Skrevet av Emne: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21  (Lest 637194 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #30 på: Januar 30, 2007, 23:43:48 »
Mener at en lyshåret fyr med drakt nummer 10 imponerte mest i reservelagskampen. Noen som vet hvem det var?

auren, som kanskje bør ta seg en titt til på kampen... bra de legger ut slike klipp

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ragnar

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #31 på: Januar 31, 2007, 00:07:58 »
Ungdoms satsingen i Leeds de siste årene er ganske dårlig. Unge spillere vil variere i prestasjonene de første årene, alt etter som hvor mye matching de får og hvor tidlig debuterer. En ting som er sikkert er at de vil aldri få erfaring om de ikke får prøve seg. De kan være så gode som de vil på reservelag/juniorlag, men det er bare av alagsfotball de kan bli bedre.

En ide er å satse mer på utlån av de unge spillerene de første årene sånn at de faktisk får erfaring med alags spill. Men det det bunner ut i er å tørre å gi de unge sjansen. Dette bør gå skje uavhenig av hvem det er som trener laget. Wenger lar jo de unge få prøve seg uten sammenligning forøvrigt.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #32 på: Januar 31, 2007, 00:07:59 »
quote:
Originally posted by Runar

Jeg har sett høydepunktene(det som ligger på LUTV) mellom Leeds og Huddersfield sikkert 10 ganger nå,


Kjempeflott at de har begynt å legge ut slike kamper nå.

Foreløpig har jeg bare sett gjennom en gang, og førsteinntrykket er at med det såpass labre tempoet/intensiteten i dueller osv så var det lite å hente for førstelaget pr dags dato her.
Det som først og fremst slo meg, offensivt sett, var at man altfor ofte valgte om ikke den dårligste løsningen så iallewfall en dårlig løsning på nest-siste-ballen. Ofte stod det en godt plassert kar ute til høyre og vinket mens et heller lagert innlegg/skudd ble forsøkt. Når en ikke klarer å velge riktig på dette nivået så hva da på førstelaget...
Ellers virket vel teknikken gjengs over bra [:)]

Defensivt var det ikke tall på hvor mange "i siste-liten"-avklaringer vi hadde, evt at stang o.l. reddet oss...

Og dette var mot Hudderfields reserver.

Så jeg tror ikke vi skal løfte hæla hélt i taket over det som beveger seg på nest øverste nivå hos oss...
...heldigvis pleier det å være maaange som spiller både ett og to "ledd" over sitt eget aldersnivå hos oss. Så da er det tross alt en god del læring i detta [:)]



Well, I've been to the mountain and I've been in the wind
I've been in and out of happyness
I have dined with kings, I've been offered wings
And I've never been too impressed

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #33 på: Januar 31, 2007, 00:17:39 »
Rothery

quote:
Originally posted by auren

Mener at en lyshåret fyr med drakt nummer 10 imponerte mest i reservelagskampen. Noen som vet hvem det var?

auren, som kanskje bør ta seg en titt til på kampen... bra de legger ut slike klipp

Leeds
Till
I
Die!

 

auren

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #34 på: Januar 31, 2007, 00:23:49 »
Takk takk.... Så klippet igjen nå.. Han imponerte ikke så kraftig denne gangen. Men han har en finslepen teknikk. Han så ut til å spille enten spiss eller hengende spiss i første omgang, hvorpå han falt litt bakover på banen ut i andre omgang. Var dessuten vanskelig å se nummerne bakpå ryggen. Skulle gjerne hatt kommentatorer som kommenterte klippene. Det får vi kanskje om ikke så lenge?

Dessuten var det ganske ufattelig at det kun ble scoret ett mål i denne kampen.

auren, som håper på et nytt klipp etter hver reservelagskamp...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #35 på: Januar 31, 2007, 00:51:37 »
Stemmer at tempoet ikke var all verden og prestasjonene var langt fra perfekt. Spesielt så kunne Beckford og Rothery spilt fri Carole på høyrekanten ved et par anledninger.

Jeg har sett noen reservelagskamper av Man Utd de siste årene og et par av spillerne der har imponert meg og endel av de spiller nå i PL eller CCC... Reservelaget til Man Utd holder selvølgelig et mye høyere nivå enn vårt i øyeblikket, men så skal jo Man Utd produsere spillere som er i toppen av PL, mens vi skal lage spillere som er bedre enn Westlake, Moore, Heath osv....

Dessuten så er det ikke SUMMEN av alle reservelagspillerne som har noen verdi, men hva den beste(den som er nærmest førstelaget) er i stand til å utføre, då er det ikke så nøye om midtstopperene på resevelaget ikke har noen framtid i ligasystemet, så lenge D. Rose er blant de beste 16/17 åringene i England...

Det verste av alt er kanskje at selve satsningen i akademiet såvidt jeg kan tolke det er mindre nå enn for noen år tilbake, nedskjæringene setter sine spor over hele administrasjonen...Derfor synes jeg det er trist at man ikke var mer bevist på dette de 2 foregående sesongene... Spillere forlater Leeds fordi de ikke får tillit, det er forsåvidt greit - sånn vil det jo alltid være, men når disse spillerne går til klubber som er på Leeds sitt nivå eller høyere så synes jeg det er rart...


Nå skal ikke dette bli en debat om enkelt spillere, men har lyst å gjøre et lite poeng av endel av de transferene klubben har gjort denne måneden:

Vår x-kaptein P. Butler har spilte fast i Leeds i 2,5 år - i en klubb som med unntak av de siste 4 månedene har ligget på øvre halvdel i CCC..... Killa har vært litt mer inn og ut av laget, og i likhet med Butler ikke vært noe god i denne sesongen. Når Butler forlater Leeds så er det ikke andre klubber enn League 2 klubber som er interresert i han (det er 2 nivå ned), mens Killa går til en PL klubb(?)... Tiltross for at disse to har prestert rimelig jevnt for Leeds i samme periode... Seff, skulle ikke disse gå til samme klubb, men poenget er at ingen andre CCC klubber eller League One for dendel er desperat nok til å hente Butler, selv om han utrolig nok var fast på laget til en opprykkskandidat! Grunnen til dette tror jeg er at klubbene nedover i systemet har sett hvilke penger det finnes i fotball, de vet at om man for fram den ene spilleren. Så kan Arsenal, Chelsea, Man Utd være villig til å betale vanvittige summer. Southamton har vel avslått bud på over 7 mill pund for en venstreback..... Tenk hva 7 millioner pund kunne gjort for Leeds?

Nå er det ikke bare å trylle fram en spiller til den verdien, men når man ser på historien i Leeds og dens tradisjon for å produsere talent utover det vanlige så synes jeg det er targisk at ikke den linje har blitt fulgt i det økonomien gikk til h......De spillerne vi har solgt (og fått penger for) har jo kommet fra akademiet vårt, så hvorfor har ikke strategien i klubben vært at man skal få frem flest mulig unge gode spillere...? Hvorfor signerte vi Ian Moore i stedet for å beholde A. Keogh? (han ble tatt ut i Irland sin B-landslagstropp i dag)

Jeg laget en liste for noen måneder siden over alt vi hadde produsert til de 2 øverste divisjonene (i england og de øverste divisjonene i andre land) de siste 8-10 årene det var snakk om godt over 20 spillere (er vel blitt noen flere siden den gang), ikke mange andre klubber kan skilte med noe slikt... Det tyder på at rammene ligger der i Leeds, det er bare snakk at noen finner ut hvordan man skal forvalte ressursene....

Det finnes en naturlig forklaring på hvordan et finalelag i playoff kan smuldre opp i løpet av 3-5 måneder, og det er simpelten at Leeds United var bygget på kvikksand, og når fundamentet ikke er sterkt nok ja da raser byggningen sammen....  

 

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by Runar

Jeg har sett høydepunktene(det som ligger på LUTV) mellom Leeds og Huddersfield sikkert 10 ganger nå,


Kjempeflott at de har begynt å legge ut slike kamper nå.

Foreløpig har jeg bare sett gjennom en gang, og førsteinntrykket er at med det såpass labre tempoet/intensiteten i dueller osv så var det lite å hente for førstelaget pr dags dato her.
Det som først og fremst slo meg, offensivt sett, var at man altfor ofte valgte om ikke den dårligste løsningen så iallewfall en dårlig løsning på nest-siste-ballen. Ofte stod det en godt plassert kar ute til høyre og vinket mens et heller lagert innlegg/skudd ble forsøkt. Når en ikke klarer å velge riktig på dette nivået så hva da på førstelaget...
Ellers virket vel teknikken gjengs over bra [:)]

Defensivt var det ikke tall på hvor mange "i siste-liten"-avklaringer vi hadde, evt at stang o.l. reddet oss...

Og dette var mot Hudderfields reserver.

Så jeg tror ikke vi skal løfte hæla hélt i taket over det som beveger seg på nest øverste nivå hos oss...
...heldigvis pleier det å være maaange som spiller både ett og to "ledd" over sitt eget aldersnivå hos oss. Så da er det tross alt en god del læring i detta [:)]



Well, I've been to the mountain and I've been in the wind
I've been in and out of happyness
I have dined with kings, I've been offered wings
And I've never been too impressed

B.Dylan

 

Runar

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #36 på: Januar 31, 2007, 00:53:09 »
Han begynte som spiss, men gikk den som sentralmidtbane når T. Ameobi kom inn

quote:
Originally posted by auren

Takk takk.... Så klippet igjen nå.. Han imponerte ikke så kraftig denne gangen. Men han har en finslepen teknikk. Han så ut til å spille enten spiss eller hengende spiss i første omgang, hvorpå han falt litt bakover på banen ut i andre omgang. Var dessuten vanskelig å se nummerne bakpå ryggen. Skulle gjerne hatt kommentatorer som kommenterte klippene. Det får vi kanskje om ikke så lenge?

Dessuten var det ganske ufattelig at det kun ble scoret ett mål i denne kampen.

auren, som håper på et nytt klipp etter hver reservelagskamp...

Leeds
Till
I
Die!

 

MrK

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #37 på: Januar 31, 2007, 02:02:02 »
quote:
Originally posted by bites yer legs

I mine øyne var Poyet en av PLs beste spillere i flere år, det i seg selv kvalifiserer til verdensklasse. Slik ser nå eg det. At han var bedre i Chelsea er eg enig i, men som sagt var han mye skadet i spurs og likevel gjorde han intrykk..

Hva er sakens kjerne da? At han er 39 år gammel? Er du god nok, er du gammel nok. Kankskje litt corny, men det gjelder begge veier...

Når det gjelder akkurat denne "fotballvennen" her, er han til å høre på. Han kan fotball fra A til Ã…, og on on on...

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!



Det er vel 7 år siden Poyet la opp - og det var vel kne problemer............og da har jeg ikke mye troen. Sheringham f.eks. har spillt hele veien og nå bidrar han med noen min her og der.

Når det gjelder det tråden handlet om så vil jeg komme med flg. brannfakkel;

Går det til helvete ikveld så kan en like gjerne si opp omtrent alle kontrakter og spille med ungdommen - om et par år spiller de oss oppover der vi hører hjemme - signer hele gjengen på langtids og billige kontrakter og vi har et nytt storlag ca 2010

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sander

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #38 på: November 14, 2007, 13:21:25 »
Noen som vet om reservekampen i kveld går på LufcTV? Går alle reservekamper på TV kanskje? Ser at Derry og Thompson skal spille i kveld.. Spennende
 

Sleivind

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #39 på: November 14, 2007, 13:35:48 »
Denne vises ikke. Og hvis de viser, så er det vel kun hjemmekampene, tror jeg.

kjelvi

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #40 på: November 14, 2007, 23:40:24 »
2-2.
1-0 Gavin Rothery
2-1 Rothery

Thommo og Derry begge 90 mins.

Edwards, Darville, Lees, Wilkinson, Foster, Weston, Derry, Thompson, Bayly, Rothery (Cartman), Ameobi.

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1168230,00.html

auren

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #41 på: November 15, 2007, 11:19:39 »
Det var Tomi Ameobi som scoret 2-1 målet :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B-m

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #42 på: November 15, 2007, 13:38:45 »
Deilig at Derry spilte 90 minutter!


---------------------------
who killed Trondheimwhite?

mari

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #43 på: September 09, 2008, 21:50:42 »

Tar med denne fra Waccoe.

Reservelaget spilte ikveld borte mot Barnsley og vant 2-1. Etter å ha ledet 2-0 til pause.
Scoringer av Hotchkiss og Westlake.

Meget ungt lag - forsvaret eksempelvis var tilsammen 71 år - snitt 17,7 år !


Jonathan LUND
Scott GARDNER
John WEBB
Andrew MILNE
Aidan WHITE
Oliver HOTCHKISS
Ian WESTLAKE
Josh FALKINGHAM
Robby SNODGRASS
Ben PARKER
Tom ELLIOTT

Matt EDWARDS
Peter SWEENEY
Liam DARVILLE
Michael WHITWELL
Callum WILLIAMS

BARNSLEY: Muller, Van Homoet, Potter, Branson, Atkinson, Colace, Campbell-Ryce, Butterfield, Adam, Mostto, Lazarus.
Subs: Taylor, Grundy, Fearnehough, Watts,Letheren.
 

Dennis

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #44 på: September 09, 2008, 21:54:56 »
Nevner igjen hvor glad jeg er at Leeds kjører med tilnærmet juniorlag, blant reservene. Det er lite vits å ha et reservelag fullt av spillere som aldri kommer inn i førsteelleveren. Det er klart en fordel å tilvenne juniorene seniorspill på denne måten.

Marching on together!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #45 på: September 09, 2008, 22:01:46 »
Virker også som Hotchkiss begynner å levere jenvt og trutt på reservelaget nå....

Ifjor Howson, iår Delph, neste år Hotchkiss.....?

Hvilken midtbane dette kan bli om noen år - om disse gutta får fortsette å utvikle seg sammen. :D

Ser ut som Barnsley stilte med et sterkt lag også:
http://www.barnsleyfc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10309~1387658,00.html
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #46 på: September 09, 2008, 22:10:06 »


Ser ut som Barnsley stilte med et sterkt lag også:
http://www.barnsleyfc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10309~1387658,00.html

Heinz Müller... det er vel the Heinz Müller det :)

Kjekt at Hotch igjen markerte seg, ja (med mål, om ikke annet). Aner vi konturene av en ny super-midtbane på vårt lag... (på sikt altså) :)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

M

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #47 på: September 10, 2008, 08:16:54 »
bør selge westlake
LEEDS LEEDS LEEDS

berlin

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #48 på: September 10, 2008, 09:25:31 »
bør selge westlake

Gjett om de har prøvd?  ???  ::)

Roy

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #49 på: September 10, 2008, 20:41:22 »
bør selge westlake

Tips Gary om mulige kjøpere  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Papi

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #50 på: September 11, 2008, 10:04:59 »
bør selge westlake

Tips Gary om mulige kjøpere  8)

Tips Dennis Wise :P
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Klausen

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #51 på: September 11, 2008, 14:29:07 »
bør selge westlake

Tips Gary om mulige kjøpere  8)

Tips Dennis Wise :P

Eller Blackwell...han har sansen for trege spillere på vei nedover karrieremessig!

M

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #52 på: September 11, 2008, 14:41:32 »
hvorfor kjøper vi reservelagspillere som sweeney og westlake ?
LEEDS LEEDS LEEDS

Dennis

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #53 på: September 11, 2008, 14:45:07 »
hvorfor kjøper vi reservelagspillere som sweeney og westlake ?

Ian Westlake ble vel aldri kjøpt for å være reserve? Han spilte da en god del kamper i fjor. Sweeney derimot virker mer som en gammel favoritt av Wise, slik som Weston også var. Men Macca har sagt at han ønsker Sweeney med videre, skal vi tro Sweeney selv.
Marching on together!

mari

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #54 på: September 22, 2008, 18:30:50 »

Kamp borte mot Bradford i kveld med følgende unge mannskap

1.  Martin (18)
2.  Darville (17)
3.  Garbutt (15)
4.  Lees (17)
5.  Milne (17)
6.  Webb (18)
7.  Jerome (18)
8.  Jones (17)
9.  Elliot (17)
10. Hatfield (16)
11. Johnson (21)

Skulle vel bli en snittalder på såvidt over 17 år.

Er dette et tegn på at både sweeney (aktuell for Hibernian og Brighton) og westlake er på vei ut på lån ila kort tid.

Brad Johnson overbeviser forhåpentligvis
 

auren

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #55 på: September 22, 2008, 19:58:36 »
Hvem er denne Garbutt? Kun 15 år... Noen som vet hvilken posisjon han spiller?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #56 på: September 22, 2008, 20:01:00 »
bør selge westlake

Tips Gary om mulige kjøpere  8)

Tips Dennis Wise :P

Eller Blackwell...han har sansen for trege spillere på vei nedover karrieremessig!

Carole og Harte er i Sheff Ux nå!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #57 på: September 22, 2008, 20:04:26 »
Hvem er denne Garbutt? Kun 15 år... Noen som vet hvilken posisjon han spiller?

auren

Bare Bradley Johnson og keeper Martin med førstelagserfaring. Garbutt er venstreback. Kan bli større enn White....ifølge Mari... :-)



Bradford City

1 Jon McLaughlin
The rookie keeper hasn't done much wrong in his reserve outings so far and will be behind the following backline

2 David Ryan
3 Luke O'Brien
5 Simon Ainge
6 Mark Bower
David Ryan, a triallist from Bolton Wanderers will be taking up the space in the reserves vacated by Paul Arnison's injury whilst Simon Ainge and Mark Bower must be developing a good understanding as this looks set to be the central defensive backup to Clarke and Lee.

4 Luke Sharry
7 Leon Osborne
8 Kyle Nix
11 Sean Taylforth
Luke Sharry and Kyle Nix have found their first team opportunities limited so far this season and it now looks as though Dean Furman has leapfrogged them both in terms of Stuart McCall's options. The omission of Furman suggests he may be in line for more of a role against Shrewsbury Town.

9 Barry Conlon
10 Rory Boulding
The last time these two played together at Valley Parade they scored 7 goals between them. Will history be repeating itself today?

On the bench is a mixture of youth and experience
Subs
Billy Topp
Kelvin Bleau
Jonjo O'Hara
Ryan Harrison and
Rory Carson.

Billy will be hoping to impress and force himself back into Stuart McCall's plans but it's looking increasingly unlikely that we're ever going to get to see him reach the heights he's blatantly capable of.

Their opponents are very young with only Bradley Johnson providing the first team experience and 10 players being in their teens. Kick off is at 7pm.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

mari

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #58 på: September 22, 2008, 20:39:50 »
0-0 etter 30 minutter. Garbutt scorte nesten direte fra corner

Har aldri sett Garbutt spille - så det blir bare gjetning :D :D.

Men han spilte for England U 16 som 14 åring og er meget høyt ansett av mange. En god venstrebent spiller som vistnok også kan spille på midtbanen og som midtstopper.....Forøvrig ser det ut som vi er i ferd med å få frem en strøm av gode venstrebente spillere- Delph, White, Garbutt og en meget bra 15 år gammel venstrebent midtbanespiller som heter McCann og som allerede har debutert for England U 17...
 

Sølvreven

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #59 på: September 22, 2008, 20:51:45 »
0-0 etter 30 minutter. Garbutt scorte nesten direte fra corner

Har aldri sett Garbutt spille - så det blir bare gjetning :D :D.

Men han spilte for England U 16 som 14 åring og er meget høyt ansett av mange. En god venstrebent spiller som vistnok også kan spille på midtbanen og som midtstopper.....Forøvrig ser det ut som vi er i ferd med å få frem en strøm av gode venstrebente spillere- Delph, White, Garbutt og en meget bra 15 år gammel venstrebent midtbanespiller som heter McCann og som allerede har debutert for England U 17...
Hører du kampen noensted? Jeg finner ingenting på noen radio  :-\
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".