Skrevet av Emne: My Morning Jacket - Okonokos  (Lest 4778 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ToreLA

My Morning Jacket - Okonokos
« på: September 29, 2006, 19:02:36 »
Idag fikk jeg endelig kjøpt MMJs nye livealbum Okonokos og inntrykket etter å ha hørt en 5-6 sanger er fantastisk! Dette er et must, ihvertfall for dere som har fått sansen for MMJ. Det er mulig jeg enda er preget av den oppvisningen i rock n roll jeg fikk sammen med 2000 andre i London Astoria sist fredag, men dette er et manifest av nåtidens beste band (her ble jeg kanskje for ivrig for noen)!!

Dette er altså en dobbel-cd. Kun 149 kr på platekompaniet. Løp og kjøp!

Og om en måned kommer live-DVDen. Gleder meg om mulig enda mer!




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


Budda

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #1 på: September 29, 2006, 21:51:50 »
Ã… utrope et band for verdens beste er en umulig og egentlig tåpelig oppgave. Man kan ikke kåre verdens beste band. En av grunnene til det er at å sammenligne band over ulike sjangere er meningsløst. En annen er selvsagt personlig smak. Men at My Mornig Jacket er et av de bedre band innefor sin sjanger kan jeg gå med på, men å si at de er nåtidens beste band er tull. Men hvis jeg måtte kåre nåtidens beste band så ville jeg heller helle over på Mars Volta eller Dream Theater
Endre

ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #2 på: September 29, 2006, 23:05:43 »
Nå er en sier nåtidens beste band, er det derfor innforstått at det dreier seg om personlig mening. Men jeg kan godt argumentere for det også dersom det er ønskelig :)




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


Budda

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #3 på: September 29, 2006, 23:19:07 »
Skjønner ikke hvorfor det skal være innforstått at det dreier seg om personlig mening. Oppfattet det heller som at My Morning Jacket i følge deg var det beste aktive eller aktuelle bandet i dag. At du ikke tok med band som Led Zeppelin, The Doors osv. Og at du dermed ikke tar med gamle band når du sier at My Morning Jacket er verdens beste band.

Er alltid artig med diskusjon om hva som er det beste bandet eller den beste sjanger. Skal like å se hvordan du kan greie å argumentere for hvorfor My Morning Jacket er et bedre band enn for eksempel Mars Volta :)
Endre

ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #4 på: September 29, 2006, 23:47:52 »
quote:
Originally posted by Budda

Skjønner ikke hvorfor det skal være innforstått at det dreier seg om personlig mening. Oppfattet det heller som at My Morning Jacket i følge deg var det beste aktive eller aktuelle bandet i dag.


Nettopp [B)]

Det er klart det er ifølge meg. Jeg har jo ingen statistikk eller form for faktagrunnlag.

Men jeg kan argumentere:
- Har iløpet av 4 album og en rekke EPer og andre utgivelser opparbeidet seg et fantastisk låtmateriale
- Jim James har en unik og særegen stemme som ikke står tilbake for noen når det gjelder sjel og fremførelse.
- De er et rett ut utrolig liveband. Samspilte som få, og med en innlevelse som roper rock and roll. Ã… se My Morning Jacket på scenen er en opplevelse i seg selv.
- De har en trommis som etter min mening er noe av det tøffeste rock kan tilby idag. En John Bonham-kopi som omtrent slår istykker trommesettet sitt hver konsert. Rock...
- De er utrolig fleksible. På sitt siste album var de blant innom Ska-punk/reggae, country, vals, og egentlig et sammensurium av andre stiler som de likevel setter sammen til sin egen unike sound.
- Tekstene til Jim James er meget gode. Selv er jeg en som oftere hører på musikken enn etter på tekstene, men med My Morning Jacket klarer jeg ikke la være å bli fanget av lyrikken.

Når alt dette er sagt, er My Morning Jacket utvilsomt et kultband. For å si det på en litt merkelig og komplisert måte; My Morning Jacket er nok det bandet i verden som flest mener er verdens beste pr solgte album... [:D]




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


Jon R

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #5 på: September 30, 2006, 00:10:16 »
MMJ er et glitrende og fascinerende band og du lærte meg det, Tore. Prøver selv å spre bølgen til mine mange musikkfrelste venner. [:)]

Jon R.
Jon R.

Budda

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #6 på: September 30, 2006, 00:30:33 »
Synes det er mange band som er på høyde eller bedre en My Morning Jacket i samme sjanger (Alternativ pop/rock, Indie) for eksempel Wilco. Når det gjelder vokal i nærliggende sjangere så synes jeg at vokalistene i Bright Eyes eller Wilco er bedre. Conor Oberst i Bright Eyes er også meget habil til å skrive tekster.  Har blitt ofte sammelignet med Bob Dylan når det gjelder kvalitet. Men jeg må også innrømme som deg at jeg legger større vekt på musikken. Det har sikkert litt min forkjærlighet til prog metall og rock.

Når det gjelder det rent musikale og dyktighetene til musikerne, så er det band som er mye bedre teknisk. For eksempel, så er det få som kan måle seg med Dream Theater på teknisk vankelighet. Indie rock og pop har ikke akkurat de beste tekniske musikerne. Hvis man skal legge størst vekt på det.

Så poenget mitt er at det er så mange variabler og kriterier man må ta hensyn til at det er umulig å komme fram til et resultat. Jeg har selv problemer å si hva jeg synes er det beste bandet gjennom tidene

Endre

HåvardK

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #7 på: September 30, 2006, 01:15:43 »
quote:
Originally posted by Budda

Synes det er mange band som er på høyde eller bedre en My Morning Jacket i samme sjanger (Alternativ pop/rock, Indie) for eksempel Wilco. Når det gjelder vokal i nærliggende sjangere så synes jeg at vokalistene i Bright Eyes eller Wilco er bedre. Conor Oberst i Bright Eyes er også meget habil til å skrive tekster.  Har blitt ofte sammelignet med Bob Dylan når det gjelder kvalitet. Men jeg må også innrømme som deg at jeg legger større vekt på musikken. Det har sikkert litt min forkjærlighet til prog metall og rock.

Når det gjelder det rent musikale og dyktighetene til musikerne, så er det band som er mye bedre teknisk. For eksempel, så er det få som kan måle seg med Dream Theater på teknisk vankelighet. Indie rock og pop har ikke akkurat de beste tekniske musikerne. Hvis man skal legge størst vekt på det.

Så poenget mitt er at det er så mange variabler og kriterier man må ta hensyn til at det er umulig å komme fram til et resultat. Jeg har selv problemer å si hva jeg synes er det beste bandet gjennom tidene




Bright Eyes består vel strengt tatt kun av Conor Oberst.
« Siste redigering: September 30, 2006, 01:16:24 av HÃ¥vardK »

ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #8 på: September 30, 2006, 04:33:17 »
quote:
Originally posted by Jon R

MMJ er et glitrende og fascinerende band og du lærte meg det, Tore. Prøver selv å spre bølgen til mine mange musikkfrelste venner. [:)]

Jon R.




Nå ble jeg litt stolt kjenner jeg. Har du fått kjøpt Okonokos, Jon?

La oss håpe de snart kommer til landet.


----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes
« Siste redigering: September 30, 2006, 04:38:37 av ToreLA »


ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #9 på: September 30, 2006, 04:37:19 »
quote:
Originally posted by Budda

Når det gjelder det rent musikale og dyktighetene til musikerne, så er det band som er mye bedre teknisk. For eksempel, så er det få som kan måle seg med Dream Theater på teknisk vankelighet.


Etter min mening har teknisk dyktighet f**k all å si for hvilket band som spiller den beste musikken. Du har helt rett Dream Theatre er ganske sikkert de beste musikerne rent teknisk som er idag. Myung, Petrucci og resten har vel alle tatt aller høyeste utdanning på sine instrumenter, men hva betyr det? Jo, de kan spille instrumentene sine bra, det betyr ikke at de kan lage god musikk.

Forøvrig har jeg ikke nevnt et eneste ord om teknisk dyktighet så langt. Etter min mening er John Bonham og Keith Moon tidenes to beste trommiser. Det betyr ikke at det sitter jazztrommiser rundt omkring som overgår disse teknisk. Patrick O'Hallahan i My Morning Jacket er en John Bonham-type trommis som jeg ikke har funnet overmannen til idag (uten at det betyr at han ikke finnes).




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


Budda

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #10 på: September 30, 2006, 05:35:35 »
quote:


Etter min mening har teknisk dyktighet f**k all å si for hvilket band som spiller den beste musikken. Du har helt rett Dream Theatre er ganske sikkert de beste musikerne rent teknisk som er idag. Myung, Petrucci og resten har vel alle tatt aller høyeste utdanning på sine instrumenter, men hva betyr det? Jo, de kan spille instrumentene sine bra, det betyr ikke at de kan lage god musikk.

Forøvrig har jeg ikke nevnt et eneste ord om teknisk dyktighet så langt. Etter min mening er John Bonham og Keith Moon tidenes to beste trommiser. Det betyr ikke at det sitter jazztrommiser rundt omkring som overgår disse teknisk. Patrick O'Hallahan i My Morning Jacket er en John Bonham-type trommis som jeg ikke har funnet overmannen til idag (uten at det betyr at han ikke finnes).




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes



Jeg sier ikke at teknisk vanskelighet tilsier at det er et bra band. Dream Theater er både dyktige musikere og lager i mine øyne genial musikk. Men så vi har det klart, så sier jeg ikke at et band må være teknisk dyktige for å være et bra band!!! Liker mange Indie band som Arcade Fire, Wolf Parade osv som lager bra musikk, men er ikke de beste musikerne teknisk sett.

Poenget mitt er at det er så mange kriterier når man skal sammeligne band at man ikke kan si at My Morning Jacket er et bedre band enn for eksempel Dream Theater. Det er heller mer på sin plass å sammenligne band innenfor sjangere.

Hvis det virker som om jeg virkelig hater My Morning Jacket så gjør jeg ikke det. Har hørt mye på Z albumet, men har ikke sjekket ut det siste som du anbefaler. Synes faktisk at ditt eget band, ut i fra de sangene jeg har hørt, har visse likheter [:)]
Endre

ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #11 på: September 30, 2006, 05:51:03 »
Hehe, takker for den siste kommentaren der! Jeg liker vel og tro at vi driver litt i samme ånd som My Morning Jacket til tider, selvom våre sanger på nettet er vel utdaterte.

Og jeg er selvsagt enig i at det er en umulig oppgave å sammenligne band. Det er derfor jeg (prøve ihvertfall) å si at jeg mener My Morning Jacket er nåtidens beste band. Da er det fordi bandet har truffet en musikalsk nerve hos meg. Og du bør sjekke ut Okonokos! Det er altså et live-album, og det får frem de kvalitetene jeg har prøvd å uttrykke.




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


Budda

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #12 på: September 30, 2006, 06:26:14 »
Hørtest spennende ut de sangene dere har lagt ut på nett i allefall.

Skal sjekke ut den live platen. Er alltid artig med live utgivelser. Mange band er ofte bedre live enn på studioplate. Har ikke hørt de live så skal bli interessant det.
Endre

ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #13 på: Oktober 01, 2006, 18:59:51 »
Her er et annet argument for My Morning Jacket. Tenk at Jim James kan fremføre sangene sine på en slik måte uten at det blir kjedelig. Hør spesielt rockesangene Anytime og What a Wonderful Man. Fantastisk :)

http://meanether.blogspot.com/2006/07/jim-james-wxpn-all-about-music.html


----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes
« Siste redigering: Oktober 01, 2006, 19:00:32 av ToreLA »


Jon R

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #14 på: Oktober 01, 2006, 19:10:02 »
quote:
Originally posted by ToreLA

quote:
Originally posted by Jon R

MMJ er et glitrende og fascinerende band og du lærte meg det, Tore. Prøver selv å spre bølgen til mine mange musikkfrelste venner. [:)]

Jon R.




Nå ble jeg litt stolt kjenner jeg. Har du fått kjøpt Okonokos, Jon?


Sant og si har jeg ikke en eneste MMJ plate, Tore. Det jeg har er lastet ned fra nettet. Ca 30 sanger med en utrolig spennvidde og variasjon, uten at de et øyeblikk mister sitt særegne sound. Jeg skal definitivt sjekke ut live plata. Rent intuitivt er det ikke vanskelig å forestille at MMJ er et utmerket live band, og at deres litt røffe og upolerte lydbilde er lett overførbart til en scene.  [:)]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #15 på: Mai 20, 2007, 21:41:18 »
...siden du ennå (jeg har ventet i spenning [:p]) ikke har nevnt det, Tore: My Morning Jacket skal være oppvarmere for Dylan:


My Morning Jacket to Open for Bob Dylan



(hehe, forrige bilde fulgte artikkelen... [:)])

Bob Dylan is not to be underestimated. The man continues to have excellent taste in opening acts. My Morning Jacket will warm up the crowd before Dylan at two Colorado dates in July

Og videre lokalavisen serverer
What's more, he's bringing My Morning Jacket with him. The Louisville, Ky.-based act, known for its blistering festival sets, seems an oddly appropriate choice to open for Dylan - he probably influenced all the bands that influenced it.

Tickets for the July 19 concert are on sale at 10 a.m. Saturday. ($55, Ticketmaster)




I can hear the turning of the key
I've been deceived by the clown inside of me
I thought that he was rightous but he's vain
Oh, something's a-tellin' me I wear the ball and chain

B.Dylan
« Siste redigering: Mai 20, 2007, 23:45:26 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #16 på: Mai 20, 2007, 23:06:58 »
Jepp! Har fått med meg det, Asbjørn. Bare synd at det foregår på andre siden av kloden... Hadde nok vært litt av en kveld.

Men hvilket bilde er det du har limt inn i saken? Rufus Wainwright?




ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #17 på: Mai 20, 2007, 23:08:44 »
Her har du kongen! [:D]






lojosang

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #18 på: Mai 21, 2007, 05:42:50 »
Hårfin type. Jeg er overmoden for å stifte nye musikkjennskaper, så kanskje det er på tide å undersøke disse jakkekarene.
Jeg bestilte nettop et eller annet jeg aldri hadde hørt om før fra Play, men husker ikke hva det var. Blir spennende å se når det kommer i posten.

Jakkefolket blir neste på lista.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Lids

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #19 på: Mai 21, 2007, 22:33:53 »
Jobber som kjent med og få dem til Quart - men dårlig respons så langt.

Thomas
Thomas

MrK

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #20 på: Mai 22, 2007, 19:34:05 »
quote:
Originally posted by Budda

Ã… utrope et band for verdens beste er en umulig og egentlig tåpelig oppgave. Man kan ikke kåre verdens beste band. En av grunnene til det er at å sammenligne band over ulike sjangere er meningsløst. En annen er selvsagt personlig smak. Men at My Mornig Jacket er et av de bedre band innefor sin sjanger kan jeg gå med på, men å si at de er nåtidens beste band er tull. Men hvis jeg måtte kåre nåtidens beste band så ville jeg heller helle over på Mars Volta eller Dream Theater



Gi deg Budda - var på Dream Theater i 02 el 03 i Spektrum. Kakafoni med lyd(bråk) og en eim av bensin gass og svart muskede kledde mennesker med vellykkede og mindre vellykkede piercinger mv.
Crap music!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Budda

