Skrevet av Emne: Fifa06 i tunge tider  (Lest 2424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ronald

Fifa06 i tunge tider
« på: Desember 11, 2006, 06:20:18 »
Jada eg vet at 07 har kommet. Jada eg vet at man kanskje er litt freak om man koser seg med dataspill (hvertfall når man er 38 år og har familie) MEN

DET GJØR VANVITTIG GODT Ã… LEDE 1 div som det heter på 06 og slå ut ManU i semien til ligacupen. Det gir litt god følelsen for slitne og frynsete supporter nerver.[:o)][:o)][:I][:I]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

SirOlsen

Re: Fifa06 i tunge tider
« Svar #1 på: Desember 11, 2006, 07:10:41 »
Haha, da er vi to [:)]

Jeg har enda ikke skaffet meg 07`ern enda jeg heller, så jeg koser meg med gode gamle 06 på xbox`en min.. eneste som irriterer meg er at jeg ikke får spilt 06 på Xbox360`en... ikke har de vel sluppet spillet som et 360 spill heller.. men det driter jeg forsåvidt i, for i overmorgen skal jeg uansett å kjøpe 07 til 360`en [:D]

Kjenner igjen følelen din Ronald! [:)]

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-

Budda

Re: Fifa06 i tunge tider
« Svar #2 på: Desember 11, 2006, 16:55:37 »
Hvorfor spille FIFA når det finnes PES? Det skjønner jeg ikke... Det er jo MYE bedre
Endre

Ferre

Re: Fifa06 i tunge tider
« Svar #3 på: Desember 11, 2006, 17:19:56 »
quote:
Originally posted by Budda

Hvorfor spille FIFA når det finnes PES? Det skjønner jeg ikke... Det er jo MYE bedre



Helt enig!

-WE'LL BE BACK-

Erik_

Re: Fifa06 i tunge tider
« Svar #4 på: Desember 11, 2006, 17:45:09 »
Prøvde FIFA 07 her om dagen.
Første gang siden 2003 jeg spilte FIFA.

Og jeg håper KONAMI ikke stagnerer på visse områder, for da kan EA ta hjem tittelen "beste fotballspill på konsoll" neste år. PES er fortsatt det beste, synes jeg. Men jeg fant i allefall en ting FIFA er mye bedre på... en ganske viktig ting i mine øyne.

Forsvarsspillet
Jeg har spilt utallige kamper av PES 6 fra det kom ut i butikkene. Men aldri har jeg vært så irritert over et PES-spill, samtidig som jeg synes det var en forbedring fra forrige versjon. For forsvarsspillet, eller mangelen på det begynner å bli hårreisende irriterende. Det har blitt lettere å ta noe jeg fra gammelt av betegnet som en "FIFA". Som for de uvitende er å gå og gå og gå og gå... (kjedelig) Uten at motstanderen har mulighet til å ta fra deg ballen. Ene og alene fordi motstanderen ikke kan gjøre annet enn å sklitakle, løpe i ballbanen til deg, eller håpe på å komme inn i kroppen på spilleren din. I denne versjonen har ikke spillerne hørt om å stikke ut en fot, eller gå inn med skuldra, i et forsøk på å kapre ballen. Uansett hvor mye du trykker. Sannsynligheten er stor også for at angrepsspilleren vinner 50/50 situasjoner i farlige områder, selv om forsvarere totalt sett skal være sterkere i kroppen enn små pjokker som Messi, osv.

Dette gjør PES like forutsigbart som FIFA, hvis du møter en som ikke er interessert i å variere spillet. Men heller gå ned på kanten, gå inn mot 16-meteren, drible litt og legge ut ballen til en umarkert spiss. Som igjen putter ballen i nota. Enkelt og fint de første ti gangene. Irriterende og demotiverende etter de ti. (Det er som å se Leeds spille forsvar, gang på gang).

På dette området mener jeg FIFA ligger foran. Og det liker jeg ikke i det hele tatt. Da dette skal være et varemerke hos PES. Vanskelighetsgraden på å drible seg forbi hvermannsen. I FIFA går de i allefall etter ballen, i stedet for å se på.

