Skrevet av Emne: Oppkjøp eneste redning  (Lest 3200 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hawley

Oppkjøp eneste redning
« på: Desember 12, 2006, 01:42:34 »
Oppkjøp med innsprøyting av kapital til spillerkjøp er ENESTE mulighet til å redde LEEDS UNITED.
Beklager å måtte si det, men det er sannheten. Punktum finale!!

N.B En kompetent manager må også selvsagt til.
 

Jon R

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #1 på: Desember 12, 2006, 01:45:22 »
Ja! Hvor blir det nå av denne sheiken! [:D]

Jon R.
Jon R.

MrK

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #2 på: Desember 12, 2006, 01:48:22 »
Chelski får ett trust på 6 milliarder - nok til 4 års drift..............mens vi har lånespillere fra Sheff. Utd........

John Fredriksen skulle ikke brukt så mye penger på Enga............

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Per-Stian

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #3 på: Desember 12, 2006, 02:01:55 »
Det kan absolutt verke slik no! Eg e særs spent på kva Bates gjer i januar. E heilt umogleg å vite koss d står t me økonomien i klubben, men eg må innrømme at eg ikkje føler meg trygg på at d fins transfermidlar.

Bites Yer Legs

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #4 på: Desember 12, 2006, 02:04:55 »
Wise og Bates, står og faller på det som skjer i januar(og effekten av januar) i min bok. Håper for all del de står...

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
KEEP FIGHTING!!

ToreLA

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #5 på: Desember 12, 2006, 02:05:52 »
quote:
Originally posted by Jon R

Ja! Hvor blir det nå av denne sheiken! [:D]

Jon R.




Han har visst trukket seg. Det siste er visst at en herre ved navn Sebastian Sainsbury er interessert. Spennende!

[B)]




Totto

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #6 på: Desember 12, 2006, 02:19:37 »
quote:
Originally posted by ToreLA

quote:
Originally posted by Jon R

Ja! Hvor blir det nå av denne sheiken! [:D]

Jon R.




Han har visst trukket seg. Det siste er visst at en herre ved navn Sebastian Sainsbury er interessert. Spennende!




My hope is inSainsbury!


Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

agehvitstein

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #7 på: Desember 12, 2006, 02:26:27 »
Mener å huske at Sainsbury var en av kandidatene til å ta over før Bates. Det ble hevdet at hele konsortiumet hans var useriøst, av et tidligere inkompetent styre vel å merke, men har ingen forventninger til den mannen.

Vi trenger helt klart en redningsmann. Går mer og mer opp for meg at Bates ikke er villig til å bruke noe særlig mer med penger. Er redd mange blir veldig skuffet i transkervinduet, særlig sett i lys av forventnigene en del av dere har.
Bring on Fredriksen!
 

OPM

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #8 på: Desember 12, 2006, 02:34:05 »
Du har helt rett, Sainsbury var en av de hete kandidatene før Bates tok over. Han er en av arvingene til Sainsbury varehuskjeden. Han ble vurdert av Krasner & co  for å være useriøs, og falt derfor gjennom sist. Uansett, - det er nesten hipp som happ hvem som kommer inn bare Bates selger seg ut. Han har ikke vilje til å sprøyte inn kapital ser det ut som, og hans approach overfor supporterene har vært en ulykke. Vi trenger en samlende eier, - helst en med lokal tilknytning. Om det finnes slike med nok kapital i ryggen får tiden vise. I mellomtiden må vi nok avvente og håpe at Bates vil investere noen av våre "Chelsea penger" i januar.

Ole P

OP
 

Gunnien

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #9 på: Desember 12, 2006, 04:19:11 »
gjentar meg sjølv frå ein annan trå her..
Ingen tvil om at det må et eigarskifte til skal me tilbake i toppen.


#1795
#1795

Ferre

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #10 på: Desember 12, 2006, 04:52:33 »
Ja, det er bare å håpe på et oppkjøp! Vi trenger penger, og ikke minst en ny leder...

-WE'LL BE BACK-

Masinga

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #11 på: Desember 12, 2006, 04:57:57 »
Jeg kan ikke begripe hva Bates holder på med. Jeg begriper ikke hvordan han tenker, hvilke mål han har og hvordan han har tenkt å nå sine mål. Bates virker å styre alt i Leeds United, men han fungerer i praksis bare som en propp i systemet. Eksemplene er mange på at hauker på børsen ikke nødvendigvis kan lede andre, aller minst samarbeide. Leeds virker å ha et himmelropende behov for samling av alle ressursene i klubben, fra vaskedame til direktører, fra trenerapparat til spillere. Absolutt alle trenger å være med i en slik prosess det er å snu den negative trenden. Det vi trenger minst av alt er en presenil gubbe som av og til stikker innom med sitt privatfly fra Monaco og ikke har idèer om hva som skal til. Bates har sikkert gjort noen smarte trekk på børsen gjennom et langt liv, kanskje noen av dem av den lugubre sorten også, men det holder ikke når det kommer til ledelse av mennesker. Jeg har ikke vært på Elland Road på tre år og vet ikke om det synges nidviser om Bates. Da er det i tilfelle på tide! Nå er nok nok. Jeg er drittlei hele fyren og håper han har vett til å selge! Mer håpløst enn dette kan det knapt bli.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

h.b

  • Gjest
Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #12 på: Desember 12, 2006, 05:06:26 »
Det eneste målet Bates har med Leeds er å selge klubben videre. Hvis han investerer 10 mill pund i spilllere og selger klubben med 25 mill pund i gjeld for 25 mill pund. Da går butikken i null. Altså ingen fortjeneste. Hvis han gjør klubben gjeldfri md et lite overskudd og selger for 10 mill pund, ja da har han tjent 10 mill pund. Om da Leeds ligger i CCC eller div 2. Ja det driter Bates i.Bates vil heller tjene på en klubb som er i div 2 enn å ikke tjene å en klubb som er i CCC.Bates er nådeløs og en pest og kolera i klubben



SirOlsen

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #13 på: Desember 12, 2006, 08:14:20 »
Selv er jeg villig til å gi Wise og Bates en sjangs til å vise i januar hva de er menn for..

MEN når det er sagt, så hadde jeg aller helst sett et nytt og bedre eierskap.. hadde det tilbudt seg nå, hadde jeg gladelig vinket "f**k off!" til hele bøtteballetten vi har idag...

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-

lojosang

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #14 på: Desember 12, 2006, 17:25:22 »
Bates trengert ikke mer penger. Han synger på siste verset. Jeg tror Bates var NESTEn ærlig da han sa han overtok Leeds fordi han hadde savnet fotballsirkuset.

Jeg tror han hadde savnet blesten rundt seg selv.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Einar

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #15 på: Desember 12, 2006, 18:06:45 »
Hvis noen går til oppkjøp av dette rottereiret skal jeg spise fiskehatten min, uten salt og pepper, i pur vantro!!

MARCHING DOWN TOGETHER
 

Dennis

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #16 på: Desember 12, 2006, 19:28:17 »
quote:
Originally posted by Einar

Hvis noen går til oppkjøp av dette rottereiret skal jeg spise fiskehatten min, uten salt og pepper, i pur vantro!!

MARCHING DOWN TOGETHER



Holder med deg her! Virker ikke som noen smart investering. Publikumsinteressen er veldig, veldig laber, spillerstallen er skrot og vi gjør stadige merkelige ting, som gjør oss til latter rundt omkring. Vi er rett og slett en amatørmessig fotballklubb...

Jeg syns vi ligner på Middlesbrough om dagen. Lite folk på tribunen, og altfor mye penger ut, som ikke gir resultater.


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

Masinga

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #17 på: Desember 12, 2006, 19:50:41 »
Makan til sprøyt skal man lete lenge etter! Leeds er ikke noe rottereir! Leeds har ikke laber interesse. Leeds har faktisk et kolossalt potensiale. Leeds er den tredje største byen i England og har bare ett fotballag, som egentlig hører hjemme i eliten og ikke i CCC. Jeg synes det er merkelig at de med penger, forståelse for organisering og behandling av mennesker, ikke ser potensialet i denne klubben. Her ligger veien åpen for suksess.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Einar

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #18 på: Desember 12, 2006, 20:31:20 »
Klubben er raka fant, har ikke en eneste fysisk verdi i porteføljen, et kontinuerlig talentløst lederskap (i årevis) og en mengde lik i lasten og spøkelser i garderoben når det gjelder økonomi. Det eneste som muligens kunne friste en investor måtte være størrelsen på byen og det evt. potensialet som ligger der (og det var kanskje det Bates trodde?). På meg virker ikke dette som noe enkelt investeringsobjekt, framtidig potensiale eller ei. Da må i hvert fall investoren smøre seg med en solid krukke tålmodighet.

Sprøyt? Tja...

MARCHING DOWN TOGETHER
 

pedro

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #19 på: Desember 12, 2006, 21:24:58 »
Hvem arver Bates, mannen starver vel lenge før noen får muligheten til å kjøpe hans aksjer, skal skuta drives videre av blondina hans da montro[?] Vi må satse på et nytt lokalt konsortium, det burde være en ypperlig investering for en som ønsker popularitet i denne kjære by. Tribunene vil igjen fylles opp og det gir igjen resultater.

