Skrevet av Emne: Krav for mannen`?  (Lest 2189 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SirOlsen

Krav for mannen`?
« på: Oktober 16, 2006, 07:24:23 »
Leser i søndagens Dagbladet;

Forsker Runar Døvings krav for mannen:
- Lovfestet rett til delt omsorg
- Medbestemmelsesrett ved abort
- Tilpasset skole så ikke gutter blir tapere
- Økt satsning på menns helse

Noen synspunkter?

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

RoarG

Re: Krav for mannen`?
« Svar #1 på: Februar 01, 2007, 01:13:09 »
Det siste punktet er jo helt sykt. Hva hjelper all verdens legesjekker når vi allikevel stuker i oss med øl, whisky, hamburgere, sjoko. Kanskje den mannlige befolkningen burde IQ-testes først.
Gutter og skoletapere: foreldrene får jage podene i seng slik at de ikke blir sittende å spille dataspill til langt på natt. Hva skal tilpasningen være? At lærerne gir småpodene elektrosjokk slik at de våkner til første time. Sorry, men jenter kan ikke noe for at de er mye lurere enn guttene.
De første punktene: unger er og blir en dameting. Det er på tide å innse det. Altså: nei til begge punkter.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

MrK

Re: Krav for mannen`?
« Svar #2 på: Februar 01, 2007, 01:29:01 »
Olsen da - hva faen driver du med - det første punktet er en selvfølge. Resten er bare piss!

Skrevet av en mann som...........ikke nødvendigvis vet hvor på kloden han er - men han får sikkert offentlig støtte for å komme med slikt tøv!

"Runar Døving (født 1963 i Stockholm) er en norsk antropolog og sosialantropolog.

Døving er utdannet dr. polit. i antropolgi fra Universitetet i Bergen i 2002 med avhandlingen Mat som totalt sosialt fenomen. Han ble cand. polit. i antropologi fra Universitetet i Oslo i 1993 med hovedoppgaven Syden - fritidens land og dets folk. Han ble ansatt ved SIFO i 1995 og har arbeidet med kvalitetsoppfatninger av kvalitet fra produsent til forbruker, endring av forbruksmønsteret på matområdet. Har i de siste åra arbeidet med grensehandel, forbruk og utsatthet og uformell økonomi.

Han gav i 2004 ut boka Rype med lettøl.



"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

lojosang

Re: Krav for mannen`?
« Svar #3 på: Februar 01, 2007, 17:01:50 »
Tja, alle kvinner kalles inn til obligatorisk brystsjekk. Det er ikke på langt nær samme fokus på "mannesykdommer" som testikkelkreft, eller brukne leggbein etter bedriftskamp i fotball.

Konkuransemomentet, som er den kanskje viktigste motavasjonsfaktoren for gutter er fjernet fra skolene, og 80% av lærerne er er kvinner.

Øl og whisky er sunt, i moderate mengder. Så også sjokolade.

Men rype og lettøl har jeg INGEN som helst tro på som kombinasjon.

Det var MINE synspunkt.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Gunnien

Re: Krav for mannen`?
« Svar #4 på: Februar 02, 2007, 00:54:16 »
punkt 1 burde vert ein selvfølge.. men er det nok ikkje.. enda..
 resten er vell som det er nevt over mest tull og vas..

#1795
#1795