klasse på Damsgård skole dette året. Alle skulle ha ett lag å holde med, eg samlet på fotball kort og hadde ingen favoritter. Så kom åpenbaringen[8D] På nrk viste de opptak fra en kamp der banen var et gjørme hull. Ut på banen kom ett lag i hel hvitt. Fantastisk å se at voksne fikk lov å spille i hvite drakter og bli dritne uten å få kjeft[:D] Eg forelsket meg sporenstreks og fikk mitt første Leedshåndkle og min første kopp til jul. Håndkle har eg fremdeles koppen tok sin død da eg ble far for første gang ( `93). Shit happens! men eg skulle gjerne hatt den koppen tilbake. Gul og hvit med seriemester tittel på Leeds united Albion.[:p]


"No hadde det vært godt med en Whisky."






Jon R

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #25 på: September 26, 2006, 18:01:07 »
A.F.C = Albion football club. Stod på emblemet på 70 tallet.
Promo, Hot Shot eller veteranen kan sikkert si noe mer om dette.

Jon R.
« Siste redigering: September 26, 2006, 18:01:56 av Jon R »
Jon R.

Karl Hot Shot

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #26 på: September 26, 2006, 18:09:51 »
quote:
Originally posted by Jon R

A.F.C = Albion football club. Stod på emblemet på 70 tallet.
Promo, Hot Shot eller veteranen kan sikkert si noe mer om dette.

Jon R.




Det offisielle navnet på klubben er fortsatt Leeds United AFC. AFC står for Association Football Club. AFC er en distinksjon i forhold til RFC, som står for Rugby Football Club. Leeds United AFC ble benyttet siden West Yorkshire i stor grad var og er rugby-land. Det engelske fotballforbundet heter f.eks. Football Association, FA, og alle engelskmenn vet da at det er snakk om en rund ball som ikke kan berøres med hendene, bortsett fra ved innkast og for keeperens del innenfor 16-meteren.
 

Jon R

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #27 på: September 26, 2006, 18:13:11 »
Association var det ja. Var det dette du tenkte på Ronald? [:I]

Jon R.
« Siste redigering: September 26, 2006, 18:15:07 av Jon R »
Jon R.

SOL

Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #28 på: September 26, 2006, 18:22:25 »
Tippekamp i 1972, vant 3-0 mot Arsenal. Første kamp på Elland Road var nettopp rysaren mot L'pool 4-5 i 1991!!!
 

h.b

  • Gjest
Re: Mitt første Leeds minne!
« Svar #29 på: September 26, 2006, 21:22:31 »
Da var det enklere. Har i alle år utalt Leeds United Association Football Club.Derfor min smule forundring over Albion.
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:
Originally posted by Jon R

A.F.C = Albion football club. Stod på emblemet på 70 tallet.
Promo, Hot Shot eller veteranen kan sikkert si noe mer om dette.

Jon R.




Det offisielle navnet på klubben er fortsatt Leeds United AFC. AFC står for Association Football Club. AFC er en distinksjon i forhold til RFC, som står for Rugby Football Club. Leeds United AFC ble benyttet siden West Yorkshire i stor grad var og er rugby-land. Det engelske fotballforbundet heter f.eks. Football Association, FA, og alle engelskmenn vet da at det er snakk om en rund ball som ikke kan berøres med hendene, bortsett fra ved innkast og for keeperens del innenfor 16-meteren.