Skrevet av Emne: Damenes Tale  (Lest 6420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Robert H.

Damenes Tale
« på: November 25, 2006, 02:05:16 »
I likhet med lojosang er også jeg gitt et ærefullt (?) oppdrag i årets julebordsesong. Neste fredag skal jeg holde damenes tale for alle Nordea Bank-ansatte på Sørlandet. Her er jeg på virkelig tynn is så alle tips mottas med stor takknemlighet [:I]

SirOlsen

Re: Damenes Tale
« Svar #1 på: November 25, 2006, 03:18:18 »
Oida... stakkars stakkars mann... kondolerer!.... [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

flynn

Re: Damenes Tale
« Svar #2 på: November 25, 2006, 05:22:11 »
Denne kan kanskje brukes;

Kvinnens alder kan inndeles i geografiske områder for å illustrere hvordan de er. Følg med, også menn blir definert i denne ryddige oversikten.

Mellom 18 - 21, er kvinnen som Afrika eller Australia. Hun er bare delvis utforsket, vill og vakker med buskas rundt de fruktbare delene.

Mellom 21 - 30, er kvinnen som Amerika eller Japan. Fullstendig utforsket, fullt utviklet og klar til å gjøre forretninger.

Mellom 30 - 35, er kvinnen som India eller Spania. Het, avslappet og overbevist om sin egen skjønnhet.

Mellom 35 - 40, er kvinnen som Frankrike eller Argentina. Hun er delvis ødelagt av krigen, men fremdeles varm og et hyggelig sted å besøke.

Mellom 40 - 50, er kvinnen som Jugoslavia eller Afghanistan. Hun har tapt krigen og blir hjemsøkt av tidligere feiltrinn. Massiv gjenoppbygging er nødvendig.

Mellom 50 - 60, er kvinnen som Russland eller Canada. Stor, stille og grensene er praktisk talt ubevoktet. Det kalde klimaet holder folk likevel borte.

Mellom 60 - 70, er kvinnen som England eller Mongolia. Preget av fordums storhet men helt uten fremtid.

Etter 70, blir som Albania. Alle vet hvor det er, men ingen vil reise dit.

--------------------

Mannens geografi er mye enklere:

Mellom 15 - 70, han er som USA - styrt av en kødd.


flynn

Ferre

Re: Damenes Tale
« Svar #3 på: November 25, 2006, 05:29:45 »
Den var bra flynn [:)]

-WE'LL BE BACK-

SirOlsen

Re: Damenes Tale
« Svar #4 på: November 25, 2006, 06:03:12 »
Flynn: haha, det var spikeren på hodet det! [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Robert H.

Re: Damenes Tale
« Svar #5 på: November 25, 2006, 14:19:44 »
Veldig bra Flynn, men ettersom de fleste damene i forsamlingen nok er over 50 er jeg allikevel litt usikker på om jeg tør gå for den der...

SirOlsen

Re: Damenes Tale
« Svar #6 på: November 25, 2006, 14:37:31 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Oida... stakkars stakkars mann... kondolerer!.... [:D]

MARCHING ON TOGETHER!


Med fare for å gjenta meg selv Robert....

Stakkars menneske!... jeg har skikkelig medfølelse for deg!.. Håper du kommer helskinnet fra dette! [:D] tjihi...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Lids

Re: Damenes Tale
« Svar #7 på: November 25, 2006, 15:05:19 »
Blir garantert en flott opplevelse, Robert.

Gjør talen så morsom som du kan, og gi damene masse skryt. Fortell litt om oss enkle sjeler (menn) - så blir det garantet en suksess. Et lite dikt om hvor fantastisk kvinnen er, pleier å gjøre susen [:)]

Lykke til!




Thomas
Thomas

Robert H.

Re: Damenes Tale
« Svar #8 på: November 27, 2006, 01:51:54 »
Dikt om damers fortreffelighet er nok ikke helt min greie. Vil nok heller forsøke humor-varianten. Google-søk var også helt håpløst synes jeg. Andre som har noen forslag?

lojosang

Re: Damenes Tale
« Svar #9 på: November 27, 2006, 23:44:05 »
Hvorfor er det alltid menn som skal holde "damenes tale?"
Er det Statsministeren som holder Kongens tale på nyttårsaften?

Jeg kunne forstått det om vi levde i den pietistiske middelalderen. Da skulle jo kvinner som kjent tie i forsamlinger, og heller spørre sin mann når hun kom hjem. Eller så sier i hvert fall Paulus svart på hvitt i et brev.

Sankt Columba sa jo "where there is a cow there is a woman, and where there is a woman there is mischief". Og med det forviste han alle Ionas kyr og kvinner til en holme ved navn Eilean nam Ban (Kvinnens Øy). Videre forviste han alle frosker og slanger fra Iona.

Kanskje du finner noe her du kan bruke?
http://www.quotationspage.com/search.php3?homesearch=woman&startsearch=Search


Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
« Siste redigering: November 27, 2006, 23:59:38 av lojosang »
- Leif Olav