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #21 på: Mai 22, 2007, 21:40:19 »
quote:
Originally posted by MrK

Sitat
Originally posted by Budda

Gi deg Budda - var på Dream Theater i 02 el 03 i Spektrum. Kakafoni med lyd(bråk) og en eim av bensin gass og svart muskede kledde mennesker med vellykkede og mindre vellykkede piercinger mv.
Crap music!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07



Hehe, du om det. Liker Dream Theater veldig godt og gleder meg til konserter til høsten. Enten så liker du prog eller så liker du det ikke. Dream Theater har vært pionerer innen sin sjanger og er etter min mening et av verdens beste band. Greit nok at du ikke liker Dream Theater, men og kalle det crap music er bare idioti!

Er spent på hva du mener fortjener tittelen verdens beste band
Endre

MrK

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #22 på: Mai 22, 2007, 23:11:03 »
quote:
Originally posted by Budda[

Hehe, du om det. Liker Dream Theater veldig godt og gleder meg til konserter til høsten. Enten så liker du prog eller så liker du det ikke. Dream Theater har vært pionerer innen sin sjanger og er etter min mening et av verdens beste band. Greit nok at du ikke liker Dream Theater, men og kalle det crap music er bare idioti!

Er spent på hva du mener fortjener tittelen verdens beste band



Merkelig at du kaller det prog, da det var betegnelsen jeg fikk da jeg gikk i Spektrum - vi så forøvrig totalt malplassert ut, to mann i dress og slips rett fra jobb, kolva i oss en flaske vin og kom oss derfra

Skal en rangere verdens beste så må en se på hvem som har gjort en "impact" - her kan nevnes (tilfeldig oppsummert)
Beatles*
Pink Floyd*
Sex Pistols*
Clash*
Rolling Stones
(Elvis)
Ramones
U2*
Bruce Springsteen & the Asbury Jukes*
for å nevne noen av de der oppe!

hvorav de med * er personlige favoritter[:D][:D]

Musikksmak er som baken og den er som kjent delt - derfor tillater jeg å tiltale det jeg IKKE liker som  crap - sorry pal![:)]

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Budda

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #23 på: Mai 22, 2007, 23:24:48 »
quote:
Originally posted by MrK

quote:
Originally posted by Budda[

Hehe, du om det. Liker Dream Theater veldig godt og gleder meg til konserter til høsten. Enten så liker du prog eller så liker du det ikke. Dream Theater har vært pionerer innen sin sjanger og er etter min mening et av verdens beste band. Greit nok at du ikke liker Dream Theater, men og kalle det crap music er bare idioti!

Er spent på hva du mener fortjener tittelen verdens beste band



Merkelig at du kaller det prog, da det var betegnelsen jeg fikk da jeg gikk i Spektrum - vi så forøvrig totalt malplassert ut, to mann i dress og slips rett fra jobb, kolva i oss en flaske vin og kom oss derfra

Skal en rangere verdens beste så må en se på hvem som har gjort en "impact" - her kan nevnes (tilfeldig oppsummert)
Beatles*
Pink Floyd*
Sex Pistols*
Clash*
Rolling Stones
(Elvis)
Ramones
U2*
Bruce Springsteen & the Asbury Jukes*
for å nevne noen av de der oppe!

hvorav de med * er personlige favoritter[:D][:D]

Musikksmak er som baken og den er som kjent delt - derfor tillater jeg å tiltale det jeg IKKE liker som  crap - sorry pal![:)]

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07



Nå var det vel en diskusjon om nåværende beste band! Gjennomtidene så ville jeg nok rangert The Doors og Led Zeppelin over DT.
Endre

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #24 på: August 10, 2007, 14:04:10 »
My Morning Jacket news:

Rolling Stone (bladet) har forhåndssett "the Dylan film" "I'm not there", kan ikke offentliggjøre mye, men trekker frem fire høydepunkter:

 
quote:
• My Morning Jacket’s Jim James’ heartbreaking rendition of the basement tapes chestnut “Goin’ to Acapulco” in full Rolling Thunder Review white face.




http://www.rollingstone.com/rockdaily/index.php/2007/08/08/exclusive-sneak-peek-todd-haynes-bob-dylan-film-im-not-there/



They say that patriotism is the last refugee   To which a scoundrel clings
Steal a little and they throw you in jail  Steal a lot and they make you king
There's only one step down from here baby, it's called the land of permanent bliss
What's a sweetheart like you doin' in a dump like this

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

MrK

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #25 på: August 10, 2007, 15:09:16 »
quote:
Originally posted by Budda

 Men hvis jeg måtte kåre nåtidens beste band så ville jeg heller helle over på Mars Volta eller Dream Theater



kjære Budda - dette er jo bare bråk - uff har dårlige minner om Dream Theater fra Spektrum i 2001/2?
kakafoni i lyd, svartkledde mennesker i lateks, en eim av lighterbensin gass og ett voldsomt spetakkel!

Give me U2, Kaizer Chiefs m.fl. any day of the week!

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

ToreLA

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #26 på: August 10, 2007, 22:42:48 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

My Morning Jacket news:

Rolling Stone (bladet) har forhåndssett "the Dylan film" "I'm not there", kan ikke offentliggjøre mye, men trekker frem fire høydepunkter:

 
quote:
• My Morning Jacket’s Jim James’ heartbreaking rendition of the basement tapes chestnut “Goin’ to Acapulco” in full Rolling Thunder Review white face.






http://www.rollingstone.com/rockdaily/index.php/2007/08/08/exclusive-sneak-peek-todd-haynes-bob-dylan-film-im-not-there/



They say that patriotism is the last refugee   To which a scoundrel clings
Steal a little and they throw you in jail  Steal a lot and they make you king
There's only one step down from here baby, it's called the land of permanent bliss
What's a sweetheart like you doin' in a dump like this

B.Dylan




Alt James tar i blir til gull, Asbjørn!

En liten kuriositet forøvrig; Ã… kalle Jim James for James er utrolig dekkende. Hans egentlige navn er James Olliges Jr, så han heter på sett og vis James James. Artig gitt!

[8]
« Siste redigering: August 10, 2007, 22:43:24 av ToreLA »


Budda

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #27 på: August 11, 2007, 00:04:37 »
quote:
Originally posted by MrK

quote:
Originally posted by Budda

 Men hvis jeg måtte kåre nåtidens beste band så ville jeg heller helle over på Mars Volta eller Dream Theater



kjære Budda - dette er jo bare bråk - uff har dårlige minner om Dream Theater fra Spektrum i 2001/2?
kakafoni i lyd, svartkledde mennesker i lateks, en eim av lighterbensin gass og ett voldsomt spetakkel!

Give me U2, Kaizer Chiefs m.fl. any day of the week!

"Molde på topp"





At du synes det er bråk kan jeg ikke si noe på da musikk er subjektivt . Jeg synes for eksempel at U2 spiller kjedelig og lite oppfinnsomt voksenpop. Det jeg ikke helt skjønner hvorfor du hele tiden trekker personlige karakteristikker som et argument. Hvordan personer ser ut har ingen betydning for kvaliteten på musikken.
Endre

lojosang

Re: My Morning Jacket - Okonokos
« Svar #28 på: August 11, 2007, 06:56:32 »
quote:
Hvordan personer ser ut har ingen betydning for kvaliteten på musikken.


Der må jeg få lov å arrestere deg, Budda!
I sjangeren puppepop er svært ofte kvaliteten på musikken omvendt proporsjonal med smukkheten av coveret. [8D]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
« Siste redigering: August 11, 2007, 06:56:49 av lojosang »
- Leif Olav