Skrevet av Emne: Passer Frazer Richardson som høyreback?  (Lest 1789 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik_

Passer Frazer Richardson som høyreback?
« på: April 23, 2007, 20:36:07 »
Jeg må innrømme at jeg en stund har irritert meg over den litt keitete stilen til Mr. Richardson. Han greier liksom ikke helt å stokke om på føttene sine når ting skal skje veldig fort. Han ser derfor til tider ut som en gammel dame med håndveske som prøver å posere som en stiv stokk i kaldeste Sibir, i noen heller særdeles viktige millisekunder.

For all del Frazer fortjener også litt skryt. For han har grei fart, han er nogenlunde sterk i kroppen, rimelig grei på taklinger og han har en god pasningsfot. I tillegg til at han har en sånn passe tung og presis skuddfot, og i det siste har han kommet med noen gode innlegg på høyresiden. Han er desverre ikke noen tekniker. Men det irriterer meg litt at både Fraze, Heath og Foxe egentlig er ganske keitete når det gjelder å stokke beina sammen i tide, alle mann.

Etter å ha sett høydepunktene fra Saints kampen (dog fra en/flere særdeles dårlige vinkler), så biter jeg meg merke i at Frazer atter en gang er "skyld" i målet. Der han ikke helt greier å stokke om på beina i tide og heller la den gå videre bak seg. I stedet tupper den borti venstrefoten og går ut til motstpiller (BWP) som enkelt kan sette ballen i nota. Jeg skylder derimot ikke på Frazer for tapet (ballen kom meget fort), for det er et helt lag med ti Leeds United spillere der ute på matta. Men allikevel er det litt urovekkende at slikt unødvendig rot skjer gang på gang...

...jeg skulle til å si; heldigvis har det ikke blitt så mange mål av akkurat dette. Men så gløtter jeg på tabellen og finner ut at det har jo heller lite å si. [B)]

I sesongene 04/05 og 05/06 var Kelly høyreback og Frazer på høyre midtbane. Den gangen mente jeg at de to egentlig burde skifte plass. Eller at han burde være venstreback. Men nå tror jeg faktisk Frazer kan gjøre en mye bedre jobb på høyresiden av midtbanen enn som back. Han har vist at han har skuddfoten, og innleggene. Dessuten får han litt større mulighet for å kunne dumme seg ut, uten at det boter så stor skade som foran eget mål.

Han er kanskje ikke den optimale kantspiller, Frazer Richardson, men passer han egentlig som høyreback[?]
« Siste redigering: April 23, 2007, 20:44:11 av Enrique »

MrK

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #1 på: April 23, 2007, 21:18:06 »
Nei

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

raggen

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #2 på: April 23, 2007, 22:21:19 »
er enige om at frazer passer best fremover på banen men så lenge alternativet heter foxe og ikke kelly så sier jeg for tiden ja at han passer som høyreback. men skal være enig i at til tider så ser  han ut som ei gammel dame som ikke klarer å stokke beina sine helt..

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #3 på: April 23, 2007, 22:30:27 »
Faktisk synes jeg ikke Frazer Richardson er god nok for laget. Han har vilje og grei fart, men han eier ikke ballkontroll. Wise burde sette Fraze til spesialtrening i sommer, for jeg er sikker på at mannen kan gjøre en god jobb i League One, dersom det blir til det. Han er offensivt innstilt, så han har perfekte forutsetninger for å bli en habil back med mange innlegg, men han trenger å jobbe med både ballkontroll, plasseringsevne og det generelt taktiske. Mye ligger kanskje også i selvtillit, men han har noe å jobbe med.

Blake er kanskje ikke verdens raskeste kant, men han har god teknikk og forståelse, derfor ville jeg også foretrekke han på høyrekant. På høyreback ville jeg helt klart spille med Gary Kelly, ettersom han er vår suverent beste back. Lojalitetsbonus eller ikke; å holde seg i CCC er mye viktigere og det er vi nærmere å klare med Gary Kelly enn Frazer Richardson.

