Skrevet av Emne: Hvis vi rykker ned..  (Lest 1875 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pål Einar

Hvis vi rykker ned..
« på: Januar 22, 2007, 19:18:53 »
Hva skjer da?

Hvordan vil dette påvirke deg som Leeds-supporter?
Hvordan vil dette påvirke mulighetene våre til å følge laget vårt videre (vil viasat vise noe som helst, eller vil sponsoravtalen med Bet24 opphøre?)
Har vi muligheter til å rykke opp igjen (hvilke spillere vil vi fremdeles ha i stallen og hvilke vil dra sin vei)?

Jeg har sånn smått begynt å realisere at vi kanskje kommer til å rykke ned, og er inneforstått med det. Det kommer ikke til å forandre noen ting i forhold til måten jeg er Leeds-supporter på, men jeg er litt bekymret for om klubben har livets rett i de lavere divisjoner og at vi kanskje får se at hele klubben går i oppløsning.

Noen andre som har gjort seg tanker om dette, eller er det bare jeg som er pæssimist?

- Only users loose drugs

- Only users loose drugs


Jon R

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #1 på: Januar 22, 2007, 19:28:00 »
Når vi rykker ned, vil vi stille omtrent på bar bakke. De fleste av spillerne har kontrakt frem til sommeren og de som er igjen, vil nok vurdere nøye om de vil følge klubben ned i league One. Jeg tror vi raskt kan befinne oss i en "Gary Kelly & I" lignende situasjon igjen, der hele stallen må bygges opp på nytt. Det vil bli smått med tv sendte kamper og media dekning, ihvertfall ift hva vi har blitt vant til fra senere år. Tilskuertallet vil trolig falle ned på snitt mot ca 11-12 000, og herr Konkursspøkelse vil kanskje begynne å røre på seg igjen? Noen mener at et nedrykk kan være positiv, men det var det jo mange som mente da vi rykket ned fra PL også. [xx(]

Når det gjelder meg selv, vil jeg være 100 % dedikert, forutsatt at jeg fortsatt har en klubb å følge. [B)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 22, 2007, 19:28:54 av Jon R »
Jon R.

flynn

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #2 på: Januar 22, 2007, 19:30:30 »
Er desverre ikke lengre et veldig hypotetisk spørsmål dette!

Jeg opplever igjen at engasjementet mitt for Leeds United faktisk er større i motgang enn i medgang. Aner ikke hvorfor, men det henger kanskje sammen med sansen for ukjent musikk, og for the underdog i enhver sammenheng ellers. Dette skulle tilsi at jeg selv om Leeds for første gang i historien skulle havne på nivå 3 (gud forby) nok vil følge laget med liv og lyst uansett. Jeg ser virkelig fram til den dagen jeg igjen kan tørre å håpe på gode resultater og et Leeds-lag som viser tegn til fremtidsrettet optimisme. Om dette først skjer etter nok et nedrykk, so bee it. Når den dagen kommer er jeg med, uansett!

flynn

pale

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #3 på: Januar 22, 2007, 19:31:35 »
Vi går aldri i oppløsning. Se på City, hvor var de for 5 år siden og hvor er de nå?

Forest er en annen parallell, de har brukt lenger tid, mener på vei tilbake nå.
Har du 15-20000 på kampene genererer det såpass med inntekter at league 1 ikke er et værende sted.

Det er umulig å vite hvilke spillere som blir med videre, mange av dem har sikkert en klausul at de kan gå ved nedrykk? Vi får satse på ungdommen.
Det er en midlertidig katastrofe å rykke ned, men på sikt kommer vi tilbake, bare synd at det vil ta noen år.

Runar

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #4 på: Januar 22, 2007, 19:35:23 »
Merker d samme selv....I fjor når vi var rimelig gode på kunne rykke opp, var jeg mindre "gal" enn jeg er nå....Og aldri har jeg vel vært mer innbitt enn nedrykksesongen....

Måtte vi klare å holde oss....:-)

MOT
 

Dennis

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #5 på: Januar 22, 2007, 19:57:37 »
Leeds er dessverre et League One lag, når neste sesong sparkes i gang. Transfervinduet er åpent, vi har muligheten til å handle - i verste fall låne - et par spillere som kunne holdt oss oppe, men vi har en styreformann som ikke vil høre på fansens nødskrik. [xx(]

Halve førstelaget vil ikke ha kontrakt til høsten, så spillere vil nok forsvinne i hopetall. Kelly, Thompson, Sa, Elliot, Nicholls, Healy, Blake, Flo og Lewis, er bare noen av spillerne i dagens stall som enten er for gode, eller har for stor "stjerne" til å spille i League One. Salg av noen av disse vil generere penger, men det vil igjen ikke gå til spillerkjøp; spillere som kunne sendt oss tilbake til CCC.

Ken Bates er mer opptatt av at området rundt Elland Road, samt stadionet selv, skal opprustes for fremtiden. Derfor går penger fra salgene av Rob Hulse og Matt Kilgallon ikke til spillerkjøp, men til et par malingstrøk på Elland Road. Dette henger ikke på greip! En storklubb på engelsk måleståkk, vil fra og med neste høst famle rundt i League One, i kamper mot Yeovil og annet rask, det fordi vi har en styreformann som ikke skjønner at sportslig suksess innebærer at man må satse, nettopp på det sportslige.

I stedet vil Leeds United kanskje om noen år, sitte med et oppgradert stadionanlegg og en slags fotballandsby i Leeds-området. Dette høres vel og bra ut, mr Bates, men dette må gjøres når klubben er et stabilt topplag! Ã… gjøre noe slikt vil innebære at klubben settes i ytterligere gjeld, mens vi ikke har mer enn 10.000 på stadion! Hva i all verden skal vi med et fotballsenter omkring stadion, hvis det ikke er noen som bruker det? [V]

Laget vil vi vel kunne følge på radio og nett, men TV-kamper blir det nok smått om. Billettprisene på hjemmebane vil nok skrues ned, men ikke mer enn at vi vil bli den suverent dyreste klubben i League One. Norske aviser og nettsteder vil nok spy ut enda fler artikler om 'drømmen som brast' og hvordan alt er så trist.

Nei, vi får nok håpe at denne Ken Bates skjønner at han ikke har noen framtid i Leeds United, slik at han selger. En gjeng Leeds-fans i førersetet, selvfølgelig forutsett at de har noen kroner å satse, ville nok kunne sende Leeds opp til CCC igjen. Men med Ken Bates ved roret, tror jeg vi ender rundt midten av League One neste år! [:(]

Noen som husker Milton Keynes? Ikke jeg heller...

MEN! Uansett hva som skjer med klubben min, vil jeg alltid være en ihuga supporter av Englands greatest team. Leeds United vil alltid ha en enorm plass i livet mitt! Det som kjennetegner en supporter, er at han er mer engasjert i nedgangstider! Marching on toghether!

- Dennis
« Siste redigering: Januar 22, 2007, 19:59:26 av Mr Kaizer »
Marching on together!

RoarG

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #6 på: Januar 22, 2007, 20:05:03 »
La oss håpe at vi ikke rykker ned i L1. Det betyr nok ikke kroken på døra for klubben, men det vil bli meget vanskelig å rykke opp til PL igjen, siden ethvert talent vi vil ale opp vil finne klubber i PL og CCC mer attraktive enn Leeds. Nedrykk må unngåes for enhver pris. For min egen del vil L1-statusen ikke bety det døyt gitt at klubben faktisk eksisterer. Har selv vært i samme situasjon i over 35 år i Norge med Sandefjord, som var i den femte av Vestfolds syv divisjoner så sent som på slutten av 70-tallet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Nicholls

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #7 på: Januar 22, 2007, 20:19:12 »
Jeg eg er Leeds supporter helt inn til beinet. Elsker klubben, jeg elsker klubben så pass at jeg mener vi ikke bør gi oss uten en kamp! Det er ennå kamper igjen. Jeg nekter, NEKTER å se at klubben gå ned, jeg vet de klarer det. Ennå kamper igjen å spille for. Gutta må grave dypt inn i seg selv, virkelig dypt og få frem lidenskapen. Er Leeds fan uansett hvilken divisjon de spiller i. Så høyt som jeg elsker klubben er uvirkelig, det er mange ting man kan skifte her i livet, men to ting man ikke skifter er 1: Kjønn, 2: Klubb.

Nei, come on gutter! Jeg legger all min lit, lidenskap og supporterske ferdigheter/egenskaper i deres hender. Håper bare så inderlig at spiller som; Flo, Nicho, Thomspon, Marques, nei, alle, legger seg ned i senga si hver kveld og tenker " Dette kan vi klare, jeg skal ikke svikte klubben, fansen og ikke minst meg selv!". Vi rir dette av oss, vi hever oss over alle supportere, laget gjør det også. Og vi skal overleve!
 

Ferre

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #8 på: Januar 22, 2007, 20:28:37 »
quote:
Originally posted by Nicholls

Jeg eg er Leeds supporter helt inn til beinet. Elsker klubben, jeg elsker klubben så pass at jeg mener vi ikke bør gi oss uten en kamp! Det er ennå kamper igjen. Jeg nekter, NEKTER å se at klubben gå ned, jeg vet de klarer det. Ennå kamper igjen å spille for. Gutta må grave dypt inn i seg selv, virkelig dypt og få frem lidenskapen. Er Leeds fan uansett hvilken divisjon de spiller i. Så høyt som jeg elsker klubben er uvirkelig, det er mange ting man kan skifte her i livet, men to ting man ikke skifter er 1: Kjønn, 2: Klubb.

Nei, come on gutter! Jeg legger all min lit, lidenskap og supporterske ferdigheter/egenskaper i deres hender. Håper bare så inderlig at spiller som; Flo, Nicho, Thomspon, Marques, nei, alle, legger seg ned i senga si hver kveld og tenker " Dette kan vi klare, jeg skal ikke svikte klubben, fansen og ikke minst meg selv!". Vi rir dette av oss, vi hever oss over alle supportere, laget gjør det også. Og vi skal overleve!



Håper du har rett! Har trua jeg også, men blir bare mer og mer skeptisk for hver kamp som går.

-WE'LL BE BACK-

B-m

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #9 på: Januar 23, 2007, 00:07:33 »
quote:
Originally posted by flynn

Er desverre ikke lengre et veldig hypotetisk spørsmål dette!

Jeg opplever igjen at engasjementet mitt for Leeds United faktisk er større i motgang enn i medgang. Aner ikke hvorfor, men det henger kanskje sammen med sansen for ukjent musikk, og for the underdog i enhver sammenheng ellers. Dette skulle tilsi at jeg selv om Leeds for første gang i historien skulle havne på nivå 3 (gud forby) nok vil følge laget med liv og lyst uansett. Jeg ser virkelig fram til den dagen jeg igjen kan tørre å håpe på gode resultater og et Leeds-lag som viser tegn til fremtidsrettet optimisme. Om dette først skjer etter nok et nedrykk, so bee it. Når den dagen kommer er jeg med, uansett!

flynn



Enig med Flynn her!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Espen J

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #10 på: Januar 23, 2007, 05:25:05 »
Meldte meg inn i supporter klubben i høst. Sier vel litt.. Etter å ha holdt med Leeds siden 1990. Vil alltid heie på de uansett divisjon.. men eg er i grunn ikkje so bekymra, trur ting ordner seg til det beste. :-) evig optimist
 

GeirO

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #11 på: Januar 23, 2007, 13:34:45 »
Lurer på om det blir noen Leedskamper på TV (les Viasat/Bet24-konstellasjonen) hvis vi rykker ned?
MOT

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Hvis vi rykker ned..
« Svar #12 på: Januar 23, 2007, 14:28:57 »
54 Poeng igjen. Foreslår følgende hypotese. Vi tar disse poengene og når playoff!!! Optimist? Ja jeg må vel sies å være det:-)

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD