Skrevet av Emne: Jostein Flo - en sann Leedsfan!  (Lest 1152 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rai

Jostein Flo - en sann Leedsfan!
« på: Januar 08, 2007, 03:52:14 »
For noen dager siden hadde Adresseavisen en artikkel om Jostein sitt forhold til Leeds med bakgrunn i brorens overgang. Her er et lite fornøyelig utdrag:

Men interessen for klubben strekker seg mye lenger enn det. Det fikk Sheffield United-manager Dave Bassett erfare da storebror Flo var i klubben i årene 1993 – 1996.
- Vi skulle møte Leeds og hadde spillermøte før kampen hvor han gikk gjennom hver og en av spillerne i motstandernes førsteellever. Da han kom til David Wheterall spurte Bassett meg om hva jeg visste om Leeds-stopperen.
Basset ble stum av svaret.

- Jeg fortalte ham når Wheterall var født, hvilken bil han hadde, hvilken skole han gikk på, og hva kona og barna hans het. Bassett trodde jeg fleipet og spurte om den andre midtstopperen på den tiden, Chris Fairclough. Men jeg visste minst like mye om ham. Manageren lurte hvor i all verden den interessen kom fra, og jeg viste da frem et eksemplar av supporter-bladet til Leeds, Peacock News, som jeg alltid har lest.

F**cking norwegian

Det var ikke veldig smart.
- Sheffield United og Leeds er rivalklubber så det ble ikke særlig god stemning av det. Fraser som "f**king norwegian" fløy gjennom garderoben, forteller Flo.

Hele artikkelen kan leses her:  http://fotball.adressa.no/england/article71831.ece

Espen J

Re: Jostein Flo - en sann Leedsfan!
« Svar #1 på: Januar 08, 2007, 04:09:58 »
Artig historie :-) Jostein Flo sovnet på bussen til Ã…lesund en gang og endte opp hvor jeg bor omtrent.. Langt ute i gokk, hvor bussen går annen hver time!!!
 

SirOlsen

Re: Jostein Flo - en sann Leedsfan!
« Svar #2 på: Januar 08, 2007, 04:21:12 »
Haha, det var en artig liten historie [:)] Og ikke minst veldig god reklame for vårt kjære blad Peacock News som man får ved å være medlem i LUSCOS [:)].

Men tilbake til den lille historien, kan vi kalle den episoden for; "Flo la gullegget"? [;)]

Man kan jo spørre seg om det var særlig "smart" av Flo siden han spilte i erkerivalens klubb, men samtidig så kaller jeg det "EKTE LEEDS SUPPORTER!" [:D]
« Siste redigering: Januar 08, 2007, 04:24:38 av SirOlsen »
-SirOlsen-

Lids

Re: Jostein Flo - en sann Leedsfan!
« Svar #3 på: Januar 09, 2007, 04:25:56 »
"Den engang så fryktede spissen fikk også gleden av å score mot nettopp Leeds. Eller glede og glede, Fru Blom:


- Det var i 1993 og jeg scoret to minutter på overtid på hjemmebane. Følelsene var veldig blandete da, for jeg holdt nok egentlig mer med Leeds enn min egen klubb innrømmer han."

Fantastisk! [:)]


Thomas
« Siste redigering: Januar 09, 2007, 04:26:19 av Lids »
Thomas

Thomas

Re: Jostein Flo - en sann Leedsfan!
« Svar #4 på: Januar 09, 2007, 04:42:44 »
Mener han fortalte om det samme i TPN en gang? Snakket om at han skrudde på text-TV med en gang han kom hjem og at det var en drøm å se sitt eget navn på samme side som Leeds United.


DON REVIE