Skrevet av Emne: TEMA: Elland Road  (Lest 261019 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kjelvi

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #30 på: November 06, 2008, 13:32:57 »
WHITES BACK LEEDS ARENA VENTURE

Leeds United have welcomed the decision to build the proposed 12,500-seat Leeds Arena on a city centre site.
Elland Road had been earmarked as a possible location for the £30million venture but Leeds City Council have chosen a five-acre site in the city centre.
A club statement read: "Leeds United welcomed the announcement that the city will finally get its indoor arena so as not to be the only major city in the north of England without such a facility.
"We believe the decision to locate the arena in the city centre will give it a greater chance of financial success and therefore we are not disappointed it will not be located on the council land adjacent to the stadium.
"The club's proposals for development of the East Stand are unaffected by this decision as we were keen to ensure that whatever the arena decision was our plans would never conflict with it."

kjelvi

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #31 på: November 06, 2008, 13:33:39 »

kjelvi

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #32 på: November 07, 2008, 10:38:47 »
Fra Phil Hay's fredagsspalte:

A major power cut in the south of France has given Leeds United an additional issue to consider in their planning for the redevelopment of Elland Road.
The Monaco home of their chairman, Ken Bates, was without electricity for several hours after a major power line between Marseille and Nice was damaged in a storm, and the blackout led to questions about how the massive complex proposed by Bates behind Elland Road's East Stand would fair in similar circumstances.
A hotel is one of numerous facilities included in the proposals and Bates is now looking into the cost of installing a back-up generator to guard against a similar power cut in Leeds.
"I put on an extra jumper," he said when asked how bad the situation in France had been.
"But I think our hotel guests would expect more."

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/HAY-Whites-boosted-by-rivals39.4670813.jp

Tom S

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #33 på: April 09, 2009, 19:07:11 »
http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1621896,00.html

Ser ut som det nærmer seg byggestart for utvikling av East Stand.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #34 på: April 09, 2009, 19:15:06 »
http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1621896,00.html

Ser ut som det nærmer seg byggestart for utvikling av East Stand.


Jeg har ikke satt meg inn i situasjonen, men var det ikke hoteller som satte Chelsea så til de grader i gjeld?
Marching on together!

Tom S

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #35 på: April 09, 2009, 20:09:37 »
http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1621896,00.html

Ser ut som det nærmer seg byggestart for utvikling av East Stand.


Jeg har ikke satt meg inn i situasjonen, men var det ikke hoteller som satte Chelsea så til de grader i gjeld?

Eg har heller ikkje satt meg grundig inn i den situasjonen, men klart det var ein del av gjelda. Samtidig er det også ein viktig del for inntekter og ein verdi i seg sjølv.
Bates er inne på noko viktig når han snakker om å tene penger på ER 365 dager i året i staden for +/- 25 kampdager.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #36 på: April 09, 2009, 20:15:00 »
http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1621896,00.html

Ser ut som det nærmer seg byggestart for utvikling av East Stand.


Jeg har ikke satt meg inn i situasjonen, men var det ikke hoteller som satte Chelsea så til de grader i gjeld?

Eg har heller ikkje satt meg grundig inn i den situasjonen, men klart det var ein del av gjelda. Samtidig er det også ein viktig del for inntekter og ein verdi i seg sjølv.
Bates er inne på noko viktig når han snakker om å tene penger på ER 365 dager i året i staden for +/- 25 kampdager.

Ja, så absolutt!
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #37 på: April 09, 2009, 20:29:21 »
Det som er litt pussig her er vel at klubben begynner å bygge på noe som de selv i utgangspunktet ikke eier....  ::)

Jeg tror at Bates har lært av Chelseaperioden. Han investerer i noe som skal være for vanlige folk også. Dvs kjøpesenter og spiseseder og ikke altfor dyre hotellrom. Ideelt for oss supportere, og for lokalbefolkningen i et ikke for fint strøk av Leeds!

På bildet ser vi også hvordan den ene hotellfløyen rager opp der supportershoppen er pr idag!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #38 på: April 09, 2009, 21:24:58 »
Det som er litt pussig her er vel at klubben begynner å bygge på noe som de selv i utgangspunktet ikke eier....  ::)

Jeg tror at Bates har lært av Chelseaperioden. Han investerer i noe som skal være for vanlige folk også. Dvs kjøpesenter og spiseseder og ikke altfor dyre hotellrom. Ideelt for oss supportere, og for lokalbefolkningen i et ikke for fint strøk av Leeds!

På bildet ser vi også hvordan den ene hotellfløyen rager opp der supportershoppen er pr idag!

