Skrevet av Emne: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)  (Lest 4716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« på: Januar 18, 2007, 00:47:47 »
Hvorfor er det sånn at hver gang Jon R irriterer seg over noe her, så kommer det en eller annen moderator inn å lager overskriftene slik de tror han vil? DETTE BLE FEIL!
Hvorfor er det slik at alle tråder blir hijacked uansett??? Dette vil nok gjøre forumet oversiktlig i 2-3 dager, men så glemmer vi oss bort fordi vi er følelsesstyrte og poster i hytt og gevær uansett.....

...og Lids... dette er ikke kritikk av deg, bare en morsom overskrift som egentlig passer best OFF-TÃ…PIKK!!! [:o)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sheridan

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #1 på: Januar 18, 2007, 00:50:55 »
Må jo bare støtte deg på at disse "GAPENDE overskriftene" var en heller dårlig variant (etter min mening). "Innlegg siden siste besøk" er en grei funksjon til å holde enn fin oversikt på egenhånd...

« Siste redigering: Januar 18, 2007, 00:53:59 av Sheridan »

Leeds04

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #2 på: Januar 18, 2007, 00:53:16 »
Ikke bare han som ville ha det på den måten....
Synes dette er mye mer oversiktelig enn å måtte bla gjenneom en hundrepostertråd for å finne ut om det er skrevet noe om det du har tenkt å skrive!
Synes du skal være glad for at folk er engasjerte!
Da spiller det liten rolle hvilken tråd man bruker...


"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Lids

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #3 på: Januar 18, 2007, 00:53:55 »
Nå var det ikke jeg som kom med denne gode ideen - men jeg fulgte den opp, og synes nå forumet er MYE mer oversiktlig. Hva Jon R har med dette å gjøre, vites ikke.

Thomas
Thomas

Sten

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #4 på: Januar 18, 2007, 00:58:28 »
Flyttet denne til off-topic, og ga den et forståelig navn.

Er delvis enig i at introduksjonstekst i store bokstaver kan bli litt vel dominerende. Men er det nødvendig å kaste babyen ut med badevannet? En god navngiving av hver tråd MÃ… jo være en bra ting?

Hva om vi prløver med små bokstaver istedet? Funker ikke det får vi prøve frktlsr kanskje?

Sten
Sten

ToreLA

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #5 på: Januar 18, 2007, 00:59:52 »
Er enig med promotion i at dette var en dårlig idè.




Lids

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #6 på: Januar 18, 2007, 01:01:24 »
Tore - du som er så opptatt av at man begrunner sine påstander, hvorfor var dette en dårlig idé?

Thomas
Thomas

B-m

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #7 på: Januar 18, 2007, 01:07:41 »
Synes IHVERTFALL ikke at alle overgangsrykter skal puttes i en tråd! Det blir altfor uoversiktelig!! Hvorfor ikke en felles kamptråd?! En felles mimre-tråd!? En felles Alan Smith(kunne vært en idé). :0 Få alle i en bås! det beste fra nazismen + kommunismen = snadder!!


Så ja, heller en slik løsning med OVERGANGSRYKTER: Frank Strandli.

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sten

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #8 på: Januar 18, 2007, 01:10:16 »
Kan vi ikke prøve med "Overgang?" "Spillertråd" etc først?

Jeg synes det er en god ide med LITT orden i trådene.

For ordens skyld så var det jeg som igangsatte dette, og Lids som bare fulgte opp, så hvis noen skal få kjeft så er det meg.

Sten
Sten

ToreLA

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #9 på: Januar 18, 2007, 01:17:52 »
quote:
Originally posted by Lids

Tore - du som er så opptatt av at man begrunner sine påstander, hvorfor var dette en dårlig idé?

Thomas



Fordi jeg mener dette forumet er såpass lite og oversiktlig at det ikke er nødvendig. Samtidig tar det vekk litt av den åpne følelsen man har. Det bør holde at trådstarter er informativ nok i topicen. Forumet fremstår rett og slett litt kjedelig da.


« Siste redigering: Januar 18, 2007, 01:20:46 av ToreLA »


Sten

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #10 på: Januar 18, 2007, 01:28:25 »
Vi kan ta en poll på det - skal ordne det i morgen.

Sten
Sten

ToreLA

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #11 på: Januar 18, 2007, 01:34:38 »
quote:
Originally posted by B-m

Få alle i en bås! det beste fra nazismen + kommunismen = snadder!!



Her er jeg ihvertfall sterkt, sterkt uenig. Det som kjennetegner et bra forum er for meg, foruten om at nivået er høyt, at det er mye aktivitet. Det skal være vits å sjekke innom mer enn èn gang iløpet av en dag. Om alt blir satt i båser, så vil det aldri være mer en to-tre aktive topicer, og det bler mindre interessant å sjekke innom.

Vikingforum.no er skrekkeksempelet. Der slettes tråder over en lav sko. Alt skal enten legges i en overgangstråd eller i en spillertråd. Som resultat merker en faktisk ikke at det er andre folk på det forumet, da det til stadighet bare er to-tre aktive emner. Det kan også nevnes at aktiviteten på forumet har sunket betraktelig etter dette ble innført. Kvalitet foran kvantitet er visstnok stikkordet, men dette synes jeg ikke er noe problem her inne.




Jon R

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #12 på: Januar 18, 2007, 03:24:27 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

Hvorfor er det sånn at hver gang Jon R irriterer seg over noe her, så kommer det en eller annen moderator inn å lager overskriftene slik de tror han vil? DETTE BLE FEIL!


Sikkert fordi jeg sender moderatorene hyggelige mailer fylt med volds- og drapstrulser og påminnelser om at jeg har mektige venner innen fagforeninger og regjeringskvartal. Pleier også å nevne at jeg kjenner endel folk innen narkomiljøet etterhvert. Funker nesten hver gang. Faktisk var det en gang hvor Thomas Lids ikke tok mine råd til etterretning. Dette frem til han våknet med et avkappet hestehode i senga. Etter det lytter han hver gang jeg er "irritert", for å si det sånn. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 18, 2007, 03:29:06 av Jon R »
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #13 på: Januar 18, 2007, 03:51:06 »
Dette mewd å navngi disse innleggene til kamprapport,Overgangsrykte osv gjør forumet utrolig mye mere kjedelig. Ender nok opp med at man ikke gidder å legge inn noe.
Nei sten. Dette er en utrolig dårlig ide. Så stueren skal ikke forumet være.



samadhi

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #14 på: Januar 18, 2007, 04:06:49 »
Synes heller ikke dette så noe særlig bra ut. Da er det bedre om moderatorene er flinkere å slette/flytte tråder som handler om samme temaet. Vi bør tåle noen tråder på denne tiden, om 14 dager er tranfer vinduet stengt og da blir det nok betraktelig stillere her!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Leeds04

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #15 på: Januar 18, 2007, 04:47:06 »
Problemet er jo at folk får kjeft hvis de starter en tråd og den allerede ligger "gjemt" langt inni en annen tråd...
Akkurat som om noen saumfarer postene og trådene, for å "ta" noen.

Jeg ser også at det er endel folk her inne som er hekta på å bringe nyheter først...hvor blir det av spontaniteten hvis alt skal gjemmes i en eneste stor tråd. Dessuten er det jo som det poengteres her ikke lenge før ting roer seg...egentlig litt kjedelig[8D]

Vi har jo ikke lyst til å ha gamle ukeblader liggende å slenge. Kjøper heller nytt når det kommer!



"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Sheridan

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #16 på: Januar 18, 2007, 05:04:28 »
quote:
Originally posted by samadhi

Synes heller ikke dette så noe særlig bra ut. Da er det bedre om moderatorene er flinkere å slette/flytte tråder som handler om samme temaet. Vi bør tåle noen tråder på denne tiden, om 14 dager er tranfer vinduet stengt og da blir det nok betraktelig stillere her!

marching on together,
derudaf forever...



Richard - send meg en email!


SirOlsen

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #17 på: Januar 18, 2007, 06:59:09 »
Haha! [:D] Næmmen så søtt!

Har dere satt igang med vårrengjøringa og ryddet på OEF til jeg kom hjem fra jobb ikveld a gett? [:D] Hællandussan så nusselig [:D]
-SirOlsen-

B-m

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #18 på: Januar 18, 2007, 07:34:13 »
quote:
Originally posted by ToreLA

quote:
Originally posted by B-m

Få alle i en bås! det beste fra nazismen + kommunismen = snadder!!



Her er jeg ihvertfall sterkt, sterkt uenig. Det som kjennetegner et bra forum er for meg, foruten om at nivået er høyt, at det er mye aktivitet. Det skal være vits å sjekke innom mer enn èn gang iløpet av en dag. Om alt blir satt i båser, så vil det aldri være mer en to-tre aktive topicer, og det bler mindre interessant å sjekke innom.

Vikingforum.no er skrekkeksempelet. Der slettes tråder over en lav sko. Alt skal enten legges i en overgangstråd eller i en spillertråd. Som resultat merker en faktisk ikke at det er andre folk på det forumet, da det til stadighet bare er to-tre aktive emner. Det kan også nevnes at aktiviteten på forumet har sunket betraktelig etter dette ble innført. Kvalitet foran kvantitet er visstnok stikkordet, men dette synes jeg ikke er noe problem her inne.







Faen Tore det var SARKASME!!!! Er HELT enig med deg!! Prøv å les posten min en gang til.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

ToreLA

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #19 på: Januar 18, 2007, 15:44:24 »
Jeg må ha vært trøtt....:)




Pål Einar

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #20 på: Januar 18, 2007, 16:49:54 »
quote:
Originally posted by h.b
Ender nok opp med at man ikke gidder å legge inn noe.





Hvis dette innebærer at du skriver mindre h.b, er det kanskje en fin ting? [:p]

Ja til ryddig forum.
Nei til stort sett alt det andre.

- Only users loose drugs

- Only users loose drugs


SirOlsen

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #21 på: Januar 18, 2007, 17:09:03 »
Tar meg nok engang friheten til å komme med definisjonen av et forum;

forum n2 el. fora, foraene i fl (lat. 'åpen plass, torg')
1 rette sted å drøfte noe; sted, forsamling der noe diskuteres et f- for kristne sosialister / saken bør tas opp i et annet f- / tidsskriftet er blitt et viktig f- for litterær debatt
2 jur.: verneting


Det blir sikkert bra uten aktivitet [:p]

-SirOlsen-

Lids

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #22 på: Januar 18, 2007, 17:57:55 »
Meningen var jo ikke færre tråder, men mer oversiktlige tråder...

Thomas
Thomas

ToreLA

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #23 på: Januar 18, 2007, 18:01:29 »
Ser den, men isåfall burde det være enkle forkortelser. OT: off-topic, OR: Overgangsrykte, KT: kamptråd, etc. Nå heter jo alle trådene OVERGANGSRYKTE:Ronaldinho. Ser ikke helt at det gjør det hele lettere. Satt litt på spissen.




Sten

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #24 på: Januar 18, 2007, 18:08:07 »
Jeg er helt med på forkortelser. Keeping it simple er bra.

Sten
Sten

Lids

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #25 på: Januar 18, 2007, 18:10:29 »
Det var et forslag fra Sten, og forslag er som kjent til for å diskuteres. Akkurat nå diskuterer vi ikke, vi sier bare at dette var en god ide eller ikke og babler i vei uten å ha satt seg særlig inn i hva forslaget egengtlig gikk ut på - ikke særlig konstruktivt mao.

Thomas.

PS. Jeg døpte om 4-5 tråder, så at alle trådene nå heter OVERGANGSRYKTE: er vel å ta godt i.



Thomas

ToreLA

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #26 på: Januar 18, 2007, 18:17:58 »
quote:
Siden noen mener orden er en viktig egenskap og et virkemiddel for å kunne bruke forumet vårt, vil vi foreslå at vi forsøker å navngi trådene slik at de er lettere å finne frem i:

OVERGANGSRYKTE: Spillerens navn
KAMPTRÃ…D: Leeds-WBA, CCC, Dato
SPILLERTRÃ…D: Spillerens navn

er en naturlig begynnelse.


Her er forslaget fra Sten. Nå foreslo jeg at vi i tilfelle skriver forkortelser på dette. Skjønner ikke hvorfor du går i forsvarsposisjon over det. Visst er det diskusjon.




flynn

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #27 på: Januar 18, 2007, 18:27:31 »
Som den strukturnazisten jeg er er jeg selvsagt sterk tlhenger av denne oppryddingen. Jeg har flere ganger vært inne på tanken om å foreslå opprettelse av en tråd for hver spiller, til allmenn bruk for alt som går spesielt på denne spilleren. Nå kom dere meg i forkjøpet gitt, og bra er det!

flynn

ToreLA

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #28 på: Januar 18, 2007, 18:38:04 »
Vel, siden jeg skrev det til svar til b-m, som jeg misforstod hadde samme mening som deg, flynn, så kan jeg si det igjen; det er etter min mening langt ifra noen god idè. Det virker dempende på aktiviteten. Så lenge vi holder alle aktive tråder på førstesiden er det ikke noe problem uansett. Dersom alt holdes til generelle tråder, er det vanskelig å få et overblikk over hva som diskuteres. Meninger og temaer drukner. Litt generell fornuft i temavalg, kan man kreve, men dersom alt fra at Gary Kelly brakk foten til Gary Kelly åpner pub i Irland legges i samme tråd, så drukner forumet helt. Kan nesten garantere at aktiviten vil synke. Det er vi vel ikke interessert i? Dette forumet holder tross alt et bra nivå sånn det er nå.




Ferre

Re: Om navngiving (OVERGANGSRYKTE: Lids)
« Svar #29 på: Januar 18, 2007, 18:51:35 »
quote:
Originally posted by ToreLA

Vel, siden jeg skrev det til svar til b-m, som jeg misforstod hadde samme mening som deg, flynn, så kan jeg si det igjen; det er etter min mening langt ifra noen god idè. Det virker dempende på aktiviteten. Så lenge vi holder alle aktive tråder på førstesiden er det ikke noe problem uansett. Dersom alt holdes til generelle tråder, er det vanskelig å få et overblikk over hva som diskuteres. Meninger og temaer drukner. Litt generell fornuft i temavalg, kan man kreve, men dersom alt fra at Gary Kelly brakk foten til Gary Kelly åpner pub i Irland legges i samme tråd, så drukner forumet helt. Kan nesten garantere at aktiviten vil synke. Det er vi vel ikke interessert i? Dette forumet holder tross alt et bra nivå sånn det er nå.






Enig! Synes ting fungerer bra slik det er nå.

-WE'LL BE BACK-