Skrevet av Emne: TEMA: Elland Road  (Lest 261064 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #60 på: April 21, 2009, 19:51:35 »
Kan jo bare samenligne med helsenorge det. Det å pusse opp gamle nedslitte bygg viser seg å være mye dyrere. Nei Bygg nytt i nærheten av jernbanen. Da slår man 2 fluer i ett. Slipper å kjøpe tilbake Elland Roadsamt at det vil bli lettere å komme seg til banen for fansen.
Til det med sjarme og gamle baner. Dette holder ikke som argument. Jeg og sikkert mange med meg vil heller være på en bane med diverse fasiliteter. Innvestorer vil ihvertfall ha en viss grad av komfort.
Når det gjelder f.eks Arsenal. Så¨sier de rett ut at det gamle stadionet var et pengesluk. Men med det nye stadionet, så tjener faktisk klubben mer penger enn før. Det er når stadionet er nedbetalt at man virkelig vil merke hvilke finansielle muskler Arsenal vil få. Uten dette stadionet, så hadde klubben problemer med å fylle stadionet og å få innvestorer til Klubben.

berlin

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #61 på: April 21, 2009, 20:27:24 »
Kan jo bare samenligne med helsenorge det. Det å pusse opp gamle nedslitte bygg viser seg å være mye dyrere. Nei Bygg nytt i nærheten av jernbanen. Da slår man 2 fluer i ett. Slipper å kjøpe tilbake Elland Roadsamt at det vil bli lettere å komme seg til banen for fansen.
Til det med sjarme og gamle baner. Dette holder ikke som argument. Jeg og sikkert mange med meg vil heller være på en bane med diverse fasiliteter. Innvestorer vil ihvertfall ha en viss grad av komfort.
Når det gjelder f.eks Arsenal. Så¨sier de rett ut at det gamle stadionet var et pengesluk. Men med det nye stadionet, så tjener faktisk klubben mer penger enn før. Det er når stadionet er nedbetalt at man virkelig vil merke hvilke finansielle muskler Arsenal vil få. Uten dette stadionet, så hadde klubben problemer med å fylle stadionet og å få innvestorer til Klubben.

Selvfølgelig er det grenser for hvor nostalgisk man kan/skal være. Verden går fremover.
Var på Emirates for et par måneder siden, og visst er det et flott stadion. Men selv Wenger har klaget på atmosfæren der, så alt er ikke vel. Highbury var veldig intim i forhold, og jeg skjønner på ingen måte at det skulle vært et pengesluk? Kilder? Det er klart at 20.000 ekstra publikummere gir mer grunker i kassa,
og på sikt kan det vise seg å være en vel verdt investering. Nå lå jo Highbury (og for den saks skyld Anfield Road) slik til at noen videre utbygging ikke er tenkelig, samt at det er riktig som du påpeker, veldig dyrt å gjøre om gamle stadioner.

Når det gjelder Elland Road, er jeg i tvil. East Stand har vel heller mer ødelagt enn å skape en naturlig form for utvikling av de 3 andre tribunene. Men jeg kan ikke se for meg en ny stadion veldig nær sentrum.
Uansett tror jeg dette drøyer noen år til, ER burde holde stand til vi er sikre på å være et PL-lag med "kurant" økonomi.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #62 på: April 21, 2009, 20:36:22 »
Kan jo bare samenligne med helsenorge det. Det å pusse opp gamle nedslitte bygg viser seg å være mye dyrere. Nei Bygg nytt i nærheten av jernbanen. Da slår man 2 fluer i ett. Slipper å kjøpe tilbake Elland Roadsamt at det vil bli lettere å komme seg til banen for fansen.
Til det med sjarme og gamle baner. Dette holder ikke som argument. Jeg og sikkert mange med meg vil heller være på en bane med diverse fasiliteter. Innvestorer vil ihvertfall ha en viss grad av komfort.
Når det gjelder f.eks Arsenal. Så¨sier de rett ut at det gamle stadionet var et pengesluk. Men med det nye stadionet, så tjener faktisk klubben mer penger enn før. Det er når stadionet er nedbetalt at man virkelig vil merke hvilke finansielle muskler Arsenal vil få. Uten dette stadionet, så hadde klubben problemer med å fylle stadionet og å få innvestorer til Klubben.

Selvfølgelig er det grenser for hvor nostalgisk man kan/skal være. Verden går fremover.
Var på Emirates for et par måneder siden, og visst er det et flott stadion. Men selv Wenger har klaget på atmosfæren der, så alt er ikke vel. Highbury var veldig intim i forhold, og jeg skjønner på ingen måte at det skulle vært et pengesluk? Kilder? Det er klart at 20.000 ekstra publikummere gir mer grunker i kassa,
og på sikt kan det vise seg å være en vel verdt investering. Nå lå jo Highbury (og for den saks skyld Anfield Road) slik til at noen videre utbygging ikke er tenkelig, samt at det er riktig som du påpeker, veldig dyrt å gjøre om gamle stadioner.

Når det gjelder Elland Road, er jeg i tvil. East Stand har vel heller mer ødelagt enn å skape en naturlig form for utvikling av de 3 andre tribunene. Men jeg kan ikke se for meg en ny stadion veldig nær sentrum.
Uansett tror jeg dette drøyer noen år til, ER burde holde stand til vi er sikre på å være et PL-lag med "kurant" økonomi.

Det er jeg selvsakt helt enig i!

Dennis

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #63 på: April 21, 2009, 22:35:56 »
Beklager dårlig ordlegging: poenget mitt var ikke at vi skal tviholde på gamle, utslitte stadioner kun for den gamle sjarmen, kontra å utnytte økonomisk potensiale ved større kapasitet.

Som argument MOT bygging av helt ny stadio, så er det ingen problemer å finne argumenter som holder vann. Finansiering blir selvsagt hovedpunktet, men man kan også spørre seg om tiden er riktig for å å bygge en ny arena. Jeg er ikke sikker på hva kapasiteten skulle vært på, Håkon, men skal man bygge en flunkene ny arena med plass til 50000 tilskuere, når snittet holder 25000 per i dag? Selvsagt ikke.

Joda, vi skal tenke langsiktig både på banen og administrativt, men - eller kanskje akkurat derfor - mener jeg å bygge en ny stadion er feil. Hvilke investorer ville i det hele tatt tenkt tanken på å bygge et milliardprosjekt for en tredjedivisjonsklubb, uansett om navnet er Leeds eller Yeovil? Og hvorfor ikke bygge nå, til tross for at ambisjonen er å være en PL-klubb? Fordi vi har ingen garanti for at klubben kommer til PL. Om vi ryker i play off, mister vi antakelig to-tre av spillerne som har vært helt bidragsgivende til at vi har nådd akkurat det. Sjansen er da at vi gror fast i L1 en stund og da sitter vi der med en stadion til 3-4 milliarder, 15-20 tusen tilskuere og dundrende underskudd. Satsing over evne har vi vært med på før, nok en gang: det er derfor vi er her!

Igjen, ER som sjarmerende og historierik skal ikke stå som hindring for eventuell ny stadion, men den må da komme når tiden er moden.
« Siste redigering: April 21, 2009, 22:40:06 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #64 på: April 21, 2009, 22:52:47 »
Er fullstendig enig med deg Rudi., Eland Road er et gufs fra fortiden hva et stadion skal være. Riv faenskapet og bygg nytt. Billigere i lengden. Det å bygge nytt stadion er faktisk en start på en ny æra

Men for all del ikke bygg det på samme sted. Grunnen under Elland Road har helt sikkert fortsatt en forbannelse hvilende over seg. Ikke engang sigøyneren klarte å bryte denne forbannelsen på 70-tallet.

Kanskje banen burde bli bygget med langsden mot syd og Elland Road, slik banen lå rundt århundreskiftet, den gangen Hunslet Football Club spilte her!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #65 på: April 22, 2009, 00:49:22 »
Til det med sjarme og gamle baner. Dette holder ikke som argument. Jeg og sikkert mange med meg vil heller være på en bane med diverse fasiliteter.

Ærlig talt, på fotballkamp vil jeg se fotball. Jeg driter i fasilitetene. Pun intended. Så lenge det finnes en noenlunde grei dass, en pie stand og bitter er jeg godt fornøyd. Disse ståtribunebetongbakkene fra åttitallet kan jeg også spare meg for. Er vel både enig og uenig med Håkon her, med andre ord.

Sitat
Uten dette stadionet, så hadde klubben problemer med å fylle stadionet

Pølsevev! Highbury var du fullt hver eneste seriekamp? Problemet var vel snarere at de ikke fikk plass til alle som villa ha billetter. Og den slags lønner seg ikke i lengden.

Men for all del, la oss rykke opp i Premier League før vi vurdere å svi av milliarder på nytt stadion. Og la oss før det kjøpe tilbake Elland Road. Grunnen den ligger på er vel verdt betydelig mer enn tilbakekjøpsprisen i klausluen, ellers ville neppe Adler ha kjøpt stadion?
- Leif Olav

Smudge17

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #66 på: April 22, 2009, 08:15:34 »
Er enig med de fleste over meg her.
Stabil økonomi og et etablert lag i Premier League bør være på plass før vi eventuelt bygger ny stadion.

Om 3 år ca. Da kan vi begynne å diskutere byging av ny stadion, ettersom vi sikkert kjemper i toppen av Premier League ;D

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #67 på: April 22, 2009, 09:08:13 »
Dette blir synsing fra meg ang kostnader. Men la oss si at et nytt stadion koster 750 mill ink tomt.
Det å legge det i nærheten av jernbanen vil ikke tilsi at vi skal flytte det nærmere sentrum. Ifølge de som utredet området rundt jernbanelinja under Ridsdaleperioden, ( Over motorveien fra Elland Road ) så var det et stort areale ledig der.
Det arelaet er visst ledig enda.
Det å kjøpe tilbake Elland Road koster kanskje 200 mill kroner. Da er det 550 millioner kroner som det vil koste å bygge nytt arena. Videre så må man kanskje pusse opp Elland Road for rundt 200 millioner til. Da er Elland Road 350 millioner kroner billigere.
Men så kommer man til en dag i fremtiden hvor Leeds rykker opp til Premier League. Da må man kanskje tenke ny arena. Altså, så har det å kjøpe tilbake Elland Road kostet Leeds 400 millioner kroner. Altså penger rett i dass.
Samtidig så bør man kanskje tenke i de baner om at spill i Premier League vil kreve visse fasiliteter som utelukker Elland Road.
Etter det jeg har fått med meg hva forslaget til nytt Premier league med de beste lagene fra Scotland, så vil det å spille i den nye ligaen kreve mer av fasiliteter

Smudge17

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #68 på: April 22, 2009, 16:32:02 »
Etter det jeg har fått med meg hva forslaget til nytt Premier league med de beste lagene fra Scotland, så vil det å spille i den nye ligaen kreve mer av fasiliteter

Håper for guds skyld at det ikke skjer.

testo

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #69 på: April 22, 2009, 22:04:06 »
Where's The Crest Gone?
[/b]

Leeds United have started an internet enquiry by removing their giant club crest from the East Stand at Elland Road. 

Online fans' forums have been creating lots of speculation since the illuminated crest and accompanying club name was taken down from the stand's exterior wall on Tuesday.

One of the most popular reasons suggested for the removal is that the club are preparing to announce a radical redesign of their badge.

Today, though, a club spokesman said the display's absence from the stand would only be temporary.

He said in the Yorkshire Evening Post: "It's been taken down for repair and the lighting will be replaced by more eco-friendly lighting, which is also cheaper to run."

The spokesman was unable to give a date when the display would be re-installed, but stressed that when it was put back in place, it would be in an unchanged form. 

http://www.leedsunited-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=444279
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Andersen

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #70 på: April 22, 2009, 22:18:00 »
Har ikke vært på ER ennå , men håper for guds skyld at de legger den nye banen på is noen år ennå!  :o La oss komme oss opp i CCC ligaen først, og der tror jeg vi blir noen sesonger før et eventuellt opprykk til premier leage  ;D  Det meste dreier seg vel om økonomi? Håper klubben og Ken Bates  har lært av tidligere blemmer!!!! LEEDS4EVER.

Svend Anders

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #71 på: April 22, 2009, 22:26:12 »
Hadde seminar med markedsavdelingen til LUFC i høst og da kom temaet klubblogo-skifte opp. Da ble det i alle fall sagt at det har vært nevnt, men høyst sannsynlig ikke er aktuelt å gjennomføre ved et opprykk til Premier League - eller ved en annen betydningsfull omlegging i klubben.

Har forøvrig sendt over noen kommentarer om stadiontegningene, og fikk tilbakemelding om at disse var såpass konstruktive at de har gått helt til godeste Harvey.

Jeg spør derfor igjen: Er det noen av dere som kan hjelpe med linker som viser noen mer vellykede stadionprosjekter de siste årene?

SA

Rudi G.

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #72 på: April 23, 2009, 15:06:31 »
Hadde seminar med markedsavdelingen til LUFC i høst og da kom temaet klubblogo-skifte opp. Da ble det i alle fall sagt at det har vært nevnt, men høyst sannsynlig ikke er aktuelt å gjennomføre ved et opprykk til Premier League - eller ved en annen betydningsfull omlegging i klubben.

Har forøvrig sendt over noen kommentarer om stadiontegningene, og fikk tilbakemelding om at disse var såpass konstruktive at de har gått helt til godeste Harvey.

Jeg spør derfor igjen: Er det noen av dere som kan hjelpe med linker som viser noen mer vellykede stadionprosjekter de siste årene?

SA

Hei Svend.  :) Jeg la inn en link på side 4, men det var kanskje ikke det du var på jakt etter?

Kanskje denne hjelper litt: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/cldetails?mid=45cbc39394fc8bb9c4ce0f3564fd3a06&ct=lc&hl=no
« Siste redigering: April 23, 2009, 17:43:08 av Rudi G. »

kjelvi

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #73 på: April 27, 2009, 14:25:30 »
Green light for Leeds United plans



Plans for a major new leisure-led development at the Elland Road stadium in Leeds, West Yorkshire, home to Leeds United Football Club (LUFC), have been given the green light by Leeds City Council (LCC).
The council has passed a resolution to award full planning consent for the scheme, which will be linked to the venue's existing East Stand but does not involve increasing the stadium's 40,000-seat capacity.
Designed by London-based architects KSS, the Elland Road scheme includes two new hotels and an arcade extension incorporating retail facilities, a club shop, a restaurant and conference and banqueting space.
The project, which is designed to provide increased commercial opportunities for LUFC, as well as forming part of LCC's wider regeneration of the Elland Road area, also includes a basement nightclub and new offices.
Shaun Harvey, LUFC chief executive, said: "The development is designed to increase non-matchday income streams at Elland Road, which in turn will support and supplement the club's efforts on the pitch. It will play a vital part in the regeneration of the area, and will also create opportunities for local people."
James Budd, KSS associate director, added: "We had to match closely the development aspirations of the club with those of Leeds City Council to achieve planning approval. The building massing constraints negotiated with the council, an architectural design that responded and contributed positively to the existing stadium and phased delivery capability were all key components."

sportsmanagement.co.uk

kjelvi

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #74 på: April 27, 2009, 17:23:02 »

berlin

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #75 på: April 27, 2009, 18:20:08 »
Muligens en innspill på siden:

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5241690,00.html

Essensen er at hegemoniet PL har hatt som Europas(verdens) beste liga ikke nødvendigvis fortsetter i det uendelige.

Jeg mener ikke at jeg er pessimist når jeg tror at PL, uansett om det er 20 lag eller to divisjoner med 18 lag, går mot en økonomisk og (kanskje) sportslig nedgang. Det er for meg utenkelig at opp mot 20 klubber skal ha 40-70.000 tilskuere i snitt og kremen av spillere tilgjengelig i verden, når verden forvørig sliter i økonomisk motbakke.

Hva har det med Elland Road å gjøre? Har ikke studert planene for ER, men at tiden er moden for saftige investeringer tviler i hvertfall jeg på.

Jeg tror det er mer sannsynlig at Englands og Europas neste klubber må nedskalere litt ift omsetning. I tillegg trues PL av at det begynner å bli uendelig kjedelig med de 4 lagene i tet år etter år. Hjelper det å hive inn Rangers og Celtic? Nix, de hadde antagelig kjempet for å overleve i PL, slik som de fleste andre.

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #76 på: April 27, 2009, 18:51:21 »
Bates gikk ut i siste program og proklamerte at han ville utvikle West Stand i tillegg til hotellet på sydsiden av East Stand. Mot the Gelderd End (the Kop) vil det blir kontorlokaler.
West Stand ville bli en tribune med moderne standard, med økt kapasitet og som ville gi Leeds United mulighet til å huse VM-kamper i 2018...eller deromkring, når England får VM hjem igjen!  :)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #77 på: Februar 25, 2010, 13:19:15 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #78 på: Mars 16, 2010, 12:20:22 »
Leeds United granted permission to improve Elland Road
16 March 2010 | By Adam FraserRelated articles

Stadium improvements at Elland Road, home of Leeds United, included as part of England's bid to host the 2018 Fifa World Cup, have won a ten-year planning consent.

The move sees the original five-year planning consent term, to extend and improve the conference centre opposite the East Stand of Elland Road, was doubled after Leeds unveiled several changes as part of its bid to host World Cup matches.

The Yorkshire Evening Post quotes a report to the council's east plans panel as saying 'the appearance of the extension was now significantly improved and the quality of the materials to be used was also better.' The report adds: "The design of the extension to the conference centre was previously considered to be basic and functional and for this reason, in part, a temporary planning permission of five years only was recommended."

Leeds will, however, only receive formal permission when official documents are signed. On the pitch, meanwhile, Leeds United are currently chasing promotion from League One to The Championship, English soccer's second tier. The club has lost just two games in the last ten, and sits second to Norwich City in the League One table, five points clear of third-place Charlton Athletic.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #79 på: Mars 19, 2010, 11:22:28 »
Følger med litt i hva de skriver om Leeds også utenfor sportspressen, og det er litt morsomt å se den positive vinklingen som disse mer businessrettede publikasjonene har på Leeds og Bates:

”- The club has lost just two games in the last ten, and sits second to Norwich City...."

”Bates appears to have brought Leeds United's formerly desperate financial struggles firmly under control, and has overseen its rise to challenge at the top of League One, the third tier of English soccer. Should Leeds win promotion to The Championship, they would be just one league away from the lucrative world of the Premier League.”

Skummet ellers gjennom siste nummer av bladet Leeds Leeds Leeds og der kommer det i intervjuet med Bates fram en del oppdatert info om Elland Road:

Utbygging av The Pavillion starter nå i mai – og vil dermed bli de største konferanselokalene på strekningen mellom Newcastle og Manchester. Disse lokalene vil også bli benyttet som pressesenter, i tilfelle Leeds blir VM-by i 2018.

Elland Road er taksert til 49 mill pund   :o tidligere i vinter. Altså verdt over 4 ganger mer enn den prisen Leeds må betale for å kjøpe tilbake anlegget.

Klubben har blitt enig med kommunen om at kommunen skal bekoste en del av utbyggingen av ER – betinget av at Leeds blir valgt som VM-by.

Utover det en del ’myknytt’ om oppussing av damedoene etc….  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

DenHviteYeboah

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #80 på: Mars 19, 2010, 11:41:31 »
Følger med litt i hva de skriver om Leeds også utenfor sportspressen, og det er litt morsomt å se den positive vinklingen som disse mer businessrettede publikasjonene har på Leeds og Bates:

”- The club has lost just two games in the last ten, and sits second to Norwich City...."

”Bates appears to have brought Leeds United's formerly desperate financial struggles firmly under control, and has overseen its rise to challenge at the top of League One, the third tier of English soccer. Should Leeds win promotion to The Championship, they would be just one league away from the lucrative world of the Premier League.”

Skummet ellers gjennom siste nummer av bladet Leeds Leeds Leeds og der kommer det i intervjuet med Bates fram en del oppdatert info om Elland Road:

Utbygging av The Pavillion starter nå i mai – og vil dermed bli de største konferanselokalene på strekningen mellom Newcastle og Manchester. Disse lokalene vil også bli benyttet som pressesenter, i tilfelle Leeds blir VM-by i 2018.

Elland Road er taksert til 49 mill pund   :o tidligere i vinter. Altså verdt over 4 ganger mer enn den prisen Leeds må betale for å kjøpe tilbake anlegget.

Klubben har blitt enig med kommunen om at kommunen skal bekoste en del av utbyggingen av ER – betinget av at Leeds blir valgt som VM-by.

Utover det en del ’myknytt’ om oppussing av damedoene etc….  :)

Dette ser jo fint ut...men hva skjer hvis vi blir værende i denne møkkaligaen?Dette beviser dessverre bare at det er ABSOLUTT nødvendig å rykke opp.

Tom S

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #81 på: Mars 19, 2010, 12:08:25 »
Følger med litt i hva de skriver om Leeds også utenfor sportspressen, og det er litt morsomt å se den positive vinklingen som disse mer businessrettede publikasjonene har på Leeds og Bates:

”- The club has lost just two games in the last ten, and sits second to Norwich City...."

”Bates appears to have brought Leeds United's formerly desperate financial struggles firmly under control, and has overseen its rise to challenge at the top of League One, the third tier of English soccer. Should Leeds win promotion to The Championship, they would be just one league away from the lucrative world of the Premier League.”

Skummet ellers gjennom siste nummer av bladet Leeds Leeds Leeds og der kommer det i intervjuet med Bates fram en del oppdatert info om Elland Road:

Utbygging av The Pavillion starter nå i mai – og vil dermed bli de største konferanselokalene på strekningen mellom Newcastle og Manchester. Disse lokalene vil også bli benyttet som pressesenter, i tilfelle Leeds blir VM-by i 2018.

Elland Road er taksert til 49 mill pund   :o tidligere i vinter. Altså verdt over 4 ganger mer enn den prisen Leeds må betale for å kjøpe tilbake anlegget.

Klubben har blitt enig med kommunen om at kommunen skal bekoste en del av utbyggingen av ER – betinget av at Leeds blir valgt som VM-by.

Utover det en del ’myknytt’ om oppussing av damedoene etc….  :)

Dette ser jo fint ut...men hva skjer hvis vi blir værende i denne møkkaligaen?Dette beviser dessverre bare at det er ABSOLUTT nødvendig å rykke opp.

Visst faen er det viktig å rykke opp!
COME ON LEEDS !!

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #82 på: Mars 19, 2010, 12:12:35 »
Det store negative her er at Bates da ikke vil selge, men tviholde på dette frem til vm er over

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #83 på: Mars 19, 2010, 12:25:23 »
....
Dette ser jo fint ut...men hva skjer hvis vi blir værende i denne møkkaligaen?Dette beviser dessverre bare at det er ABSOLUTT nødvendig å rykke opp.

Den der skjønte jeg ikke DHY.... ???

Det Bates driver med her er jo å bygge opp virksomhet som gjør at klubben kan livberge seg - også uten å være avhengig av opprykk til PL og stor sportslig suksess. Er ikke det fornuftig da?

Så kan en jo saktens spørre seg om det satses for mye på denne type ting, og for lite på sportslig styrking av selve fotballaget, og der er det jo mangt å diskutere - uten at vi trenger å ta den akkurat her... ::)
« Siste redigering: Mars 19, 2010, 12:36:04 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Torpe-do

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #84 på: Mars 19, 2010, 14:19:37 »
Det store negative her er at Bates da ikke vil selge, men tviholde på dette frem til vm er over


Tviler på gubben lever i 8 år til :P

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #85 på: Mars 19, 2010, 14:23:14 »
Sitat
Elland Road er taksert til 49 mill pund tidligere i vinter. Altså verdt over 4 ganger mer enn den prisen Leeds må betale for å kjøpe tilbake anlegget.


Merket meg denne jeg da...   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #86 på: Mars 19, 2010, 15:01:22 »
....
Dette ser jo fint ut...men hva skjer hvis vi blir værende i denne møkkaligaen?Dette beviser dessverre bare at det er ABSOLUTT nødvendig å rykke opp.

Den der skjønte jeg ikke DHY.... ???

Det Bates driver med her er jo å bygge opp virksomhet som gjør at klubben kan livberge seg - også uten å være avhengig av opprykk til PL og stor sportslig suksess. Er ikke det fornuftig da?

Så kan en jo saktens spørre seg om det satses for mye på denne type ting, og for lite på sportslig styrking av selve fotballaget, og der er det jo mangt å diskutere - uten at vi trenger å ta den akkurat her... ::)
du svarer jo godt på ditt eget spørsmål :),men:Tror du virkelig at alle disse planene blir noe av hvis vi blir i league1 2-3 år til???Ser bra ut dette ,men jeg klarer bare ikke å se bort ifra hva som skjedde med TA...du mfl synes tydligvis den saken ikke sier så mye om Bates...dere om det.. ;D

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #87 på: Mars 19, 2010, 16:27:48 »
....
Dette ser jo fint ut...men hva skjer hvis vi blir værende i denne møkkaligaen?Dette beviser dessverre bare at det er ABSOLUTT nødvendig å rykke opp.

