Skrevet av Emne: De resterende kampene...  (Lest 3921 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Will

De resterende kampene...
« på: April 10, 2007, 23:10:33 »
For meg staar kampen om aa unngaa nedrykk mellom hull, leeds, barnsley, og southend. Tror QPR, Leicester og Burnley klarer seg.
ser vi paa kampene til leeds tror jeg vi skal vaere fornoeyd med 6poeng paa de siste 4 kampene. tror hull klarer 5, barnsley 7, og southend klarer 4. Og med det rykker desverre leeds ned....

Hull City  v  Colchester
Leeds Utd  v  Burnley
Southend  v  Barnsley


Barnsley  v  C.Palace
Plymouth  v  Southend
Stoke City  v  Hull City
Southampton  v  Leeds Utd

Barnsley  v  Leicester
Cardiff City  v  Hull City
Leeds Utd  v  Ipswich
Southend  v  Luton Town

Derby  v  Leeds Utd
Hull City  v  Plymouth
West Brom  v  Barnsley
Southampton  v  Southend


WG
WG

veteranen

  • Gjest
Re: De resterende kampene...
« Svar #1 på: April 10, 2007, 23:31:18 »
Har inntrykk av at mange her inne undervurderer Southend. Det har liksom vært opplest og vedtatt hele sesongen at de skal rykke ned, men jeg er slett ikke sikker på at de gjør det.

Deres seier borte mot Preston, var intet mindre enn imponerende. Greit nok at Preston har vært svake den siste tiden, men vi bør ikke glemme at de hele sesongen har vært et helt annet lag hjemme enn borte.

Jeg tror Southend er kapabel til å vinne tre av sine fire siste.

Dennis

Re: De resterende kampene...
« Svar #2 på: April 11, 2007, 01:43:12 »
Når jeg ser på disse kampoppsettene, kan jeg ikke helt forstå hvordan vi skal unngå å rykke ned [V]

- Dennis
Marching on together!

ragnar

Re: De resterende kampene...
« Svar #3 på: April 11, 2007, 05:56:18 »
Southend kan fort vinne minst 3 av de 4 siste kampene.

Men det er opp til Leeds å holde de bak seg og gjerne gå forbi Barnsley.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

RoarG

Re: De resterende kampene...
« Svar #4 på: April 11, 2007, 15:17:30 »
Er redd for at Leeds tar max. 6 pts. (vinner begge hjemmekampene). Man kan jo håpe på et nytt under som i nest siste serierunde mot Arsenal i 2003. Den gangen hadde vi kvalitetsspillere (Viduka, Kewell) som scoret mål ut av ingenting. Er redd for at dagens spillermateriale ikke greier å hamle opp mot hverken Southampton eller Derby borte. Bare mager poenghøst for Barnsley/Hull kan berge Leeds. Gitt at Leeds får 6 pts. på de fire siste kampene havner vi på 48 poeng (Wise har selv satt 50 pts. som akseptabel grense, noe som synes realistisk). Barnsley/Hull har pt. 44 pts., og skal Leeds være sikre på plassen må minst et av disse lagene ikke greie mer enn 3 pts. på de fire siste kampene. Dette synes svært urealistisk. Nei, Leeds; her er det ingen bønn: LAGET MÃ… VINNE DE RESTERENDE KAMPENE.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

rastafari

Re: De resterende kampene...
« Svar #5 på: April 11, 2007, 15:49:55 »
Jeg tror at seier i siste mot Derby kan være mulig. Vi må kjempe som løver (håper at plassen er innen rekkevidde), mens Derby forhåpentligvis har sikra opprykket og dermed ønsker å spille champagnefotball.
Det laget jeg tror for store problem, er Leicester. De har et tøfft program igjen, med unntak av Barnsley. Men i så fall sliter Barnsley.

Men la oss starte med å slå Burnley!!
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

GeirO

Re: De resterende kampene...
« Svar #6 på: April 11, 2007, 16:30:39 »
Tror Hull går ned. Rimelig vanskelige kamper i forhold til Barnsley/ Southend.
MOT

auren

Re: De resterende kampene...
« Svar #7 på: April 11, 2007, 16:58:32 »
Hull City  v  Colchester U
Leeds Utd  v  Burnley H
Southend  v  Barnsley H

Barnsley  v  C.Palace H
Plymouth  v  Southend U
Stoke City  v  Hull City U
Southampton  v  Leeds Utd H

Barnsley  v  Leicester U
Cardiff City  v  Hull City H
Leeds Utd  v  Ipswich H
Southend  v  Luton Town U

Derby  v  Leeds Utd H
Hull City  v  Plymouth H
West Brom  v  Barnsley H
Southampton  v  Southend H

Dette kan være en sannsynlig avslutning. Dvs at Southend får 5 poeng, Leeds får 6 poeng, Hull får 5 poeng og Barnsley får 4 poeng.

Det vil gi en tabell der Leeds og Barnsley får 48 poeng, Hull får 49 poeng og Southend får 47 poeng. Da vil målforskjellen bli avgjørende og Barnsley har heldigvis mye dårligere målforskjell enn oss per dags dato!

auren, som ser at mulighetene er der... GUD hvor viktig kampen(e) på lørdag blir!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Joe Jordan

Re: De resterende kampene...
« Svar #8 på: April 11, 2007, 17:01:49 »
Det har vært fornyet optimisme her på forumet, forståelig nok etter en bra periode for laget, men jeg har hele tiden ment at det var for sent og at laget ikke er bra nok til å vinne tilstrekkelig med kamper nå på slutten. Og med tapet mot Colchester brer frustrasjonen seg tydelig igjen.

Jeg er like overbevist nå som for en måned siden at Leeds dessverre rykker ned. Så går jeg med glede spissrotgang mellom optimistene dersom jeg mot ALLE odds skulle ta feil!

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

rd1

Re: De resterende kampene...
« Svar #9 på: April 12, 2007, 17:21:33 »
Jeg tror vi må konsentrere oss om Southend og Barnsley. Frykter at Barnsley vinner de to hjemmekampene sine og tar 6 poeng. Vi må selvsagt vinne våre hjemmekamper, samt en borte. Blir tøft dette... Vi må håpe at Derby har "avsluttet" sesongen sin før siste kamp!

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

RoarG

Re: De resterende kampene...
« Svar #10 på: April 12, 2007, 17:32:15 »
Når det gjelder Derby-kampen håper jeg at de ikke har sikret seg direkte opprykk før den, da de nettopp kan slå seg løs mot oss. Skal de ut i play-off, derimot kan de hende de tar det litt easy for å unngå unødige skader & suspensjoner. Håper at Sunderland og Birmingham går rett opp.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Trygve

  • Gjest
Re: De resterende kampene...
« Svar #11 på: April 12, 2007, 20:44:07 »
Har vært sikker på nedrykk lenge, men så kom tvilen (håpet). Og nå ser det f**** meg ut som om det blir knust igjen. Det vil kanskje være mest realistisk og si at løpet er kjørt når vi ser på gjenstående kamper, og hva som skjer med lagene rundt oss.Men vi var over streken, og de andre lagene virker like ustabile som oss.....................et lite håp............

Eirik_B

Re: De resterende kampene...
« Svar #12 på: April 12, 2007, 20:49:08 »
det håpet tviholder jeg på til "thebitter/sweet end"

Eirik
Eirik

Stephenjazz

Re: De resterende kampene...
« Svar #13 på: April 12, 2007, 23:24:52 »
Det er da langt i fra umulig å slå både Southampton og Derby borte, hadde det vært umulig hadde det ikke vits i å spille de kampene man der dømt til å tape
Det blir aldri umoderne å vinne

berlin

Re: De resterende kampene...
« Svar #14 på: April 13, 2007, 01:31:39 »
helt enig i at Southampton og Derby kampene er helt åpne. Uansett utgangspunkt for Leeds og Southampton og Derby når den spesifikke kampen starter. Hvorvidt Derby har sikret direkte opprykk før, kjemper om direkte opprykk i Leeds-kampen eller at de bare må ta til takke med play-off uansett, kan ha div effekter. Hver kamp lever sitt eget liv, og nerver, oppjagethet, frihet etc kan slå ut på forskjellige måter.
Det gjelder i aller høyeste grad for forestående kamp mot Burnley. Alt kan skje, men innimellom drømmer jeg om en forløsende 1 omgang, med 4-0 ledelse til pause. Just a dream?
« Siste redigering: April 13, 2007, 01:32:42 av berlin »

auren

Re: De resterende kampene...
« Svar #15 på: April 13, 2007, 03:04:35 »
Helt enig berlin... Tror ikke det er så enkelt å møte Derby hvis de er sikret opprykk. Blir jo opprykksfest da, og de vil jo nødig svikte publikum. De stiller med senkede skuldre, mens vi har de over neserota. Dessuten så spiller de på Pride Park, så stoltheten vil de nok bevare... :-)

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Re: De resterende kampene...
« Svar #16 på: April 15, 2007, 00:52:49 »
Det kan se ut som om det står mellom Leeds og Hull. Programmet:

Hull: Stoke (b), Cardiff (b), Plymouth (h)
Leeds: Soton (b), Ipswich (h), Derby (b)

Mao. vi bør ta 4 poeng mer enn Hull på de to neste kampene for å unngå neglebiting under Derbymatchen!!! Greier vi det? Satser på to Hulltap på rad og at vi greier U mot Soton mens vi gruser Ipswich (huff, tror vi har dårlig statistikk mot Ipswich de siste årene).

Samtidig kan vi jo håpe at Leicester (og Barnsley) sprekker fullstendig.
MOT

Tom S

Re: De resterende kampene...
« Svar #17 på: April 15, 2007, 00:56:09 »
Vi er vel a poeng med Hull etter runda idag så det burde holde å ta eit poeng meir enn de for å komme forbi de på tabellen.
Og det kan gå, men vi er avhengig av ein liten positiv overraskelse borte mot saints eller derby i tillegg til seier heime mot Ipswich.

Marching on together!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Re: De resterende kampene...
« Svar #18 på: April 15, 2007, 00:58:03 »
Sorry GeirO!
Når eg las innlegget ditt ein gang til, ja så skjønte eg regnestykket ditt.
[:I]


quote:
Originally posted by Tom S

Vi er vel a poeng med Hull etter runda idag så det burde holde å ta eit poeng meir enn de for å komme forbi de på tabellen.
Og det kan gå, men vi er avhengig av ein liten positiv overraskelse borte mot saints eller derby i tillegg til seier heime mot Ipswich.

Marching on together!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

GeirO

Re: De resterende kampene...
« Svar #19 på: April 15, 2007, 03:24:23 »
quote:
Originally posted by Tom S

Sorry GeirO!
Når eg las innlegget ditt ein gang til, ja så skjønte eg regnestykket ditt.
[:I]


quote:
Originally posted by Tom S

Vi er vel a poeng med Hull etter runda idag så det burde holde å ta eit poeng meir enn de for å komme forbi de på tabellen.
Og det kan gå, men vi er avhengig av ein liten positiv overraskelse borte mot saints eller derby i tillegg til seier heime mot Ipswich.

Marching on together!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



OykiDoyki. Skål! [^]
MOT

Erik M

Re: De resterende kampene...
« Svar #20 på: April 15, 2007, 21:34:23 »
Det er helt åpent.  Hverken mer eller mindre.  Alle som avskriver Leeds sjanser må jo gjøre dette for å spare seg selv.  Vi må ta ett poeng mer enn Hull.  Vi er i bedre form og har marginalt lettere program.  Klart det kan gå!
 

auren

Re: De resterende kampene...
« Svar #21 på: April 16, 2007, 16:14:54 »
Tirsdag 17.april:
Leicester  v  Birmingham 19.45 B

Fredag 20.april:
Derby v Luton H

Lørdag 21.april:
Barnsley v C.Palace H
Plymouth v Southend B
Stoke City v Hull City H
Southampton v Leeds Utd U
Preston NE  v  Leicester H

Lørdag 28.april:
Barnsley v Leicester U
Cardiff City v Hull City U
Leeds Utd v Ipswich H
Southend v Luton Town H

Søndag 6.mai:
Derby v Leeds Utd H
Hull City v Plymouth H
West Brom v Barnsley H
Southampton v Southend H
Leicester  v  Wolves U
Luton v Sunderland B
Dette er mine predictions i de siste kampene. Leicester får 2 poeng, Leeds får 4 poeng, Luton får 0 poeng, Southend får 6 poeng, Barnsley får 4 poeng, Hull får 4 poeng. Tabellen blir da:

Barnsley: 51 p
Leicester: 49 p
Hull: 49 p
Leeds: 49 p
Southend: 48 p
Luton: 37 p

Jeg tror dessverre at vår målforskjell vil sende oss ned. Både Leicester (-13) og Hull (-16) har bedre målforskjell enn oss (-23). Leicester er det laget med kanskje det verste programmet igjen: Birmingham (H), Preston (B), Barnsley (B) og Wolves (H). Southend vil jeg si har det letteste: Plymouth (B), Luton (H) og Soton (B). Hull har også et greit program igjen: Stoke (B), Cardiff (B) og Plymouth (H).

49 poeng tror jeg ikke er nok. Vi må nok ha minst 50 poeng. Men vi vet aldri. Plutselig taper Leicester resten av kampene, eller bare får ett poeng, eller at et annet lag mister helt formen. Eller at Leeds danker til med seier over Soton og Ipswich.. Fryktelig spennende blir det. Vil si det er en 40/60 sjanse på å holde seg i divisjonen.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Re: De resterende kampene...
« Svar #22 på: April 16, 2007, 16:20:28 »
Tabellen foran den siste kampen mot Derby vil i følge mine predictions være:

Barnsley 51 p
Leeds: 49 p
Leicester: 48 p
Southend: 48 p
Hull: 46 p
Luton: 37 p

Ingen tvil om at siste serierunde blir helt avgjørende. Det blir neglebiting til siste spark. Kan vi ta poeng på Pride Park? Det kan godt være mulig at ett poeng der er gull verdt.

20 dager vil gå uhyre langsomt fremover...

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Re: De resterende kampene...
« Svar #23 på: April 16, 2007, 16:27:27 »
Nesten så jeg vurderer å se morgendagens livsviktige kamp mellom Leicester og Birmingham. Hvis den vises. Kom igjen B'ham!!!!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Re: De resterende kampene...
« Svar #24 på: April 16, 2007, 17:00:01 »
Vært greit med litt hjelp ja..vi kan klare oss..Come on Leeds..

MrK

Re: De resterende kampene...
« Svar #25 på: April 16, 2007, 17:05:24 »
B'ham vinner mot Leichester og da er de i alvorlig trøbbel og - dårlig form i det siste så vi får håpe de taper resten - vi må ha mer enn en seier for å stå i divisjonen!

Hvem hadde trodd dette i mai ifjor?

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

R - R

Re: De resterende kampene...
« Svar #26 på: April 16, 2007, 18:20:50 »
quote:
Originally posted by auren

Tirsdag 17.april:
Leicester  v  Birmingham 19.45 B

Fredag 20.april:
Derby v Luton H

Lørdag 21.april:
Barnsley v C.Palace H
Plymouth v Southend B
Stoke City v Hull City H
Southampton v Leeds Utd U
Preston NE  v  Leicester H

Lørdag 28.april:
Barnsley v Leicester U
Cardiff City v Hull City U
Leeds Utd v Ipswich H
Southend v Luton Town H

Søndag 6.mai:
Derby v Leeds Utd H
Hull City v Plymouth H
West Brom v Barnsley H
Southampton v Southend H
Leicester  v  Wolves U
Luton v Sunderland B
Dette er mine predictions i de siste kampene. Leicester får 2 poeng, Leeds får 4 poeng, Luton får 0 poeng, Southend får 6 poeng, Barnsley får 4 poeng, Hull får 4 poeng. Tabellen blir da:

Barnsley: 51 p
Leicester: 49 p
Hull: 49 p
Leeds: 49 p
Southend: 48 p
Luton: 37 p

Jeg tror dessverre at vår målforskjell vil sende oss ned. Både Leicester (-13) og Hull (-16) har bedre målforskjell enn oss (-23). Leicester er det laget med kanskje det verste programmet igjen: Birmingham (H), Preston (B), Barnsley (B) og Wolves (H). Southend vil jeg si har det letteste: Plymouth (B), Luton (H) og Soton (B). Hull har også et greit program igjen: Stoke (B), Cardiff (B) og Plymouth (H).

49 poeng tror jeg ikke er nok. Vi må nok ha minst 50 poeng. Men vi vet aldri. Plutselig taper Leicester resten av kampene, eller bare får ett poeng, eller at et annet lag mister helt formen. Eller at Leeds danker til med seier over Soton og Ipswich.. Fryktelig spennende blir det. Vil si det er en 40/60 sjanse på å holde seg i divisjonen.

auren

Leeds
Till
I
Die!



Er einig i noko av det du skriv, og ueinig i andre ting.

Eg ser fort at målforskjellen kan bli avgjerande for vår del. Med mindre dei andre laga går på nokre skikkelege skrell vil vi ha dårlegare målforskjell enn Leicester og Hull.

Det eg ikkje skjønnar er korleis Hull har eit forholdsvis enkelt kampprogram igjen. Stoke og Cardiff borte blir to meget vanskelege kampar. Stoke er på jakt etter play-off, og er i god form. Cardiff har tapt seg voldsomt i det siste, men er fortsatt eit meget vanskeleg lag å spele mot på bortebane. Har berre fire tap på heimebane. Trur ikkje Hull vil få med seg poeng i desse to kampane, og i så fall maksimum eitt poeng. Plymouth heime er ein overkommeleg motstand, men ein skal ikkje kimse av dei.

Men som sagt til det kjedsommelege tidlegare: Leeds må gjere dette sjølv. Fire poeng er eit minimum, og eg trur racet vil stå mellom Leeds, Hull og Leicester om å unngå den siste nedrykksplassen. Barnsley vil halde seg, men plutseleg kan dei gå på ei rekke på tre tap slik dei hadde før dei to siste sigrane, og slite igjen.

Alt kan skje[;)] Foreløpig er eg optimistisk pessimist...[:D] Innser realitetane, men håpar og trur. Det positive er at vi har funne formen. Forhåpentlegvis har ikkje den kome for seint.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
« Siste redigering: April 16, 2007, 18:22:04 av R - R »
- Rune

kilgallon

Re: De resterende kampene...
« Svar #27 på: April 16, 2007, 19:22:04 »
Hei.
Jeg synes det er ganske utrolig og veldig trist, at vi her 3 kamper før sesongen er over skal diskutere om Leeds klarer sig i den nest beste rekke...! Hallo! Det er Leeds United vi snakker om!! Ikke Bradford eller Oldham eller Huddersfield... Hva er det egentlig som er skjedd med klubben vår?? Er det noen her inne som har en forklaring på det? På meg så virker det helt surrealistisk at vi neste år med stor sannsynlighet skal spille mot klubber som Cheltenham, Carlisle og Yeovil.
Selv om vi redder oss i år, er det så mulig å snu den synkende skuta? Det finnes stort set ingen penger i klubben, og det er jo ikke akkurat fordi at store spillere står i kø for å spille der.
Jeg vet ikke om dette er det riktige topic å poste dette innlegget i, men jeg er rimelig frustreret over situasjonen (som alle dere andre også er det), men det mærkelige er, at hjertet mitt banker ennå stærkere for Leeds United i dag enn det noen sinne har gjort!!!

auren

Re: De resterende kampene...
« Svar #28 på: April 16, 2007, 19:40:43 »
Vi får være enige om å være uenige Runar... Hull har faktisk et enklere program enn Leeds de siste kamper. Leeds spiller borte mot to opprykkskandidater og spiller hjemme mot et formlag. Hull spiller borte mot en opprykkskandidat, og de to siste kampene spiller de mot to lag som hverken kan rykke opp eller rykke ned. Vet at bortekampen mot Cardiff blir tøff, men tror Hull kan få seg ett poeng i den kampen. Hjemme mot Plyten skal være en "enkel" kamp å vinne dessverre.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.