Skrevet av Emne: The Great Escape  (Lest 5306 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

The Great Escape
« på: April 06, 2007, 21:47:54 »
Etter ein god periode (den beste i år) med 4 kamper utan tap og fornya optimisme både i spelargruppa og blant fansen ser vi faktisk eit lite lys der borte i tunnelen.

Etter at Southend tapte idag klatret vi faktisk opp ein plass på tabellen utan sjølv å løyse svetten - det kan virke som eit godt omen.

Vi er fortsatt avhengige av at lagene rundt oss avgir poeng jamnt og trutt, men så tett som det er i bunnen no meiner eg det faktisk er opp til oss sjølve - gjer vi jobben vår så klarer vi dette.

Kan kampen imorgon bli den runda vi igjen er på trygg grunn?
Vi har alle, inkludert meg sjølv, snakka om årets viktigaste kamp, skjebnekamper og no er det ikkje meir håp i lenger tid.
Men, the great escape er igang gutter og det er håp!!

Kampen imorgon er VIKITG, lat oss, med 31000 og fullt hus, slå Plymouth og håpe på at Barnsley med fleire avgir poeng!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

Re: The Great Escape
« Svar #1 på: April 06, 2007, 21:50:56 »
Kjekt å sjå at du dreg optimismen fram frå skuggeland. Det har blitt uhyre jamnt i botnen no, og som du seier; vi har hatt fire kampar utan tap med tidvis bra spel. Vinn vi imåra, så får også eg trua tilbake. Framleis er eg i "League One"-modus.

LeedsUnited

  • Gjest
Re: The Great Escape
« Svar #2 på: April 06, 2007, 22:22:09 »
Det er noen innbyrdes oppgjør igjen i bunnen slik at noen lag må avgi poeng der uansett.  Dessuten har noen av våre argeste motstandere i å unngå nedrykk en del tøffe kamper mot topplagene.
Med seier i morgen vil jeg faktisk begynne å få tro på at dette kan gå veien.  Og den troen har vært borte en stund nå.
« Siste redigering: April 06, 2007, 22:23:45 av LeedsUnited »

Ove

Re: The Great Escape
« Svar #3 på: April 07, 2007, 01:05:00 »
Deilig å se at resultatene går vår vei. Southend tapte i dag, det samme gjorde Hull. Med litt tur i morgen så er vi over streken for første gang på, gud vet hvor lenge.
 

Karl Hot Shot

Re: The Great Escape
« Svar #4 på: April 07, 2007, 02:09:32 »
Ja, det var fint at Southend United tapte i dag. Men i tillegg til at Leeds United må vinne over Plymouth Argyle i morgen, må også Barnsley tape. I realiteten er vi avhengige av at Barnsley knekker helt sammen i innspurten og kommer seg ned dit laget hører hjemme, i League One eller League Two.
 

HåvardK

Re: The Great Escape
« Svar #5 på: April 07, 2007, 02:20:39 »
Tviler vel på at Barnsley havner i League Two i løpet av denne våren. Er for øvrig helt på linje med deg, Karl.

auren

Re: The Great Escape
« Svar #6 på: April 07, 2007, 02:44:37 »
Barnsley trenger ikke knekke sammen. Så lenge de avgir poeng borte mot Ipswich i morgen (slettes ikke utenkelig) og Leeds vinner, så er vi forbi. Så kan Barnsley vinne resten av kampene sine, så lenge Leeds gjør det samme da... :-)

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Re: The Great Escape
« Svar #7 på: April 07, 2007, 05:25:24 »
Joda, auren. Men tror det er mest sannsynlig at Barnsley er den tredje kandidaten vi bør satse på å holde bak oss - i tillegg til Luton og Southend. Sistnevnte har tydeligvis mista piffen etter en god periode etter jul.

Dennis

Re: The Great Escape
« Svar #8 på: April 07, 2007, 15:27:39 »
Har også god følelse for i dag og resten av hjemmekampene. Leeds er i bra form, ekstremt bra form dersom vi ser på tabellposisjonen, men likevel er det langt fra over!

Leeds er blant mange lag som spiller om resterende 18 poeng og det kan være forskjell på nedrykk og nesten midt på tabellen, dersom alt gåt mot eller for oss. Og som det nevnes her; uansett om vi vinner alle eller ikke, er vi avhengig av hjelp fra andre, ettersom vi fortsatt er bak Barnsley.

Vi må huske at dagens kamp vinnes, ettersom vi har vanskelige bortekamper mot Colchester, Southampton og Derby igjen. Det betyr at hjemmekampene må vinnes, samt at et eller to borte helst bør plukkes. Jeg velger å tro at 9 poeng, dvs 48 totalt, vil holde for å spille i CCC neste år, men igjen, det kommer ann på hva nedrykksrivalene våre foretar seg.

En ting som også er skremmende er vår horrible målforskjell. 2007 er ikke så stygg, men i høst kan vi faktisk ha sluppet inn så mange mål at det sender oss ned til tross for like mange poeng som andre lag. Det hadde vært det bitreste. Så derfor må vi ta de poengene vi trenger for å holde oss, slik at vi ikke er altfor avhengig av de andre.

La oss starte med seier mot Plymouth Argyle i dag! [:)]

- Dennis
Marching on together!

baste

Re: The Great Escape
« Svar #9 på: April 07, 2007, 17:05:10 »
trur Qpr...sliter...Og at Leeds klarer seg... Come on

Roy

Re: The Great Escape
« Svar #10 på: April 07, 2007, 20:18:50 »
Nå er hver kamp cup, og det har vel ikke akkurat vært Leeds sterke side de siste årene... men håper at gutta viser at de har hår på brystet, og er villige til å blø for LEEDS. Står de ikke frem nå - så kan de gå. LEEDS TIL I DIE!!!
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Tom S

Re: The Great Escape
« Svar #11 på: April 09, 2007, 16:54:01 »
Då er vi klare for ny kamp og ein ny spennande episode i The Great Escape!
I forrige episode klatret vi opp på trygg grunn med ein utruleg spennande kamp på ER i tillegg til at de fleste andre resultat gjekk vår veg. Kan vi i denne episoden sjå vårt lag lage ei lita luke til lagene bak oss og kanskje klatre oppover enda ein plass ???

Lat oss håpe vi kan ta med oss den gode følelsen frå de siste 5 inn i denne meget vanskelige bortekampen mot Colchester.
Spillet må hevast eit hakk eller to frå lørdagens batalje mot Plymouth, men det viktigaste de må ta med seg er innstillingen om kampen er ikkje over før dommeren blåser sluttsignalet.

Keep Fighting !!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

stefan

Re: The Great Escape
« Svar #12 på: April 09, 2007, 18:23:00 »
Jeg er redd jeg begynner å få et snev av håp. Magefølelsen sier at vi vinner idag, men hodet sier noe annet...

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: The Great Escape
« Svar #13 på: April 09, 2007, 18:51:02 »
Håp er det jo så klart nå, vi er over streken og vi må bare sørge or at vi er bedre enn Barnsley, Hull og også Southend selvsagt, men de tror jeg vi slår uansett. Luton er dømt! Altså er det Barnsley og Hull som bør få fprmsvikt nå da....skal drive litt voodoo for å få det til tror jeg![:o)]
Yeboahs vitne

berlin

Re: The Great Escape
« Svar #14 på: April 09, 2007, 20:53:37 »
vi bør jo ha alle muligheter nå, tror vi vinner i dag mot the U's. Taper vi, er vi og spillerne i nervevrakland igjen, og det vil bli en dyrisk spennende kamp mot Burnley på fk lørdag.
« Siste redigering: April 09, 2007, 21:03:42 av berlin »

Sheridan

Re: The Great Escape
« Svar #15 på: April 09, 2007, 20:58:37 »
aaah, tenk dere en 4 poengs luke ned til Barnsley ved 18 tiden idag....+ en betraktelig bedre målforskjell, som i seg selv er ett poeng.....og da er det kun 12 poeng igjen å kjempe om......


TrJ

Re: The Great Escape
« Svar #16 på: April 09, 2007, 21:09:32 »
Så lenge vi unngår å tape så vil den gode følelsen fortsette å følge laget. Dette kan og må bare gå veien!

/Terje
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

Tom S

Re: The Great Escape
« Svar #17 på: April 09, 2007, 21:17:30 »
Trur du har rett, det er viktig å ikkje tape idag, fortsette denne rekka med kamper utan tap - det har nok alt å bety for sjølvtilliten.

Er redd vi kjem til å ha litt ups an downs endå i sesongen og fryktar at det ikkje er avgjort før siste runde er spilt.


quote:
Originally posted by TrJ

Så lenge vi unngår å tape så vil den gode følelsen fortsette å følge laget. Dette kan og må bare gå veien!

/Terje



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Trygve

  • Gjest
Re: The Great Escape
« Svar #18 på: April 10, 2007, 20:04:04 »
quote:
Originally posted by baste

trur Qpr...sliter...Og at Leeds klarer seg... Come on


Ser ut som de er på trygg plass.

Tom S

Re: The Great Escape
« Svar #19 på: April 11, 2007, 00:59:37 »
Så spørs det om gutta klarer å fortsette på vegen mot The Great Escape etter gårsdagens tilbakeslag. Det er nesten utruleg at vi klarer å gi fra oss ein 1-0 ledelse med berre 8 minutt igjen av kampen, men meir utruleg er det at både Bham og Preston, såkalla topplag, klarer å rote vekk poeng mot bunnlagene Barnsley og Southend.
Tapet i går skulle eg klart å takle dersom ikkje både Barnsley og Southend tok desse urimelige poenga, men akkurat no er eg like tom innvendig som eg var igår rett etter kampslutt og ser faktisk ingen mulighet for at vi skal klare den store bragd det ville vert å overleve denne divisjonen.

Håper berre at gjengen der borte klarer å vere meir positive enn meg i desse dager, eg har gitt opp!

Eg skal "marching on together" også i innspurten og åra som kjem, men no er eg berre så ufattelig trist og utrøstelig.

we all love leeds



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Trygve

  • Gjest
Re: The Great Escape
« Svar #20 på: April 11, 2007, 17:24:33 »
Tror ikke at Southend er i noe kjempeslag, det er nok heller luften som har gått litt ut av Preston. Får håpe Barnsley bare har hatt litt hell, og at de er tilbake i "godt gammelt slag"
til uken.

auren

Re: The Great Escape
« Svar #21 på: April 11, 2007, 18:01:17 »
quote:
Originally posted by Tom S

Så spørs det om gutta klarer å fortsette på vegen mot The Great Escape etter gårsdagens tilbakeslag. Det er nesten utruleg at vi klarer å gi fra oss ein 1-0 ledelse med berre 8 minutt igjen av kampen, men meir utruleg er det at både Bham og Preston, såkalla topplag, klarer å rote vekk poeng mot bunnlagene Barnsley og Southend.
Tapet i går skulle eg klart å takle dersom ikkje både Barnsley og Southend tok desse urimelige poenga, men akkurat no er eg like tom innvendig som eg var igår rett etter kampslutt og ser faktisk ingen mulighet for at vi skal klare den store bragd det ville vert å overleve denne divisjonen.

Håper berre at gjengen der borte klarer å vere meir positive enn meg i desse dager, eg har gitt opp!

Eg skal "marching on together" også i innspurten og åra som kjem, men no er eg berre så ufattelig trist og utrøstelig.

we all love leeds



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Nicket ditt tilsier jo at du skal være dette... Ikke ta på vei for det![8D]

auren - sprellende

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leeds Man

Re: The Great Escape
« Svar #22 på: April 12, 2007, 21:36:56 »
The Great Escape som den blir kalla kjem  til å gå bra.
Vi må berre holde konsentrasjonen oppe helt til etter siste kamp og då kan vi sjå mot neste sesong og håpe på bedre takter då.
 

Tom S

Re: The Great Escape
« Svar #23 på: April 13, 2007, 02:55:09 »
Etter eit par tunge dager er eg endelig klar for kamp til lørdagen igjen!

The Great Escape MÃ… fortsette!

Med seier på lørdag og at de andre resultatene går litt vår vei så er det opent igjen. Trur Leeds er sugne på å vise at de kan bedre enn det forsmedelige tapet mot Colchester på mandag og "banker" Burnley 2-0.

Det er vel i realiteten kun 4 lag igjen som sloss for å overleve (regner Luton som nedrykt);
Leeds, Southend, Barnsley og Hull.
Etter ein ny omgang på predictoren kan det sjå ut som det er fleire lag som kan havne på 48p og at målforskjellen kan bli avgjerande.
Dersom vi kan klare det mesterstykket å vinne de to siste heime og plukke ein pinne borte mot saints eller derby, ja da trur eg vi er klar for ein ny sesong i CCC.

Bring on Burnley !



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Re: The Great Escape
« Svar #24 på: April 14, 2007, 21:30:17 »
Så er det kampdag igjen og eit nytt kapittel i The Great Escape skal skrives.

Håper på eit tent Leedslag som kommer på bana for å ta kommandoen frå start, med 30000 på tribuna bør det vere duka for det.
Trur det er viktig at vi vinner med minst to mål, då det fort kan bli målforskjellen som vert avgjerande for kva lag som kan glede seg til ny sesong i CCC.

Good luck and break a leg !!

we all love leeds



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: The Great Escape
« Svar #25 på: April 15, 2007, 00:36:56 »
Tre kamper igjen for de fleste nå

Det er nesten så det er hipp som happ hvem vi møter nå. CCC-resultatene er ytterst vanskelige å predikere over hele linja uansett...  

Tre cupfinaler blir det for oss.

Og heldigvis tetter det seg til over oss. Derfor tror jeg det er nok at vi fortsetter med poengsankingen vår. I så fall vil minst ett av de andre lagene havne bak oss.

Taper vi kamper, er vi derimot i big troble igjen - og veldig avhengig både av at de andre resultatene gpr vår vei, og at vi "må" vinne neste kamp.

Faktisk har spillet ganske lenge vært av såpass kaliber at det er det samme hvem vi møter, vi er uansett kapable til å vinne/skaffe oss poeng.

Southampton borte (neste kamp) er alt annet enn walkover. Kanskje greit for gutta å gå til en kamp de ikke forventes å styre???



I'm gonna have to go to college
'cause you are the Book of Knowledge
Rita May

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Re: The Great Escape
« Svar #26 på: April 15, 2007, 04:41:35 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

Tre kamper igjen for de fleste nå

Det er nesten så det er hipp som happ hvem vi møter nå. CCC-resultatene er ytterst vanskelige å predikere over hele linja uansett...  

Tre cupfinaler blir det for oss.

Og heldigvis tetter det seg til over oss. Derfor tror jeg det er nok at vi fortsetter med poengsankingen vår. I så fall vil minst ett av de andre lagene havne bak oss.

Taper vi kamper, er vi derimot i big troble igjen - og veldig avhengig både av at de andre resultatene gpr vår vei, og at vi "må" vinne neste kamp.

Faktisk har spillet ganske lenge vært av såpass kaliber at det er det samme hvem vi møter, vi er uansett kapable til å vinne/skaffe oss poeng.

Southampton borte (neste kamp) er alt annet enn walkover. Kanskje greit for gutta å gå til en kamp de ikke forventes å styre???



I'm gonna have to go to college
'cause you are the Book of Knowledge
Rita May

B.Dylan



Velt talt, Zimmerman. Sånn er det ( bare ).
« Siste redigering: April 15, 2007, 04:42:37 av berlin »

R - R

Re: The Great Escape
« Svar #27 på: April 16, 2007, 16:29:31 »
Leicester kan fort bli ein sterk kandidat for nedrykk. Dei har fire vanskelege kampar igjen (Birmingham heime, PNE borte, Barnsley borte og Wolves heime), og er i elendig form. Ligg to poeng foran oss, og kan fort ende opp med maks tre poeng på siste fire kampar.

Luton er klare for nedrykk, og eg trur Southend også vil rykke ned. Har Plymouth og Southampton borte, og Luton heime. Vil antakelegvis få maks fire poeng på siste tre kampar.

Barnsley trur eg vil halde plassen. Skal spele heime mot Crystal Palace (dårleg form siste fem) og Leicester og borte mot West Brom. Kan fort ende opp med seks poeng, som blir meir enn nok for å sikre plassen.

Hull har to vanskelege bortekampar mot Stoke og Cardiff, samt ein heimekamp mot Plymouth. Hull har slite dei siste tre kampane, med to tap og ein uavgjort. Om Hull kan finne tilbake til formen dei hadde før den dårlege perioden vil dei halde plassen, men møter eit Stoke lag som kjempar om play-off samt Cardiff som aldri er lette å spele mot på bortebane. Både Leeds og Hull kan fort ende opp med maksimum tre poeng på dei siste tre kampane, og dermed vil antakelegvis Hull klare seg med betre målforskjell.

Konklusjon: det uventa vil skje. Nokre av laga over og under oss vil overraske, og Leeds vil trenge minimum fire poeng. Leeds har det vanskelegaste kampprogrammet dei siste tre kampane. Ipswich har vunne dei siste fire av fem, og Southampton har fortsått håp om play-off og må vinne mot oss. Derby kjempar om automatisk opprykk, og denne kampen vil antakelegvis gå heilt til siste dag og Derby må og slå oss for å sikre direkte opprykk. Eg trur det vil bli vanskeleg for Leeds å halde seg, men ser håp i dei siste kampars gryande form samt den dårlege formen til laga rundt oss (hovudsakleg Leicester og Hull).

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Tom S

Re: The Great Escape
« Svar #28 på: April 21, 2007, 20:43:28 »
Ja, ja, så nærmer det seg avspark av nok ein uhyggelig spanande episode av The Great Escape.

Kan Leeds United klare det utenkelige å snappe tre poeng borte mot Southampton?
Klarer vi eitt eller vert det null fangst?

Skal Leeds United klare seg er dette kampen vi må overraske i og plukke minst eitt poeng, helst tre. Håper inderleg at Thommo er fit for fight, ellers er eg redd det kan bli vel tynt på sentral midtbane.

Vi går for trygg plass på tabellen etter runda i dag - keep fighting !!

PS!
Godt å sjå at Leicester har meldt seg godt på i kampen om nedrykk.

we all love leeds



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sheridan

Re: The Great Escape
« Svar #29 på: April 21, 2007, 20:55:14 »
quote:
Originally posted by Tom S


PS!
Godt å sjå at Leicester har meldt seg godt på i kampen om nedrykk.

we all love leeds



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Farlig å si i denne divisjonen, men kan ikke se dem ta mange poeng på de 3 siste...

Preston v Leicester
Barnsley v Leicester
Leicester v Wolverhampton

« Siste redigering: April 21, 2007, 20:55:43 av Sheridan »