Pussig ja, men kanskje Bates i samme slengen kjøper tilbake ER og TA?
Det hadde vert kjekt.
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #39 på: April 09, 2009, 22:16:42 »
Det som er litt pussig her er vel at klubben begynner å bygge på noe som de selv i utgangspunktet ikke eier....  ::)

Jeg tror at Bates har lært av Chelseaperioden. Han investerer i noe som skal være for vanlige folk også. Dvs kjøpesenter og spiseseder og ikke altfor dyre hotellrom. Ideelt for oss supportere, og for lokalbefolkningen i et ikke for fint strøk av Leeds!

På bildet ser vi også hvordan den ene hotellfløyen rager opp der supportershoppen er pr idag!

Pussig ja, men kanskje Bates i samme slengen kjøper tilbake ER og TA?
Det hadde vert kjekt.
   Vi er vel avhengige av å eie Er og TA før (helst før) eller siden dersom vi skal hevde oss i Premier League... om noen år.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #40 på: April 09, 2009, 23:28:38 »
I forrige hjemmeprogram klaget den godeste Bates over hvor ille det var å betale ca 100.000 pund for hver hjemmekamp i leie til Adler for ER. Han skrev at han ønsket innspill fra supportere som kunne komme med gode forslag om hvordan denne summen kunne reduseres. De ålige leieutgiftene øker med hele 3% pr år.... Shocking!!

På inntektssiden så har vi ikke allverden, annet enn noen gode unge spillere som evt kan selges!

Det vil alternativt være mulig å investere i ER hvis man i tillegg leier grunnen som hotelet skal bygges på. Da har man en mulighet til å få inntekter fra butikker, hotell og kontorlokaler i eget bygg på leiet grunn.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #42 på: April 09, 2009, 23:35:42 »
WACCOE:

"As the club doesnt have £60m it would mean borrowing that much.All that plus interest is to pay back BEFORE it makes a penny for the club.
If and I mean if it made an operating profit it would mean a bigger sale price for bates's bank account and if it doesnt make a profit then its a mountain of debt for the club.
This is bad news for all Leeds Fans"
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #43 på: April 09, 2009, 23:37:56 »
WACCOE igjen:

"Perhaps just perhaps,its one of the best things to happen to our club for a long time.The East Stand was long overdue and serious work is needed to the rest of the ground esp the West which needs completely re-building.
If KB is as good as his word then the income from this development will not only provide that but also allow Leeds United to grow and prosper, so next time we can mount a serious sustained challenge at European football.

Theres a long way to go but we're back on track,so lets hope he can keep producing the goods and get us Thorp Arch back"
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #44 på: April 10, 2009, 00:19:51 »
En mildt sagt latterlig investering når man ser hva man får. Finnes det virkelig ikke en eneste fornuftig arkitekt i England? FÆLT!!  Eller er Kenneth på sparebluss før byggingen så han bestemte seg for å tegne det selv?

Håper virkelig ikke at dette skjer...

Alta-White

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #45 på: April 10, 2009, 08:39:46 »
Like vakkert som at Erna er tynn

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #46 på: April 19, 2009, 01:24:31 »
Flere bilder av utbyggingen av Elland Road:

http://www.kssgroup.com/#/projects/Leeds%20United%20FC


Står du på bildet så klikk deg gjennom 5 imager av hotellet!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Pettersen97

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #47 på: April 19, 2009, 01:26:48 »
Flere bilder av utbyggingen av Elland Road:

http://www.kssgroup.com/#/projects/Leeds%20United%20FC


Står du på bildet så klikk deg gjennom 5 imager av hotellet!

Like ikke det at dæm skal kle igjænn Leeds logoen å navne som står på veggen til Elland Road.
BAD IDÈA!!
The Mighty Whites

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #48 på: April 19, 2009, 01:28:11 »
WACCOE idag:
Personally I think the Hotel is in the wrong spot, whereas the floodlights used to be the "iconic" image of ER, that image is now the East Stand, and to cover half of it with a not-very-attractive hotel is daft, considering it could be built behind the Gelderd and seen from the Motorway by a lot of people entering the city (After it's been re-designed to a more attractive design!!)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

trondt

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #49 på: April 20, 2009, 13:57:39 »
Få inn snøhetta!!!
Alvorlig talt så liker jeg dårlig disse utkastene, ser ut som en arkitekt uten følelser for fotball. Et stadion bør ha symmetri og virke innbydende, samtidig som det bør vise at "her har et av verdens mest populære lag tilhold".

lojosang

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #50 på: April 21, 2009, 00:35:57 »
Om ikke akkurat grimmere enn arvesynda var dette langt fra vakkert, nei. Ser ut som et industribygg fra syttitallet. En god arkitekt vil gjøre et bygg BILLIGERE, særlig om man tar med driftskostnader, så dette er ikke stedet hvor Kennyboy bør spare.
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #51 på: April 21, 2009, 13:33:35 »
Likte ikke dette i det hele tatt!
Yeboahs vitne

pedro

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #52 på: April 21, 2009, 14:23:47 »
Imponerende forumsdeltakere vi har, eksperter både på fotball og arkitektur ;) ;)
Leedsomaniac

DenHviteYeboah

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #53 på: April 21, 2009, 16:48:45 »
Imponerende forumsdeltakere vi har, eksperter både på fotball og arkitektur ;) ;)
så man kan ikke si hva man synes om et bygg rent estetisk hvis man ikke arkitekt...?eller man kan ikke mene om ei dame er pen eller stygg hvis man ikke er missegeneral....
smaken er som baken pedro....

JanPSyse

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #54 på: April 21, 2009, 17:00:16 »
Imponerende forumsdeltakere vi har, eksperter både på fotball og arkitektur ;) ;)
så man kan ikke si hva man synes om et bygg rent estetisk hvis man ikke arkitekt...?eller man kan ikke mene om ei dame er pen eller stygg hvis man ikke er missegeneral....
smaken er som baken pedro....

Ja, smaken er som baken. Den forandrer seg med tida. ;D
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Svend Anders

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #55 på: April 21, 2009, 17:28:11 »
Jeg er ikke akkurat overvettes begeistret over tegningene og håper det ennå er rom for forbedringer. Spesielt er grå(?)fargen som tar deler av bygningene jo totalt skivebom. Grått og hvitt? Hvor kjedelig, Maggie-engelsk-80-talls kan det bli?

Er det noen som har linker til presentasjoner, skisser og design av de mer vellykede stadionene her til lands eller andre steder?

SA

Rudi G.

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #56 på: April 21, 2009, 18:17:35 »
Jeg har sakt det før og sier det igjen. Jeg vet jeg beveger meg ut i farlig farvann nå, men jeg ønsker primært en helt ny stadion. ER har dessverre gått ut på dato. Allianz Arena er en av mine stadion favoritter!  http://stadiony.net/project.php?p=20 På denne linken finner dere bilder fra mange stadioner. Tror siden er polsk, skjønner ihvertfall ikke hva som står der, men bilder er internasjonale :D

« Siste redigering: April 21, 2009, 18:33:46 av Rudi G. »

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #57 på: April 21, 2009, 18:51:40 »
Er fullstendig enig med deg Rudi., Eland Road er et gufs fra fortiden hva et stadion skal være. Riv faenskapet og bygg nytt. Billigere i lengden. Det å bygge nytt stadion er faktisk en start på en ny æra

Dennis

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #58 på: April 21, 2009, 19:25:50 »
Er fullstendig enig med deg Rudi., Eland Road er et gufs fra fortiden hva et stadion skal være. Riv faenskapet og bygg nytt. Billigere i lengden. Det å bygge nytt stadion er faktisk en start på en ny æra

Yes, la oss sette oss i milliardgjeld ved å bygge nytt, når vi har 25k i snitt!  ::)

Ikke for å undergrave moderne arkitektur (eller noe slikt), men jeg synes faktisk den gamle typen britiske fotballstadioner er de mest sjarmerende. Elland Road, Anfield, Stamford Bridge etc, med sin karakteristiske høyreiste hovedtribune og de "ujevne" sidene. Men det er bare min smak.

Mange av de nye anleggene er utvilsomt flotte arenaer, men de har en stygg tendens til å legge grasset for langt unna banen. 
« Siste redigering: April 21, 2009, 19:34:35 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #59 på: April 21, 2009, 19:41:47 »
Er fullstendig enig med deg Rudi., Eland Road er et gufs fra fortiden hva et stadion skal være. Riv faenskapet og bygg nytt. Billigere i lengden. Det å bygge nytt stadion er faktisk en start på en ny æra

Yes, la oss sette oss i milliardgjeld ved å bygge nytt, når vi har 25k i snitt!  ::)

Hva betaler vi i leie i dag for ER. Hva vil det koste oss og kjøpe tilbake ER! Jeg vet ikke, men jeg tror disse pengene er en god start for bygging av et nytt stadion med et mye større inntektspotensiale et et utslitt og utdatert ER. Et nytt stadion må før eller senere komme!