Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1353233 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

morten1966

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10140 på: September 02, 2023, 12:27:08 »
Av alle som er blitt borte er det kun Sini og Adams jeg kommer til å savne. Endelig har vi fått tak i spillere med erfaring fra engelsk fotball. Tror dette blir bra jeg.

Dennis

« Svar #10141 på: September 02, 2023, 13:42:52 »
Veldig bra oppsummering, Dennis. Håper veldig at Everton og Bournemouth rykker ned, slik at vi møter våre "desertører"  i heisen. Du antyder at vi slår Wednesday klart i dag, men det må vel være så utypisk Leeds som det er mulig, men vi får håpe...

Skuffende i dette vinduet at Klaesson ikke ble lånt ut. Tar forbehold om at det rett og slett ikke var noen interesse fra andre klubber. Men synes klubben forvalter hans karriere veldig dårlig nå. Klaesson er en voksen mann nå, og det eneste han kan se fram mot er treninger, treninger og treninger. For gammel til U21 og uten sjanse til A-laget. For en fæl vinter han møter. Smått skandaløst.

Ja, ikke noe er mer typisk enn at vi fansen var i kjempehumør til kl 14-15 i går, ser Sinisterra stikke med halen mellom beina og så går på tap mot bunnlaget og lokalrival Wednesday. Så er det i stedet irritasjon vi tar med inn i pausen ;D

Jeg tror derimot ikke det. Farke kommer til å tenne denne gjengen til maks innsats og vi vinner 4-0. Gnonto storspiller og herjer med backene, Piroe putter to, Gray åpner protokollen og den siste får Anthony score etter innhopp. ;) Edit: Anthony får ikke spille kanskje? Litt sein overgang? Da sier vi Rutter tar den siste.

Litt enig angående Klaesson. Med Meslier og Darlow er vi godt skodd og Van der Heuvel er tilbake for fullt etter sin ulykke. Klaesson kunne fint vært lånt ut, om ikke i England så til en norsk klubb. Kan fort bli litt sånn Kjetil Haug-, Ørjan Nyland- osv keeperkarriere for han.
Marching on together!

morten1966

« Svar #10142 på: September 05, 2023, 06:14:37 »
Hva gjør vi med Rasmus Kristensen? En katastrofe i Roma.  Blir han sendt tilbake til Leeds, eller  må han bli i Roma?

Hawley

« Svar #10143 på: September 05, 2023, 11:02:09 »
Katastrofe? Hva har skjedd? Hans spilte vel 90 min siste kamp

Dennis

« Svar #10144 på: September 05, 2023, 11:58:13 »
Katastrofe? Hva har skjedd? Hans spilte vel 90 min siste kamp

Hvis du så fra VG Live, så var det en feil. Han var ubenyttet reserve sist. Byttet ut etter 65 i første kamp og til pause i andre.

Bare et innspill, har ikke sett kampene selv.
Marching on together!

Eriksen55

« Svar #10145 på: September 05, 2023, 12:25:03 »
Hva gjør vi med Rasmus Kristensen? En katastrofe i Roma.  Blir han sendt tilbake til Leeds, eller  må han bli i Roma?

Kan uansett ikke spille kamper for Leeds før vinduet åpner i januar

karaba

« Svar #10146 på: September 05, 2023, 12:58:58 »

Ser jo ikke akkurat ut som om Kristensen har en lysende fremtid i Roma
https://romapress.net/roma-forced-to-exclude-rasmus-kristensen-sardar-azmoun-from-uefa-list/

Sent from my iPhone using Tapatalk

morten1966

« Svar #10147 på: September 05, 2023, 15:52:29 »

https://romapress.net/roma-forced-to-exclude-rasmus-kristensen-sardar-azmoun-from-uefa-list/

Det er ingen bombe akkurat....Roma fansen er veldig misfornøyd med han etter det jeg har sett

Dennis

« Svar #10148 på: September 05, 2023, 16:28:41 »

Det er ingen bombe akkurat....Roma fansen er veldig misfornøyd med han etter det jeg har sett

Ser ut som Sevilla trenger forsterkninger ::)
Marching on together!

GaryMac

« Svar #10149 på: September 05, 2023, 22:21:13 »

Ser ut som Sevilla trenger forsterkninger ::)
Satser på at det ikke er noen "sende tilbake til LEEDS hvis han er rævva"-klausul i kontrakten, og at Mourino personlig må betale lønna hans hele sesongen.

morten1966

« Svar #10150 på: September 06, 2023, 05:59:18 »
Blir vel vanskelig for noen av lånespillerne å komme tilbake til Leeds.

Eriksen55

« Svar #10151 på: September 06, 2023, 07:42:07 »

Det blir vel mest vanskelig for noen supportere tenker jeg.

Er de gode nok så bør ikke det være et problem.

Kato

« Svar #10152 på: September 06, 2023, 11:26:25 »

Vil ikke ha en eneste av dem tilbake.

HåvardK

« Svar #10153 på: September 06, 2023, 14:04:33 »

Er nok litt der, jeg også. De har i hvert fall mye å bevise hvis de kommer tilbake. Kanskje med unntak av Harrison.

Dennis

« Svar #10154 på: September 06, 2023, 16:27:44 »

Det er veldig enkelt. De eneste to som er gode nok er Sini og Jackie. Et annet kriterium er at de ønsker å spille for Leeds. Det gjør ingen av de.

Enkelt og greit. Så de fyller ikke de to kriteriene man må.

Heldigvis forstår Farke at fotball er en lagidrett som bygger på relasjoner, samspill og lagmoral. Hans kommentarer i sommer har nok stengt døra for disse om han er trener neste sommer.

Marching on together!

Eriksen55

« Svar #10155 på: September 06, 2023, 17:14:39 »

Er nok litt der, jeg også. De har i hvert fall mye å bevise hvis de kommer tilbake. Kanskje med unntak av Harrison.

Ser vel ikke noe forskjell på Jack og et par av de andre som også dro. Som Dennis skriver. De må ville spille for Leeds og være gode nok. Jack og Sini er kvalitet. I tillegg gjør Roca det veldig bra i Spania.

At noen kommer tilbake vil bli et tema neste sommer. Så får vi se hva klubben gjør og ikke minst hvilken divisjon vi spiller i. Vet heller ikke om den avtalen gjelder ut kontraktstiden og det blir rør hvert år vi ikke rykker opp.

Dennis

« Svar #10156 på: September 06, 2023, 17:42:23 »

Ser vel ikke noe forskjell på Jack og et par av de andre som også dro. Som Dennis skriver. De må ville spille for Leeds og være gode nok. Jack og Sini er kvalitet. I tillegg gjør Roca det veldig bra i Spania.

At noen kommer tilbake vil bli et tema neste sommer. Så får vi se hva klubben gjør og ikke minst hvilken divisjon vi spiller i. Vet heller ikke om den avtalen gjelder ut kontraktstiden og det blir rør hvert år vi ikke rykker opp.

Dette er et ekstremt viktig spørsmål. Om vi ikke går opp og disse klausulene skulle være aktive hver sommer, har vi i praksis gitt bort disse. Godt over milliarden i verdi.

Phil Hay mente derimot at dette gjaldt året klubben gikk ned, men Adams- og Sinisterra-truslene kan jo tyde på at det ikke er så klart. Så får vi håpe dette er krangel om det gjaldt midten av august eller hele vinduet. Farke antyda jo at klubben var tilbake i førersetet etter medio august. Så var det tydeligvis ikke så enkelt likevel.

Så skal vi opp i år, så det har ingenting å si likevel. 8) Vi vinker til Harrison og Sinisterra i heisen.
Marching on together!

Milou

« Svar #10157 på: September 10, 2023, 21:54:53 »
Eg har sjelden sansen for folk som hoverer over "var det ikkje det eg sa", og liker sjelden å gjere det sjøl, men gjer eit unntak i dette tilfellet sidan det er relevant for diskusjonen. Då Gnonto først nekta å spele kamp, var det ein ganske unison meining frå forumdeltakarane at han aldri kom til å spele for Leeds igjen og at han anten kom til å bli solgt eller måtte spele for U21 resten av sesongen. Eg var stort sett åleine om å meine at det mest sannsynlege utfallet var at Gnonto kom til å innsjå at han hadde gjort noko dumt og at han kom til å bli tatt inn i varmen igjen. Og då som no, meiner eg også at dette var det beste utfallet av Gnonto-sagaen. Det er sikkert dei som fortsatt meiner at han burde blitt forvist til U21-laget, men mangelen på negative Gnonto-ytringar, tyder på at dei fleste no er einige med meg at å ikkje la Gnonto spele ville  vere til skade for både Gnonto og klubben.

På samme måte er det med lånespelarane. Om vi skulle rykke opp igjen, ville det vere dumskap å ikkje hente ein del av dei tilbake forutsatt at dei får ein god sesong på eit høgare nivå enn Championship. Det er riktig at desse spelarane ikkje vil spele for Leeds ... i Championship. Skulle vi rykke opp er det nok fleire som kunne tenkje seg tilbake. Angus Kinnear seier i Squareball intervjuet (som eg anbefaler alle å høyre på) at det kun var 2-3 spelarar dei hadde lyst å behalde. Eg kan tenkje meg at det er Harrison og Sini, i tillegg til Adams som jo er solgt permanent. Koch kunne vel også vere aktuell om han har ein god sesong, men så er vel kontrakten utløpt.

I intervjuet bekreftar forøvrig også Kinnear at dei hadde utlånsklausular for å spare lønningar samtidig som dei ville unngå å selje dei med tap av FFP-omsyn. Desse spelarane hadde også salsklausular ved nedrykk, men ingen klubbar var villige til å betale salssummen i klausulane, så det blei utlån i staden.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk