Skrevet av Emne: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?  (Lest 5226 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« på: April 25, 2007, 01:23:38 »
Det ser nå ut til at alle (omsider!) er enige om at hovedproblemet i Leeds heter Ken Bates. Da blir spørsmålet: Kan et nedrykk til League One være det som skal til for å bli kvitt mannen? Jeg ikke bort fra det!

Bates' foretningshistorie handler stort sett om konkurs, eller at noen (den skamrike russeren) har kommet inn og kjøpt hans "imperium" når han sto i fare for å gå konkurs. Et nedrykk vil utvilsomt koste klubben penger, og Bates vil da være så presset at han neppe vil være istand til å stille tøffe betingelser overfor eventuelle oppkjøpere. Akkurat det tror jeg er veldig bra for alle som er glad i Leeds!

Det kan selvsagt hende at Bates forsvinner selv om vi berger plassen, men jeg ser som sagt ikke bort fra at et nedrykk vil "hjelpe". Da lurer jeg på følgende:  Hva vil dere foretrekke hvis det nå skulle vise seg at vi står overfor følgende alternativer:
1. Beholde plassen og fortsette med Bates (og Wise).
2. Rykke ned og få inn nye eiere (og ny manager).


Jeg håper selvsagt at vi berger plassen - og blir kvitt Bates. Men hvis det skulle vise seg at de to alternativene jeg har nevnt er de vi i realiteten står overfor, så er jeg overbevist om at alternativ 2 er det som vil være best for klubben på sikt!

Men hva mener dere..?

« Siste redigering: April 25, 2007, 01:41:23 av veteranen »

Lids

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #1 på: April 25, 2007, 01:58:02 »
Orker ikke tanken på at Leeds skal rykke ned til L1 - da holder jeg heller ut med Bates (og Wise).

Thomas
Thomas

samadhi

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #2 på: April 25, 2007, 02:09:15 »
Uansett hva som skjer håper jeg vi får ny eier, samtidig som jeg håpar at Wise forsette uansett hvem som blir vår eier neste sesong.

Synes Wise har gjort store fremskritt med laget etter at han tok over. Hadde en dårlig start og hatt noen uheldige episoder med dommere etc, men han fortjener så absolutt ikke all kritikken som har kommet mot han på dette forumet. Med begrensede midler har han klart å tette til bakover, samtidig som vi tidvis har spilt meget underholdene fremover i den siste tida. Dessverre kan det se ut som om det kanskje ikke holder til å berge plassen, men det han har gjort er helt klart noe å bygge videre på samme hvilke divisjon vi spiller i neste sesong!

Skal jeg velge blant 1 og 2 på spørsmålet ditt, er det griselett og jeg svarer 1! =)


marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

GeirO

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #3 på: April 25, 2007, 02:12:25 »
quote:
Originally posted by Lids

Orker ikke tanken på at Leeds skal rykke ned til L1 - da holder jeg heller ut med Bates (og Wise).

Thomas



Enig.

Det kan jo snu når august kommer og Wise har roa seg og Bates får lyst til bruke noen penger og noen spillere finner formen og billettprisene senkes og folk kommer tilbake og kanskje noen byr masse for klubben vår og Bates går likevel med på å selge og Strachan blir manager og.....

Det snudde jo motsatt vei fra mai til august i fjor!
MOT

Sydhagen

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #4 på: April 25, 2007, 02:34:28 »
quote:
Originally posted by samadhi

Uansett hva som skjer håper jeg vi får ny eier, samtidig som jeg håpar at Wise forsette uansett hvem som blir vår eier neste sesong.

Synes Wise har gjort store fremskritt med laget etter at han tok over. Hadde en dårlig start og hatt noen uheldige episoder med dommere etc, men han fortjener så absolutt ikke all kritikken som har kommet mot han på dette forumet. Med begrensede midler har han klart å tette til bakover, samtidig som vi tidvis har spilt meget underholdene fremover i den siste tida. Dessverre kan det se ut som om det kanskje ikke holder til å berge plassen, men det han har gjort er helt klart noe å bygge videre på samme hvilke divisjon vi spiller i neste sesong!

