Skrevet av Emne: Gran Canaria  (Lest 3464 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Robert H.

Gran Canaria
« på: November 26, 2006, 15:01:00 »
Ser ut som vi hopper på en tur til syden i slutten av desember. Vi har tidligere vært på Lanzarote, Kypros og Kreta, men aldri på Gran Canaria.

Vet dette ikke er verdens mest spennende reisemål, men med mine 2 små gutter gidder vi ikke lange flyturer. Målet er kun soling og bading og et avbrekk fra vinteren. Noen av dere som har vært på et av disse hotellene:

http://www.ving.no/book/bookMatrix.aspx?hotelid=10307&resortid=10306&itemId=10307

http://www.saga.solreiser.no/hotel/hotel.aspx?hotelid=21360&itemid=21360&menuid=5&categoryid=1

Lids

Re: Gran Canaria
« Svar #1 på: November 26, 2006, 15:05:07 »
Vi skal på bo på førstnevnte hotell, uka før jul. [:)]

Ikke vært der før, men er blitt anbefalt Amadores pga den fine stranda. Tror det er gørr kjedelig der, men barna får det nok helt topp.

Thomas
« Siste redigering: November 26, 2006, 15:06:29 av Lids »
Thomas

SirOlsen

Re: Gran Canaria
« Svar #2 på: November 26, 2006, 15:15:56 »
Var der for noen år tilbake, men vi lå på et hotell i Arguineguin (eller hvordan en pokker skrev det navnet..)

Der vi var, var det ikke så veldig mye natur annet enn sand og slikt, men flotte basseng, masse sol, billige priser, yrende kveldsliv. Men det er som sagt noen år siden, så mye har vel blitt forandret siden den gang.. og jeg er litt usikker på hvor det stedet du skal til ligger i forhold til der jeg var..

Vi besøkte Waterland i allefall.. det var moro [:)]

Men nå har jeg vært i Alanya i Tyrkia og i Praha etter den gangen jeg var på Canaria, og oppsummerer jeg, så ville jeg nok ikke valgt Gran Canaria igjen med det første.. Det spørs kanskje litt hva som er formålet med reisen.. Hvor mye en vil se og oppleve, om man vil helst ha det rolig og fredlig og bare nyte sol, om man vil feste vilt, om det er føst og fremst barna som skal underholdes mens foreldre slapper av.. tja.. det er flere ting å tenke på [:)]

Der jeg var på Canaria var det ikke noe særlig trandmuligheter, så det ble mest bading i det diiigre hotell-bassenget. Ellers var vi forresten på hai-fisketur også.. var ganske spennende... selv om vi ikke fikk noe [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Robert H.

Re: Gran Canaria
« Svar #3 på: November 26, 2006, 15:22:36 »
Det var et vittig sammentreff Thomas. Kanariøyene er ikke veldig spennende, men ungene stortrives der nede. Det pleier å bli en avslappende ferie som blir deilig etter alt førjulsmaset.

Øysten: Målet er sol, varme og blide unger (og dermed kone), ikke festing denne gangen (dessverre)...


Lids

Re: Gran Canaria
« Svar #4 på: November 26, 2006, 15:27:09 »
Arguineguin ligger vel 10-15 kjøretur fra Amadores (som ligger 5 min gange fra Puerto Rico). Jeg var på Gran Canaria i 1987 og mye har skjedd siden da, blant annet er veinettet blitt utrolig mye bedre - slik at man enkelt kan komme seg rundt på øya. Las Palmas (hovedstaden) er også betydelig oppgradert de siste 10 årene, og er visst blitt en flott by med mange shoppingmuligheter.

Thomas
Thomas

Lids

Re: Gran Canaria
« Svar #5 på: November 26, 2006, 15:33:03 »
"Problemet" er at det ikke finnes så mange alternativer til Kanariøyene for oss nordboere, i desember - desverre. Blir uansett digg med sol & bad.

Og ja, Robert - verden er ikke stor. [:)]

PS. Hva mener du med "og dermed kone"? Skal du ha med kona, eller finne deg ei ny kone ved hjelp av blide unger? [;)]

Thomas
« Siste redigering: November 27, 2006, 00:24:01 av Lids »
Thomas

SirOlsen

Re: Gran Canaria
« Svar #6 på: November 26, 2006, 15:36:08 »
Hahahaha, bra sagt Thomas! [;)]

Robert: ja, men det skal det vel være mere enn bra nok reisemål.. men som sagt, er noen år siden jeg var der så mye har nok endret seg siden da. Men lik jeg husker det, så burde det være ypperlig i henhold til målsettingen deres [:)], også for Thomas` bisetning [:p]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Robert H.

Re: Gran Canaria
« Svar #7 på: November 26, 2006, 16:14:22 »
Som vanlig uttaler jeg meg klønete når det er damer involvert, hehe. Tar nok med meg medbrakt kone på denne turen. Det er bare sånn at humøret til min bedre halvdel ofte er sterkt korrelert med ungenes på slike turer som dette...

SirOlsen

Re: Gran Canaria
« Svar #8 på: November 26, 2006, 19:01:48 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Som vanlig uttaler jeg meg klønete når det er damer involvert, hehe. Tar nok med meg medbrakt kone på denne turen. Det er bare sånn at humøret til min bedre halvdel ofte er sterkt korrelert med ungenes på slike turer som dette...


Pleier det ikke være ulovlig med medbragt?... Pleier i allefall å være det på restauranter... og om du ender på strippeklubb, så vil vel denne "medbragt"-regelen være i høysetet og vel? [:p]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Per-Stian

Re: Gran Canaria
« Svar #9 på: November 26, 2006, 23:55:04 »
Har vore i Bahia Feliz, Playa de Ingles, Arguineguin og Puerto Rico. Førstnemnde e barnevenleg og fint, men har få restaurantar og butikkar. Playa e "partybyen", men har også ei utsøkt strandlinje og Maspalomas-ørkenen. Fiskelandsbyen Arguineguin e best på mat, og kanskje den mest "ekte"/autentiske byen av desse. Puerto Rico e størst på alt. Her manglar ingenting, badelandet anbefalast på d sterkaste for små og store. Shoppingsenteret e også meget bra, og forvandlast t ei svær partybule ved kveldstid.

Robert H.

Re: Gran Canaria
« Svar #10 på: November 26, 2006, 23:58:34 »
Flott Per-Stian. Thomas: Har dere bestilt barneklubb til poden? Har fått høre at det ikke er barneklubb på Ving-hotellet. Eldstemannen min digger disse klubbene så derfor heller vi mot Saga-hotellet som også ligger nærmere stranden. Harde valg en stakkar må ta gitt, hehe...

Lids

Re: Gran Canaria
« Svar #11 på: November 27, 2006, 00:17:47 »
Robert, barneklubben er stengt på denne årstiden - dessuten må man vel være 4 år for å være med. Mads blir 4 først i januar. Saga alternativet er sikkert helt topp. Når drar dere?

Thomas
Thomas

Robert H.

Re: Gran Canaria
« Svar #12 på: November 27, 2006, 01:38:45 »
Da blir det nok Saga ja. Vi drar 30. desember og blir borte i 2 uker.

quote:
Originally posted by Lids

Robert, barneklubben er stengt på denne årstiden - dessuten må man vel være 4 år for å være med. Mads blir 4 først i januar. Saga alternativet er sikkert helt topp. Når drar dere?

Thomas