PS! Jeg har følgt dette laget siden 1970, tatoert klubbmerke på overarmen til eldste guttungen og meg selv, griner (fortiden nesten hver jævla helg), men er fortsatt optimist[;)]
Leedsomaniac

h.b

  • Gjest
Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #20 på: Desember 12, 2006, 22:13:36 »
Hvios noen skal kjøpe opp Leeds, så må det være en som vil gi Manu og Chelsea kamp om pokalene.Leeds er Englands tredje største by. det er sant, men Leeds ligger der uten egen flyplass. Leeds/bradford blir lagt ned. Den er solgt. Samtidig så er nattelivet og kulturen i Leeds ikke tilstedeværende for investorer.Slik trekker ikke folk med penger og interesse for fotballen



Dennis

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #21 på: Desember 12, 2006, 22:53:14 »
Blir spennende når januar kommer...

Tror vi i stor grad kan lese Ken Bates og hans (fraværende?) pengesekk når det neste transfervinduet er åpent. Om han handler spillere av kvalitet og ikke kun lånesoldater og free-transfers\rejects, så kan vi ha en fremtid. Er det kun spillere av sistnevnte kaliber, pluss at vi selger våre 'største' i Healy og Kilgallon, så tror også jeg at oppkjøp er eneste fremtid for klubben. Dessverre er ikke oppkjøp noe vi fans kan bestemme...


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

RoarG

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #22 på: Desember 13, 2006, 01:40:29 »
Vi kan alltids drømme oss bort m.h.t. at styrtrike investorer og superintelligente managere skal overta det skakk-kjørte konkursboet vårt. Faktum er at vi sitter med to banditter fra Chelski i de to viktigste posisjonene i klubben.Det gjør de nok til de går lei. Først går Bates, og en ny eier gir så Wise fyken. Skal man tro på Leeds i disse dager er det en fordel å ha tro på guddommelige krefter i tillegg (eller være zen-buddist).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tom S

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #23 på: Desember 13, 2006, 01:52:42 »
Det er vel ikkje realistisk å tenke på oppkjøp per idag, men det føles som om det er einaste utveg.

Vi kan/må håpe at når vi får tilbake Kells, Killa, Nicko og Cressy på bana vil det gje heile laget eit løft. I tillegg kan vi håpe på eit par nye spillere i januar, og om det betyr at vi må ofre Healy skal ikkje eg felle ei tåre for det (men det dryper nok ei tåre om Killa forsvinner).

Det Leeds United treng (bortsett frå ny eigar, ny manger og ny stall) er ein psykisk opptur, vi treng sjølvtillit. Her har Wisey ein stor jobb å gjere (ein jobb eg er redd han ikkje er mann for).

Dette laget bør ikkje rykke ned:
Stack
Kells - Ugo - Killa - Fraze
Blake - Nicko - Derry - Westlake - Lewis
Cressy



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #24 på: Desember 13, 2006, 02:05:40 »
http://z4.invisionfree.com/lufcultras04/index.php?showtopic=5971 [:)]


Rumour doing the rounds that Bates has secured investment from January.
Radio Leeds said sommit about it, and apparently in a programme a couple of weeks back.

rumour has it that its to do with hotels:

*hotel company (from Ireland apparently) buy the ground back for us, in turn for naming rights of the stadium for 10-20 years
*Leeds would get the stadium and 10mil over this period of time

whats in it for the company?

*they get to build a hotel on site (something kenneth wants)
*everytime something goes wrong at Leeds...there'll be reporters live form "the Hilton stadium" or whatever,


sounds plausable i suppose.

i hope it is true, even if it does mean the name Elland Road will no longer be 'official'

next season we could have a ST at the 'Travel inn Stadium'

wont belive it til i see it mind. [:0]
 
   


Jon R.
« Siste redigering: Desember 13, 2006, 02:07:47 av Jon R »
Jon R.

berlin

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #25 på: Desember 13, 2006, 02:27:57 »
Spanande, "Thon Hotels stadium". The end of the beginning or the beginning of the end".
Har Leeds United noe valg om ryktene er sanne? Kan jo være at det blir 2 navn i bruk. Bradfords stadion heter vel offisielt Bradford & Bingley Stadium, med et påheng av Valley Parade. Tror at det funker bra for de, det offisielle navnet er ikke særlig mye anvendt.

...Men det vrenger seg i mage og hue og revva ved tanken på at Elland Road navnet skyves til side. Kan det holde LUFC i CCC, så antar jeg at det er ok for meg.
« Siste redigering: Desember 13, 2006, 02:29:05 av berlin »

R - R

Re: Oppkjøp eneste redning
« Svar #26 på: Desember 13, 2006, 19:44:06 »
For fansen vil Elland Road alltid heite Elland Road...

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune