Skrevet av Emne: Elland Road solgt ?  (Lest 5881 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SirOlsen

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #30 på: Desember 30, 2006, 00:55:18 »
Ehh, og dette salget skal ha skjedd for 15 måneder siden har blitt bekreftet fra Leeds visstnok?... leste det på Leeds.mad siden.. hva pokkern er det som skjer i Leed for tiden egentlig?...

O`Jul med din glede!...

Jeg ønsker meg sånn dame som Linn M. Thune til jul! Gjerne innpakket i Leeds-drakt! [:D]
-SirOlsen-

h.b

  • Gjest
Re: Elland Road solgt ?
« Svar #31 på: Desember 30, 2006, 00:57:54 »
Hvis ikke dette hadde vært så farlig, så er jeg meget interesert i å høre en forklaring fra den gamle grinebiter av en gjerrigknark av et esel Bates. Hvorfor har han aldri nevnt dette på en pressekonferanse. Grunnen er nok at han vet at dette ville ikke fansen like



Tom S

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #32 på: Desember 30, 2006, 00:58:33 »
Føler at vi lager dette til "storm i eit vannglass". Kan ikkje sjå at dette på nokon måte påvirker Leeds United sin elendige sportslige form.

Må vi leite med lupe etter negative ting i desse dager?
Det er vel jaggu nok å bry seg om som det er!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

SirOlsen

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #33 på: Desember 30, 2006, 01:01:38 »
Der nevner du noe Håkon, som gir meg stor bekymring rundt alt som skjer i Leeds om dagen...

Det der forbaska hemmelighetskremmeriet! Alle kort skal holdes så fordømt tett til brystet!.. er det noe de er redd for skal lekke ut?.. Alt vi får se er slike ting som at Elland Road blir solgt, Poyet blir utvist pga barnsligheter osv osv... hadde det ikke kanskje vært litt klokt av ledelsen i Leeds å lekke ut en og annen gladmelding heller?.. en gladmelding med HOLD i og ikke bare svadapjatt!..

Nei, jeg er oppriktig talt veldig bekymret for hvordan dette skal gå.. jeg tviholder på håpet om at vi kan få en etterlengtet vitamininnsprøytning i januar enda jeg da... men alt dette hemmelighetsgreiene sår stor tvil hos meg i allefall..

O`Jul med din glede!...

Jeg ønsker meg sånn dame som Linn M. Thune til jul! Gjerne innpakket i Leeds-drakt! [:D]
-SirOlsen-

h.b

  • Gjest
Re: Elland Road solgt ?
« Svar #34 på: Desember 30, 2006, 01:02:11 »
Tom. Dette er ganske viktig.Jeg vil snart håpe på at Leeds finner seg en ny bane. Elland Road er Leeds sitt hjem. Når klubben da er eid av et selskap som holder til på Cayman Island, så føler jeg at Elland Road er tapt for alltid



SirOlsen

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #35 på: Desember 30, 2006, 01:10:09 »
quote:
Originally posted by Tom S

Føler at vi lager dette til "storm i eit vannglass". Kan ikkje sjå at dette på nokon måte påvirker Leeds United sin elendige sportslige form.

Må vi leite med lupe etter negative ting i desse dager?
Det er vel jaggu nok å bry seg om som det er!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!


Vel, det spretter da opp av seg selv når man prøver å lese litt rundt omkring om nyheter... så jeg vil da ikke kalle det at man direkte LETER etter negative ting..  

Men Elland Road har vel kanskje ikke noe direkte å si for det sportslige, men man skal ikke se bort ifra at det inndirekte kan ha en innvirkning mentalt sett på laget. Elland Road har alltid vært Leeds festning.  Hva blir det neste?... Dubai Road?...

Faktisk hadde jeg heller foretrukket Dubai Road om dagen når jeg tenker etter, for da hadde nok pengestrømmen til klubben vært en helt annen enn den er under geite-Bates.. selv jeg grøsser ned langs ryggen av å tenke på et slikt navn på vårt elskede Elland Road [:p]

O`Jul med din glede!...

Jeg ønsker meg sånn dame som Linn M. Thune til jul! Gjerne innpakket i Leeds-drakt! [:D]
-SirOlsen-

Tom S

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #36 på: Desember 30, 2006, 01:10:43 »
Det er mykje som er viktig h.b. Men er ikkje så sikker på om dette har så stor betydning for Leeds United sin framtid. ER har ikkje alltid vert United sin eigendom og føler ikkje at det har vert eit stort problem.
Det viktigaste med denne handelen er at klausulen om tilbakekjøp og leasing av bana er de samme som ved første salg. Og dersom det stemmer at Bates eiger dette selskapet som har kjøpt ER kan jo det slå positivt ut med tanke på tilbakekjøp.

Ellers er eg litt forundra over at alle er så sure for at Bates er interessert i å gjere penger i sine forretninger. Det er vel eit sunt tegn?
Videre er jo Bates klar over at markedsverdien ikkje stiger i takt med den sportslige nedturen og eg trur ikkje han er fornøgd med det. Men, kanskje er økonomien fortsatt så elendig at det ikkje er forsvarlig å handle?

Vi får sjå no i januar, eg håper og regner med at Bates blar opp nokre pund, om enn ikkje så mykje. Er litt meir bekymra om Wisey er rett mann for å lokke de rette til ER.

WE ALL LOVE LEEDS !!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sverre

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #37 på: Desember 30, 2006, 18:09:06 »
quote:
Originally posted by Tom S

Det er mykje som er viktig h.b. Men er ikkje så sikker på om dette har så stor betydning for Leeds United sin framtid. ER har ikkje alltid vert United sin eigendom og føler ikkje at det har vert eit stort problem.
Det viktigaste med denne handelen er at klausulen om tilbakekjøp og leasing av bana er de samme som ved første salg. Og dersom det stemmer at Bates eiger dette selskapet som har kjøpt ER kan jo det slå positivt ut med tanke på tilbakekjøp.

Ellers er eg litt forundra over at alle er så sure for at Bates er interessert i å gjere penger i sine forretninger. Det er vel eit sunt tegn?Videre er jo Bates klar over at markedsverdien ikkje stiger i takt med den sportslige nedturen og eg trur ikkje han er fornøgd med det. Men, kanskje er økonomien fortsatt så elendig at det ikkje er forsvarlig å handle?

Vi får sjå no i januar, eg håper og regner med at Bates blar opp nokre pund, om enn ikkje så mykje. Er litt meir bekymra om Wisey er rett mann for å lokke de rette til ER.

WE ALL LOVE LEEDS !!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!




Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg har ikke fått med meg så mange som er sure for at Bates vil tjene penger på sin investering. Men jeg har fått med meg mange som er alvorlig bekymret for at dette skal gå på bekostning av Leeds United. Med Ken Bates' forhistorie ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal ha en sunn skepsis til dette.

Personlig tror jeg ikke at det slår positivt ut om det er Bates eller kona som nå, via et selskap på Jomfruøyene, er de reelle eierne av Elland Road.  Jeg har tidligere bedt de som er positive til dette, om å forklare hvilke fordeler dette har for Leeds United, men har ennå ikke fått noen gode argumenter.

Alt dette blir selvsagt bare "synsing" fra ende til annen, men jeg klarer altså ikke i min enfoldighet å se hvorfor det at Bates (eventuelt) eier Elland Road skal være positivt for Leeds United...

Beklager!
« Siste redigering: Desember 30, 2006, 18:10:49 av Sverre »
 

ragnar

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #38 på: Desember 30, 2006, 18:52:44 »
Om det er Bates som eier ER eller ikke, blir bare "synsing" og spekulasjon fra ende til annen. Det kan være indikasjoner opå at det faktisk er Bates som eier selskapet på den eksotiske øyen. Og det kan være at det ikke er Bates som eier det selskapet. Ingen ting er blitt bekreftet og ommer nok ikke til å bli det før Bates selv legger kortene på bordet eller noen klarer å finne ut hvem som eier det selskapet.

Hvorfor er det negativt at Bates eier ER. Er det ikke positivt at den som eier klubben og har full kontroll på banen klubben spiller kampene på? Eller er dette negativt? Bates er ikke den som har reinest mel i posen, men det er han som eier Leeds United om dagen og skal han kunne utvikle Er som han vil  så må han eie ER. Det kan være positivt, det kan være negativt. Dette vet vi ikke, da vi ikke vet hvem som faktisk eier ER.

Leeds blir nok solgt av Bates innen 1-3 år. Først må han bare få sånn noenlunde kontroll på økonomien.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Robert H.

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #39 på: Desember 30, 2006, 18:53:15 »
Poenget er vel egentlig at jeg ikke greier å se hverken mye negativt eller positivt i dette. Dersom det medfører riktighet at det er Bates som er eier av "Jomfruøy-selskapet" så viser dette at Bates fremdeles har finansiell løfteevne. Det viser også at han er villig til å satse enda hardere på å snu "Leeds-United skuta". Nedrykk til League One medfører definitivt ikke at Elland Road øker i verdi...

Sverre

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #40 på: Desember 30, 2006, 19:49:15 »
Jo da, det er nok også noen positive aspekter ved dette, men jeg tror de negative overskygger de positive.

En ting jeg har lurt kraftig på i denne saken, som gjør meg usikker; Hvorfor i all verden har ikke klubben (Ken Bates) gått ut og informert om dette?  I kamp-programmet kan vi lese om alle mulige ubetydelige ting som skjer rundt klubben vår, men når stadion skifter eier (big event), da får man først vite det via noen snusende journalister som har fanget opp at det visstnok er nye eiere av Elland Road.
Deretter kommer klubben på banen og bekrefter at "ja, stadion er solgt, men ingen grunn til bekymring"...

Det er noe som ikke helt rimer i denne saken...
 

Tom S

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #41 på: Desember 30, 2006, 21:05:02 »
Ja, litt sånn "storm i eit vannglass".

At Bates eller kona er medeiger i eit selskap som har kjøpt ER ser eg ikkje noko fare rundt, heller positivt mtp at eigarane av Leeds United også faktisk har kontroll over ER. Må da vere bedre enn denne slampen frå manchester.

At det ikkje har vert stor mediasak er vel av den enkle grunn at det ikkje er noko stor sak. Handelen har vert offentlig i 15 månader, og eg trur ikkje desse journalistane har brukt så mykje tid på å "grave" fram denne saka.
Trur heller desse journalistane var nøydd for å krydre opp ei ikkje-sak kring klubben vår i mangel på noko meir reelt. For vi veit alle at det kjekkaste media veit er å slenge drit om Leeds United.

Eg vil presisere at eg aldri har vert glad for at Ken "chelsea" Bates vart vår "redningsmann" frå konkurs, men har akseptert at han var den einaste som putta penger der de andre kun hadde kjeften, og det er eg glad for. Tør ikkje tenke på kva ein konkurs kunne medført.

Vanskelig å seie kva han eigentleg vil med Leeds United, men er ganske trygg på at han ikkje med viten og vilje køyrer United i grøfta. Er meir redd for om han har midler tilgjengelig for å redde oss i januar, og endå meir redd for om Dennis "chelsea" Wise er rett mann til å disponere de evt pundene som blir til rådighet.

Januar vil gi mange svar!

Lat oss fokusere på viktige ting rundt klubben vår.
WE HATE CHELSEA !!![:(!]


quote:
Originally posted by Robert H.

Poenget er vel egentlig at jeg ikke greier å se hverken mye negativt eller positivt i dette. Dersom det medfører riktighet at det er Bates som er eier av "Jomfruøy-selskapet" så viser dette at Bates fremdeles har finansiell løfteevne. Det viser også at han er villig til å satse enda hardere på å snu "Leeds-United skuta". Nedrykk til League One medfører definitivt ikke at Elland Road øker i verdi...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Desember 30, 2006, 21:15:24 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Sverre

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #42 på: Januar 01, 2007, 19:18:30 »
Hva med denne snutten fra Financial Times, da...?

Hva sier folket nå?  Er det fortsatt noen som har tro på at KB skal føre oss tilbake til det gode selskap?



LEEDS United could become the first club to DOWNSIZE as part of a
long-term strategy unvelied by chairman Ken Bates.

Bates is considering selling the club's Elland Road stadium to a property
developer amid plans to build a new 20,000 ground at nearby Birstall.

The ex-Chelsea supremo believes Elland Road is becoming a financial noose
around the stricken club's neck and his ground-swap plans could be
implimented as soon as next year if Leeds are relegated this season.

Leeds have strugled to bring in more than 20,000 fans this term, leaving
around 20,000 extra seats empty.

Bates will bring in around £10m by selling Elland Road and three car-park
sites, pumping all money raised into the new stadium - which is likely to
be sponsored by local food company Arla.

The new ground will represent a fresh start for Leeds, who would be
debt-free and a stronger position to attract investors.

The ground would be sited alongside a major retail park off the M621.
Sponsorship rights would see Arla fork-out £6m for a 56-year naming deal,
all of which would be channelled into squad strengthening.

Associate Press understands that Bates is a key figure in the BVI firm
Teak Trading who last week bought Elland Road for £8m. It is thought Bates
has already held preliminary talks with supermarked giant Tesco and
property firm Crest in an effort to strike a deal.
 

SirOlsen

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #43 på: Januar 01, 2007, 20:03:07 »
Herregud... jaja, hva skal en si.. mulig et stadion ikke har så fordømt mye å si spillmessig for en klubb.. Men skulle nå dette stemme, som blir referert til over her, er jeg nok ganske sikker på at vårt kjære Leeds United som alt er på vei i dass, også vil bli skyllet ned! Om dette stemmer så er det helt klart at Bates har planer om å holde oss på et lavt nivå og da er vel kanskje ikke sportslig fremgang så forbanna nøye for geitebukken.. [B)]

Værsåsnill, om så Kjell Inge Røkke kjøper oss, så tor jeg det er bedre enn Ken Bates.. *grøsse* Liker bare fyren, holdningen hans og handlingene hans mindre og mindre![V]

Linn M. Thune innpakket i Leeds-drakt = snadder! [:D]
« Siste redigering: Januar 01, 2007, 20:04:15 av SirOlsen »
-SirOlsen-

h.b

  • Gjest
Re: Elland Road solgt ?
« Svar #44 på: Januar 01, 2007, 20:46:44 »
Hvis bates har planer om å flytte Leeds til Birstall så er klubben ferdig. Har noen venner som er Wimbledon fans. Men de gir F i Milton Keynes.
Hvis nå det samme skjer med Leeds, så må jeg finne meg en ny klubb. Eller er det mange her inne som vil følge klubben like trofst da.det tror ikke jeg



marve

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #45 på: Januar 01, 2007, 21:10:44 »
Hvor faen er leeds sine lokale rikinger ,noen må da se å få stoppet denne bates .
Hvis det er riktig det som står i denne artikelen så synes jeg at folka i leeds må se å få finger ut å gjøre noe .
Det må da finnes folk med penger i leeds .
 

h.b

  • Gjest
Re: Elland Road solgt ?
« Svar #46 på: Januar 01, 2007, 21:13:42 »
Leeds vokser fortere enn selveste London hva økonomien tilsier, men når det økonomiske går bra, så er interessen for fotball dalende.Det må nok en type alla Abrahamovitch som har fotball som en lidenskap for å få Leeds tilbake der de hører hjemme



palle

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #47 på: Januar 01, 2007, 21:16:56 »
Hvor er dette Birstall?

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

h.b

  • Gjest
Re: Elland Road solgt ?
« Svar #48 på: Januar 01, 2007, 21:17:55 »
7 mile vest for Leeds etter hva multimap forteller



marve

Re: Elland Road solgt ?
« Svar #49 på: Januar 01, 2007, 21:23:31 »
Ã… lese den artikellen gjorde meg mere deppa en jeg noen gang har vært når det gjelder mitt kjære leeds u .
Bates kan da ikke få lov til å ødlegge mitt kjære leeds på denne måten .
Hvis dette er riktig så må jo fansen begynne å reagere der borte ,protest ,protest, protest.
Hvorfor reagerer ingen i leeds etter å ha lest dette ????????????????