Skrevet av Emne: Trenarane sin runddans i Tippeligaen  (Lest 3027 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« på: November 17, 2006, 23:24:18 »
Avskjeden t Uwe Röslar i LSK sjokkerte meg. No ska han vere i forhandlingar me Viking. Nordlie gjekk jo som kjend andre vegen, og LSK blir hans sjette arbeidsgivar i Tippeligaen. Thodesen har også vore i møte me Viking, men signerte idag ny kontrakt me Sandefjord. Kanskje berre eit av hans "forhandlingskort"? IM Nordmark har også pløgd jorda i fleire klubbar, og vil sikkert finne seg ein ny klubb i eliteserien me tidas stunder. Rekdal og Eggen Sr har vore i Moldes søkjelys, og d har sikkert vore fleire spekulasjonar som eg ikkje veit om elle hugsar.

For meg verkar d berre som om trenarane går på resirkulasjon i TL-systemet. Kanskje klubbane kan bli einige om eit rulleringssystem for trenarane, for å jamne ut forskjellane mellom klubbane?

Per-Stian

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #1 på: November 17, 2006, 23:51:18 »
Ingen som vil danse me meg i denne tråden? [8D]

Ferre

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #2 på: November 17, 2006, 23:53:51 »
Nope [:p]

-WE'LL BE BACK-

flynn

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #3 på: November 18, 2006, 01:37:13 »
Dans dans dans åppå bore, lille tippeligatrenerhore

Fritt etter (Don) Ravi

Flynn

Sten

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #4 på: November 18, 2006, 01:56:41 »
"jeg har ingen plan, det er det som er planen"

passer bra...



Sten
Sten

ToreLA

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #5 på: November 18, 2006, 04:54:45 »
Om Ivar Morten Normark noensinne havner tilbake i Tippeligaen, har vi for dårlig ledelse i klubbene.

Ellers var jeg veldig skeptisk når jeg leste at Rösler var i forhandlinger med Viking. Mannen er ikke veldig godt likt i Stavanger, men det ligger kanskje også i hans natur å være elsket av sine egne og hatet av motstanderne. Det samme vil vel skje i Viking, men jeg har fortsatt et lite håp om Semb med Benny som assistent.




Torgeir

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #6 på: November 18, 2006, 05:02:51 »
Uwe er en knakande fin fyr....du har nok rett Tore...elsket og hatet, men tror ikke han noen gang blir hatet i Lillestrøm.

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


tori_no

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #7 på: November 18, 2006, 15:10:19 »
Som Viking patriot må jeg si; La oss få inn Uwe Røsler!! Da tar ikke pysene i blå drakt å tape en eneste kamp neste år.
La oss for guds skyld ikke håpe at Semb kommer. Det ville vært en gedigen nedtur.
 

Dennis

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #8 på: November 18, 2006, 16:02:11 »
Tippeligatrenerne diskuteres opp og ned i mente om dagen. Det har vel vært noe sånt som 8(!) utskiftninger av 14 mulige i år. Med andre ord, enormt mange har forlatt trenerstillingen sin.

Men hva er egentlig problemet?

Det er klubbene (som regel er det styret og investorene i spissen) som sparker trenerne sine. Ingen andre enn treneren tar direkte skade av det. Det er ikke slik at siden en trener sparkes, så mister 1000 ansatte i et firma jobben sin. Selvsagt kan spillerne etterhvert spille i en dårligere klubb, men dette kun om styret henter inn en dårligere trener, som det ble gjort i Tromsø, da Normark tok over.

Det er heller ikke slik at siden en trener sparkes i LSK eller Viking, så sitter en trener i en annen klubb usikkert. Det er som sagt, opp til hver enkelt klubb!

Her snakker jeg ikke om å bygge opp langsiktige mål som fotballklubb osv osv, for det er, igjen, opp til hver enkelt klubb!

Likevel, Ivar Morten Normark har tjent gode penger på å få sparken! Ser man bort i fra et dårligere rykte og muligens dårlig selvtillit, sitter han kun igjen med en god slump penger, det ordner fallskermene for - og slik det ser ut i dag, så er det ikke lenge før han får ny jobb!

Men for all del, jeg synes det er altfor lett å skylde på treneren! [:)]


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
« Siste redigering: November 18, 2006, 16:03:18 av Mr Kaizer »
Marching on together!

ToreLA

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #9 på: November 18, 2006, 16:29:24 »
Jeg mener at det ikke har vært så ekstremt som mange vil ha det til iår. Riktignok har det vært mange utskiftninger, men også mange naturlige. Det er vel bare Röslers og Nordlies avgang fra Start som er noe tvilsomme.

Rösler - Denne reagerer jeg på. Spesielt siden det tilsynelatende bare er én person som står bak det.
Nordlie - Burde ikke fått sparken. Mangelet mye spillere og fikk derfor en litt svar seriestart. Skal visstnok ha "tæret på omgivelsene"... Den nye motegrunnen for å bli kvitt trenere.

Ellers:

Ivar Morten Nordmark - Tromsø reddet nedrykk pga dette. Naturlig avgjørelse.
Tom Prahl - Viking reddet nedrykk. Naturlig avgjørelse.
Kjetil Rekdal - Gikk av selv.
Per Matthias Høgmo - Gikk av selv.
Arild Stavrum - Elendig sesong med Molde og åpenbart ikke et trenertalent. Skal Molde opp igjen må de selvsagt ha ny trener.
Frode Grodås - Litt mer tvilsom enn Stavrum, men nedrykk er etter min mening ofte en god nok grunn. Spesielt når treneren ikke viser noe spesielt talent. Keepere er aldri gode trenere... Unntaket er selvsagt Blackwell.......




ToreLA

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #10 på: November 18, 2006, 16:31:49 »
Ellers litt morsomt å registrere at de to klubbene som lenge så ut som de åpenbare nedrykkskameratene (Viking og Tromsø) begge skiftet trenere og holdt seg. Ham-Kam og Molde som rykket rett ned, tviholdt på sine.




HåvardK

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #11 på: November 18, 2006, 19:21:31 »
quote:
Originally posted by Torgeir

Uwe er en knakande fin fyr...."I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir




Rõsler en knakende fin fyr? I tilfelle gjør han alt han kan(og lykkes til fulle!)for å ødelegge dette bildet når han opptrer i TV-ruta.

Gunnien

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #12 på: November 18, 2006, 20:15:02 »


[/quote]
I tilfelle gjør han alt han kan(og lykkes til fulle!)for å ødelegge dette bildet når han opptrer i TV-ruta.
[/quote]

  Nokon untak finnes jo, men virker på meg som om dette er noko dei fleste trenerane prøver på

#1795
#1795

Per-Stian

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #13 på: November 19, 2006, 00:19:26 »
Uwe verkar dønn ærleg i media. D e lov å vere sur og gretten av til. Har ingenting i mot han. Verre me "snille karar" som Prahl og Høgmo som aldri turde (?) å vise sitt verkelege sinne når alt butta mot som verst.

ToreLA

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #14 på: November 19, 2006, 01:44:19 »
Prahl ble faktisk vist opp på tribunen hjemme mot Molde. Tror det var da han nådde toppen av popularitetsgausskurven sin i Stavanger.




Pål

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #15 på: November 20, 2006, 19:06:21 »
Uwe er veldig hyggelig utenfor tv-ruta. Imøtekommende og sosial fyr som tar seg tid til å prate med "alle". Han er mer "tysker" i stilen under intervjuer...

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll

Torgeir

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #16 på: November 20, 2006, 21:53:44 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Torgeir

Uwe er en knakande fin fyr...."I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir




Rõsler en knakende fin fyr? I tilfelle gjør han alt han kan(og lykkes til fulle!)for å ødelegge dette bildet når han opptrer i TV-ruta.



Riktig det...Uwe er vell ikke verdens beste på tv...men mannen lærer...[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Per-Stian

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #17 på: November 20, 2006, 22:34:39 »
Har Uwe signert for Viking no, elle pågår forhandlingane framleis?
Håpar "vi" beheld ein leiarskikkelse som Uwe i norsk fotball endå nokre år, syns han gjer kvardagen litt kjekkare for oss som følgjer me TL-fotball også (mest frå TV-skjermen).

ToreLA

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #18 på: November 20, 2006, 23:40:00 »
Viking skal vurdere imorgen om de gir Rösler eller Deila tilbudet. Håper selvsagt på Rösler. Deila har ikke bevist noe som skulle tilsi at han blir Vikingtrener.




Gunnien

Re: Trenarane sin runddans i Tippeligaen
« Svar #19 på: November 21, 2006, 03:23:49 »
Håper nok litt på Rösler eg og..  Viking trenge ein trenar som reise seg frå benken av og til..  Ser dog at Deila får gode anbefalingar.. men det hadde Prahl også...

#1795
#1795