Skrevet av Emne: 10 poeng fra kvalik!  (Lest 4251 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

10 poeng fra kvalik!
« på: November 12, 2006, 00:07:00 »
Jada, vi skal ikke bli FOR yre i seiersrusen, men i denne bingo-divisjonen kan alt skje![:)]
Og hva i huleste har skjedd med R. Blake[?][:p]

Papi

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #1 på: November 12, 2006, 00:08:04 »
Jaggu godt vi er optimister....:)

Vil nok fortsatt tru med vil slite med den store klatringa, men....





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Ferre

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #2 på: November 12, 2006, 00:11:59 »
Det sa vi etter Southend kampen også! Vinner 4-5 kamper på rad kan vi begynne å drømme om play-off [:)]

-WE'LL BE BACK-

SirOlsen

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #3 på: November 12, 2006, 01:29:36 »
Ja, vi skal vel ikke ta helt av, men tendensene er helt åpenbart lyse i forhold til hva vi har slitt med den siste tiden.. Og 10 poeng er ikke så voldsomt ille.. men klart, da må vi ha marginene på vår side, og man skal ikke se bort ifra at ett og annet lag "sprekker" etter jul. Håper bare det motsatte skjer med oss og at vi fortsetter denne positive utviklingen vår siden Wise tok over roret!..

Men tabellen taler sitt sprog! Det er faktisk bare kun 10p pr dags dato som skiller oss fra en kvalikplass! Nå er vi i det misnte over nedrykksstreken, og da får man vel si at mål 1 ble nådd idag? [;)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Peter7

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #4 på: November 12, 2006, 01:51:32 »
Laget jobber i hvert fall hardere enn tidligere - da bør det bli noen poeng utover.
Vi trenger nok å få inn et par-tre kvalitetsspillere i januar før vi kan begynne å snakke om PL ...
Blake ser forresten ut til å ha mistet noen kilo og fått litt selvtillit tilbake.

***
Foxe 4 Australia!
« Siste redigering: November 12, 2006, 01:52:46 av Peter7 »
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Sander

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #5 på: November 12, 2006, 01:56:29 »
Vi slo ett lag som er i flyt i dag, ikke bare 1, men 3-0! Deilig med nullen også.. Vi må ha trua nå gutta! Sånn er vi Leedsfans!!
 

Mats-

  • Gjest
Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #6 på: November 12, 2006, 02:13:19 »
Ja, stemmer det Healy, Colchester har vært inne i bra form. Vi må bygge videre på denne seieren.

--------------------------
Spiller nr 17. Uansett hva.

Per-Stian

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #7 på: November 12, 2006, 03:29:10 »
Slapp av, folkens. Idag vann vi riktignok 3-0, men spelet va under ein kvar kritikk. D blir same bingo'en neste kamp. Vi e ikkje verdsmeistarar sjølv om vi slo eit formlag.

SirOlsen

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #8 på: November 12, 2006, 03:35:43 »
La oss nå få lov til å nyte sieren idag nå da Per-Stian [;)]

Dette har ikke vært hverdagskost for oss! Vårt "syke" lag er på bedringens vei [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Dorigo`s left foot

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #9 på: November 12, 2006, 07:21:00 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Slapp av, folkens. Idag vann vi riktignok 3-0, men spelet va under ein kvar kritikk. D blir same bingo'en neste kamp. Vi e ikkje verdsmeistarar sjølv om vi slo eit formlag.



Dette er bare et steg i riktig retning Per-Stian. Vi trengte denne seieren og selvtilliten øker forhåpentligvis i laget. Dette må vi bygge videre på. MOT

h.b

  • Gjest
Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #10 på: November 12, 2006, 19:46:30 »
Vi vinner en kamp og plutselig er kvalikk innen rekkevidde. Neste kamp taper vi og League one here we come samt at manageren skal vekk.Pussig dette



Erik_

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #11 på: November 12, 2006, 19:52:42 »
Da jeg så regnet fly i vinden på Elland Road i går. Så fikk jeg bokstavelig talt følelsen av at vinden snur for Leeds United. [:)]

Marginene virket endelig å være på vår side, selv når den touchet litt borti vår spiller og i stolpen. Nullen ble holdt. Cresswell scoret sitt første og dro en salute til fansen. Dommeren var Leeds supporter i et sekund, som førte til straffe. Hvor Blake avsluttet med stor selvtillit. Til dels var spillet og pasningene (som irriterte meg til tider) så som så, men den måten gutta kjempet på i går og gjorde det helt inn. Og hvordan løp så ut til å være mer planlagt enn på lenge.

Det gledet meg...

Og så må jeg innrømme at jeg jubla litt inni meg da jeg så at Beckford skulle inn. Selv om det bare var for et par minutter.

Sesongen "starter" uansett ikke skikkelig før i januar. Frem til da får gutta ta en kamp av gangen; vi også, i stedet for å tenke på nedrykk eller play-off. Selv om jeg vet hva det ikke blir. [:D]

Per-Stian

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #12 på: November 12, 2006, 20:04:02 »
Joda, vi ska alle få lov t å "kose oss" me gårsdagens siger. Poenget mitt e at vi hadde alle marginar på vår side, og vi leverte ingen kjempekamp. Mangelen på aggressivitet i pressleddet va dårleg (me nokre unntak frå Douglas). Vi såg mot slutten av kampen av samtlege Leeds-spelarar rygga tilbake mot målgarden utan å ha ein mann i press. Dette kunne blitt skjebnesvangert dersom d sto 0-0. Vil trekke fram ein "back-in-shape" Blake som viste leverte mange teknisk flotte pasningar og vendingar. Kjekt at vi også haldt nullen og at Heath kom gjennom debuten utan store problem.

Gunnien

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #13 på: November 12, 2006, 20:47:20 »
quote:
Originally posted by h.b

Vi vinner en kamp og plutselig er kvalikk innen rekkevidde. Neste kamp taper vi og League one here we come samt at manageren skal vekk.Pussig dette






   Livet som suporter spenner frå dei djupe dalar til dei høgaste tindar..  sånn er det bare[:)]

#1795
#1795

berlin

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #14 på: November 12, 2006, 22:04:44 »
har heller ikke noe imot å drømme. Tap og vinn med same sinn. yes, but say i butter. Da får jeg begynne som forsker i stedet for å like fotball.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

Lis

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #15 på: November 12, 2006, 22:44:13 »
Det var bare så kanon dejligt med 3 point og 3 dejlige mål,men endnu bedre var det at vi "keept a clean sheet" og jeg vil også have love til at bare nyde at vi vandt,der skal nok komme flere nederlag og uafgjorte kampe der er meget meget lang vej igen og at snakke om playoff nu er at drømme og kun det!!..men det er da helt ok..[:p]
Glæder mig allerede helt vildt til mandag kl 17:15 for der går kampen igen på viasat2...Tv dinner hos os.. [:D][:D]



Leeds United yesterday today tomorrow forever
Leeds United yesterday today tomorrow forever

rd1

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #16 på: November 13, 2006, 00:30:06 »
Konge resultat dette[8D]! Wise har virkelig røsket tak i klubben, ut med oldisene Stone, Gregan og Butler. Det han har gjort med R.Blake er fantastisk! Får han til det samme med Healy har vi litt av en angrepstrio i Creswell, Blake og Healy!!

Tipper vi kommer til å ta mange poeng på hjemmebane fremover. Ligger vi fortsatt "bare" 10 poeng bak play off når overgangsvinduet åpner, lukter det solide forsterkninger og ny Play off finale.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

ToreLA

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #17 på: November 13, 2006, 00:35:12 »
Ja, jeg har enda ikke gitt opp denne sesongen ihvertfall. Synes det har vært skrittvis fremgang med Wise. Jeg har nevnt det en gang tidligere; det er et godt tegn at fremgangen kommer i det små. En plutselig og voldsom managereffekt pleier sjelden å vare. Vi er på rett vei, så får vi bare håpe at det kommer forsterkninger i januar. Helst permanente. Lånespillere er noe drit egentlig.




MrK

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #18 på: November 13, 2006, 15:12:55 »
Trodde aldri at jeg skulle oppleve at en seier over Colchester medførte stående ovasjoner! Tidene forandrer seg!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Karl Hot Shot

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #19 på: November 13, 2006, 20:57:02 »
Det er riktig at det bare er ti poeng opp til en play-off-plassering, men det er jo ti poeng som Leeds United skal ta samtidig som også de andre klubbene plukker poeng. Det er med andre ord seige poeng. Vi får nå håpe at Wise har fått på plass moralen i hjemmeoppgjørene på Elland Road, men så var det dette med bortekampene. Skal Leeds United kjempe om kvalik i mai, holder det ikke med ett poeng i borteoppgjørene. Det må trepoengere til. Etter 17 serierunder står Leeds United med fattige 16 poeng og ligger tredje sist i divisjonen. 37% av sesongen er unnagjort. Leeds United må opp i i hvert fall 70 poeng for å nå play-off. Det vil si at det må skaffes minimum 54 poeng på de 29 neste seriekampene. Det er nesten to poeng per kamp i gjennomsnitt. Etter at Wise overtok har vi tatt seks poeng på fire seriekamper. Det gir et snitt på 1,5 per kamp. Get real!
 

Erik_

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #20 på: November 13, 2006, 22:47:37 »
Som (ur)gammel og sta fotballmann, Karl. Så vet vel du bedre enn de fleste at engelsk fotball ikke er så enkel som prosentregning og gjennomsnittlig poeng per kamp i forhold til totalen. [:o)]

Jeg synes det var enda et godt og gjennomtenkt skudd tilbake til de som virker å ha tatt litt av, etter seieren mot 9.plassen Colchester. Der er du en 'Gem'. Men med 29 kamper og 87 poeng igjen å spille for. Så kan vi da ikke gi opp håpet allerede nå. Som Peacock fremmer, så er jo dette en bingo-divisjon, og ballen virker å være rundere enn plasser flest.

Og skal vi nå først være realistiske, så rykker vi i allefall ikke ned. Det synes jeg vi skal enes om her inne alle sammen. [;)]
« Siste redigering: November 13, 2006, 22:54:12 av Enrique »

Karl Hot Shot

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #21 på: November 13, 2006, 23:28:19 »
quote:
Originally posted by Enrique

Som (ur)gammel og sta fotballmann, Karl. Så vet vel du bedre enn de fleste at engelsk fotball ikke er så enkel som prosentregning og gjennomsnittlig poeng per kamp i forhold til totalen. [:o)]

Jeg synes det var enda et godt og gjennomtenkt skudd tilbake til de som virker å ha tatt litt av, etter seieren mot 9.plassen Colchester. Der er du en 'Gem'. Men med 29 kamper og 87 poeng igjen å spille for. Så kan vi da ikke gi opp håpet allerede nå. Som Peacock fremmer, så er jo dette en bingo-divisjon, og ballen virker å være rundere enn plasser flest.

Og skal vi nå først være realistiske, så rykker vi i allefall ikke ned. Det synes jeg vi skal enes om her inne alle sammen. [;)]



Av og til er det vanskelig å lese innleggene dine, Enrique, fordi du benytter så mange originale og nesten uforståelige vendinger i setningene dine. Det er vanskelig å respondere på språk man ikke forstår.

Jeg er knapt 40 år og det er mange her inne (etter det jeg forstår av det noen har ytret om alderen sin) som er eldre enn meg. Men det er riktig at jeg var svært tidlig ute med å holde og følge med Leeds United. Fram til jeg gikk på videregående skole var imidlertid min interesse mer på det infantile hooligansnivået. Det handlet mest om å banke opp (eller gjøre forsøk på det i hvert fall) folk som holdt med Loserpool eller Scum, og som hetset Leeds United (og meg) for dårlige resultater og nedrykket i 1982. Nå liker jeg å tro at min interesse for klubben er langt mer avbalansert og realistisk. Jeg har, som mange andre Leeds United-supportere, blitt så vant med dårlige beslutninger av den administrative og sportslige ledelsen til enhver tid på Elland Road, at jeg knapt kan beveges følelsmessig hverken i den ene eller den andre retningen.

Prat om opprykk i dagens situasjon er rett og slett tull. Nå handler det kun om å beholde plassen i The Championship og gjøre det med noenlunde stil. La oss håpe på et par gode signeringer i januar og at noen av de verste og mest irriterende spillerne forsvinner!
 

Torgeir

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #22 på: November 13, 2006, 23:33:16 »
Vell talt Karl.....

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Erik_

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #23 på: November 14, 2006, 01:06:53 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Av og til er det vanskelig å lese innleggene dine, Enrique, fordi du benytter så mange originale og nesten uforståelige vendinger i setningene dine. Det er vanskelig å respondere på språk man ikke forstår.

Jeg er knapt 40 år og det er mange her inne (etter det jeg forstår av det noen har ytret om alderen sin) som er eldre enn meg. Men det er riktig at jeg var svært tidlig ute med å holde og følge med Leeds United. Fram til jeg gikk på videregående skole var imidlertid min interesse mer på det infantile hooligansnivået. Det handlet mest om å banke opp (eller gjøre forsøk på det i hvert fall) folk som holdt med Loserpool eller Scum, og som hetset Leeds United (og meg) for dårlige resultater og nedrykket i 1982. Nå liker jeg å tro at min interesse for klubben er langt mer avbalansert og realistisk. Jeg har, som mange andre Leeds United-supportere, blitt så vant med dårlige beslutninger av den administrative og sportslige ledelsen til enhver tid på Elland Road, at jeg knapt kan beveges følelsmessig hverken i den ene eller den andre retningen.

Prat om opprykk i dagens situasjon er rett og slett tull. Nå handler det kun om å beholde plassen i The Championship og gjøre det med noenlunde stil. La oss håpe på et par gode signeringer i januar og at noen av de verste og mest irriterende spillerne forsvinner!


Beklager at jeg skriver på urdu...

Synes bare du skriver mye fornuftig i innlegget ditt, og at det ikke er første gang du kommer med velformulerte innlegg (skudd med venstreslegga) for å sette oss på plass. Noe du igjen viser over her. Jeg kunne sikkert ha sagt det med ett ord. Men det er jo kjedelig.

(Det første avsnittet var jo bare tull, derav klovnefjeset. Tar selvkritikk på det. Skal aldri tulle og skrive uforståelig igjen, det lover jeg på tro og ære. Selv om jeg mener at det å være over førti, er gammelt. Tar du deg nær av det, så får det bare være...)

Men hvis vi først skal "frykte" nedrykk. Hvorfor skal vi ikke "drømme" om play-off? Det er da ikke desember en gang! Da er det vel heller bedre at vi tar den berømte, én kamp av gangen. I stedet for å tenke på noen av delene akkurat nå. Er redd man lett blir defensiv i tankegangen av å tenke på å beholde plassen CCC. Hovedfokuset bør være å vinne neste kamp... (dette er selvsagt for spillerne og ikke ting vi kan gjøre noe med)

...men hvis man da drar samme tenkemåte over på supporterne, så tror jeg man fort vil bli gretten av å tenke på det at Leeds bare skal beholde kontrakten. Særlig når man ser på tabellen at det bare er 10 poeng opp til kvalikken, og at Cardiff leder. For helt umulig er det jo ikke.

berlin

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #24 på: November 14, 2006, 01:35:20 »
quote:
Originally posted by Enrique

Men hvis vi først skal "frykte" nedrykk. Hvorfor skal vi ikke "drømme" om play-off? Det er da ikke desember en gang! Da er det vel heller bedre at vi tar den berømte, én kamp av gangen. I stedet for å tenke på noen av delene akkurat nå. Er redd man lett blir defensiv i tankegangen av å tenke på å beholde plassen CCC. Hovedfokuset bør være å vinne neste kamp... (dette er selvsagt for spillerne og ikke ting vi kan gjøre noe med)

...men hvis man da drar samme tenkemåte over på supporterne, så tror jeg man fort vil bli gretten av å tenke på det at Leeds bare skal beholde kontrakten. Særlig når man ser på tabellen at det bare er 10 poeng opp til kvalikken, og at Cardiff leder. For helt umulig er det jo ikke.



