Skrevet av Emne: Moderator si rolle  (Lest 8812 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kloggen

  • Gjest
Moderator si rolle
« på: November 03, 2006, 15:18:36 »
Det vert ganske håplaust når ein inviterer til diskusjon om moderator si rolle og så låser tråden når ein får noko anna en klemmar: http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4732

Men sidan eg er beden om eit par klargjeringar, dristar eg meg til å halda fram diskusjonen her:

Sten: "La meg bare nøye meg med å slå det fast for deg Kloggen: det er slik det er, hvis du vil endre LUSCOS slik at det skal være anledning til å diskutere styre-, årsmøte- og internsakker her på luscos.com/forum, så må du nesten gå den tunge veien det vil være å endre vedtektene for foreningen."

Det er greitt det, men kva regel meiner du eg skal få endra dersom ein skal tillata diskusjon av interne tilhøve i klubben? Det er jo det som er poenget mitt, eg kan ikkje finna nokon slik regel.

Sten:"Alle slettinger og andre moderasjoner er gjort med bakgrunn i reglene. Hvis du mener noe annet oppfordrer jeg deg til å være mer konkret."

OK: Kva regel tok du i bruk då du stengte tråden med spørsmål om kor mange som skal på årsmøtet?

Lids: "Hve mener du med dette, kloggen?

Til info, så sitter ingen av forumets moderatorer i LUSCOS styret - og dermed har ingen av oss "personlige interesser" som du så fint kaller det."

Sverre og Svend Anders sit begge i styret, og er begge moderatorar. Sten har personleg interesse av å ikkje innrømma at han har vore for hard på labben som moderator.

Sten: "Jeg gidder ikke mer. Jeg har opplevd mye i et langt liv, men ikke noe som ligger på dette nivået. Dere får finne noen andre til å passe på dere."

Det er litt håplaust å diskutera med deg når du gjentatte gonger dreg fram denne melodien. Alle som tek på seg frivillig arbeid ifm. klubben fortener honnør for det, men du kan då ikkje meina at alt du gjer dermed er heva over kritikk.

Dette vert vagare enn eg egentlig ynskjer, men i eit forsøk på å ikkje gje nokon anledning til å stengja tråden ved å henvisa til at det er årsmøtesaker som vert diskutert, avsluttar eg, i det det er moderator si rolle som er tema.



Robert H.

Re: Moderator si rolle
« Svar #1 på: November 03, 2006, 15:29:19 »
Glimrende innlegg kloggen!

I den tråden du viser til så inviterer Sten til debatt om moderators rolle på forumet. Hva skjer når noen faktisk er kritiske? Tråden blir likegodt stengt og vi som er kritiske blir kalt "the bad guys"! Høyst besynderlig, og over grensen til barnslig, oppførsel etter min mening.

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #2 på: November 03, 2006, 15:32:19 »
Da kan vel dere to komme med et løsningsforslag, istedet for å sitte på baken og synse så mye? Vær litt løsningsorienterte. Jeg er ikke problemorientert, selv...

Sten
Sten

Jon R

Re: Moderator si rolle
« Svar #3 på: November 03, 2006, 15:46:56 »
Sten: Hvorfor henviser du ikke til det nye forumet som kun er åpent for medlemmer, når man skal diskutere eller informere om interne ting i LUSCOS? Er det ikke "operativt" ennå?

Jon R.
Jon R.

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #4 på: November 03, 2006, 15:47:48 »
Nei, det er ikke operativt ennå.

Sten
Sten

kloggen

  • Gjest
Re: Moderator si rolle
« Svar #5 på: November 03, 2006, 16:46:41 »
quote:
Originally posted by Sten

Da kan vel dere to komme med et løsningsforslag, istedet for å sitte på baken og synse så mye?


Eg har forsåvidt alt sagt det, men tek det opp att: bruk regelverket. Ein god vane å innarbeida er å alltid henvisa til kva regel ein har brukt når ein slettar eit innlegg eller låser ein tråd ("Stengt av x, brot på regel 6").

Dersom ein har innarbeida seg denne vanen òg i dei opplagte tilfella, vil ein gjera det òg i dei tilfella ein er i tvil, og ein kan ikkje unngå at ein innimellom vil koma over tvilstilfelle.

Rom for ulike vurderingar vil det alltid vera, og ein vil aldri oppnå at alle blir fornøgde, men om ein held seg til dei nedfelte reglane utan å prøva å tøya dei til eigen fordel, har ein eit godt utgangspunkt for å forsvara seg mot skuldingar om vilkårleg bruk av moderatorrolla.

Regelverket bør vera til både for at vanlege brukarar skal vita korleis dei kan oppføra seg og korleis dei kan forventa at andre skal oppføra seg, og for at moderator skal ha noko å støtta seg til når ein utfører oppgåvene sine.



lojosang

Re: Moderator si rolle
« Svar #6 på: November 03, 2006, 16:46:45 »
Løsning?
Hva med en poll på framsida vår?
"Skal du på årsmøte?"
1. Ja, et godt møte skal man aldri gå glipp av!
2. Ja, for jeg skal sloss på tørre nevene om den endelige seieren i forrige sesongs Season Long...
3. Nei, for jeg måtte da sloss...
4. Ti ville hester kunne ikke dradd meg til Trondheim på årsmøte. Men jeg tar fly, og stiller opp!
5. Jeg er konfliktsky, og vil derfor ikke bare unngå årsmøtet, men forlater kontinentet for helgen.
5. Ja
6. Nei

Det kan ikke utvikle seg til skittkasting, og vi får stilt vår nysgjerrighet om hvor mange som skal på årsmøte.
Hvis det nå er det dette egentlig handler om [:)]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Pål Einar

Re: Moderator si rolle
« Svar #7 på: November 03, 2006, 17:53:22 »
Jeg synes det er bra med en diskusjon rundt moderatorenes rolle. Selv prøver jeg å moderere minst mulig(det har heller ikke vært behov for mye moderering ettersom de aller fleste oppfører seg fint og er skikkelig snille med hverandre), men når ting "tar av", slik det gjorde så til de grader i en tråd vi så tidligere, benyttet jeg meg av regelen som går på personangrep når jeg slettet et par innlegg.

Jeg synes forøvrig Kloggen har et godt poeng når han sier at vi som moderatorer bør henvise til reglene når vi forandrer/sletter ett innlegg/tråd, slik at det blir mer tydelig at vi ikke har en personlig "agenda".

Sten og jeg har diskutert litt sammen på MSN (lenge leve IKT og digitale verktøy altså!!!), noe som vi som moderatorer kanskje bør bli flinkere til å gjøre av og til (Lids er litt sint på meg ettersom jeg ikke har fått satt inn penger, så vi er ikke helt på talefot :), men vi andre kan vel saktens snakke sammen(tror forresten at Lids og jeg kan snakke sammen vi også... jeg er bare blakk og distrè)).

Bra med en diskusjon om dette, men jeg synes man bør være litt mer forsiktig med å irritere seg over de som legger ned mye arbeid i dette nettstedet på frivillig basis. Det er ingen som tvinger noen som helst til å benytte seg av dette forumet, det er ett tilbud LUSCOS har til alle som ønsker å gjøre det. Hvis noen finner forumet provoserende eller overmoderert, kan man vel ta en liten pause eller noe. Selv synes jeg at Sten gjør en kjempejobb med dette forumet (noe som ikke hever han over all kritikk på noen som helst måte, alle kan kritiseres KONSTRUKTIVT), men jeg mener likevel at man ikke bør bryte ned de som legger ned mest innsats.

Ble dette veldig tullete ?

Kanskje en av de andre moderatorene kan redigere det slik at det ser mer fornuftig ut?

- Only users loose drugs

- Only users loose drugs


kloggen

  • Gjest
Re: Moderator si rolle
« Svar #8 på: November 03, 2006, 18:11:18 »
quote:
Originally posted by Pål Einar

Sten og jeg har diskutert litt sammen på MSN (lenge leve IKT og digitale verktøy altså!!!), noe som vi som moderatorer kanskje bør bli flinkere til å gjøre av og til


De kan jo oppretta eit lukka forum for moderatorar. Ved sida av at det gjev dykk muligheiten til å samrå dykk med kvarandre, har det den tilleggsfordelen at de har eit arkiv over tidlegare diskusjonar.

quote:
Bra med en diskusjon om dette, men jeg synes man bør være litt mer forsiktig med å irritere seg over de som legger ned mye arbeid i dette nettstedet på frivillig basis. Det er ingen som tvinger noen som helst til å benytte seg av dette forumet, det er ett tilbud LUSCOS har til alle som ønsker å gjøre det. Hvis noen finner forumet provoserende eller overmoderert, kan man vel ta en liten pause eller noe. Selv synes jeg at Sten gjør en kjempejobb med dette forumet (noe som ikke hever han over all kritikk på noen som helst måte, alle kan kritiseres KONSTRUKTIVT), men jeg mener likevel at man ikke bør bryte ned de som legger ned mest innsats.



Som sagt, all honnør til dei som frivillig tek på seg oppgåver for klubben. Eg har ingen vanskar med å gje dei ein del ekstra line, men eg kastar ikkje heile fiskestonga uti likevel, for å seia det slik.



SirOlsen

Re: Moderator si rolle
« Svar #9 på: November 03, 2006, 18:40:04 »
Tror og det er viktig som kloggen er inne på, med at når ting blir moderert/fjernet mm, at det henvises til et bestemt regelverk og en bestemt regel.. Jo lengre dette forumet lever, jo flere ting vil man oppdage at man faktisk må lage regler for at ting ikke skal gå over stokk og Sten... (t-t-t-tt-tog du an? [:D]) ..

Tingen er at frivillig innsats fra folk som er glad i denne siden som oss andre, tar på seg det ansvaret å sørge for at regleverket blir opprettholdt og denne siden kan leve videre, er noe alle og enhver burde ta av seg hatten for.. For jeg jobber selv som vekter og VET hvor mye møkk det fører med seg å følge regelverk.. og ikke minst påpeke og ta handling når andre IKKE gjør det...

Men jeg skjønner også godt folk som reagerer når de føler de har blitt moderert uten grunn/på feil grunnlag.. derfor tror jeg nok det kunne være et kjempegodt forslag om man henviste til en bestemt regel om ting blir moderert.. Og på den måten kunne unngåt masse eder og galle... masse UNØDVENDIG eder og galle, er vel greit å presisere..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #10 på: November 03, 2006, 19:11:10 »
quote:
Originally posted by kloggen

quote:
Originally posted by Sten

Da kan vel dere to komme med et løsningsforslag, istedet for å sitte på baken og synse så mye?


Eg har forsåvidt alt sagt det, men tek det opp att: bruk regelverket. Ein god vane å innarbeida er å alltid henvisa til kva regel ein har brukt når ein slettar eit innlegg eller låser ein tråd ("Stengt av x, brot på regel 6").

Dersom ein har innarbeida seg denne vanen òg i dei opplagte tilfella, vil ein gjera det òg i dei tilfella ein er i tvil, og ein kan ikkje unngå at ein innimellom vil koma over tvilstilfelle.

Rom for ulike vurderingar vil det alltid vera, og ein vil aldri oppnå at alle blir fornøgde, men om ein held seg til dei nedfelte reglane utan å prøva å tøya dei til eigen fordel, har ein eit godt utgangspunkt for å forsvara seg mot skuldingar om vilkårleg bruk av moderatorrolla.

Regelverket bør vera til både for at vanlege brukarar skal vita korleis dei kan oppføra seg og korleis dei kan forventa at andre skal oppføra seg, og for at moderator skal ha noko å støtta seg til når ein utfører oppgåvene sine.






Det er ingen som modererer utenfor regelverket.

Tråden du referer til som er blitt låst, ble startet som en tråd om antallet medlemmer som skulle på årsmøtet, men ganske raskt degenrerte den til et slags sladrenivå hvor hentydninger om motiver og "personlig vinning" (herregud for et lavmål) ble fremmet. Slike ting er ikke bare umulig å forholde seg til som et voksent og ansvarlig menneske, men de strider mot reglene om å "fremme samholdet mellom supportere av Leeds United i Skandinavia", da de er splittende, ukonstruktive og nesten utelukkende negative. Forumets regler sier klart ifra at man ikke skal stride mot LUSCOS' regler, så her vi godt innenfor.

Når det gjelder dette med ønsker om strengere krav til redelighet for moderatorene, så er det en retningslinje vi har (og har hatt hele tiden -det er ikke din ide) at vi skal fortelle hvorfor et innlegg er moderert eller slettet. Men det er langt fra noe krav. Det er heller ikke skrevet i reglene. Som du selv kan lese i reglene, kan "De til enhver tid oppnevnte moderatorer kan moderere innlegg etter reglene etter eget skjønn." Det er på en måte derfor de er moderatorer. Man tror at de som velges som moderatorer skal gjøre avgjørelser på LUSCOS' vegne, ikke stå til ansvar for deg eller andre debattanter etter et rigid, ligningsvesen-aktig rapporteringssystem (tre kopier?). Det er mao opp til moderatorene selv om man vil beskrive i detalj hvorfor man moderer hva, og hvorfor. Noen ganger er man tvunget til å moderere tråder eller innlegg f.eks i arbeidstiden. Da sier det seg selv at man ikke kan bruke lang tid (som jeg gjør nå), på å rettferdiggjøre hver eneste handling.

Sten
Sten

SirOlsen

Re: Moderator si rolle
« Svar #11 på: November 03, 2006, 19:19:39 »
Sten: det er jo nettopp det som er poenget...

quote:

Noen ganger er man tvunget til å moderere tråder eller innlegg f.eks i arbeidstiden. Da sier det seg selv at man ikke kan bruke lang tid (som jeg gjør nå), på å rettferdiggjøre hver eneste handling.


Ã… da bare henvise kjapt til hvilken regel som er blitt nyttet, så kan du jo slippe det [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #12 på: November 03, 2006, 19:32:52 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Sten: det er jo nettopp det som er poenget...

quote:

Noen ganger er man tvunget til å moderere tråder eller innlegg f.eks i arbeidstiden. Da sier det seg selv at man ikke kan bruke lang tid (som jeg gjør nå), på å rettferdiggjøre hver eneste handling.


Ã… da bare henvise kjapt til hvilken regel som er blitt nyttet, så kan du jo slippe det [:)]

MARCHING ON TOGETHER!



Som jeg nevner over, så gjør vi nettopp det, men av og til kan det være at det ikke er tid eller anledning til det.

Som du kan se i reglene er det ikke vårt ansvar å lære dere opp i regler. Vi skal bare håndheve dem - at dere er innenfor akseptabel oppførsel er det dere selv som må ta ansvar for.

Sten
Sten

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #13 på: November 03, 2006, 19:48:51 »
Jeg har forøvrig oppdatert regelsiden, slik at den også, i tillegg til det tidligere annonserte tillegget, inneholder et punkt om dette.

Sten
Sten

SirOlsen

Re: Moderator si rolle
« Svar #14 på: November 03, 2006, 19:51:26 »
Jeg heier på dere uansett jeg, Sten [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

kloggen

  • Gjest
Re: Moderator si rolle
« Svar #15 på: November 03, 2006, 21:22:39 »
quote:
Originally posted by Sten

Det er ingen som modererer utenfor regelverket.

Tråden du referer til som er blitt låst, ble startet som en tråd om antallet medlemmer som skulle på årsmøtet, men ganske raskt degenrerte den til et slags sladrenivå hvor hentydninger om motiver og "personlig vinning" (herregud for et lavmål) ble fremmet. Slike ting er ikke bare umulig å forholde seg til som et voksent og ansvarlig menneske, men de strider mot reglene om å "fremme samholdet mellom supportere av Leeds United i Skandinavia", da de er splittende, ukonstruktive og nesten utelukkende negative. Forumets regler sier klart ifra at man ikke skal stride mot LUSCOS' regler, så her vi godt innenfor.

