Skrevet av Emne: Tippeliga-thriller  (Lest 4059 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

Tippeliga-thriller
« på: November 06, 2006, 18:39:26 »
Vart ei utruleg spennande sisterunde i årets Tippeliga. Eg fryda meg godt over at Ham-Kam rykka ned. Ikkje fordi eg personleg hatar personane elle byen, men fordi laget framstår som kjedeleg og destruktivt. Viking og Tromsø har kanskje heller ikkje framstått som reale "publikumslag" i år heller, men både Stavanger og Tromsø har sterke tradisjonar og fortenar nesten å vere i øvste ligaen.

Odd elle Bryne... Blir nesten eitt feitt for meg. Har ingen preferansar der, men trur Odd ska vere sterkare enn Bryne i kvalikkampane.

Lids

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #1 på: November 06, 2006, 19:23:02 »
Tror Stavanger skal sende Kristiansand en stor takk for å si det slik - Start spilte jo kun for en 6 eller 7 plass. [:)] Ellers så er jeg veldig glad for at Viking "overlevde", det tror jeg de uansett hadde gjort hvis det hadde blitt kvallik mot Bryne. Odd Grenland, som er Sten's lag - kommer også til å klare seg, og det er jeg glad for. [;)]  At Kamma og Molde rykket ned, har jeg ingen forhold til. Molde kommer nok rett opp igjen, Kamma får det muligens litt tøffere.

Thomas
« Siste redigering: November 06, 2006, 19:23:26 av Lids »
Thomas

ToreLA

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #2 på: November 06, 2006, 19:49:18 »
For en fantastisk kveld det var. Måtte felle en liten tåre mot slutten av kampen, bare med tanke på at Viking hadde sikret kvallik, noe jeg faktisk ikke hadde troen på. Enda større ble det når Start scoret. Tusen takk til Start, ja. Dere sikret at det også neste år blir to morsomme møter mellom Stavanger og Kristiansand!

Og for en stemning det var!




Sten

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #3 på: November 06, 2006, 19:58:37 »
Mye drama i siste runden. Mistet respekten for Brann -det var en pinglete affære gitt.


Sten
Sten

Sten

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #4 på: November 06, 2006, 20:01:22 »
quote:
Originally posted by ToreLA

For en fantastisk kveld det var. Måtte felle en liten tåre mot slutten av kampen, bare med tanke på at Viking hadde sikret kvallik, noe jeg faktisk ikke hadde troen på. Enda større ble det når Start scoret. Tusen takk til Start, ja. Dere sikret at det også neste år blir to morsomme møter mellom Stavanger og Kristiansand!

Og for en stemning det var!






Det var ikke Start som scoret - det var selvmål av Pelle.

Sten
Sten

JanT

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #5 på: November 06, 2006, 20:35:20 »
Tviler sterkt på at Brann noengang blir en seriøs utfordrer til gullet, så lenge Mons I Mjelde er trener.


Jan Tore
Jan Tore, luscos 1119

Per-Stian

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #6 på: November 06, 2006, 20:45:04 »
D må ha vore uverkeleg og fantastisk for alle Viking-supportarar igår. Fekk sjølv frysningar av å sjå ein gråtsprengt Keiko ette kampen. Ingen Tippeliga utan slike skikkelsar som han!

Brann må ha ein flau smak i munnen. Serieavslutninga, ja sjølv heile hausten, har vore elendig for million-laget. Bakke og Gashi skulle berre "trygge" gullet, men dei harkje heva laget eitt fnugg. Og godt e d for RBK-entusiastar som meg[:D]

Sten

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #7 på: November 06, 2006, 20:56:14 »
Hvorfor Tom Nordlie kalles Keiko fortsatt vet jeg ikke- det var bare i Odd han ligna..

Det må vel snart være mange som griner med stuttkjukken ved ned eller opprykk. Han har jo vært trener for halve tippeligaen nå. Vi får se hvordan han takler motgang i Viking, og ikke minst hvordan Viking takler Nordlie når motgangen melder seg..

Men all honnør til Viking- de er et skikkelig lag tross alt.

Sten
Sten

Dennis

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #8 på: November 06, 2006, 21:09:25 »
Var enormt å se innsatsen til Viking i går!

Og Leeds har vel noe å lære av Tom Nordlie, der han tør sette to halvskada unggutter innpå, som takler en tam Eirik Bakke og Brann-midtbane i filler, i søla. Utrolig tøft gjort i en slik presset situasjon.

Likevel er det ikke sikkert en permanent ansettelse av Tom Nordlie vil være det beste i lengden for siddisene. Han krever utrolig mye av omgivelsene og det har vel betydd kroken på døra for Nordlie i samtlige klubber han har vært, kanskje foruten Odd.


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

ToreLA

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #9 på: November 06, 2006, 21:13:01 »
Viking klarte å hanskes med Roy Hodgson, en trener som krever enda mer av omgivelsene enn det Nordlie gjør, etter mine inntrykk. Riktignok varte det bare litt over ett år med Hodgson, men det var ikke etter Vikings ønske.

Jeg krysser ihvertfall fingrene for at Nordlie blir. Vi trenger litt kontinuitet nå.




Knut-

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #10 på: November 07, 2006, 00:01:23 »
Fantastisk avslutning i går, men for en tilhenger av lag fra Nord-Norge ble Branns elendige innsats alt for nervepirrende. Dersom denne sløvskapen hadde ført til at Tromsø hadde kommet i kvalik skulle jeg ha slengt ut noen gloser her på linje med det verste oppgulpet som kan leses[:D]

Nå sørget fargeløse[:p] Odd for at det uansett blir nytt år i tippeligaen for TIL!

Medlem 191
« Siste redigering: November 07, 2006, 00:03:07 av tyfus »
medlem 191

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Tippeliga-thriller
« Svar #11 på: November 07, 2006, 02:06:40 »
Ser jo nå at Brann-skribleriene mine havnet i feil tråd, lell...

Ja, det var pinlige affærer, gett. Rart dette at det bare er én toppklubb i Norge som stadig vekk kan holde på slik (jamf. 0-9 og 0-10) stadig vekk, selv med helt andre spillere fortsetter de i samma gata. Eier de ikke skamfølelse... Skulle jo i det minste tro at PVM & han derre Helstad ville yte litt for gamleklubben i det minste. Men neida...

Pr i dag anser jeg ikke Brann som toppklubb-aspirant 2007 (men de kan jo fortsatt gjøre en del fornuftig i løpet av vinteren da...).




They'll stone ya when you're at the breakfast table
They'll stone ya when you are young and able
They'll stone ya when you're tryin' to make a buck
They'll stone ya and then they say "good luck"
Tell you what, I wouldn't feel so all alone
Everybody must get stoned
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sten

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #12 på: November 07, 2006, 02:10:39 »
quote:
Originally posted by tyfus

Fantastisk avslutning i går, men for en tilhenger av lag fra Nord-Norge ble Branns elendige innsats alt for nervepirrende. Dersom denne sløvskapen hadde ført til at Tromsø hadde kommet i kvalik skulle jeg ha slengt ut noen gloser her på linje med det verste oppgulpet som kan leses[:D]

Nå sørget fargeløse[:p] Odd for at det uansett blir nytt år i tippeligaen for TIL!

Medlem 191





Aarrgh.... stønn.... må... ikke... si...hva..jeg....ugh.... øh.... mener... om... hvor....f-f-f-fargerike TROMSØ ER!?!?!?!

Er det Ã…RST som er sjarmtrollet der i gårn da eller?!?!?!

AAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sten
Sten

chief

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #13 på: November 07, 2006, 02:21:17 »
quote:
Originally posted by Sten

[



Aarrgh.... stønn.... må... ikke... si...hva..jeg....ugh.... øh.... mener... om... hvor....f-f-f-fargerike TROMSØ ER!?!?!?!

Er det Ã…RST som er sjarmtrollet der i gårn da eller?!?!?!

AAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sten


Du er jammen heldig Sten.  
 Leeds supporter: Lidelse nok skulle man tro,men neida du har jaggu fått Odd i tillegg å stri med.

Men det finnes jo 1 lyspunkt da F.K.A.

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

lojosang

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #14 på: November 07, 2006, 02:25:17 »
Han har ingen grunn til å syte før nedrykket er et faktum! [:D]
Ingen som har nevnt med et ord at FK Haugesund overlevde i Addecoligaen. Men dette er vel ikke rette tråden for det.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Knut-

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #15 på: November 07, 2006, 02:33:06 »
quote:
Originally posted by Sten
[

Er det Ã…RST som er sjarmtrollet der i gårn da eller?!?!?!

AAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sten



Det kryr av sjarmtroll i nord. Dersom Odd overrasker(etter lang tapsrekke) og slår Bryne skal jeg gi klubben en sjanse til å vise klasse neste år[;)]

Medlem 191
medlem 191

Sten

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #16 på: November 07, 2006, 02:48:38 »
quote:
Originally posted by tyfus

quote:
Originally posted by Sten
[

Er det Ã…RST som er sjarmtrollet der i gårn da eller?!?!?!

AAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sten



Det kryr av sjarmtroll i nord. Dersom Odd overrasker(etter lang tapsrekke) og slår Bryne skal jeg gi klubben en sjanse til å vise klasse neste år[;)]

Medlem 191



Odd er et spillemessig veldig undervurdert lag, og ett av få i Norge som ikke spiller gampefoppall ala Drillo, eller en slags avart av det. Mange sier som deg at Odd er fargeløse. Felles for de fleste er at de ikke har sett Odd på Falkum, men kun på sine respektive arenaer når Odd har vært på besøk. Da er det ditt lag og ikke Odds jobb å underholde.

Kall meg gjerne arrogant (as some of you do), men når det gjelder underholdningsverdi og fargerikhet, velger jeg vel mye annet fremfor en blåfrossen, stilongsbefengt Ole MArtin Ã…rst, snørrblåsende på permafrosten i Tromsø, thank you very much.

I tillegg sliter Odd med en ganske unison motvilje i media, med det helsikes XXX XXXXX XXXXXXXX XXXXXX, XXXXXXXXXXX, XXXXXXXXXXX, Davy Wathne  og VG i spissen.

Sten
Sten

Knut-

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #17 på: November 07, 2006, 02:52:51 »
[:D]

Skal heie på Odd i kvaliken ( fargeløse eller ikke). Tror at det er bedre for Bodø/Glimt å møte Bryne enn Odd neste år.

Medlem 191
medlem 191

Sten

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #18 på: November 07, 2006, 02:57:15 »
quote:
Originally posted by tyfus

[:D]

Skal heie på Odd i kvaliken ( fargeløse eller ikke). Tror at det er bedre for Bodø/Glimt å møte Bryne enn Odd neste år.

Medlem 191



[:D]

Hemmelighet: Jeg liker egentlig Tromsø, jeg. Jeg må bare reagere på klisjeen om at Odd er så kjedelige.. :)

Sten
Sten

Knut-

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #19 på: November 07, 2006, 03:04:33 »
Tvi tvi i kvalik! Går det bra så møtes Odd og TIL til fargeklattoppgjør neste sesong.



Medlem 191
medlem 191

Bjalle Skien

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #20 på: November 07, 2006, 18:33:22 »
Som fast inventar på Falkum, (Odd Skien sin hjemmebane) i 27 sesonger, ønsker jeg å opplyse dere alle om følgende.

Odd Skien er i en særdeles stort generasjons skifte hvor snitt alderen i hele år har vært på rundt 22 år. Da klubben dessverre ikke har noen rike eiere, så må klubben slite seg igjennom et slikt generasjonsskifte... Men som alle som har sett Odd Skien noen ganger i år, begynner de unge å komme i eliteserieform. "ja ser jo det" sier dere å ler, men med masse skader i høst og tippeligaens desidert minste tropp så har kjennere av klubben hele tiden vist at denne høsten vil bli tung. Blir jo også spennende å se hva Halvard Thoresen kan bidra med i administrasjonen.
Bryne skal "gruses" i morgen og lørdag. For de av dere som skal se kampen, anbefaler jeg dere alle å se på alle ung guttene og spør dere selv imponerer ikke guttene til å være så unge??
Takk for oppmerksomheten!!!


www.jarlebakke.tk

riksen

Re: Tippeliga-thriller
« Svar #21 på: November 07, 2006, 18:50:51 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Vart ei utruleg spennande sisterunde i årets Tippeliga. Eg fryda meg godt over at Ham-Kam rykka ned. Ikkje fordi eg personleg hatar personane elle byen, men fordi laget framstår som kjedeleg og destruktivt. Viking og Tromsø har kanskje heller ikkje framstått som reale "publikumslag" i år heller, men både Stavanger og Tromsø har sterke tradisjonar og fortenar nesten å vere i øvste ligaen.

Odd elle Bryne... Blir nesten eitt feitt for meg. Har ingen preferansar der, men trur Odd ska vere sterkare enn Bryne i kvalikkampane.



Selvom vi spiller det TV2 og resten av tabloid Norge kaller "destruktivt og kjedelig" så erre bittert å rykke ned. Det blir jo noe helt annet med et spillende lag som Ã…lesund.
Håper at Brann rykker ned neste år dvs at Monsemann får fullført sin totalkollaps. Makan til innsats mot Viking.

SlappChappy
Legenden Leffe Nordli

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Tippeliga-thriller
« Svar #22 på: November 07, 2006, 22:22:29 »
quote:
Originally posted by riksen
 Det blir jo noe helt annet med et spillende lag som Ã…lesund.


Ja, ikke sant [:)]

 
quote:
Håper at Brann rykker ned neste år dvs at Monsemann får fullført sin totalkollaps. Makan til innsats mot Viking.



Akkurat denne har jeg full forståelse for.

Faktisk er 98% av alle bergensere enig i at Vikingkampen  er på linje med 0-9 og 0-10 for noen år tilbake...

Og dét sier ganske mye... tror at Monsamjelden mistet maaange sympatisører i lpet av disse 90 minuttene, og at Peddien fikk proved a point...




They'll stone ya when you're at the breakfast table
They'll stone ya when you are young and able
They'll stone ya when you're tryin' to make a buck
They'll stone ya and then they say "good luck"
Tell you what, I wouldn't feel so all alone
Everybody must get stoned
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan