Skrevet av Emne: En managers betydning (case: Aston Villa)  (Lest 1228 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
En managers betydning (case: Aston Villa)
« på: Oktober 24, 2006, 16:56:22 »
Kom over denne interessante artikkelen om Martin O'Neill:
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/a/aston_villa/6078144.stm

O'Neill tok over et lag som var helt på bunnen på alle måter, men fikk de til å prestere som et topplag i Premier League etter få uker i jobben - og det uten å kjøpe inn en haug med nye spillere. Villa er som det eneste laget fortsatt ubeseiret i årets Premier League.

Skal ikke trekke altfor mange paralleller her, men det er mulig å sammenligne situasjonen Villa var i før O'Neill tok over og situasjonen Leeds er i nå.

Og neida - jeg tror ikke Wise er noen O'Neill, og Bates er heller ingen Randy Lerner, men historien viser ihvertfall hvor mye en god manager betyr.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

MrK

Re: En managers betydning (case: Aston Villa)
« Svar #1 på: Oktober 24, 2006, 17:31:16 »
.....mest av alt så må spillerne prestere, i hver takling, hvert løp , heading etc.......for uten det kan vi ha hele kongeriket på benken.

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Per-Stian

Re: En managers betydning (case: Aston Villa)
« Svar #2 på: Oktober 24, 2006, 18:02:30 »
Håpar og trur O'Neill og Wise har ein ting felles. Dei likar ikkje spelarar me stjernenykker og forventar 100% innstilling frå spelarane. Dei e vel også begge dønn ærlege og satsar på eit kompakt kollektiv framfor "sexy football".

Papi

Re: En managers betydning (case: Aston Villa)
« Svar #3 på: Oktober 24, 2006, 19:55:45 »
Blir ufattelig spennande dei kommande dagane. Forventer store hendelser i klubben...

* Pressekonferanse kor Wise/Poyet blir presentert av Bates.
* Bates sier også at det er penger tilgjengelig etter jul.
* Etter par treninger at Wise sett såpass av Butler at han tar frå han kapteinsbindet og plasserer han ytterst på benken.
* Etter ei veke ser at: Leeds har faktisk nokre gode smågutter som virkelig ynskjer og spille for klubben, setter dei inn på laget, og dei presterer..!

Dette er sjølvsagt ynskjeteikning, men morro hadde det vore:)





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

stefan

Re: En managers betydning (case: Aston Villa)
« Svar #4 på: Oktober 24, 2006, 21:16:23 »
De 3 "viktigste" ungguttene Howson,Rose og Rothery er alle nett kommet tilbake frå skade. Tror det blir en liten stund til vi får se noe til de.

ehm hello?
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Erik_

Re: En managers betydning (case: Aston Villa)
« Svar #5 på: Oktober 24, 2006, 22:08:36 »
En god manager, får det beste ut av det mannskapet han allerede har tilgjengelig (A-lags spillere og juniorer). For så å spe på med kjøp av de rette spillerne, og kvitte seg med de unødvendige spillerne etterhvert. Noe jeg da vil kategorisere som en virkelig god manager. Managere som på forhånd har bestemt seg for å kjøpe inn et helt nytt lag, imponerer ikke meg like mye. Selv om det viser seg å være enda en rett vei til Rom. Så er det dette med å gjøre gråstein om til gull (eller sølv), som imponerer og tilfaller meg mer. (Gitt at klubben allerede har et mannskap da). Det er i allefall min helt personlige mening. Osv. bla bla. mye mer unødvendig pjatt fra min side.

O'Neill er i så måte en av de jeg mener er en virkelig god manager, og en av mine personlige favoritter. Om Wise er en god manager eller ei, synes jeg er for tidlig å si noe om. Men jeg må innrømme at jeg ligger i "veldig usikker-sonen". Jeg vil i allefall være nærmere en dom i januar. Om han har greid å forandre en allerede splittet og usikker gruppe, til en som fungerer a'la Aston Villa. Så gjenstår det å se om han gjør de rette valgene etter det da.

Men jeg skal være mye enig i det du sier Midjo. Og dette viser jo at man ikke trenger å være fra Spania, Italia eller Frankrike for å kunne lykkes som manager i toppfotballen. Man kan til og med komme fra Nord-Irland. Det gir meg et visst håp. [:)]

lojosang

Re: En managers betydning (case: Aston Villa)
« Svar #6 på: Oktober 24, 2006, 22:20:52 »
På den annen side har Villa bare vunnet TRE av ni kamper. Aiaiai! Korsfest, korsfest! [:)]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav