Skrevet av Emne: Muren må bygges på nytt  (Lest 1582 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Muren må bygges på nytt
« på: Oktober 16, 2006, 20:46:31 »
Det er nå 2,5 år siden vi rykket ned fra Premier Leauge som en falmet storhet, tvunget til å selge alt av spillere og likevel i fare for å gå konkurs. Siden den gang har vi fått oss en ny eier som har ført klubben uten for fare for konkurs og gjort at vi "kun" sitter med noen millioner i gjeld. (kjent historie for de fleste dette)

Kevin Blackwell var mannen som fikk det utfordrende arbeidet med å bygge ett helt nytt lag fra bunnen av. Med begrensede midler skulle det hentes inn 10-15 mann, og han la et godt fundament ved å bygge laget rundt erfarne spillere som Sullivan, Kelly og Butler supplert med en lang rekke heldige og mindre heldige investeringer. Vi så her at vi sakte men sikkert var i ferd med å bygge ett nytt lag. Etter en ok første sesong fikk vi kanskje maks ut av laget forrige sesong og kom oss til en playoff finale. Der tapte vi 3-0, og sånn jeg ser det nå fremstår muren som Blackwell bygde opp som ett korthus som Watford enkelt blåste til grunnen.

Der vi trodde vi skulle forsette fremgangen med opprykk i år, virker det nå nesten som vi er tilbake der vi var for 2,5 år siden. 2 måneder ut i sesongen ligger vi under streken og toppet det hele i helga med 0-4! hjemme mot Stoke - ett av de pinligste tapene jeg har opplevd som Leeds fan. Vi har stått uten manager i ca en måned og det virker som det ikke er struktur på noe lenger. De erfarne spillerne som Blackwell bygde laget rundt (Sully, Kelly, Butler, Gregan, Lewis..) fremstår som ett pill råtten fundament og ikke noe en kan bygge videre på, det samme gjelder gamlingene som har kommet til siden i Stone, Warner og nå sist med Alan Wright (brukbar i CM94 kan jeg erindre [8)])

Før transfervinduet i janurar går det rykter om salg av Healy, Blake, Killa, Lewis og Gregan, samtidig som hverken Warner, Wright, Horsfield eller Foxe har gjort noe som skulle tilsi at de fortjener ny kontrakt. Bortsett fra ett par aldrende utlendiger på prøvespill er det lite nytt om spillere på veg inn. Fra ungdomsavdelingen kommer det heller ikke mye spennenede og de som virker lovende får ikke sjansen.

Her må det utvilsomt begynne å bygge på nytt nesten på samme vis som Blackwell måtte etter nedrykket. Først og fremst trenger vi en manager som har kapasitet til å bygge oppe ett lag, jeg tror George Graham kan være mannen. Han overtok ett lignende lag etter wilco som han ved hjelp av god organisering og smarte billige kjøp fikk på rett kjøl igjen. Så får GG rydde opp i dagens spillerstall og tette igjen hullene bakover og bygge opp igjen dette laget stein for stein....

Tilgi meg, men jeg har store problemer med å se noe som helst lyspunkt for mitt kjære Leeds United akkurat nå....

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Dennis

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #1 på: Oktober 16, 2006, 21:03:45 »
Først og fremst vil jeg si takk for et godt innlegg. Du har summert opp fint hvor vi står per i dag!

At du tør legge skyld på kaptein Butler og Lewis er tøft. Du har derimot helt rett! Paul Butler, vår kaptein, fremstår nå som en spiller totalt blottet for moral og evne til å samle troppene (en kapteins primæroppgave!) At han har det vervet enda, er for meg totalt uforståelig, etter denne sesongens katastrofale spill. [B)]

At Eddie Lewis får spille, er også et mysterium. Mannen er landslagsspiller for USA og for utenforstående, blir han ofte karakterisert som vår stjerne! [:0]
Han kan være god, i kamper som mot Barnet, der vi hadde ballen i 81% av tida i første omgang. Derimot, i fysiske kamper, er han ubrukelig. Han kan ikke takle og blir helt satt ut når en back går fysisk til verks. Rett og slett ikke en spiller for verken Leeds eller CCC.

Når vi nå låner inn Alan Wright, er det symptomatisk for hvor vi står. Egentlig er Leeds en gammel storklubb som nå har begynt på scratch, men det virker ikke sånn når vi ser hvem vi henter inn. Alan Wright er 35! [V] Hadde det vært som backup på venstreback, skulle jeg ikke sagt noe, men når han hentes for å være førstevalg ved en alder av 35, så tyder det på at vi verken har råd eller ambisjoner til å hente unge, fremadstormende spillere. Hent tilbake Ben Parker og gi han en sjanse!

På midten er det også enormt mye dårlig spill for tida. Foruten nevnte Lewis, har ikke Shaun Derry fungert godt denne sesongen etter rapportene. Både han og Steve Stone har spilt, eller spiller, med småskader og det betyr at man ikke kan yte maks. Dermed yter ikke laget maks. Vi mangler en mann på midten som virker samlende på laget!

Det virker alt i alt som at det virkelig er noe i ryktene om splittelse i spillergruppa. For til tross for at laget nok er dårligere på papiret enn vi skulle ønske som supportere, så er det på langt nær så dårlig som tabellsituasjonen tilsier. [xx(]

Ken Bates, du er nødt til å sette ned champagneglasset i Monaco og gjøre noe med klubben vi elsker! Vi, oss supportere, er Leeds! Nå må mr Bates og først og fremst spillerne bevise at de også er det. Ellers kan de komme seg ut døra, alle som en!  [}:)]


Proud to be LEEDS!
« Siste redigering: Oktober 16, 2006, 21:04:39 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Ferre

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #2 på: Oktober 16, 2006, 21:08:16 »
Enig med dere begge. Den nye manageren MÃ… få nok midler til forsterke stallen, dagens stall holder rett og slett ikke mål. Vi må ha flere nye spillere i alle ledd, og hvis det skal være spillere av kvalitet blir det ganske dyrt. Vi må nok sikkert vente til sommeren før de store forsterkningene kommer, så får vi satse på opprykk neste sesong.

-WE'LL BE BACK-

lojosang

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #3 på: Oktober 16, 2006, 22:09:24 »
Det vi trenger mest av alt er et medisinsk støtteapparat som kan få bukt med alle skadene.
Det forebyggende arbeidet i klubben må jo være direkte elendig.

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

SirOlsen

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #4 på: Oktober 16, 2006, 23:38:46 »
samadhi: takk for fint innlegg! Du og Mr Kaizer belyser veldig mye, som jeg anser som rett og ikke misnt viktig her. Og jeg har vel ikke så mye å tilføre dere enn at jeg er enig..

Når det gjelder innlegget til lojosang, så tror jeg du er inne på noe når det gjelder skader.. Det er selvfølgelig ikke uvanlig at det oppstår skader gjennom en sesong.. langt derifra egentlig.. men ut ifra mitt synspunkt, så synes jeg det har vært litt i overkant om dagen med skader. Men det kan jo være for at vi har en noenlunde slank stall at når visse folk blir skadet, så virker det så mye værre enn om vi hadde en bred stall av kvalitetsspillere å velge mellom.

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Lars E

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #5 på: Oktober 17, 2006, 01:27:15 »
For en måndes tid siden etterlyste jeg en opprydning i stallen. Kjekt å se at flere deler mitt synspunkt idag. Fine innlegg Kaizer og Samadhi. [:)]

Men GG som manager vil jeg helst ikke ha.