Den der skjønte jeg ikke DHY.... ???

Det Bates driver med her er jo å bygge opp virksomhet som gjør at klubben kan livberge seg - også uten å være avhengig av opprykk til PL og stor sportslig suksess. Er ikke det fornuftig da?

Så kan en jo saktens spørre seg om det satses for mye på denne type ting, og for lite på sportslig styrking av selve fotballaget, og der er det jo mangt å diskutere - uten at vi trenger å ta den akkurat her... ::)
du svarer jo godt på ditt eget spørsmål :),men:Tror du virkelig at alle disse planene blir noe av hvis vi blir i league1 2-3 år til???Ser bra ut dette ,men jeg klarer bare ikke å se bort ifra hva som skjedde med TA...du mfl synes tydligvis den saken ikke sier så mye om Bates...dere om det.. ;D

Jeg tror ikke ligaposisjonen til Leeds United spiller noen rolle ift de planene som legges fram her.

Nøkkelen til disse planene ligger i Englands VM-søknad, og Leeds sin søknad som VM-by. Mye av klubbens posisjon ift kommunen bygger på at klubb/kommune har en stor felles interesse i å få Leeds valgt som VM-by. Om England ikke får noe VM i 2018/2022 ramler Bates sine store planer for ER sammen som et korthus…. Oppkjøpet av TA var ikke like sterkt knyttet til VM-budet, som et evt oppkjøp av ER vil være….

Utover det mener jeg faktisk at Bates og hans ledelse gjør en aldeles utmerket jobb (YES!) i å vedlikeholde TA og ER til å holde en meget god standard - etter engelsk målestokk...


So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

jarle

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #88 på: Mars 19, 2010, 18:11:04 »
....
Dette ser jo fint ut...men hva skjer hvis vi blir værende i denne møkkaligaen?Dette beviser dessverre bare at det er ABSOLUTT nødvendig å rykke opp.

Den der skjønte jeg ikke DHY.... ???

Det Bates driver med her er jo å bygge opp virksomhet som gjør at klubben kan livberge seg - også uten å være avhengig av opprykk til PL og stor sportslig suksess. Er ikke det fornuftig da?

Så kan en jo saktens spørre seg om det satses for mye på denne type ting, og for lite på sportslig styrking av selve fotballaget, og der er det jo mangt å diskutere - uten at vi trenger å ta den akkurat her... ::)
du svarer jo godt på ditt eget spørsmål :),men:Tror du virkelig at alle disse planene blir noe av hvis vi blir i league1 2-3 år til???Ser bra ut dette ,men jeg klarer bare ikke å se bort ifra hva som skjedde med TA...du mfl synes tydligvis den saken ikke sier så mye om Bates...dere om det.. ;D

Jeg tror ikke ligaposisjonen til Leeds United spiller noen rolle ift de planene som legges fram her.

Nøkkelen til disse planene ligger i Englands VM-søknad, og Leeds sin søknad som VM-by. Mye av klubbens posisjon ift kommunen bygger på at klubb/kommune har en stor felles interesse i å få Leeds valgt som VM-by. Om England ikke får noe VM i 2018/2022 ramler Bates sine store planer for ER sammen som et korthus…. Oppkjøpet av TA var ikke like sterkt knyttet til VM-budet, som et evt oppkjøp av ER vil være….

Utover det mener jeg faktisk at Bates og hans ledelse gjør en aldeles utmerket jobb (YES!) i å vedlikeholde TA og ER til å holde en meget god standard - etter engelsk målestokk...





Elland Road i god stand?

Det er vel en av de mest gammeldagse stadioner i hele England...

Stephenjazz

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #89 på: Mars 19, 2010, 18:29:06 »
Interessant at stadion skal moderniseres, når det ble fortalt for 1 år siden at den var gammel og en ny var nødvenidg
http://www.youtube.com/watch?v=gfb-D5rTlcQ&feature=channel
Det blir aldri umoderne å vinne