Skrevet av Emne: NRK 2 kl 24.00 evt. 00.15  (Lest 2365 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MrK

NRK 2 kl 24.00 evt. 00.15
« på: April 06, 2007, 06:02:01 »
styggeste FA cupfinale ever - 1970 Chelsea Leeds omkamp - forferdelig resultat men en klassiker

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

auren

Re: NRK 2 kl 24.00 evt. 00.15
« Svar #1 på: April 06, 2007, 06:43:04 »
Aldri sett denne kampen. Ser litt nå. Det er ikke ett sekunds ro i kampen. Og for et sinnsykt innkast han ene karen på Chelsea har.

auren, som nok ikke gidder å se hele kampen...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Re: NRK 2 kl 24.00 evt. 00.15
« Svar #2 på: April 07, 2007, 15:14:58 »
Så første omgang sjøl, da Leeds ledet 1-0 til pause. Jeg gikk til sengs med dette resultatet i sinns!

La merke til et utrolig tempo og et mye mer brutalt spill enn dagens fotball. Kanskje var det spesielt for denne kampen, men hadde den vært spilt i dag, så tror jeg kommentatorene bare hadde sitti og måpa, for makan til fart.

- Dennis
Marching on together!

Oggy

Oggy

dexter90

 

RoarG

Re: NRK 2 kl 24.00 evt. 00.15
« Svar #5 på: April 11, 2007, 16:07:01 »
Så hele kampen, og ventet med spenning på når det stygge spillet skulle inntreffe. Dersom Elleray ville ha gitt 6 RK og 20 GK (etter datidens standarder?) synes jeg han tok fælt i. OK, etter regelboka burde Leeds hatt ett RK (Charlton, nedsparking), og Chelsea to RK (Hutchinson, opptil flere gule for usportlig opptreden og Webb(?), karatelignende flygende spark mot Brenmer i Chelsea straffefelt (strengt tatt indirekte frispark for farefullt spill!)). For øvrig ble jeg positivt overrasket over det høye tempoet kampen ble spilt i til å være 1970. Leeds var best spillemessig, men ga bort seiren med to lettkjøpte scoringer i mot. Ikke klarte de å utnytte bedre at Chelsea keeper, Bonetti, ble hardt skadd enn bare å score ett mål heller. Av Leeds' spillere var Cooper helt konge, Bremner startet svakt, men spilte seg klart opp etterhvert. Lorimer og Clarke leverte klart under pari, og Gary Sprake hadde neppe begått den tabben som en urutinert Harvey begikk på 1-2 scoringen.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020