Skrevet av Emne: EX-spiller: Gary Kelly  (Lest 47787 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Jon R

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #300 på: Mai 09, 2007, 00:32:52 »
quote:
Originally posted by AndyMathie

Gary Kelly har fortjent hvert øre han har tjent av Leeds. Takk for alle de gode minnene, håper vi får oppleve enda flere med vår gode venn Kelly engang i framtiden.



Med hånden på hjertet: Dette tror jeg faktisk ikke du mener, Anders. I min øyne fortjener Gary Kelly full honnør for hva han har bidratt med gjennom mer enn 15 år i klubben. Han har gjort seg fortjent til  et varmt håndtrykk, et inngravert porselensfat med inngravert "Leeds United til I die",  og kanskje til og med en god klem. Lønna derimot: Han har sikkert tjent over 150 mill i løpet av karrieren og det er det selvfølgelig inget menneske i verden som har "fortjent" for å sparke en ball. [:)]

Forøvrig bør ingen være overrasket over hva som fortelles om Wise over her. Jeg tror historiene i all hovedsak er sanne, om det skulle overraske noen. De danner et mønster og passer meget godt inn i det bildet som har blit dannet, etterhvert som vi har blitt bedre kjent med Wise gjøren og laden. It all makes sense, ift hva som tidligere har lekket ut om "muldvarpen", Nicholls, Kelly og the Cresswell bust up. Det kan bli tynt med a-lags spillere når troppen skal samles til første trening etter ferien.

Dette kan bli "Gary Kelly & I" om igjen, men denne gangen uten Gary Kelly. [xx(]

Jon R.
« Siste redigering: Mai 09, 2007, 00:51:51 av Jon R »
Jon R.

Sheridan

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #301 på: Mai 09, 2007, 00:43:25 »
Tipper AndyMathie uttaler seg på bakgrunn av alle de spillerene som "couldnt-care-less" og hoppet av lasset da klubben begynte å synke - OG som tjente adskillig mer enn Gary Kelly på Elland Road. Vil savne Iren. Synd det endte som det gjorde.


HåvardK

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #302 på: Mai 09, 2007, 00:44:43 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg skal ikke begynne å kommentere Wise her, men et slikt rykte fra waccoe er noe man bør ta med en STOR klype salt. Så kan det være at det ikke er røk uten ild, men det betyr ikke at ilden har vært så stor av den grunn.

Jeg vil heller ikke kritisere Kelly for mye, han gjør som Bates og benytter de kontraktene han kan.

Min innskytelse her er at det ligger (såvidt jeg har fått vite) helt andre årsaker bak Kellys mangel på 1.lagsspill enn det som har blitt nevnt på noen som helst måte tidligere. Og nei, jeg kan virkelig ikke gå inn på dette noe mer enn ved å si det slik.

SA

http://www.svendanders.com/


Jeg syns det er vanskelig å forholde seg til noen av dine innlegg her inne, SA. Du kommer riktig nok med mye bra info, men disse "halvkvedede visene" fungerer bare som agn til spekulasjoner for meg, noe jeg godt kan være foruten. Jeg forstår at du har kilder som du ikke kan referere, men da kan du faktisk heller la være.

Samtidig er det litt komisk at du er kjapp til å avfeie andres referanser som "noe en bør ta med en STOR klype salt." Jeg velger å tro at akkurat denne historien er relativt sannferdig inntil noen som vet bedre - f eks du, Svend - tilbakeviser den. Wise har såpass mange ganger bevist sitt manglende gangsyn at dette ikke virker usannsynlig. Dessverre.

berlin

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #303 på: Mai 09, 2007, 01:23:07 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg skal ikke begynne å kommentere Wise her, men et slikt rykte fra waccoe er noe man bør ta med en STOR klype salt. Så kan det være at det ikke er røk uten ild, men det betyr ikke at ilden har vært så stor av den grunn.

Jeg vil heller ikke kritisere Kelly for mye, han gjør som Bates og benytter de kontraktene han kan.

Min innskytelse her er at det ligger (såvidt jeg har fått vite) helt andre årsaker bak Kellys mangel på 1.lagsspill enn det som har blitt nevnt på noen som helst måte tidligere. Og nei, jeg kan virkelig ikke gå inn på dette noe mer enn ved å si det slik.

