Skrevet av Emne: Leeds United Online Store  (Lest 1833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Leeds United Online Store
« på: Januar 17, 2007, 05:00:41 »
Ser at det er mye billig i nettbutikken, grunnen er vel at det kommer ny kolleksjon etterhvert. Uansett, er det noen som har bestilt noe derfra? Hvordan blir portoen for varer fra utlandet beregnet? Hørt at det ofte blir veldig dyrt, så det lønner seg kanskje å bestille flere ting av gangen?

- Dennis
Marching on together!

Howsen

Re: Leeds United Online Store
« Svar #1 på: Januar 17, 2007, 06:36:22 »
Det er billigere å reise hen med fly og kjøpe!!:P

har bestilt 2 ganger , og hver gang ble d problemer.
fikk noe jg ikke skulle så fikk jeg aldri d jeg skulle...
porten fram og tilbake sånn hele tiden blir jævla dyrt!



J.Howsen

Leeds United


J.Howsen

Leeds United

4ever arcticwhite

Re: Leeds United Online Store
« Svar #2 på: Januar 17, 2007, 15:00:20 »
Hovedproblemet er ikke portoen men tollen....

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

RoarG

Re: Leeds United Online Store
« Svar #3 på: Januar 17, 2007, 18:14:20 »
Det er vel noe sånt som ca. 25% tollsatser på varer man importerer. Det kan bli en dyr fornøyelse.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

palle

Re: Leeds United Online Store
« Svar #4 på: Januar 17, 2007, 21:51:54 »
Dette har vært diskutert i andre tråder tidligere, så jeg gjentar bare: Dersom varen(e) man bestiller får en verdi i norske kroner på over 200 (FØR porto), vil det bli lagt til et gebyr for fortolling (over en hundrings tror jeg) pluss 25% merverdiavgift.

Avsender har plikt til å oppgi korrekt verdi, men det kan jo hende de er snille derborte (eller har lite å gjøre på jobben). Du kan prøve med å be dem oppgi en pris på f.eks. £14, men det er kanskje tvilsomt om de gjør.

Alternativet er kanskje å be dem sende i flere forsendelser.

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
« Siste redigering: Januar 17, 2007, 21:52:43 av palle »
...ooo, vi vandrar saman...

SirOlsen

Re: Leeds United Online Store
« Svar #5 på: Januar 18, 2007, 07:16:44 »
For to Leeds drakter med påtrykk, kostet meg 674 i toll! De toi draktene i seg selv kostet ca 1200,- med påtrykk. Riktignok ikke bestilt fra Leeds Online store, men dog.. uansett var det bestilt fra England.. originale drakter.
-SirOlsen-

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Leeds United Online Store
« Svar #6 på: Januar 18, 2007, 20:27:25 »
Heia Norge! Med slike tollsatser skal nok norsk industri kunne klare seg rimelig greit.

quote:
Originally posted by Øisten forkynner

For to Leeds drakter med påtrykk, kostet meg 674 i toll! De toi draktene i seg selv kostet ca 1200,- med påtrykk. Riktignok ikke bestilt fra Leeds Online store, men dog.. uansett var det bestilt fra England.. originale drakter.

Yeboahs vitne

lojosang

Re: Leeds United Online Store
« Svar #7 på: Januar 18, 2007, 22:28:38 »
Hvorfor beskytter vi en så godt som ikke-eksisterende norsk tekstilindustri, forresten? [:O]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Erik_

Re: Leeds United Online Store
« Svar #8 på: Januar 18, 2007, 22:46:25 »
quote:
Originally posted by Howsen

Det er billigere å reise hen med fly og kjøpe!!:P
J.Howsen
Leeds United


Du sier faktisk noe der. I og med at tollsatsen sannsynligvis kommer til å ligge på 200 kr i all fremtid. I frykt for at en økning vil føre til at norske butikker ligger brakk om 50 år...

Billigere vil det jo også være om man er på godord med noen som drar over til Leeds. Og plukker med noe fra supportersjappa for deg.

Forresten, Robert. Du må jo være den som har opprettet en ny bruker flest ganger her på forumet. Du vet at Sten, formerly known as Pikselator, kan gjøre dette med et tastetrykk for deg. Så slipper du å begynne som en barnerumpe igjen. Er det forfatteren J. Howsen du gjemmer deg bak, eller egentlig Leeds unggutten J. Howson du mener? [:)]
« Siste redigering: Januar 18, 2007, 22:51:32 av Enrique »

Sølvreven

Re: Leeds United Online Store
« Svar #9 på: Januar 19, 2007, 00:28:29 »
Jeg bestilte tre retrodrakter fra 60-70  tallet. Fikk brev fra tollen at jeg måtte sende kopi av ordren og fakturaen pluss personopplysninger. Fakset de samme dag, og dermed var varene borte. Tollkontoret sa at de ikke hadde fått nødvendige papirer hos meg og dermed returnert de til England. Jeg ringte tollkontoret og viste til at jeg hadde kvittering på at faksen hadde gått igjennom og at telefonnummeret var rett. Joda, de var enig med meg om at jeg hadde gjort alt riktig. Men varene er likefullt i Leeds og jeg har blitt trukket for beløpet. Jeg sendte mail til Leeds Online og ba de sende de på nytt. Det skulle de gjøre og jeg har intet hørt siden. Dette begynte i oktober og jeg er rimelig frustrert. Skal snart purre på igjen.

Better dead than red.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

dexter90

Re: Leeds United Online Store
« Svar #10 på: Januar 19, 2007, 23:19:09 »
Hvor lang tid tar det egentlig å få pakken i posten fra du har bestilt?