- Dennis
Marching on together!

flynn

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #4 på: April 23, 2007, 22:43:51 »
Hovedproblemet til Frazer synes å våre todelt;
1) han har ikke gode nok tekniske ferdighter, og
2) han blir skadet hele tida.

Husker nesten ikke sist han spillte mer enn 3-4 kamper på rad uten at han fikk en strekkskade eller andre ting som sendte ham ut av laget igjen.

Om han får orden på det siste, kan han sikkert gjøre en jobb neste sesong, uansett divisjon. Han er i så fall ikke den eneste spilleren med større innsats enn evner. Dessuten er det jo artig å ha en kontinuitetsbærer igjen, i en tid da laget synes å bestå av høyt gasjerte konsulenter og folk på attføring.

flynn

Per-Stian

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #5 på: April 23, 2007, 23:42:02 »
Nei, ikkje på dette nivået. Håpar likevel han blir med oss ned i League One og held fram i klubben også neste sesong.

auren

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #6 på: April 24, 2007, 00:11:35 »
Han kløner det til igjen den "godeste" Frazer, og er direkte skyld i baklengsmålet. Har aldri fått ut sitt potensiale og var vel bedre for flere år siden enn han er nå. Plasseringssvak, usikker med ball og delvis klønete gjør han til en mindre habil back. Ja visst har han et noenlunde bra skudd og fart, men den gode pasningsfoten har ikke vært intakt denne sesongen. En "grei" back i League One, men ikke i CCC. Men skal ikke gi han opp enda. Vi får se hva Wise får ut av han.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #7 på: April 24, 2007, 00:49:09 »
Fraze er en ærlig spiller som har klart bedre kvaliteter offensivt enn defensivt. Han er for treg og litt for ubesluttsom. Hadde foretrukket Kelly, ja. Kan ikke fatte at det er bedre å spare seg til fant (les: spare 0,75 mill pund og havne i L1). At Fraze er for dårlig for laget er han ikke alene om, selv om noe av daukjøttet er luket bort. Kish sier også nå rett ut hva han mener, og han bør jo vite hva han snakker om.
Super Leeds since 1968

peacock

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #8 på: April 24, 2007, 02:02:43 »
Frazer er sesongens største skuffelse. Han var et talent; nå kun en fiasko.
-Mangler plasseringsevne.
-Ruser inn i nærkamper og "selger" seg lett.
-Håpløse innlegg.
-Skadeutsatt.

baste

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #9 på: April 24, 2007, 05:34:05 »
Frazer...skal bare dra..på tide å bygge opp ett Nytt Leeds lag..i L1...desverre....


RoarG

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #10 på: April 24, 2007, 19:29:36 »
Virker som om har stagnert,ja. Alle skadene han har hatt kan vel ta noe av skylden for det. Det kan jo ikke være så lett å utvikle seg som spiller dersom han hele tiden må drive med skaderestitusjon.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Karl Hot Shot

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #11 på: April 24, 2007, 19:52:45 »
Passer Frazer Richardson som høyreback?

Ja.
 

Stifler

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #12 på: April 24, 2007, 20:25:58 »
Frazer har vært god di siste kampene.
etter det jeg har lest var han en av Leeds sine beste spillere på Lørdag!

She has a face on her like a bulldog that's just licked piss off a nettle…….
-Nr 2 er den første taperen-

Jon R

Re: Passer Frazer Richardson som høyreback?
« Svar #13 på: April 24, 2007, 21:15:00 »
Frazer er ujevn og har begrenset teknikk, men med litt mer kontinuerlig spilletid vil han vise seg mer enn god nok for CCC og League One. Som høyreback og "stand in" på høyre midtbane. Briljante høyrebacker vokser ikke på trær, verken på øyriket eller noe annet sted. Frazer er en vi bør beholde, ihevrtfall så lnege vi spiller i de såkalte "lavere divisjoner". [8)]

Jon R.
Jon R.