Forever Leeds

« Siste redigering: Oktober 17, 2006, 01:27:40 av Lars E »
Forever Leeds

Mats-

  • Gjest
Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #6 på: Oktober 17, 2006, 04:03:38 »
Det som trengs nå er en iskald fisk. Ã… bygge et Leeds lag som en fars figur, kompis eller mann med fine ord går ikke. Jeg står fortsatt fast bestemt på at vi trenger en mann med autoritet. Og jeg tror vi skal slutte å spekulere om vi får noen form for midler. Nei, vi trenger en mann som kan ta det beste ut av mannskapet. Han må være, for å sitere en kjent film "...hard, but fair". Spillerne må være livredd for å bli sittende på benken, slik at hver gang de får sjangsen fra start, skal de spille som det var den siste kampen i deres liv.

Gi meg noen forslag på en slik man? Face it, hva i pokker skal Ranieri gjøre med en CCC klubb? Man får ikke spillere til å spille som et PL lag her nede. Nei, vi trenger en bunch med folk som kan krige, virkelig krige utpå banen.

Hver gang en motstander ser på terminlista skal han tenke, " faen, vi møter Leeds om to uker". Fordi, han vet, at når han møter en Leeds spiller, ja da blir han revet i biter, slått, rett og slett banket.


--------------------------
Verste jeg vet er medgangssupportere *host* Scum
Mvh Mats

ragnar

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #7 på: Oktober 17, 2006, 04:14:53 »
Helt enig med de som mener at nå er vi nesten tilbake på scratch. Eneste forskjellen er at økonomien er vesentlig bedre denne gangen. ;-)

Den nye manageren må være en mann som får spillerene til å yte på banen.  Det skal kjennes at en har spilt mot Leeds. Det må komme inn en manager som holder spillerene i ørene og klarer å piske inn litt disiplin. En skal ikke være kompis med spilleren, ei heller skal en være en tyrann. Det er en hårfin balansegang hvor den linjen skal gå.

På meg virker det som om flere av spillerene faktisk ikke er motivert for å yte. Ergo må det komme inn en ny manager som gir spillerene et spark i ræva. I CCC kommer en meget langt på rein innsats. Kvaliteten har vi i dagens stall til å holde oss unna nedrykk i det minste.

Oppholdet vekke fra PL kan fort bli like lenge som forrige gang...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Killa

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #8 på: Oktober 17, 2006, 05:04:09 »
Mange fornuftige meninger som luftes her synes jeg. Stiller meg helt bak de av dere som etterlyser en ny kaptein med stor K.
Butler må byttes ut snarest med en kaptein som er verdt armbindet, en virkelig kaptein som vi ikke har sett på ER siden Lucas Radebe's glansdager (Fytterakker'n, jeg savner han slik han var...)
På kort sikt er jeg villig til å gi Kelly en sjanse med armbindet, samtidig som Killa må få en ny makker i midtforsvaret. Foxe eller Parker kan være kortsiktige løsninger der, til en evt. ny manager får gjort noen mer langsiktige grep.[}:)]

MacMurder

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #9 på: Oktober 17, 2006, 05:38:31 »
Spørs om ikke Dowie ligger tynt an i Charlton for øyeblikket. Kunne vært at alternativ hvis en absloutt skulle ha en no-nonsense mann.

SirOlsen

Re: Muren må bygges på nytt
« Svar #10 på: Oktober 17, 2006, 05:46:19 »
quote:
Originally posted by Mats-

Nei, vi trenger en bunch med folk som kan krige, virkelig krige utpå banen.

Hver gang en motstander ser på terminlista skal han tenke, " faen, vi møter Leeds om to uker". Fordi, han vet, at når han møter en Leeds spiller, ja da blir han revet i biter, slått, rett og slett banket.


--------------------------
Verste jeg vet er medgangssupportere *host* Scum
Mvh Mats


Akkurat det du sier der, kan nesten få litt av hvert til å "vokse" hos en med Leeds United i hele sitt hjerte... Du satte noen virkelig fine drømmer og fantasier i kok i huet mitt med det du skriver der.. og ja... Jeg er så fordømrade enig i at det hadde jaggu meg vært noe!![:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-