SA

http://www.svendanders.com/



Jer er totalt på bølgelende med Jon R og Håvard K ( og meg selv ) sine siste innlegg her:

Ditt avsnitt nr 3 burde vært utelatt. Når du ikke kan gå inn på det så skulle vel det tilsi en enda mer "kinkig situasjon" enn den som er beskrevet i det oppsiktsvekkende klippet fra Waccoe.
Når det legges lokk på informasjon, eller det ikke gis informasjon betyr det at en organisasjon har problemer.

Ditt avsnitt nr 2 kan jeg ikke motsi, rett og slett fordi det får og kan hver og en av oss ha ulike meninger om, og den ene meningen er ikke nødvendigvis bedre enn den andre.

Til ditt avsnitt nr 1:
Det er mange som tar informasjon fra Waccoe med en klype salt, inkludert meg selv. Informasjonen fra dette klippet er veldig konkret i detaljer, og det kan være "spisset" eller overdrevet. Likevel, for alle de av oss som følger Leeds tett, er jeg helt på linje med Jon R og Håvard K: Dette rimer, dessverre. Det blir også lettere å forstå hvorfor Leeds, som egentlig har(hadde) en stall som skulle tilsi noe helt annet enn å ligge i sumpa, ikke klarte å få mer ut av laget. Intern uro og usikkerhet virker kraftig inn på lagmoralen, da hjelper det ikke å skylde bare på manglende selvtillit ( de har jo ikke hatt selvtillit ).
« Siste redigering: Mai 09, 2007, 01:26:51 av berlin »

Tom S

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #304 på: Mai 09, 2007, 02:15:18 »
Dersom desse ryktene stemmer er eg forferda over Wisey sin oppførsel.
Trur (håper) ikkje det kan stemme...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

veteranen

  • Gjest
Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #305 på: Mai 09, 2007, 02:22:13 »
quote:
Originally posted by Tom S

Dersom desse ryktene stemmer er eg forferda over Wisey sin oppførsel.Trur (håper) ikkje det kan stemme...


Kan godt forstå at du er forferdet, Tom. Men er du egentlig overrasket?

palle

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #306 på: Mai 09, 2007, 02:25:41 »
Svend Anders fornekter seg ikke, men kommer som ofte før med hint om at han vet mer enn vi vet, men må holde kjeft av en eller annen grunn (for ikke å røpe sine kilder?). Hvordan mener du at vi skal tro på deg på dette norske forumet fremfor et likedant engelsk forum? Dette er Tuppen og Lillemor-"journalistikk" av verste sort.

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

Svend Anders

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #307 på: Mai 09, 2007, 02:58:18 »
Ut i fra responsen skjønner jeg at jeg burde utelatt mitt avsnitt om årsaken til Kellys manglende spilletid. Det er et evig dilemma for meg å gå ut med opplysninger, eller deler av dette, og her valgte jeg feil. Det er lett å unnskylde seg i ettertid, men jeg sier likevel: beklager.

Samtidig mener jeg de som da samtidig utvikler motstanden mot Wise basert på Waccoe-innlegget det referes til over, er like ille. Det ligger ikke noe mer dokumentasjon bak det, og da burde vel også det legges dødt? Eller "fortjener" Wise mer forhåndsdømming og spekulasjoner enn andre? Stiller disse spørsmålene som en påminnelse, ikke ta det som "nok en forsvarstale for utskjelte Wise" som sikkert enkelte av dere oppfatter det som.

Svend Anders

http://www.svendanders.com/

auren

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #308 på: Mai 09, 2007, 03:12:43 »
quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg skal ikke begynne å kommentere Wise her, men et slikt rykte fra waccoe er noe man bør ta med en STOR klype salt. Så kan det være at det ikke er røk uten ild, men det betyr ikke at ilden har vært så stor av den grunn.

Jeg vil heller ikke kritisere Kelly for mye, han gjør som Bates og benytter de kontraktene han kan.

Min innskytelse her er at det ligger (såvidt jeg har fått vite) helt andre årsaker bak Kellys mangel på 1.lagsspill enn det som har blitt nevnt på noen som helst måte tidligere. Og nei, jeg kan virkelig ikke gå inn på dette noe mer enn ved å si det slik.

SA

http://www.svendanders.com/



Jer er totalt på bølgelende med Jon R og Håvard K ( og meg selv ) sine siste innlegg her:

Ditt avsnitt nr 3 burde vært utelatt. Når du ikke kan gå inn på det så skulle vel det tilsi en enda mer "kinkig situasjon" enn den som er beskrevet i det oppsiktsvekkende klippet fra Waccoe.
Når det legges lokk på informasjon, eller det ikke gis informasjon betyr det at en organisasjon har problemer.

Ditt avsnitt nr 2 kan jeg ikke motsi, rett og slett fordi det får og kan hver og en av oss ha ulike meninger om, og den ene meningen er ikke nødvendigvis bedre enn den andre.

Til ditt avsnitt nr 1:
Det er mange som tar informasjon fra Waccoe med en klype salt, inkludert meg selv. Informasjonen fra dette klippet er veldig konkret i detaljer, og det kan være "spisset" eller overdrevet. Likevel, for alle de av oss som følger Leeds tett, er jeg helt på linje med Jon R og Håvard K: Dette rimer, dessverre. Det blir også lettere å forstå hvorfor Leeds, som egentlig har(hadde) en stall som skulle tilsi noe helt annet enn å ligge i sumpa, ikke klarte å få mer ut av laget. Intern uro og usikkerhet virker kraftig inn på lagmoralen, da hjelper det ikke å skylde bare på manglende selvtillit ( de har jo ikke hatt selvtillit ).



Det rare er at etter "muldvarp" stuntet så har Leedsspillerne virket mer samlet og fulle av guts enn tidligere i sesongen. Eller var det etter Nichollssaken? Uansett - disse to episodene skulle vi gjerne vært foruten, men resultat, spill og innsats viser at det ikke har gjort ting verre. Forunderlig nok. Noe korrekt må Wise ha gjort. Hvis alle disse rare episodene skulle stemme så kan jeg ikke helt forstå at spillet har bedret seg slik det har.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Adis

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #309 på: Mai 09, 2007, 03:19:09 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Ut i fra responsen skjønner jeg at jeg burde utelatt mitt avsnitt om årsaken til Kellys manglende spilletid. Det er et evig dilemma for meg å gå ut med opplysninger, eller deler av dette, og her valgte jeg feil. Det er lett å unnskylde seg i ettertid, men jeg sier likevel: beklager.

Samtidig mener jeg de som da samtidig utvikler motstanden mot Wise basert på Waccoe-innlegget det referes til over, er like ille. Det ligger ikke noe mer dokumentasjon bak det, og da burde vel også det legges dødt? Eller "fortjener" Wise mer forhåndsdømming og spekulasjoner enn andre? Stiller disse spørsmålene som en påminnelse, ikke ta det som "nok en forsvarstale for utskjelte Wise" som sikkert enkelte av dere oppfatter det som.

Svend Anders

http://www.svendanders.com/




Det er helt greit at du kommer med dine innspill, fullstendige eller ei og informative eller ei.. jeg tar det du sier med en klype salt også hvis du ikke kan si noe konkret ettersom jeg ikke kjenner dine kilder.. synes du må få lov til å si det du vil uten at noen skal bli så forbanna av den grunn.. jeg vil ha ALL info tilgjengelig for meg om Leeds, være seg fra deg eller waccoe eller hvorsomhelst.. så kan jeg se bruke den mengden salt jeg vil og forsøke å danne meg et bilde.





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Jon R

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #310 på: Mai 09, 2007, 03:22:43 »
quote:
Originally posted by Svend Anders
Samtidig mener jeg de som da samtidig utvikler motstanden mot Wise basert på Waccoe-innlegget det referes til over, er like ille. Det ligger ikke noe mer dokumentasjon bak det, og da burde vel også det legges dødt? Eller "fortjener" Wise mer forhåndsdømming og spekulasjoner enn andre? Stiller disse spørsmålene som en påminnelse, ikke ta det som "nok en forsvarstale for utskjelte Wise" som sikkert enkelte av dere oppfatter det som.

Svend Anders

http://www.svendanders.com/



Det er ikke slik at disse ryktene er tatt ut av løse luften, Svend. Hvis vi setter dem inn i en større sammenheng og holder dem opp mot hva vi vet om Wise fra før av, så henger de ulike historien på sett og vis sammen og danner et mønster. De gir oss langt på vei svar på det mange har lurt på i lengre tid, både når det gjelder Kelly, "muldvarpen" og Nicholls saken. Ryktene støtter også langt på vei teorier fra ulike forumsdeltakere på OEF, om hva som har skjedd i kulissene (og kanskje til og med inne i Wise hode). Jeg har faktisk større tillit disse ryktene enn Bates sin "forklaring" på hvorfor det gikk så galt denne sesongen, for ikke å snakke om Wise sin versjon av hva som skjedde med Nicholls og Kelly. [:0]

Jeg er enig med deg at vi skal forholde oss til rykter som det de er. Allikevel er det naturlig at rykter blir gjenstand for diskusjon på dette forumet. I dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at ryktene ikke vil bli avkreftet, men snarere underbygget og bekreftet etterhvert som tiden går. Hvis de beviselig skulle være basert på bullshit og vissvass, skal jeg love å være den første til å krype til korset. [8)]

Jon R.
Jon R.

auren

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #311 på: Mai 09, 2007, 03:23:03 »
Så lenge du putter saltet i grøten er du trygg!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #312 på: Mai 09, 2007, 03:27:10 »
Denne Nichollssaken undrer meg litt. Hvis så Nicholls ikke var skyldig, hvorfor har han således ikke tatt til motmæle? Han har jo blitt hengt ut som judas for hele fotballverdenen. Kapteinen som forlater et synkende skip, og lar sine menn i stikken. Hvis han har unnlatt å uttale seg på grunn av å gjøre kaoset minst mulig fortjener han så høy respekt at jeg ikke kan få sagt det. Men har liksom ikke helt troen på det heller.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #313 på: Mai 09, 2007, 03:28:29 »
quote:
Originally posted by auren
Det rare er at etter "muldvarp" stuntet så har Leedsspillerne virket mer samlet og fulle av guts enn tidligere i sesongen. Eller var det etter Nichollssaken? Uansett - disse to episodene skulle vi gjerne vært foruten, men resultat, spill og innsats viser at det ikke har gjort ting verre. Forunderlig nok. Noe korrekt må Wise ha gjort. Hvis alle disse rare episodene skulle stemme så kan jeg ikke helt forstå at spillet har bedret seg slik det har.




På tross av, ikke på grunn av, auren. Sannsnynligvis hadde vi  gode "motkrefter" i troppen, som virket samlende og som støttet sjefen. Jeg tenker feks på en spiller som Douglas, og de "nye" som Kish og Gray. kanskje Gus har vært nøkkelen til samhold, Skulle bare mangle at vi ikke ble bedre, med tanke på hvordan vi presterte feks ved juletider. De siste kampene var dog på langt på vei under pari samlet sett, og laget sviktet da det gjaldt som mest. Jeg tror det bare var spørsmål om tid, og at det kanskje er selve sammenbruddet vi nå ser konturene av på ryktebørsen. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Mai 09, 2007, 03:36:15 av Jon R »
Jon R.

mari

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #314 på: Mai 09, 2007, 03:40:11 »
Som alltid her inne velger man å støtte de ryktene som passer best med egne (forut-) inntatte holdninger. Det er greit nok det - selv velger jeg å tro på en kombinasjon av 2 ofte gjengitte rykter :

1 : at Gary Kelly de siste årene har prioritert alkohol og pub besøk høyere enn treningsinnsats.
2 : at Bates har prøvd å få til en minnelig løsning for å få ned en "historisk" lønnsavtale som for meg fremstår som grotesk -
    at en heller middelmådig hgyreback (de siste 2-3 sesongene) i the Championship skulle tjene en god norsk årslønn
   (kr. 400.000) i uka..... Dette har helt sikkert ikke blitt håndtert spesielt smidig og at Wise som Bates forlengede arm kan
    ha oppført seg tilnærmet så klønete som gjengitt ser jeg ikke som usannsynlig. Personlig har jeg sans for Wise  
    engasjement, samtidig er trolig dette hans største problem som manager - nemlig å tøyle følelsene og telle til(10X)10 før
    han handler/prater. Ikke sikker på at en 40 åring klarer en slik omstilling - men så lenge Bates er sjæf tror jeg vi får
    prøve å leve med hans Dennis - på godt og ondt......
 

HåvardK

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #315 på: Mai 09, 2007, 03:57:54 »
Jeg forholder meg samtidig til det ubestridte faktum at Gary Kelly ble valgt inn på årets lag i CCC i forrige sesong.

Jon R

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #316 på: Mai 09, 2007, 04:38:56 »
quote:
Originally posted by mari

Som alltid her inne velger man å støtte de ryktene som passer best med egne (forut-) inntatte holdninger.


Du må gjerne grave frem noen rykter som støtter det motsatte synet av det som vi har lest og hørt om i lengre tid nå: Våren har vært preget av uro og konflikter i spillergruppa, og Wise har stått i sentrum for begivenhetene. Hvis du har noen mer "positive" rykter å vise til, mari, skal jeg ønske dem velkommen. Det vi vet er at Wise kommer med verbale utbrudd i tide og utide og at han med det kommer på kant med svært mange mennesker, både i og utenfor egen leir. Ikke overraskende er dette selve essensen i ryktene det er referert til over her. Tilfeldig? [:0]

Jon R.
Jon R.

Kato

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #317 på: Mai 09, 2007, 05:07:25 »
Ser at enkelte er kritiske til Kevin Nicholls. Jeg støtter han fullt ut.

Som en av lederne i gruppa og kaptein ser Nicholls bajaser komme inn og fortsette vanstyret (og kanskje på enkelte måter gjøre det verre). Er det da rart han ikke ønsker å være øverste ansvarlige på banen. Det er jo helt fair å si: Dette står jeg ikke for.Jeg vil ikke være medansvarlig for det klubben holder på med, jeg vil bort og da aller helst hjem dit jeg kom fra.

Synes det viser at Kevin Nicholls opererer på et litt høyere nivå enn enkelte andre ledere i klubben.
 

berlin

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #318 på: Mai 09, 2007, 05:21:04 »
quote:
Originally posted by auren

quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg skal ikke begynne å kommentere Wise her, men et slikt rykte fra waccoe er noe man bør ta med en STOR klype salt. Så kan det være at det ikke er røk uten ild, men det betyr ikke at ilden har vært så stor av den grunn.

Jeg vil heller ikke kritisere Kelly for mye, han gjør som Bates og benytter de kontraktene han kan.

Min innskytelse her er at det ligger (såvidt jeg har fått vite) helt andre årsaker bak Kellys mangel på 1.lagsspill enn det som har blitt nevnt på noen som helst måte tidligere. Og nei, jeg kan virkelig ikke gå inn på dette noe mer enn ved å si det slik.

SA

http://www.svendanders.com/



Jer er totalt på bølgelende med Jon R og Håvard K ( og meg selv ) sine siste innlegg her:

Ditt avsnitt nr 3 burde vært utelatt. Når du ikke kan gå inn på det så skulle vel det tilsi en enda mer "kinkig situasjon" enn den som er beskrevet i det oppsiktsvekkende klippet fra Waccoe.
Når det legges lokk på informasjon, eller det ikke gis informasjon betyr det at en organisasjon har problemer.

Ditt avsnitt nr 2 kan jeg ikke motsi, rett og slett fordi det får og kan hver og en av oss ha ulike meninger om, og den ene meningen er ikke nødvendigvis bedre enn den andre.

Til ditt avsnitt nr 1:
Det er mange som tar informasjon fra Waccoe med en klype salt, inkludert meg selv. Informasjonen fra dette klippet er veldig konkret i detaljer, og det kan være "spisset" eller overdrevet. Likevel, for alle de av oss som følger Leeds tett, er jeg helt på linje med Jon R og Håvard K: Dette rimer, dessverre. Det blir også lettere å forstå hvorfor Leeds, som egentlig har(hadde) en stall som skulle tilsi noe helt annet enn å ligge i sumpa, ikke klarte å få mer ut av laget. Intern uro og usikkerhet virker kraftig inn på lagmoralen, da hjelper det ikke å skylde bare på manglende selvtillit ( de har jo ikke hatt selvtillit ).



Det rare er at etter "muldvarp" stuntet så har Leedsspillerne virket mer samlet og fulle av guts enn tidligere i sesongen. Eller var det etter Nichollssaken? Uansett - disse to episodene skulle vi gjerne vært foruten, men resultat, spill og innsats viser at det ikke har gjort ting verre. Forunderlig nok. Noe korrekt må Wise ha gjort. Hvis alle disse rare episodene skulle stemme så kan jeg ikke helt forstå at spillet har bedret seg slik det har.

auren

Leeds
Till
I
Die!



Han har sikkert gjort noe korrekt, men det kan jo også være at spillerne SELV tok seg sammen de siste 2 månedene. Det er pinlig å rykke ned for Leeds, det er en stor klubb og klubben har kravstore eller kritiske supportere. De fleste bånnlag blir noe bedre på slutten, rett og slett fordi de må. Da haster det og spillerne forsøker å gjøre så godt de kan, uavhengng av indre euro ( men det blir ikke bra nok )

palle

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #319 på: Mai 09, 2007, 18:49:14 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Jeg forholder meg samtidig til det ubestridte faktum at Gary Kelly ble valgt inn på årets lag i CCC i forrige sesong.


..og du er helt sikker på at dette ikke var en avsteming gjort på den puben Gary Kelly bruker å vanke på, altså? [;)]

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

Sheridan

Re: Farewell GARY KELLY !!!!
« Svar #320 på: Mai 09, 2007, 22:16:14 »
quote:
Originally posted by palle

quote:
Originally posted by HåvardK

Jeg forholder meg samtidig til det ubestridte faktum at Gary Kelly ble valgt inn på årets lag i CCC i forrige sesong.


..og du er helt sikker på at dette ikke var en avsteming gjort på den puben Gary Kelly bruker å vanke på, altså? [;)]

PålK

...ooo, vi vandrar saman...




En mer sikker og ærefull utnevnelse finnes neppe innenfor fotballen. Når dine motstandere velger deg inn på årets lag. Må ha prestert mer enn å bare skylle unna halvlitere da [:)]

Gav alltid hjernet for Leeds. Og kjempet til fløyta gikk. Sånn husker jeg Kelly fra hver bidige TV-sendte kamp!


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Gary Kelly i YEP
« Svar #321 på: April 04, 2008, 09:31:06 »
Kelly: I miss Leeds United, not the game
By Phil Hay

TO the lucky few, professional sport brings ample fame and financial fortune, but the loss of familiarity that comes with retirement has been Gary Kelly's most noticeable sacrifice.
More than a year has elapsed since his last competitive appearance, and nine months have passes since the end of his final professional contract. Kelly is firmly enrolled in the ranks of former players.

But does a man who spent half of his life on the books of Leeds United miss the sport which provided him with a career?

No, he says. At least not the game itself. Five-a-side matches provide an occasional fix now.

What about the money? "Football gives you more than you need, and I'm very grateful for everything it gave me."

But when it comes to the camaraderie that exists between players, Kelly admits the break has been less clean. The dressing room at Leeds was his second home for 16 years, and moving out was a strange experience.

"It's difficult to explain, but if people ask me whether I miss the football, I'd have to say no," he says.

"I was a professional player for a very long time, and I was lucky to have a really long career in football. If I'd got injured at a young age then it would probably be different, but I can look back and say I got as much out of the game as anyone could hope to.

"The one thing I do miss is the dressing room. Not having the banter and atmosphere ona daily basis is a bit difficult to get used to.

"It was like my workplace for 16 years, and I was very close to the players who came and went from the club. Through 16 different squads, that's a lot of different faces and a lot of new people.

"But it has to end sometime, and when I made the decision to go it was the right decision to make.

"The thing about a football club is that when you go, your gone. It's not really a gradual process. The kit men and the canteen ladies, the guys like Alan Sutton (United's former physiotherapist) who you see every day for year-after-year, they're the people you leave behind and the people you miss.

"It's the familiar things as much as anything."

Yorkshire and the city of Leeds became a familiar setting for a player who was a month past his 16th birthday when United brought him to England from Home Farm, an Irish club based in Dublin.

Kelly was Howard Wilkinson's signing but would play under a total of eight different managers before the end of his 16th season last year.

The roll of coaches ran from Wilkinson to Dennis Wise, and covered the tenures of George Graham, David O'Leary and Terry Venables.

His last game for Leeds at Barnsley on November 4, 2006, was his 531st appearance for the club. At the time of his 500th game, another of Kelly's managers, Kevin Blackwell, admitted he did not expect another player to better that figure at any point in the future.

Kelly was not an old man when his decision to retire was announced. In fact, he was only 32.

"After the last contract I signed with (Peter) Ridsdale, I was looking at six years, which would take me up to around the age of 33," he says.

"It's not an old age for a footballer to retire at, but everyone's different and everyone feels ready to go at a certain time.

"I thought that 16 years at a club – one single club – would be enough for me. And I didn't want to go anywhere else.

"A few opportunities came up for me during my career, but I never looked over the garden fence.

"When I came towards the end, I realised that 16 years is a long stint, and I wasn't going to pull my family to a different part of England and start again. I'd had plenty of support from them over the years, and it was only right that my decision was in their best interests.

"Anyway, I'd have found it very difficult to go to another club and feel attached to them like I did to Leeds. The supporters were good to me, and they never turned on me.

"Every club's fans are great when you're playing well, but I always appreciated and respected the fact that the fans at Leeds would stick with you when things were tough.

"And they were tough at times.

"They're right to be upset with a few of the things that have happened over the last six or seven years.

"I'd say thanks for their support but, above all, thanks for their patience because it's not as if I went through 16 years without making mistakes and doing things wrong."

Kelly moved home to Eire last summer but was given the chance to maintain a direct link with the club's fanbase when he was asked to become the new president of the Leeds United Supporters Club.

He agreed to join the organisation willingly as their replacement for Eddie Gray, who stepped down as figurehead last year, and Kelly travelled back to Leeds for the first time in nine months for the Supporters Club's annual dinner at the Royal Armouries last weekend.

He was one of several former players present, among them Dominic Matteo, Robbie Blake and Richard Cresswell, recreating the dressing-room atmosphere for a few hours.

There remain, however, obvious questions about the way in which Kelly's career concluded.

In his final season with Leeds, rumours were rife of serious discord between the Irishman and Wise. The supporters were baffled by Kelly's continued absence from the first-team, an absence which was blamed by Wise on a back injury.

It later transpired that Leeds had asked Kelly to reduce the wages offered to him by Ridsdale, which chairman Ken Bates claimed included a £4,000 appearance bonus. The contract seemed incompatible with the financial nature of the Championship.


A presentation to Kelly was planned for the final home game of last season, but was wrecked by a pitch invasion towards the end of United's 1-1 draw with Ipswich Town.

His exit from Leeds was, in the end, sadly quiet. But Kelly is not bitter. His career, he says, provided too many satisfying memories to cloud his view of the club.

"There was no bad taste at all last season," he says. "Honestly. Not a thing.

"It was water under the bridge as far as I'm concerned, and you'd be a sad individual if you dwelt on things. It's all forgotten about.

"I've got to say that Dennis did a great job this season until the point when he left, and so did Gus (Poyet).

"I also hope that any issues between the chairman and the supporters can be sorted out. These people are all good men in their own right.

"Life's too short to be falling out with people, and it's too short to hold grudges.

"I've got too many good memories to worry about anything. I played in the semi-finals of the Champions League and that's as close as you can get, give or take, to the top of club football.

"It's something to remember, that's for sure."

The full article contains 831 words and appears in EP Leeds First & County newspaper.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

pale

Sv: Gary Kelly i YEP
« Svar #322 på: April 04, 2008, 09:35:54 »
Gary Kelly er en Leeds-legende som sier alle de rette ordene her.
Ikke bitter over fjoråret og måten han ble behandlet på.
Han blir ikke mindre populær hos meg med slike intervjuer!

brenaldo

Sv: Gary Kelly i YEP
« Svar #323 på: April 04, 2008, 09:48:24 »
Flotte ord fra en meget sympatisk og lojal spiller!
Medlem nr. 850

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Gary Kelly i YEP
« Svar #324 på: April 04, 2008, 10:33:55 »
Kelly var stor!

Takk for alt nok en gang!

Tom S

Sv: Gary Kelly i YEP
« Svar #325 på: April 04, 2008, 10:41:52 »
Legende!
COME ON LEEDS !!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gary Kelly i YEP
« Svar #326 på: April 04, 2008, 10:54:06 »
Må innrømme jeg var kun halvfornøyd med Kelly i CCC, men i dette intervjuet viser han at han er verdig legendestatus synes jeg! Takk for din lojalitet Gary Kelly!!!
Yeboahs vitne

Dennis

Sv: Gary Kelly i YEP
« Svar #327 på: April 04, 2008, 12:07:20 »
Fantastisk spiller, Gary Kelly og en av de få virkelig lojale spillere igjen i spillet.

Håper å se han i en Leeds-stilling i fremtiden, men det blir nok ikke før Ken Bates forlater skuta.
Marching on together!

Sheridan

Sv: Gary Kelly i YEP
« Svar #328 på: April 04, 2008, 12:37:52 »
En hedersmann!

Ferre

Sv: Gary Kelly i YEP
« Svar #329 på: April 04, 2008, 12:48:07 »
Flott type, og var en meget god spiller for oss.

Husker spesielt dette målet:

http://www.youtube.com/watch?v=zNRQDBozs14