Så jeg skjønner de som foretrekker FIFA.

Budda

Re: Fifa06 i tunge tider
« Svar #5 på: Desember 11, 2006, 18:00:16 »
Kan si meg litt enig i det du sier. Men det er fortsatt mye mer variasjon i Pes en det er i FIFA. FIFA har alt for mye automatikk. Da tenker jeg på passningene og skudd. Taklingene på fifa liker jeg heller ikke. Har mye mer mulighter til å variere spill på PES en på FIFA. For å si det enkelt: Kan spille PES en hel dag, mens jeg knapt orker å spille 5 kamper med FIFA.
Endre

B-m

Re: Fifa06 i tunge tider
« Svar #6 på: Desember 12, 2006, 00:34:42 »
quote:
Originally posted by Enrique

Prøvde FIFA 07 her om dagen.
Første gang siden 2003 jeg spilte FIFA.

Og jeg håper KONAMI ikke stagnerer på visse områder, for da kan EA ta hjem tittelen "beste fotballspill på konsoll" neste år. PES er fortsatt det beste, synes jeg. Men jeg fant i allefall en ting FIFA er mye bedre på... en ganske viktig ting i mine øyne.

Forsvarsspillet
Jeg har spilt utallige kamper av PES 6 fra det kom ut i butikkene. Men aldri har jeg vært så irritert over et PES-spill, samtidig som jeg synes det var en forbedring fra forrige versjon. For forsvarsspillet, eller mangelen på det begynner å bli hårreisende irriterende. Det har blitt lettere å ta noe jeg fra gammelt av betegnet som en "FIFA". Som for de uvitende er å gå og gå og gå og gå... (kjedelig) Uten at motstanderen har mulighet til å ta fra deg ballen. Ene og alene fordi motstanderen ikke kan gjøre annet enn å sklitakle, løpe i ballbanen til deg, eller håpe på å komme inn i kroppen på spilleren din. I denne versjonen har ikke spillerne hørt om å stikke ut en fot, eller gå inn med skuldra, i et forsøk på å kapre ballen. Uansett hvor mye du trykker. Sannsynligheten er stor også for at angrepsspilleren vinner 50/50 situasjoner i farlige områder, selv om forsvarere totalt sett skal være sterkere i kroppen enn små pjokker som Messi, osv.

Dette gjør PES like forutsigbart som FIFA, hvis du møter en som ikke er interessert i å variere spillet. Men heller gå ned på kanten, gå inn mot 16-meteren, drible litt og legge ut ballen til en umarkert spiss. Som igjen putter ballen i nota. Enkelt og fint de første ti gangene. Irriterende og demotiverende etter de ti. (Det er som å se Leeds spille forsvar, gang på gang).

På dette området mener jeg FIFA ligger foran. Og det liker jeg ikke i det hele tatt. Da dette skal være et varemerke hos PES. Vanskelighetsgraden på å drible seg forbi hvermannsen. I FIFA går de i allefall etter ballen, i stedet for å se på.

Så jeg skjønner de som foretrekker FIFA.



Spot f**king on.

Pes må begynne å kjøre på litt hardere på nå. Jeg har ikke vært helt fornøyd med PES seriene siden PES3, og det begynner å bli noen år siden det..

Det som er så jævla irriterende med PES(hvert år) er at de tar 2 skritt fremover og 1 1/2 bak. Og siden grunnmuren er såpass bra kommer de unna med det. Det er altfor mange småirriterende elementer, som tilsammen utgjør aggresjon og sinne hos spiller. Cpu(AI) er fortsatt en katastrofe, og det er direkte utrivelig kjedelig å spille mot computer etter 2 uker. Online som redder spillet - og siden online-server er elendig - så blir det også småkjipt.

Men ved neste versjon bør det være 3 skritt frem og maks et halvt bak.

Ellers er jeg glad for at Ronald har funnet lykken i dataspill! =)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?