Når det gjelder dette med ønsker om strengere krav til redelighet for moderatorene, så er det en retningslinje vi har (og har hatt hele tiden -det er ikke din ide) at vi skal fortelle hvorfor et innlegg er moderert eller slettet. Men det er langt fra noe krav. Det er heller ikke skrevet i reglene. Som du selv kan lese i reglene, kan "De til enhver tid oppnevnte moderatorer kan moderere innlegg etter reglene etter eget skjønn." Det er på en måte derfor de er moderatorer. Man tror at de som velges som moderatorer skal gjøre avgjørelser på LUSCOS' vegne, ikke stå til ansvar for deg eller andre debattanter etter et rigid, ligningsvesen-aktig rapporteringssystem (tre kopier?). Det er mao opp til moderatorene selv om man vil beskrive i detalj hvorfor man moderer hva, og hvorfor. Noen ganger er man tvunget til å moderere tråder eller innlegg f.eks i arbeidstiden. Da sier det seg selv at man ikke kan bruke lang tid (som jeg gjør nå), på å rettferdiggjøre hver eneste handling.

Sten


Om ein brukar så generelle reglar som forklaring gjev det jo myndigheit til å fjerna kvar einaste antydning til ueinigheit. Dette innlegget ditt, fx, er ikkje veleigna til å fremja samhaldet mellom meg og deg, og dermed kunne det vore sletta. Og det same kan ein seia om innlegget eg skriv no. Ã… bruka ein formålsparagraf som regel er temmeleg søkt.



Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #16 på: November 03, 2006, 21:35:32 »
quote:
Originally posted by kloggen

quote:
Originally posted by Sten

Det er ingen som modererer utenfor regelverket.

Tråden du referer til som er blitt låst, ble startet som en tråd om antallet medlemmer som skulle på årsmøtet, men ganske raskt degenrerte den til et slags sladrenivå hvor hentydninger om motiver og "personlig vinning" (herregud for et lavmål) ble fremmet. Slike ting er ikke bare umulig å forholde seg til som et voksent og ansvarlig menneske, men de strider mot reglene om å "fremme samholdet mellom supportere av Leeds United i Skandinavia", da de er splittende, ukonstruktive og nesten utelukkende negative. Forumets regler sier klart ifra at man ikke skal stride mot LUSCOS' regler, så her vi godt innenfor.

Når det gjelder dette med ønsker om strengere krav til redelighet for moderatorene, så er det en retningslinje vi har (og har hatt hele tiden -det er ikke din ide) at vi skal fortelle hvorfor et innlegg er moderert eller slettet. Men det er langt fra noe krav. Det er heller ikke skrevet i reglene. Som du selv kan lese i reglene, kan "De til enhver tid oppnevnte moderatorer kan moderere innlegg etter reglene etter eget skjønn." Det er på en måte derfor de er moderatorer. Man tror at de som velges som moderatorer skal gjøre avgjørelser på LUSCOS' vegne, ikke stå til ansvar for deg eller andre debattanter etter et rigid, ligningsvesen-aktig rapporteringssystem (tre kopier?). Det er mao opp til moderatorene selv om man vil beskrive i detalj hvorfor man moderer hva, og hvorfor. Noen ganger er man tvunget til å moderere tråder eller innlegg f.eks i arbeidstiden. Da sier det seg selv at man ikke kan bruke lang tid (som jeg gjør nå), på å rettferdiggjøre hver eneste handling.

Sten


Om ein brukar så generelle reglar som forklaring gjev det jo myndigheit til å fjerna kvar einaste antydning til ueinigheit. Dette innlegget ditt, fx, er ikkje veleigna til å fremja samhaldet mellom meg og deg, og dermed kunne det vore sletta. Og det same kan ein seia om innlegget eg skriv no. Ã… bruka ein formålsparagraf som regel er temmeleg søkt.



Det er vel derfor man har moderatorer -  fordi man stoler på at de kan gjøre en ordentlig jobb til beste for både forumets deltakere, og for klubben generelt.


Sten
Sten

kloggen

  • Gjest
Re: Moderator si rolle
« Svar #17 på: November 03, 2006, 21:48:24 »
quote:
Originally posted by Sten

Det er vel derfor man har moderatorer -  fordi man stoler på at de kan gjøre en ordentlig jobb til beste for både forumets deltakere, og for klubben generelt.


Sten


Innanfor reglane, ja. Om det berre var skjønnet som var utslagsgjevande ville det jo vera overflødig med reglar i det heile tatt.

Ã… operera etter kardemommebyparagrafen "å "fremme samholdet mellom supportere av Leeds United i Skandinavia" er søtt, idealistisk, og hjelpelaust naivt.

Eg kan berre håpa at dei andre moderatorane klarar å snakka litt fornuft inn i deg, eg har ikkje tenkt å prøva meir.



Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #18 på: November 03, 2006, 21:50:47 »
quote:
Originally posted by kloggen
Eg kan berre håpa at dei andre moderatorane klarar å snakka litt fornuft inn i deg, eg har ikkje tenkt å prøva meir.



Passer meg fint.

Sten
Sten

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #19 på: November 04, 2006, 04:13:38 »
Har slettet noen useriøse innlegg fra en fyr som kaller seg "janove". Denne tråden handler om hvordan dette forumet skal modereres, og ikke om hva tilfeldige mennesker mener om min person.

Kan jo nevne i den sakens anledning at saker som skal behandles på årsmøtet skal ikke diskuteres her. Dette forumet er ikke noen propagandakanal for useriøse aktører som vi ikke engang vet om er medlem i LUSCOS. Hvis det ikke kan respekteres får vi begynne å eksludere fra forumet alle dere som kryper frem i anonymitet når det nærmer seg årsmøtet.

Ytringene som fremmes vitner om en total mangel på forståelse for organisasjonskultur generelt, og hvordan LUSCOS skal drives spesielt, for ikke å nevne en total mangel på respekt for andre mennesker. Mennesker som gjør en innsats uten noen form for vederlag eller egen vinning i LUSCOS! Hvis det er noen av dere som tror at jeg har noe som helst utbytte av å bruke timesvis av min arbeidsdag og fritid på å svare på tildels imbesile innlegg fra hobbybedrevitere som "janove", så tar dere grundig feil.

Hvis det er noen som har noe dere vil diskutere med meg, så kan dere ta det direkte med meg. Det er til dags dato ingen som har spurt meg om noe i anledning årsmøtet. Ikke en....

Så: Hvis det er noen som har noe å si som skal stemmes over på årsmøtet, så foreslår jeg at dere oppfører dere som mannfolk, drar på årsmøtet, reiser dere opp og sier det dere mener der.

Noe videre idiotiske innlegg vil jeg nå ikke godta her på forumet vårt.

Sten
Sten

HåvardK

Re: Moderator si rolle
« Svar #20 på: November 04, 2006, 15:50:49 »
quote:
Originally posted by Sten

 Det er til dags dato ingen som har spurt meg om noe i anledning årsmøtet. Ikke en....

Sten


Er det i Trondheim årsmøtet skal foregå, piks ....jeg mener Sten?

Sånn.[:D]

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #21 på: November 04, 2006, 15:57:21 »
Haha!

Ja, jeg mener å ha fått med meg at det er i den byen det skal avholdes, ja...

Sten
Sten

janove

Re: Moderator si rolle
« Svar #22 på: November 04, 2006, 17:29:56 »
Mitt innlegg handlet kun om deg som moderator.
Den dagen det var klart at du skulle stille til valg, burde du meldt deg innhabil inntil årsmøtet var hevet.
Det er sammenblanding av roller dette dreier seg om.
Dette er jo vanlig praksis ellers i samfunnet.

Jon R

Re: Moderator si rolle
« Svar #23 på: November 04, 2006, 17:33:59 »
Jeg vet ikke hvem du er janove, men siden du gjentatte ganger har brukt dette forumet som talerstol vedrørende "interne stridigheter" i LUSCOS, synes jeg du skulle presentere deg ved ditt fulle navn og medlemsnummer. [8)]

http://www.luscos.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=11

Jon R.
Jon R.

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #24 på: November 04, 2006, 17:43:03 »
quote:
Originally posted by janove

Mitt innlegg handlet kun om deg som moderator.
Den dagen det var klart at du skulle stille til valg, burde du meldt deg innhabil inntil årsmøtet var hevet.
Det er sammenblanding av roller dette dreier seg om.
Dette er jo vanlig praksis ellers i samfunnet.



Det at noen skal eller ikke skal stille til valg har ingenting med debatten her på forumet å gjøre, siden vi har sagt at vi ikke skal ha debatt om det her. Det er vel bare du som krampaktig forsøker å få den i gang.

Uansett - Jon R. har rett: Du kan gi deg til kjenne før du kommer med noen flere innlegg på forumet.

Sten
Sten

chief

Re: Moderator si rolle
« Svar #25 på: November 04, 2006, 18:46:59 »
quote:
Originally posted by Jon R

Jeg vet ikke hvem du er janove, men siden du gjentatte ganger har brukt dette forumet som talerstol vedrørende "interne stridigheter" i LUSCOS, synes jeg du skulle presentere deg ved ditt fulle navn og medlemsnummer. [8)]

http://www.luscos.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=11

Jon R.





Dere som har vært medlemmer en stund bør vel klare å identifisere janove[^]

quote:
Originally posted by janove

Det er merkelig at det fortsatt er folk der ute, som ikke har ......................
Selv satt jeg i styret for få år tilbake. Pga Sve.......................
 




1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Robert H.

Re: Moderator si rolle
« Svar #26 på: November 04, 2006, 19:07:24 »
Jeg (d.v.s. Sten) er det vel som har bestemt dette. Ikke vi som Sten kaller seg.

quote:
Originally posted by Sten
[brDet at noen skal eller ikke skal stille til valg har ingenting med debatten her på forumet å gjøre, siden vi har sagt at vi ikke skal ha debatt om det her. Det er vel bare du som krampaktig forsøker å få den i gang.

Sten



Ellers ryktes det fra Trondheim at Sten har kommet med eksklusjonsforslag mot Svend Anders. Det kaller jeg uavhengig moderator ja [xx(]!

chief

Re: Moderator si rolle
« Svar #27 på: November 04, 2006, 19:11:54 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Jeg (d.v.s. Sten) er det vel som har bestemt dette. Ikke vi som Sten kaller seg.

quote:
Originally posted by Sten
[brDet at noen skal eller ikke skal stille til valg har ingenting med debatten her på forumet å gjøre, siden vi har sagt at vi ikke skal ha debatt om det her. Det er vel bare du som krampaktig forsøker å få den i gang.

Sten



Ellers ryktes det fra Trondheim at Sten har kommet med eksklusjonsforslag mot Svend Anders. Det kaller jeg uavhengig moderator ja [xx(]!




Hvis det er noen som har nyheter om hva som skjer på årsmøte ,så la oss få høre.


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Moderator si rolle
« Svar #28 på: November 04, 2006, 20:16:05 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Jeg (d.v.s. Sten) er det vel som har bestemt dette. Ikke vi som Sten kaller seg.

quote:
Originally posted by Sten
[brDet at noen skal eller ikke skal stille til valg har ingenting med debatten her på forumet å gjøre, siden vi har sagt at vi ikke skal ha debatt om det her. Det er vel bare du som krampaktig forsøker å få den i gang.

Sten



Ellers ryktes det fra Trondheim at Sten har kommet med eksklusjonsforslag mot Svend Anders. Det kaller jeg uavhengig moderator ja [xx(]!




Tuller du? [:0][V]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sten

Re: Moderator si rolle
« Svar #29 på: November 04, 2006, 20:23:59 »
quote:
Originally posted by midjo

quote:
Originally posted by Robert H.

Jeg (d.v.s. Sten) er det vel som har bestemt dette. Ikke vi som Sten kaller seg.

quote:
Originally posted by Sten
[brDet at noen skal eller ikke skal stille til valg har ingenting med debatten her på forumet å gjøre, siden vi har sagt at vi ikke skal ha debatt om det her. Det er vel bare du som krampaktig forsøker å få den i gang.

Sten



Ellers ryktes det fra Trondheim at Sten har kommet med eksklusjonsforslag mot Svend Anders. Det kaller jeg uavhengig moderator ja [xx(]!




Tuller du? [:0][V]



Ja, SKITT ASS! Kødderu?

Fortell noen flere rykter fra Trondheim a?! VI DAUER etter å høre flere informerte ting fra deg- du virker skikkelig oppegående!

Kom igjen a!

Sten
Sten