Skal jeg velge blant 1 og 2 på spørsmålet ditt, er det griselett og jeg svarer 1! =)


marching on together,
derudaf forever...



helt enig!

Wise hadde et forferdelig utgangspunkt når han kom til klubben, og han begynner nå å få litt sving over sakene med en heller skral stall. Playoff-finalen forrige sesong var laaangt mer enn hva vi fortjente. såg en del kamper forrige sesong, og synes at vi ikke spilte NOE bedre ifjor enn vi gjør i år.

Har troen på at Wise kan få det til viss han nå får en sommer med tøff preseason og får gjort noen innkjøp(dette avhenger av Bates seff).

Gir min fulle støtte til Wise uansett nedrykk eller ei.

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #5 på: April 25, 2007, 02:37:41 »
... ikke det at Ole Brumm eller hva han heter... (ble faktisk usikker nå... [:I]) er en veldig god kjenning, men jeg tar en Brumm jeg: Ja takk, begge deler [:)]  
Overleve i CCC og takk og farvel til de nevnte herrer... (...men bevares, jeg takker jo også nei til duoen al Quaida/Souness).



I can hear the turning of the key
I've been deceived by the clown inside of me
I thought that he was rightous but he's vain
Oh, something's a-tellin' me I wear the ball and chain

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #6 på: April 25, 2007, 02:52:44 »
quote:
Skal jeg velge blant 1 og 2 på spørsmålet ditt, er det griselett og
Playoff-finalen forrige sesong var laaangt mer enn hva vi fortjente. såg en del kamper forrige sesong, og synes at vi ikke spilte NOE bedre ifjor enn vi gjør i år.



Til dette må jeg bare si: MILDE MÃ…NE! [:0]
* KRAKK.....AUUUUUUUUU...* lyden av ører som faller av*

Jon R.
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #7 på: April 25, 2007, 02:56:39 »
quote:
Originally posted by Lids

Orker ikke tanken på at Leeds skal rykke ned til L1 - da holder jeg heller ut med Bates (og Wise).Thomas



Med meg er det omvendt: Jeg tåler at vi rykker ned til L1 - men jeg vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut med Bates og Wise! [:)]

auren

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #8 på: April 25, 2007, 02:58:18 »
Ja takk begge deler! Vi rykker ned og fortsetter med Wise og Bates... :-)

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #9 på: April 25, 2007, 03:04:04 »
quote:
Originally posted by auren

Ja takk begge deler! Vi rykker ned og fortsetter med Wise og Bates... :-)
auren


Da kan vi virkelig snakke om en tap-tap-situasjon! [:0][:D]
« Siste redigering: April 25, 2007, 03:07:17 av veteranen »

HåvardK

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #10 på: April 25, 2007, 03:20:57 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Lids

Orker ikke tanken på at Leeds skal rykke ned til L1 - da holder jeg heller ut med Bates (og Wise).Thomas



Med meg er det omvendt: Jeg tåler at vi rykker ned til L1 - men jeg vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut med Bates og Wise! [:)]


Hvis nedrykk garantert betyr at vi blir kvitt Bates og Wise, tror jeg at jeg er villig til å tåle såpass.

Runar

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #11 på: April 25, 2007, 04:13:12 »
Skjønner ikke helt at Ken Bates ikke skulle gidd å være med Leeds ned ettersom prøvde å kjøpe daværende League One klubb Sheff Wed for noe sesonger siden... Dessuten sies det at Bates kun tenker profitt....vel hvordan skal han få solgt Leeds med fortjeneste i League One?

Jeg har ikke noen tro på de som sier, dersom  vi rykker ned kommer vi til å satse på de yngre talentene i klubben....Mange sa det (inkludert ledelsen i klubben) og så skjedde ikke...kan ikke se at noe skal være anderledes no...

Klubben lever i fortiden og kravet til resultater er kunsti høyt
 

Erik_

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #12 på: April 25, 2007, 05:02:32 »
Må innrømme at jeg har tenkt tanken en god stund, Vetten.

Hvis den eneste måten å bli kvitt Bates på er å rykke ned. Så er jeg nesten fristet til å si ja. Men det innebærer også at det må komme inn en med penger og en overbærende sportslig motivasjon.

Men jeg greier liksom ikke helt å synes at et nedrykk vil være ålreit. Det kommer til å smerte som bare det, uansett om jeg har prøvd å innfinne meg med at det kan skje nå, i flere måneder. Så jeg holder vel en liten knapp på 1, rett og slett pga. divisjonen vi vil være i. I verste fall høres 2 ut som den beste løsningen. Men et nedrykk og Bates som sjæf i enda noen sesonger, blir rett og slett uutholdelig...

Huff, det var to ekle valg du kom med. Du kan ikke finne på et tredje?

berlin

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #13 på: April 25, 2007, 05:27:42 »
Er enig med Runar her at det slett ikke er sikkert Bates ( og evt. Wise/Poyet ) forsvinner med nedrykk.
I det hele tatt, er jeg ikke overbevist om det blir noe eierskifte med det første, uansett divisjon.
Men jeg håper jeg tar feil, spesielt når det gjelder Bates. Wise/Poyet er jeg enda ikke sikker på betyr døden for Leeds, til det har sesongen vært for spesiell. Hvilken stjernemanagerer det som skal komme inn i stedet for da, liksom?

Er litt resignert når det gjelder mulighetn tilå holde seg i CCC, men er det noe bra med å rykke ned.
Nei, det er ikke det. Men det er ikk the end of the world. Oppturen blir vel desto større når pila en gang snur, og det vil den gjøre. Men, på samme måten, som det er vanskelig å beholde PL-spillere når du havner i CCC, så er det vanskelig å beholde/tiltrekke se CCC-spillere i L1. Det blir nok enda en omstillungsprosess, og da kan det være vanskelig å rykke opp igjen. Det har Sheff w, Nottm Forest og man City erfart. Men er vi først i L1, så kan jeg godt være litt relaxed til situasjonen, et par år i hvertfall, til jeg har besøkt en 6-7 nye baner/byer i England.

Og så kommer jeg til synes at det er enda litt kulere å være Leeds-supporter. Akkkurat jeg vil både trives og være komfortabel med det.

Men, for all del, jeg håper ikke vi rykker ned, bare utgyter noe av min mentale forberedelse på det. Og ja, Soton kampen var det som gjorde at jeg resignerte, som har noe med at situasjonen er mye mørkere enn før den runden og de øvrige resultaten. Vi kan fortsatt klare det, men jeg bryr meg ikke så mye om det lenger ( kanskje det er for å beskytte meg selv om selvdestruktiv adferd? )

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #14 på: April 25, 2007, 07:08:15 »
quote:
Originally posted by Runar

Skjønner ikke helt at Ken Bates ikke skulle gidd å være med Leeds ned ettersom prøvde å kjøpe daværende League One klubb Sheff Wed for noe sesonger siden... Dessuten sies det at Bates kun tenker profitt....vel hvordan skal han få solgt Leeds med fortjeneste i League One?



Hele poenget er at Bates sannsynligvis står overfor to alternativer:
1. Selge klubben - og tape minst mulig penger.
2. Gå konkurs - og tape mye penger.

Den tidligere direktøren, Melvin Levi, uttalte for en tid tilbake at det trengtes en investor som kunne bruke 30 - 40 mill pund, for å få klubben skikkelig på fote. Bates har ikke disse pengene. Og han klarer heller ikke å trekke inn andre seriøse investorer, fordi han ikke kan samarbeide.

Jeg tror at Bates vil få store problemer med å holde klubben flytende selv om vi beholder plassen i the Championship (det finnes jo snart ikke mer å selge!). Et nedrykk vil sannsynligvis bety at han sitter igjen med de to alternativene som jeg skiserte ovenfor: Gi slipp på klubben, eller gå konkurs!

skjønner du hva jeg snakker om, Runar..?

AndyMathie

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #15 på: April 25, 2007, 08:16:25 »
Nei kan like godt gå ned nå hvis vi blir kvitt Bates og Wise. Så får vi inn en tidligere spiller som elsker klubben og ikke er Chelski faen...

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Pål Einar

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #16 på: April 25, 2007, 17:01:58 »
Hvorfor er det slik at nedrykk automatisk betyr nye eiere og ny manager?

Blir klubben lagt ut på billigsalg, er gjelda borte da slik at nye eiere kan kjøpe klubben for en kasse cola?

Tror nedrykk medfører lite annet enn at vi ser et helt nytt Leeds-lag PÃ… banen. I kulissene og på managerfronten kommer det nok til å skje lite. Bates er vel interessert i å få mest mulig penger ut av "gullhøna" si, noe som medfører at han vel sitter å venter på det rette tilbudet.

Når det er sagt, så tror jeg det kommer til å bli kjempespennende å følge laget neste sesong også. Uavhengig av hvilken divisjon vi er.

Jeg har litt lyst til å sitere en litt fra en norsk film helt til slutt.

"kanke du snurpe igjen smella di, du maaser som et lokkmotiv".

Jeg blir helt tullerusk av alle spekulasjonene og dommedagsprofetene både her på forumet og andre steder. Det som skjer det skjer, det eneste som er helt sikkert, er at jeg kommer til å følge Leeds helt til en av oss vandrer hinsides.

MOT.

- Only users loose drugs

- Only users loose drugs


auren

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #17 på: April 25, 2007, 17:35:01 »
quote:
Originally posted by Pål Einar

Jeg blir helt tullerusk av alle spekulasjonene og dommedagsprofetene både her på forumet og andre steder. Det som skjer det skjer, det eneste som er helt sikkert, er at jeg kommer til å følge Leeds helt til en av oss vandrer hinsides.

MOT.

- Only users loose drugs





Absolutt enig!!![8D]

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #18 på: April 25, 2007, 19:43:43 »
quote:
Originally posted by Pål Einar

Hvorfor er det slik at nedrykk automatisk betyr nye eiere og ny manager?

Blir klubben lagt ut på billigsalg, er gjelda borte da slik at nye eiere kan kjøpe klubben for en kasse cola?

Tror nedrykk medfører lite annet enn at vi ser et helt nytt Leeds-lag PÃ… banen. I kulissene og på managerfronten kommer det nok til å skje lite. Bates er vel interessert i å få mest mulig penger ut av "gullhøna" si, noe som medfører at han vel sitter å venter på det rette tilbudet.

Jeg har litt lyst til å sitere en litt fra en norsk film helt til slutt.
"kanke du snurpe igjen smella di, du maaser som et lokkmotiv".




Du har ikke forstått resonementene mine, Pål Einar, til tross for at jeg har forklart dette flere ganger. Men jeg kan forsøke en gang til:
Nei, klubben blir ikke mer attraktiv for oppkjøpere om vi rykker ned. Et nedrykk vil bety en forverring av klubbens finasielle situasjon, noe som kan bety at Bates enten må gi slipp på klubben (altså selge på kjøpers betingelser, heller enn selgers), eller gå konkurs.

Er denne diskusjonen/spekulasjonen uinteressant? Vel, det kommer an på hvordan en ser på Bates betydning for klubbens utvikling. Noen av oss (vi blir stadig flere!)  mener altså at Bates er ødeleggende for klubben, og at det derfor er av helt avgjørende betydning at vi får den mannen bort fra Leeds. At det fremdeles finnes noen som ikke har forstått det helt elementære, og som derfor synes vi bedriver "masing", får vi heller leve med... [;)][:)]

RoarG

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #19 på: April 25, 2007, 21:52:56 »
Vel, jeg synes at tanken om at Bates vil/"blir nødt til å" selge etter nedrykk bærer preg av ønsketenkning. Gitt forutsetningene: L1 = no Bates eller CCC = more Bates, foretrekker jeg på langt det siste. Klubben skal opp i PL, ikke ned i L1 for "å få summet seg" slik at man kan, rent hypotetisk, starte klatringen mot en ny æra. Jeg aksepterte ikke nedrykkene i '82 og '04 som "en nødvendighet" og et nedrykk i år vil være en skamplett i klubbens historie. Plassen i CCC skal berges for enhver pris, og til neste år skal klubben ha som målsetning å vinne CCC. Noe annet er ikke en klubb som Leeds verdig.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sten

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #20 på: April 25, 2007, 22:29:02 »
quote:
Originally posted by veteranen
Er denne diskusjonen/spekulasjonen uinteressant? Vel, det kommer an på hvordan en ser på Bates betydning for klubbens utvikling. Noen av oss (vi blir stadig flere!)  mener altså at Bates er ødeleggende for klubben, og at det derfor er av helt avgjørende betydning at vi får den mannen bort fra Leeds. At det fremdeles finnes noen som ikke har forstått det helt elementære, og som derfor synes vi bedriver "masing", får vi heller leve med... [;)][:)]




Denne diskusjonen er hverken mer eller mindre interessant enn de fleste andre diskusjoner her eller andre steder. Det er vel veldig få av oss som tror at de vi diskuterer på dette forumet er "viktig" i den forstand at det har direkte innvirkning på utviklingen i Leeds United. Vil man delta i slike diskusjoner får man vel forsøke å komme inn i styret i LU...

Men sett fra den andre enden - av "viktighetsskalaen" om du vil - så er det utrolig få ting her i verden som er veldig viktige, inkludert fotball vil mange si. Så å kritisere debattantene for å diskutere for mye rundt LU her på forumet til LUSCOS blir også litt søkt. Dette er jo faktisk et diskusjonsforum om Leeds...

Men det er nå bare min mening. Og dessuten ganske på siden av trådens emne....

Sten
Sten

Runar

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #21 på: April 25, 2007, 23:19:11 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Runar

Skjønner ikke helt at Ken Bates ikke skulle gidd å være med Leeds ned ettersom prøvde å kjøpe daværende League One klubb Sheff Wed for noe sesonger siden... Dessuten sies det at Bates kun tenker profitt....vel hvordan skal han få solgt Leeds med fortjeneste i League One?



Hele poenget er at Bates sannsynligvis står overfor to alternativer:
1. Selge klubben - og tape minst mulig penger.
2. Gå konkurs - og tape mye penger.

Den tidligere direktøren, Melvin Levi, uttalte for en tid tilbake at det trengtes en investor som kunne bruke 30 - 40 mill pund, for å få klubben skikkelig på fote. Bates har ikke disse pengene. Og han klarer heller ikke å trekke inn andre seriøse investorer, fordi han ikke kan samarbeide.

Jeg tror at Bates vil få store problemer med å holde klubben flytende selv om vi beholder plassen i the Championship (det finnes jo snart ikke mer å selge!). Et nedrykk vil sannsynligvis bety at han sitter igjen med de to alternativene som jeg skiserte ovenfor: Gi slipp på klubben, eller gå konkurs!

skjønner du hva jeg snakker om, Runar..?



Ikke akkurat....Leeds vil etter de fleste rapporter ha et bedre økonomisk utgangspunkt til sommeren enn hva som har vært tilfellet på lenge...Ergo verdien på Leeds vi stige...

Mange av kontraktene går ut til sommeren - så hvorfor skulle ikke Ken Bates eller Leeds ha råd til å forsette driften...

 

Jon R

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #22 på: April 26, 2007, 00:44:34 »
Selvfølgelig skal vi diskutere og spekulere opp og ned i mente, hva som kan skje ved et nedrykk! Dette handler om å forberede seg på noe som for kort tid siden var utenkelig. Med andre ord ren mentalhygiene. På verdens beste debattforum for fotballsupportere skal det forhåpentligvis mases en hel masse i ukene og månedende fremover, og det adskillig verre enn et lokomotiv.  [:0]

Selv har jeg sansen for veteranens argumentasjon, nettopp fordi han prøver å snu noe som tilsynelatende er overveiende negativt til noe som på sikt kan bli positivt for klubben og dets tilhengere. Hvem av spekulantene som får rett? Sannsynligvis ingen, selv om noen naturligvis vil treffe bedre enn andre. [;)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #23 på: April 26, 2007, 00:57:59 »
quote:
Originally posted by Runar



Mange av kontraktene går ut til sommeren - så hvorfor skulle ikke Ken Bates eller Leeds ha råd til å forsette driften...




Det er riktig at lønnsutgiftene blir redusert til sommeren, da er vi omsider ferdig med utebelinger til ex-spillere osv... Men slik jeg har forstått det, kommer det nå tøffere betingelser i forhold til nedbetaling av gjeld, og da kan man i såfall lure på hvor Bates skal ta de pengene fra...

Er det ønsketenking å håpe at Bates forsvinner hvis vi rykker ned? Muligens. Men det er iallefall en form for ønsketenking som er basert på et forsøk på konsekvenstenking, og mer eller mindre logiske argumenter... [:)]



« Siste redigering: April 26, 2007, 00:58:45 av veteranen »

HåvardK

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #24 på: April 26, 2007, 01:35:25 »
quote:
Originally posted by Jon R

På verdens beste debattforum for fotballsupportere skal det forhåpentligvis mases en hel masse i ukene og månedende fremover, og det adskillig verre enn et lokomotiv.  [:0]

Jon R.



Så du tenker ikke å snurpe igjen smella di på en stund ennå, Jon?[;)]

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #25 på: April 26, 2007, 02:03:23 »
quote:
Originally posted by HåvardK
Så du tenker ikke å snurpe igjen smella di på en stund ennå, Jon?[;)]


Dette er ikke stedet for smelle-snurping! [:D]

KeyserSoze

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #26 på: April 26, 2007, 19:23:47 »
Jeg føler jeg banner litt i kjerka nå, men det virker som det er ingen som lenger husker at Leeds var på randen av konkurs og administrasjon når Bates kom til unnsetning. Vi har derfor litt å takke mannen for også. Jeg enig i at han har gjort en feilvurdering ved å ikke investere mer i forsterkning av spillerstallen for å unngå et nedrykk, men denne vurderingen kjenner ikke vi som supportere bakgrunnen for.

Så kan man si sitt om Bates lederstil, men at denne knapt ville vært oppe til diskusjon dersom de sportslige resultatene hadde vært tilstede føler jeg meg rimelig sikker på.

Jeg tror ikke en fortsettelse av Bates/Wise æraen vil være noen form for krise, da ingen av oss vet hvordan en "normal" sesong (dvs der Wise får starte på 0 poeng og klubben ikke er i en håpløs økonomisk hengemyr) vil arte seg med disse herrene.

Men først og fremst skal vi berge plassen i CCC, så får vi se hva fremtiden vil bringe! MOT!
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #27 på: April 26, 2007, 20:27:37 »
Jeg føler jeg banner litt i kjerka nå, men det virker som det er ingen som lenger husker at Leeds var på randen av konkurs og administrasjon når Bates kom til unnsetning. Vi har derfor litt å takke mannen for også. Jeg enig i at han har gjort en feilvurdering ved å ikke investere mer i forsterkning av spillerstallen for å unngå et nedrykk, men denne vurderingen kjenner ikke vi som supportere bakgrunnen for.

Du banner ikke i kjerka mi ihvertfall. Vi ble reddet ingen tvil om det. MEN! Hvorfor blir en rekke lag i England kjøpt opp av pengesterke mennesker eller virksomheter; Man City har et bud på seg nå, West Ham er kjøpt opp osv. osv. Hvorfor kjøper ikke noen Leeds? Det må jo være en attraktiv klubb eller...? Er det noe vi ikke vet her tro angående økonomien. Vårt lag er eneste lag i en flott stor by der forretningslivet blomstrer, klubben har et stort navn, tidligere meritter osv. osv. Jeg skjønner ikke dette her jeg...[?]
Yeboahs vitne

JanPSyse

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #28 på: April 26, 2007, 20:47:04 »
Jeg er livredd for hvordan Pondus-stripa kommer til aa se ut naar, ja jeg sier naar, vi rykker ned IGJEN! Jokke kommer nok til aa faa gjennomgaa nok en gang.

Forresten haaper jeg absolutt Bates stikker uansett hvilket utfall serien faar. Det lukter tvilsomt av hele fyren...
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #29 på: April 27, 2007, 02:06:55 »
quote:
Originally posted by fmtj



Du banner ikke i kjerka mi ihvertfall. Vi ble reddet ingen tvil om det. MEN! Hvorfor blir en rekke lag i England kjøpt opp av pengesterke mennesker eller virksomheter; Man City har et bud på seg nå, West Ham er kjøpt opp osv. osv. Hvorfor kjøper ikke noen Leeds? Det må jo være en attraktiv klubb eller...? Er det noe vi ikke vet her tro angående økonomien. Vårt lag er eneste lag i en flott stor by der forretningslivet blomstrer, klubben har et stort navn, tidligere meritter osv. osv. Jeg skjønner ikke dette her jeg...[?]



Det er gode og relevante spørsmål du stiller her, fmtj.

Islendingen, Eggert Magnusson, betalte 85 mill pund for West Ham, i tillegg til en gjeld på 25 mill som klubben hadde. De brukte også ca 20 mill på spillerkjøp i januar, og de bød også 9,65 for Ashley Young og visstnok hele 18 mill (!) for Darren Bent. Da nærmer vi oss altså 160 mill pund - i West Ham!!!

Jeg har sansen for West Ham - ikke minst fordi de i mange år har vært fabelaktig dyktig til få frem egne talenter. Men jeg har vært på Upton Park, og jeg vet at videre utbygging av stadion er bortimot umulig, fordi det går en vei klint inntil den ene langsiden av stadion.

West Ham er altså en flott fotballklubb, men det er min hellige overbevisning at Leeds har et langt større potensiale!

Kanskje vi kan leke oss litt med tanken på hva vi kunne gjort for 160 mill pund..? Først hadde vi kjøpt tilbake stadion og treningsanlegg for ca 20 mill. Deretter kunne vi satt av ca 50 mill for å ruste opp Elland Road og gjøre det til et topp moderne 50.000 seters-stadion. Siden jeg har veldig sans for å utvikle egne spillere (langsiktig tenking og arbeid, der vi bygger vår egen kultur!) ville jeg satt av 10 mill på den avdelingen. Og så kunne en dynamisk og dyktig manager fått de resterende 60 millionene til å handle spillere for.

Med de riktige folkene i de rette posisjonene, så burde vi med dette opplegget kunne være en topp-seks-klubb i løpet av tre-fire år. Og så kunne vi etterhvert satt inn støtet mot de fire store! [:)]

Jeg er overbevist om at det kommer til å skje noe også i Leeds - jeg vet bare ikke når.

Men vi vet nå at det vil komme en skikkelig opprustning og satsing i området rundt Elland Road - og det vet også potensielle investorer!

Men disse investorene vil vegre seg mot å investere i Leeds, så lenge Bates sitter med makten. Bates kan bare "samarbeide" med folk som pisser ham oppetter ryggen, og det er det svært få maktfolk som gidder i det lange løp.

Jeg ser bare for meg to måter å bli kvitt Bates:
1: Bates klarer å holde klubben flytende, og gir fra seg makten når det kommer inn noen som tilbyr ham sinnsykt mye penger.
2: Klubben (Bates) blir så hardt presset økonomisk at Bates ikke er istand til å stille særlig med betingelser for å bakke ut.

Siden pengefolk som regel ikke er dum når det gjelder penger, er jeg redd vi blir nødt til å klamre oss til alternativ 2...

Akkurat nå står vi i følgende situasjon: Vi har en brautende, konfliktskapende eier, som på toppen av det hele ikke har penger til å drive klubben på en måte som kan gi oss håp om reel fremgang. Du verden for en lykkelig situasjon!
« Siste redigering: April 27, 2007, 02:48:45 av veteranen »