.....så fullstendig enig!

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

Jon R

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #25 på: November 14, 2006, 02:12:15 »
Realismen får Wise & co ta seg av. Drømmerier er mer supporternes bord. Hva er det ellers som har holdt Leeds supportere oppe, mesteparten av tiden siden (det Herrens år) nittenhundreognitten? [8)]

Jon R.
Jon R.

Tom S

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #26 på: November 14, 2006, 02:15:39 »
Vi er i ferd med å snu skuta gutter, dette går veien!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

SirOlsen

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #27 på: November 14, 2006, 06:23:06 »
Er så helt enig med innleget til Enrique`s innlegg her over..
Men det er klart.. det er et individuellt valg om man ønsker å se optimistisk og positivt på ting, eller om man skal grave seg ned i en grop med masse negativitet.. Realisme er greit nok, men se den gjørma vi har vært i så langt dette halvåret.. og ikke minst den smellen vi fikk i trynet da vi rykket ned fra PL.. da synes jeg vi skal smake på ordet "supporter". Kommer av ordet "support" som betyr "å støtte". Og det er vel der VÃ…R viktigste funksjon er.. nemlig å STØTTE LAGET vårt!..

Selvfølgelig skjønner jeg og godt dem som er trist og lei pga det har støttet og støttet, men så svikter prestasjonene fra klubben (pluss en del elendige administrative avgjørelser fra Elland Road).. Fair enough.. det kan ta kverken på ethvert humør.. Men like pokkern er det av alles interesse at Leeds skal reise seg igjen. Og aller helst komme tilbake og hevde seg i PL igjen. Veien dit er lang, men tror noen at den vil bli kortere ved å ved å være negativ?..
Det har jeg mine store tvil vil virke i lengden i allefall.. "jobben" vår blir å mane fram gutsen og spiriten i gutta slik at de ønsker å gjøre oss stolte!.. Det er pga oss de tjener store penger og karriære! Og da må de bevie hva de går gode for også.

La oss glede oss over at vi får se slike ting som vi gjorde på lørdag mot Colchester, nemlig at vi faktisk kan se med det blotte øye at ting ahr blitt tatt tak i og at vi faktisk ser forbedringer!.. Som vi alle vet, er veien lang igjen enda, men ett sted MÃ… det starte!.. Veien til Roma ble ikke bygd på en dag den heller, og det blir ikke Leeds heller.. La oss vise Leeds at vi støtter dem og at vi forventer valuta for støtten vår!.. Litt "press" har ingen vondt av [:p] Vi skal atter engang reise oss, og første spadetak er tatt!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

stefan

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #28 på: November 14, 2006, 20:21:46 »
Om 15 kamper kan vi se om vi kan være et potensialt play off lag. Akkurat nå tror jeg desverre ikke det. Hvis vi vinner la oss si 9-11 av de neste 15 kampene så kanskje. Mye er avhengig av nøkkelspillere som Cresswell, Derry finner formen og kaptein Nicholls begnner å bidra. Formen til Kelly og Killa må også ta seg opp. Det at But(t)ler  nå er blitt erstattet av en noe mer bevegelig stopper vil kanskje få dem til å senke skuldrene litt. Transfere i januar vil gi oss en pekepinn på hvor mye bates vil satse på opprykk DENNE sesongen. Innsatsen før transfervinduet vil ha mye å si her tror jeg. Bates trenger mer entusiasme blant fansen for å fylle tribunene igjen, samtidig som den økonomiske handlefriheten ikke kommer før i sommer da de siste noldus kontraktene endelig er betalt.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

oak-tjome

Re: 10 poeng fra kvalik!
« Svar #29 på: November 15, 2006, 02:48:52 »
La oss nå først vinne noen flere kamper før dere tar helt av her inne. Vi må nok konsentrere oss om få mest mulig avstand til nedrykksgjengen. Det var flott med seier på lørdag og det såg bedre ut, men vi er "shaky" bakover og det var vel bare en god del flaks at vi ikke fikk mål i mot. VI ER ALLIKEVEL I BEDRING FOLKENS!!