Skrevet av Emne: Bates prater ..  (Lest 4959 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kickthemdown

Bates prater ..
« på: Januar 16, 2007, 09:08:52 »
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,435-2548950,00.html

Artig at han sier at han må ta godt betalt for å se Leeds sånn at han kan hjelpe Wise i transfermarkedet... Hvor blir det av pengene Bates??[8)] Det eneste vi har fått er en dunge rejects fra andre klubber (uten å kritiser spillerne). Hvorfor er det ikke noen journalister som spør om HVORFOR vi solgte Killa? For feige til å spørre? Hvor blir det av de pengene Bates?

Noe går vel til å dekke Kelloggs sin lønn, som er på £46000 i uken. Kan vel umulig være riktig? Trudde det var £25000 [B)] Trkker tilbake det jeg sa om "legenden" Kelly isåfall.

Nei kom deg vekk fra klubben vår Bates..

Killa som dog takker for at du reddet oss men nå har du gjort nok.. Hold deg i Monaco [}:)]
« Siste redigering: Januar 16, 2007, 09:15:17 av Alta-White »

Stewart Harvey

Re: Bates prater ..
« Svar #1 på: Januar 16, 2007, 14:50:11 »
Blir så uendelig lei av alle krav om at Bates skal ut.

Stikk fingeren i jorda og tenk etter om det er noen reelle alternativer. Ingen andre ville ta i klubben vår med ildtang den gangen Bates reddet oss fra konkurs.
Det er vel lite som tyder på at det er så mange flere som ønsker å satse sine penger på oss slik situasjonen er i dag.

Selvfølgelig ønsker samtlige av oss at det var penger i klubben slik at vi kunne investere i nye spillere i bøtte og spann, men slik er situasjonen ikke. Penger vokser ikke på trær.

Klubben vår var mer eller mindre et konkursbo da Bates satset penger på oss. Kan vi da regne med at Bates - etter å ha gjort en meget god jobb med å stabilisere finansene våre - skal satse alt på et kort a la Ridsale (lån og lev drømmen til man går i nmurveggen?

Finnes det egentlig noen alternativer til Bates? Sainsbury og sånn...?
 

Tom S

Re: Bates prater ..
« Svar #2 på: Januar 16, 2007, 15:25:40 »
I ein ideell verden hadde vi hatt nokre rike ildsjeler frå Yorkshire som eigarar, som brukte av ein utømmelig kjelde med pund. Sånn er det ikkje.

Bates er nok ikkje rik nok til å bruke sparepengene sine på spillerkjøp og bygging av nye Leeds United, dermed er vi avhengig av positiv drift for å kunne handle. Dette prøver Bates å gjere noko med. Dei tiltak som er gjort, og vil bli gjort, er nok ikkje like populære blant alle, men dei er nok nødvendige.

Blant anna er dei utrulege lønsutgifter til personer som ikkje er i klubben lenger ein stor byrde. Denne posten er til sommaren i stor grad ferdig og det vil gje frie midler til å satse (håper berre vi fortsatt har CCC status til sommeren).
Tenk ca £8M av eit budjett på £12M går til x'er. Mye peng.

Trur nok Bates kan vere villig til å selge klubben dersom det rette budet kjem på bordet. Men, etter det vi veit føreligg det ikkje noko bud og det tyder på at ingen andre enn Bates er villig til å bruke tid og penger på den sovende giganten.

Kanskje skal vi vere glad for at nokon i det heile valgte å redde klubben vår?
Eller hadde konkurs vert eit bedre alternativ?

Vil legge til at eg ikkje er stor fan av hverken Wisey eller Bates og godt kunne tenke meg eigarskifte, men føler at det vert framsatt unødvendig mykje negativ pes rundt dette.

Life is full of shit...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Januar 16, 2007, 15:30:06 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

pedro

Re: Bates prater ..
« Svar #3 på: Januar 16, 2007, 15:28:13 »
Synd men sant TomS[;)]
Leedsomaniac

ragnar

Re: Bates prater ..
« Svar #4 på: Januar 16, 2007, 19:05:20 »
Nå har det jo kommet mange spillere inn i januar da og noen til blir det, så det skjer da noe. Men det blir ikke betalt mye penger for disse. Kandol er vel den eneste som har kostet noe. Morgan kan bli den andre.

Til sommeren skal mye av lønnen til exspillere være ferdigbetalt og kontrakten til Kelly går jo og ut. Så da vil nok løønsbudsjettet bli ganske mye lavere og utgifts siden vil se bedre ut enn på lenge. Det som gjenstår da er inntekts siden. Vil den da være stor nok til å kunne støtte en litt mer offensiv holdning på overgangsmarkedet?

Bates og Wisey er med oss ut sesongen om vi vil det eller ei. Vi bør støtte de så godt vi kan, men med sunn skepsis til det de driver med. Wise er nok ikke den beste taktikkeren som finnes, men tror han har nok fotball innabords til å kunne klare å hjelpe Leeds med å holde seg i CCC.

Time will tell.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Jon R

Re: Bates prater ..
« Svar #5 på: Januar 16, 2007, 19:15:18 »
quote:
Originally posted by Alta-White

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,435-2548950,00.html

Artig at han sier at han må ta godt betalt for å se Leeds sånn at han kan hjelpe Wise i transfermarkedet... Hvor blir det av pengene Bates??[8)] Det eneste vi har fått er en dunge rejects fra andre klubber (uten å kritiser spillerne). Hvorfor er det ikke noen journalister som spør om HVORFOR vi solgte Killa? For feige til å spørre? Hvor blir det av de pengene Bates?




Dette tror jeg er spot on, kill..ehhh..alta. Noen som har hørt Bates bli intervjuet på Radio Leeds? Journalisten skjelver jo av frykt og blir som en knisende, usikker guttunge når kongen av sarkasme og arroganse slipper seg løs. Mitt klare inntrykk er at BATES SVARER KUN PÃ… DET HAN SELV VIL OG HAN LEGGER ALLE PREMISSENE SELV! [xx(]

Så lenge Bates holder kortene så tett inntil brystet, vil han danne grobunn for spekulasjoner og rykter, også her på dette forumet. Vi har ingen garantier for at Bates motiver er til klubbens beste. Et kritisk blikk på Bates virksomhet bør med andre ord være normen for enhver Leeds supporter. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 16, 2007, 19:22:39 av Jon R »
Jon R.

Masinga

Re: Bates prater ..
« Svar #6 på: Januar 16, 2007, 19:43:58 »
Helt enig med Jon R!

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

4ever arcticwhite

Re: Bates prater ..
« Svar #7 på: Januar 16, 2007, 19:51:59 »
£8 mill til eks-spillere vil si at vi får frigjort omkring 100 mill NOK pr. år fra sommeren av. Da må det vel være mulig å få til noe.... Bare vi berger plassen...

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

stefan

Re: Bates prater ..
« Svar #8 på: Januar 16, 2007, 21:11:48 »
quote:
Originally posted by Stewart Harvey

Blir så uendelig lei av alle krav om at Bates skal ut.

Stikk fingeren i jorda og tenk etter om det er noen reelle alternativer. Ingen andre ville ta i klubben vår med ildtang den gangen Bates reddet oss fra konkurs.
Det er vel lite som tyder på at det er så mange flere som ønsker å satse sine penger på oss slik situasjonen er i dag.

Selvfølgelig ønsker samtlige av oss at det var penger i klubben slik at vi kunne investere i nye spillere i bøtte og spann, men slik er situasjonen ikke. Penger vokser ikke på trær.

Klubben vår var mer eller mindre et konkursbo da Bates satset penger på oss. Kan vi da regne med at Bates - etter å ha gjort en meget god jobb med å stabilisere finansene våre - skal satse alt på et kort a la Ridsale (lån og lev drømmen til man går i nmurveggen?

Finnes det egentlig noen alternativer til Bates? Sainsbury og sånn...?


Tenk hvor lite peng vi hadde fått for kiler hvis vi rykker ned og selger i sommer. Killer har jo også ønsket seg til PL i lengre tid. det er kjipt men sånn det er nå så hadde vi ike råd til å beholde blondie bear. Men vi kommer tilbake...

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

gelderdend

Re: Bates prater ..
« Svar #9 på: Januar 16, 2007, 22:53:06 »
vel, synes at bates burde holde seg for god til å henge ut enkeltspillere som kelly. mener å ha lest at store deler av lønnen hans i år baserer seg på "loyalty bonus". jeg er møkklei Bates og hans håndtering av Leeds United. Han virker på meg som en usympatisk kjeltring og jeg tviler på hans hensikter med klubben.
« Siste redigering: Januar 16, 2007, 22:53:57 av gelderdend »
 

Jon R

Re: Bates prater ..
« Svar #10 på: Januar 16, 2007, 23:42:16 »
Kelly var andrevalget på høyerbacken på den tiden det tok av med Ch League og påfølgende lønnsfest. Aldri i verden om han fikk en 46 000 £ i uka kontrakt på den tiden. Jeg tror rett og slett ikke noe på det. [8)]

Jon R.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Bates prater ..
« Svar #11 på: Januar 16, 2007, 23:59:37 »
Samtidig greier Bates kunstykket i å si at han kun vil senke prisene på billettene hvis noen kunne garantere ham at de ville dekket tapet av inntekter hvis det ikke kom flere tilskuere som gjorde inntjeninga minst like bra.
Her er et hint til bates. sett opp bilettprisene til 100.000 pund på hjemmekampene. Kanskje han da ville selge biletter til fiffen.
Nei Bates off you go. Og til flere her inne. Ikke kom med dette svadaet om at han var den eneste som ville ta i klubben når Leeds var på trynet økonomisk.For meg så kunne like godt klubben bli slått konkurs. For slik Bates driver den så rykker vi ned i Nationwide innen 5 år



Dennis

Re: Bates prater ..
« Svar #12 på: Januar 17, 2007, 03:19:37 »
Det jeg ikke skjønner med Ken Bates er hvordan han kan tro at vi kan spare oss til å holde oss i CCC. Greit nok, han ønsker å kutte kostnader, slik at klubbens gjeld blir nedbetalt og det ligger et grunnlag for driftsoverskudd - i den grad fotballklubber går med nettopp det - slik at han kan selge klubben med størst mulig gevinst. For at han ønsker å tjene penger på oss, kontra det å bygge en klubb for fremtiden, det tror jeg så absolutt er tilfelle.

Hvis jeg skal tro på hva Ken Bates sier, så har vi kuttet ned på masse betaling av gammelt moro, fra sommeren av. Det gir grunnlag for å starte med blanke ark, for så å satse mot Premier League - om enn i en mer kontrollert økonomisk form, enn R*dsdale-regimet gjorde. Det høres jo selvsagt ut som gull og grønne skoger, da vi har kontroll over gjelda og kan hente spillere uten å måtte snu på hver krone for å betale lønna dems.

Det jeg derimot ikke forstår, er hvordan Ken Bates kan ta den enorme sjansen det er, og hente spillere som ikke er gode nok i lagene som ligger plassert like ved oss på tabellen. Matt Heath var ikke god nok for Coventry, mens Robbie Elliot var langt unna laget i Sunderland. Hayden Foxe har også bevist at angriperne i CCC er noe som ligger langt over hans evne til å håndtere. Greit nok, de var billige å hente og koster lite i drift, men likevel er det skremmende at disse skal holde tett mot Englands neste beste gjeng med spisser.

Nedrykk vil bety at Bates nok mister millioner av kroner og pund i et eventuelt salg av klubben. Det er jo ikke sikkert det betyr så altfor mye for han om han selger en klubb i CCC eller League One, men jeg ville tro at 'køen' av eventuelle oppkjøpere vil bli betydelig kortere for et lag på det tredje nivået, i motsetning til et lag i CCC. Et Leeds i League One ville være år og år unna Premier League, ettersom laget vil måtte bygge opp et nytt lag etter opprykk igjen til CCC. Hvem er det som sier at vi vil rykke direkte opp igjen, om vi rykker ned i det hele tatt?? Mest sannsynlig ville vi miste spillere som Kelly, Nicholls, Derry, Lewis, Healy, Blake, Thompson, osv osv.

Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke Bates spytter inn £2-3 millioner pund for et par-tre kvalitetsspillere på CCC-nivå. Dersom Leeds unngår å rykke ned, noe vi garantert gjør med et par gode stoppere, vil det bety mer penger for Ken Bates, når han engang selger Leeds United!



- Dennis
Marching on together!

Jon R

Re: Bates prater ..
« Svar #13 på: Januar 17, 2007, 03:26:26 »
Vel talt, Dennis. [8)]

Jon R.
Jon R.

Milou

Re: Bates prater ..
« Svar #14 på: Januar 17, 2007, 13:38:19 »
For det første har vel Bates relativt lite innflytelse på kva spelarar som blir kjøpt. For det andre er Bates smart nok til å forstå at bruk av eit par mill ikkje er nokon garanti for betre resultat. At troppen som i fjor kom til play-off i seg sjøl er god nok til å unngå nedrykk i år bør vera innlysande (med mindre Blackwell var ein genial manager som fekk spelarane til å prestera over evne, men det virkar det ikkje å vera noko større tru på her på forumet).

Bates har både gjennom ord og handlingar vist at han ser gjenreisinga av Leeds som eit langsiktig prosjekt, og ikkje er interessert i å prøva å ta snarvegen til suksess. Wise har fått gode nok rammebetingelser til å kunne overleva sesongen og start ferda tilbake til PL/CL. Om han er god nok manager til å gjera dette, er for tidleg å seia. Etter min meining gjorde Bates sin største gambling ved å sparka Blackie og ansetta Wise, tida vil visa om det var eit lurt trekk.

Vil til slutt minna om tråden om kor fornuftig Reading har blitt drive. Det kan jo virka som Bates er i ferd med å gjera noko tilsvarande (med unntak av billettpris-debatten), men som Jon. R var inne på i den andre tråden, er ikkje tålmod Leeds-supportarane sin store styrke...

flynn

Re: Bates prater ..
« Svar #15 på: Januar 17, 2007, 15:23:58 »
quote:
Originally posted by Milou

For det første har vel Bates relativt lite innflytelse på kva spelarar som blir kjøpt. For det andre er Bates smart nok til å forstå at bruk av eit par mill ikkje er nokon garanti for betre resultat. At troppen som i fjor kom til play-off i seg sjøl er god nok til å unngå nedrykk i år bør vera innlysande (med mindre Blackwell var ein genial manager som fekk spelarane til å prestera over evne, men det virkar det ikkje å vera noko større tru på her på forumet).

Bates har både gjennom ord og handlingar vist at han ser gjenreisinga av Leeds som eit langsiktig prosjekt, og ikkje er interessert i å prøva å ta snarvegen til suksess. Wise har fått gode nok rammebetingelser til å kunne overleva sesongen og start ferda tilbake til PL/CL. Om han er god nok manager til å gjera dette, er for tidleg å seia. Etter min meining gjorde Bates sin største gambling ved å sparka Blackie og ansetta Wise, tida vil visa om det var eit lurt trekk.

Vil til slutt minna om tråden om kor fornuftig Reading har blitt drive. Det kan jo virka som Bates er i ferd med å gjera noko tilsvarande (med unntak av billettpris-debatten), men som Jon. R var inne på i den andre tråden, er ikkje tålmod Leeds-supportarane sin store styrke...



Her tror jeg du undervurderer Bates rolle, jeg tror ingen spillere kommer inn porten uten at han har hatt opptil mange ord med i laget, inkludert det siste.
Tror Wise/Poyet og de øvrige leter med lys og lykte etter forsterkninger, men at de pent må be om audiens hos Bates og presentere sine forslag, som gubben sikkert både vurderer sportslig og økonomisk. Desverre.

flynn

Peter7

Re: Bates prater ..
« Svar #16 på: Januar 17, 2007, 15:38:55 »
Et lite poeng her er jo at de fleste av de spillerne som hentes inn får korttidskontrakter, slik at det forhåpentligvis er mulig å erstatte noen av dem med bedre spillere når det blir frigitt betydelige lønnsmidler til sommeren. Nedrykk vil ødelegge dette opplegget, så det gjelder å fa tak i spillere som er gode nok til å holde oss oppe - men ikke SÃ… gode at de krever god lønn/lang kontrakt (uheldig hvis vi likevel skulle rykke ned). En balansegang, det der.

***
Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

SirOlsen

Re: Bates prater ..
« Svar #17 på: Januar 18, 2007, 07:26:30 »
Jeg synes det virker ganske opplagt at Bates har litt vèl mye innflytelse over hvilke spillere som blir kjøpt og solgt, jeg... Men det er nå meg...
-SirOlsen-

Ferre

Re: Bates prater ..
« Svar #18 på: Januar 19, 2007, 18:59:20 »
Bates var på radio i dag, sa at en spiller var på vei inn på lån som vi ikke har råd til å kjøpe. Kan jo være hvem som helst, vi har jo ikke råd til å kjøpe en spiller som er verdt opp mot £1mill. Håper likevel på en kvalitetsspiller, Smith kanskje? [:)]

-WE'LL BE BACK-

Dennis

Re: Bates prater ..
« Svar #19 på: Januar 19, 2007, 19:03:17 »
Er nok Andy O'Brien!

- Dennis
Marching on together!

Ferre

Re: Bates prater ..
« Svar #20 på: Januar 19, 2007, 19:05:18 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Er nok Andy O'Brien!

- Dennis



Helt sikkert.

-WE'LL BE BACK-
« Siste redigering: Januar 19, 2007, 19:06:12 av Ferre »

h.b

  • Gjest
Re: Bates prater ..
« Svar #21 på: Januar 19, 2007, 23:52:25 »
Selvsagt har ikke Bates råd til å unne Leedsfansen et kjøp.
Kan jo ikke bruke noe av pengene vi fikk for Killa



Dennis

Re: Bates prater ..
« Svar #22 på: Januar 20, 2007, 00:08:51 »
quote:
Originally posted by h.b

Selvsagt har ikke Bates råd til å unne Leedsfansen et kjøp.
Kan jo ikke bruke noe av pengene vi fikk for Killa




Gotta love that sarcasm! [:p]

- Dennis
Marching on together!

auren

Re: Bates prater ..
« Svar #23 på: Januar 20, 2007, 00:29:39 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Det jeg derimot ikke forstår, er hvordan Ken Bates kan ta den enorme sjansen det er, og hente spillere som ikke er gode nok i lagene som ligger plassert like ved oss på tabellen. Matt Heath var ikke god nok for Coventry, mens Robbie Elliot var langt unna laget i Sunderland. Hayden Foxe har også bevist at angriperne i CCC er noe som ligger langt over hans evne til å håndtere. Greit nok, de var billige å hente og koster lite i drift, men likevel er det skremmende at disse skal holde tett mot Englands neste beste gjeng med spisser.


- Dennis



Her er jeg i grunnen enig Dennis, men historien har jo vist at enkelte spillere av og til gjør gode prestasjoner når de går til klubber som er på samme nivå som seg selv. Vi kan jo trekke frem vår "egen" Matthew Spring, som gjorde sine saker meget bra i Watford. Det samme kan sies om Marlon King. Danny Pugh har vært relativt fast inventar på et Preston lag som kjemper i toppen av tabellen.
Men, en spiller som Matt Heath er nok IKKE god nok for Leeds United. Dog tror jeg at Elliott vil vise seg tilliten verdig.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Re: Bates prater ..
« Svar #24 på: Januar 20, 2007, 00:44:20 »
Enig i at spillere kan synke og heve prestasjonene i henhold til nivået de spiller på, auren! Det er jo bevist gang på gang at slikt kan skje. Noen som er enormt gode på et nivå av høy klasse, bør ikke nødvendigvis herje banen, i kamper for og mot dårligere lag.

Tror derimot at CCC er et for høyt nivå for Foxe og Heath. Robbie Elliot er nok en meget god forsterkning for Leeds, men det er ingenting for fremtida. Nå kan jo det forsvares med at han har fått kontrakt kun ut sesongen, noe jeg syns er svært fornuftig.

I min ideal-verden, består forsvaret av to midtstoppere som utfyller hverandre. En taklingsspiller, som er sterk på hodet og langs bakken, og som går i duellene, mens den andre sweeper opp nedfallsfruktene og setter i gang raske kontringer. Foxe og Heath er for like. I det mener jeg at begge spiller som hodeløse kyllinger.

Vi mangler en spillertype som Butler og Gregan, en som styrer bak der. Nå tenker jeg ikke akkurat på en av disse to, til tross for at jeg mener Gregan burde vært beholdt med tanke på de vi har i forsvar nå. Ugos lån burde vært forlenget, da jeg mener han spilte bedre og bedre, når han fikk flere kamper.

- Dennis
« Siste redigering: Januar 20, 2007, 00:50:27 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Ferre

Re: Bates prater ..
« Svar #25 på: Januar 20, 2007, 17:08:22 »
Artikkel om Bates. Litt om den finansielle situasjonen, og Wise jakter tre nye spillere.

http://www.yorkshiretoday.co.uk/ViewArticle2.aspx?SectionID=89&ArticleID=19839958

-WE'LL BE BACK-

ragnar

Re: Bates prater ..
« Svar #26 på: Januar 20, 2007, 18:13:25 »
Om tallene i den artikkelen stemmer, så blir i hvertfall de store linjene over økonomien klar. Så økonomien bør se vesentlig bedre ut i sommer enn den gjør nå, men det er og en fordel at Leeds fremdeles er i CCC da. ;-)

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

marve

Re: Bates prater ..
« Svar #27 på: Januar 20, 2007, 18:56:07 »
quote:
Originally posted by h.b

Samtidig greier Bates kunstykket i å si at han kun vil senke prisene på billettene hvis noen kunne garantere ham at de ville dekket tapet av inntekter hvis det ikke kom flere tilskuere som gjorde inntjeninga minst like bra.
Her er et hint til bates. sett opp bilettprisene til 100.000 pund på hjemmekampene. Kanskje han da ville selge biletter til fiffen.
Nei Bates off you go. Og til flere her inne. Ikke kom med dette svadaet om at han var den eneste som ville ta i klubben når Leeds var på trynet økonomisk.For meg så kunne like godt klubben bli slått konkurs. For slik Bates driver den så rykker vi ned i Nationwide innen 5 år





heheh skal vi vedde Hb ,leeds kommer ALDRI til å bli en nationwide klubb .
Og hvorfor er det så jæ.... vanskelig å tro bates når han sier at vi sliter med møe gammel morro .Når vi alle vet hvordan klubben vår ble derevet bare for noen få år siden .
HB ser at du jubla for gratis lutv ,hvorfor ikke støtte leeds ved å betale ca 50kr i måneden eller ca 350 kr i året da for å se interj osv osv.Det er jo små penger det vell ?????.
Bates var den ENESTE som vill ha oss når vi lå nede ,INGEN ANDRE .
 

RoarG

Re: Bates prater ..
« Svar #28 på: Januar 21, 2007, 03:16:03 »
Ser Bates redegjørelse i nevnte artikkel. Han sier også at vi må bygge for en evt. fremtid i L1, hvis vi ikke skal gjøre tidligere synder en gang til. I samme artikkel lover han også tre nye spillere før overgangsvinduet stenger. Hvilke det er? To stk. har jo vært nevnt på forumet: O'Brien og Morgan. Den tredje er for tiden ukjent. Time will show.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020