Ex lånespiller: Manor Solomon

Started by auren, August 27, 2024, 18:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: Reaney on January 02, 2025, 13:00:46Mulig Solomons prestasjon sees i lys av James sin. Har sjelden sett James så svak som i går. Derfor burde sistnevnte ha blitt byttet ut framfor Solomon.
Ja, James var anonym i går. Om det skyldes at han var sliten eller om Blackburn var flinke til å stenge løpene hans er sikkert up for debate...

Uansett, på post game presseren sa Farke at han byttet Solomon for å få en mer naturlig venstrefot på venstresiden (altså Wöbers innleggsfot, han hadde noen decent ones, bl.a. et som skaffet straffespark), Leeds spilte 3-5-2 på slutten med James/Wõber på hver sin kant...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Quote from: Reaney on January 02, 2025, 13:00:46Mulig Solomons prestasjon sees i lys av James sin. Har sjelden sett James så svak som i går. Derfor burde sistnevnte ha blitt byttet ut framfor Solomon.

Enig Reaney.
Noen kamper så er James bare ikke PÅ, han har spilt meget bra i år - men det "satt" bare ikke i går.
At ikke Farke så at det var der det ikke kom kvalitet fra var merkelig.
Syns forøvrig at Wöber og Salomon var en go combo`...det satt bedre og bedre - men så kom byttet !!
Etter det var det dødt fra begge sider, og det var jo typisk da at vi hadde erstattet Piroe med 2 spisser..
Eustace vant kampen mot Farke klart over 2 kamper ja.

leedslife

Quote from: Asbjørn on January 02, 2025, 13:10:27
Ja, James var anonym i går. Om det skyldes at han var sliten eller om Blackburn var flinke til å stenge løpene hans er sikkert up for debate...

Uansett, på post game presseren sa Farke at han byttet Solomon for å få en mer naturlig venstrefot på venstresiden (altså Wöbers innleggsfot, han hadde noen decent ones, bl.a. et som skaffet straffespark), Leeds spilte 3-5-2 på slutten med James/Wõber på hver sin kant...

Han var OK Woeber.
Finner gode posisjoner, igjen. Har vel også 1-2 skudd på mål i gode posisjoner.
Timingen på det Tanaka- Woeber gjør er kanskje kampens høydepunkt for meg. Synd det ikke ender hos Piroe på blankt mål.
Ellers helt opplagt for meg at Farke og teamet gjorde endringer.
Åpenlyst at de ønsket mer bevegelser, touch og oppsett i farligere posisjoner i og rundt  Rovers boks.

GaryMac

Ikke aktuelt for Tottenham å hente Solomon tilbake:
Noted journalist Fabrizio Romano took to X (24 January) to relay what Postecoglou said about a potential recall, posting: "Could Spurs consider to recall players like Manor Solomon or Bryan Gil? Ange Postecoglou: 'No'."

https://motleedsnews.com/news/ange-postecoglou-provides-recall-update-on-leeds-united-ace-manor-solomon/

Hallgeir *

Quote from: GaryMac on January 24, 2025, 13:59:30Ikke aktuelt for Tottenham å hente Solomon tilbake:
Noted journalist Fabrizio Romano took to X (24 January) to relay what Postecoglou said about a potential recall, posting: "Could Spurs consider to recall players like Manor Solomon or Bryan Gil? Ange Postecoglou: 'No'."

https://motleedsnews.com/news/ange-postecoglou-provides-recall-update-on-leeds-united-ace-manor-solomon/

Det kan fort endre seg med ny manager inn. Postecoglou sitter ikke akkurat trygt etter svake resultater den siste tiden.
Super Leeds since 1968

Sterland

Håper vi signerer han permanent. Potensial til å bli den nye Pablo, og bør ha kvalitet nok til å levere i PL

Asbjørn

Igjen kommer det rapporter om at Tottenham ikke vil ha store innvendinger mot å la Solomon gå til sommeren.

It has been reported that the club have already informed Tottenham that they want to sign Solomon permanently when the summer transfer window opens. However, it has been suggested that this will only happen if United can secure promotion to the Premier League.

There is no mention in the report of the fee that Leeds would be prepared to offer or what Spurs would demand for the 25-year-old. The report does say, though, that Tottenham would be open to allowing Solomon to leave North London on a permanent basis in order to free up more room on the wage bill.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-make-manor-solomon-31164200
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Etter mitt syn vår aller viktigste spiller denne sesongen. Vi har klart kunsten å holde Solomon skadefri, og det er svært viktig i kampen om opprykk. Både Rodon, Firpo, Bogle, Tanaka og James har vært gode. Men øverst på min liste troner Manor Solomon. Driblesterk begge veier, 17 målpoeng, glimrende venstreside med Firpo.

Når vi trengte det som mest i går, sto han frem med mål og assist. Kanskje de to viktigste målene denne sesongen.

For meg er Solomon årets spiller.

leedslife

Viktigste signeringen å få riktig for klubben forrige sommer. Var vel rundt 30 målpoeng som skulle demmes opp for.
Ferdighetsmessig den beste spilleren i stallen sammen med Firpo kan man vel si.
Viktigste spilleren derimot for meg er Ampadu.
Ingen som er i nærheten en gang.
Hvis Leeds skal ha ambisjoner om å etablere seg i PL så håper jeg de bygger en 11+er rundt hans karakter og tilstedeværelse.
Feiler vi i det så vil vi synke som et blylodd, igjen.

Hawley

Quote from: Kato on April 13, 2025, 09:38:45Etter mitt syn vår aller viktigste spiller denne sesongen. Vi har klart kunsten å holde Solomon skadefri, og det er svært viktig i kampen om opprykk. Både Rodon, Firpo, Bogle, Tanaka og James har vært gode. Men øverst på min liste troner Manor Solomon. Driblesterk begge veier, 17 målpoeng, glimrende venstreside med Firpo.

Når vi trengte det som mest i går, sto han frem med mål og assist. Kanskje de to viktigste målene denne sesongen.

Enig! Hadde vi hatt en bedre spiss hadde det også blitt flere mål for oss og målpoeng på Kong Solomon 😁

Kato

Quote from: leedslife on April 13, 2025, 10:09:44Viktigste signeringen å få riktig for klubben forrige sommer. Var vel rundt 30 målpoeng som skulle demmes opp for.
Ferdighetsmessig den beste spilleren i stallen sammen med Firpo kan man vel si.
Viktigste spilleren derimot for meg er Ampadu.
Ingen som er i nærheten en gang.
Hvis Leeds skal ha ambisjoner om å etablere seg i PL så håper jeg de bygger en 11+er rundt hans karakter og tilstedeværelse.
Feiler vi i det så vil vi synke som et blylodd, igjen.

Ampadu har for lite kamper til å være viktigst denne sesongen med sine 25.

TK20

Quote from: Kato on April 13, 2025, 09:38:45Etter mitt syn vår aller viktigste spiller denne sesongen. Vi har klart kunsten å holde Solomon skadefri, og det er svært viktig i kampen om opprykk. Både Rodon, Firpo, Bogle, Tanaka og James har vært gode. Men øverst på min liste troner Manor Solomon. Driblesterk begge veier, 17 målpoeng, glimrende venstreside med Firpo.

Helt legitim vurdering. Jeg lander kanskje på Tanaka, men Solomon er egentlig et vel så godt alternativ.

Asbjørn

Quote from: TK20 on April 13, 2025, 19:30:35
Quote from: Kato on April 13, 2025, 09:38:45For meg er Solomon årets spiller.

Helt legitim vurdering. Jeg lander kanskje på Tanaka, men Solomon er egentlig et vel så godt alternativ.
Etter tre sekunds betenkningstid lander eg på Rodon - limet vårt i forsvarsrekka, med passion.

Viser vel bare at vi har flere som kan konkurrere om tittelen årets spiller.
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Ja, ankepunkt mot han at han har vært mye skadet.
Det var en relatert CC side jeg kom over her forleden som skrev at Leeds hadde tatt 16 seire, spilt 8 uavgjort og 1 tap med Ampadu på banen denne sesongen i serien. (Tapet var Burnley hjemme)
Det er vel opp mot 2,3 i snitt.
I tillegg 17 clean sheet på de 25 opptredene hans.
Nå har jeg ikke sjekket kilden, men stemmer det så er det helt uvirkelig.

Ellers er det vel vanskelig å komme utenom Firpo de siste 12-13 månedene.

auren

Vi har vel ingen kjøpsopsjon på Solomon tror jeg, men mener jeg har lest at Tottenham gjerne selger hvis vi rykker opp og Manor selv vil til Leeds. Bør vel kunne landes for 15-20 millioner kanskje? Usikkerheten er jo skadehistorikken hans, men han har jo vist at han holder PL-nivået. Han står nok høyt på blokka for Farke og co om vi skulle rykke opp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Manor Solomon has created 17 big chances in the Championship this season, only Portsmouth's Josh Murphy (19) has managed more.

James med 16

@lufcdata

Hawley

Quote from: leedslife on April 14, 2025, 08:34:36Manor Solomon has created 17 big chances in the Championship this season, only Portsmouth's Josh Murphy (19) has managed more.

James med 16

@lufcdata

Nettopp! Derfor synd at vi ikke har en killer-nier.
Tiper f.eks en Chris Wood-type hadde vært oppe på nærmere 25 mål i år.

Asbjørn

Leeds-Live fikk en halvtime med Solomon...

Manor Solomon drops big Leeds United transfer hint and makes Daniel Farke point

...
The good news, perhaps, is that Solomon is a popular figure at Leeds. Club staff have sung the praises of the well-mannered winger's character and application throughout his loan spell. Teammates are thankful to have him by their side to produce moments of magic. The manager has described the 25-year-old as "a joy to work with".
....
Outside of matches, Solomon has settled in well in Leeds. It is a one-club city that he will always hold dear to him whatever happens this summer.

"I've really enjoyed it so far. I enjoy the fans, the city of Leeds. Me and my missus, we really enjoy the life here.

"And initially, when we came here, we were really worried because we came from London, maybe one of the best cities in the world, and we had so many Israeli friends. And to come up here was not easy.

"But I can say that we have really enjoyed it. And I enjoy every second at the club. As I said, my teammates, I like them. I like the technical staff, the fans, the club - and I think that the people here up north are a bit warmer than the people in London.

"So I really don't know what the future holds, but whatever happens, Leeds United will always remain in my heart for good. Maybe it's just the beginning, maybe it is the end, I really don't know."
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/manor-solomon-drops-big-leeds-31554410
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Få signert denne karen - i kveld!
Marching on together!

Kato

I min verden årets spiller i Championship. Har vært fantastisk, og båret oss gjennom den viktige perioden på slutten.

Hallgeir *

Ingen selvfølge at Solomon ble Leeds-spiller.

The Leeds Press:
Things could have been very different if it wasn't for Manor Solomon's fiancée, Dana Voshina, who pushed him to join Leeds:
"She pushed me to come to Leeds. When I heard Leeds were in for me, I knew it was a big club but I said 'It's second division, I don't know. After a long injury, to go to the Championship, it can be risky; it can be hard because everyone knows the Championship is a really tough league'.
"She pushed me, because our goal was to stay in England, to get back to the Premier League. She said, 'Okay, it's not London. We will not be with our friends, but I'm sure Leeds is a good place.' After I signed, I told her: 'Thank you'.
"Our goal was to stay in England, after the loan, next year, and to be in the Premier League. Now, I tell her: 'Thank you', because it was the right decision."

Super Leeds since 1968

RoarG

Marseille angivelig interessert i å skaffe seg Solomon. Leeds klarer nok ikke å matche Marseille dersom de byr på han.

https://www.leedsallover.com/sky-sports-pundit-leeds-united-manor-solomon-reports/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

Quote from: RoarG on May 14, 2025, 11:06:45Marseille angivelig interessert i å skaffe seg Solomon. Leeds klarer nok ikke å matche Marseille dersom de byr på han.

https://www.leedsallover.com/sky-sports-pundit-leeds-united-manor-solomon-reports/

Old news...

Apparently Marseille have denied interest in Manor Solomon.. #LUFC
https://x.com/MrROSSii1990/status/1922175907357175821
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Håper virkelig vi klarer å signere Solomon! Han holder PL-standard og er på nivå m de beste. Brannfakkel...han er i hvert fall ikke dårligere enn Nusa

TK20

Reaney

Solomon var mannen som sikret oss The Title i Championship og var vår beste spiller i innspurten av sesongen. Han fortjener absolutt å fortsette i klubben vår.

Hawley

Quote from: TK20 on June 16, 2025, 21:48:13Vi klarer oss fint uten.

Begrunn det? Så du kampene i årets sesong?

TK20

Quote from: Hawley on June 16, 2025, 23:11:54

Ja jeg så kampene. De fleste, hvertfall. Solomon var veldig god på venstrekanten. Kanskje ikke fullt så god som Summerville året før, men veldig god. Vi greide å erstatte Cree og bør greie å erstatte Solomon også.

I tillegg slipper vi ... bagasjen.

Hawley

Quote from: TK20 on June 17, 2025, 09:59:51
Quote from: Hawley on June 16, 2025, 23:11:54

Ja jeg så kampene. De fleste, hvertfall. Solomon var veldig god på venstrekanten. Kanskje ikke fullt så god som Summerville året før, men veldig god. Vi greide å erstatte Cree og bør greie å erstatte Solomon også.

I tillegg slipper vi ... bagasjen.

Så egentlig er det politisk motivert, er det det du sier?