Skrevet av Emne: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?  (Lest 5227 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #30 på: April 27, 2007, 04:25:21 »
160 millioner pund??? Det er jo Kjelski nivå over disse summene. Har ikke lyst til at en rik jævel som vil leke seg litt skal overta klubben vår. Vil heller at Leeds skal bygge seg sakte og sikkert opp mot toppen, gjerne bruke 10 år for den saks skyld, enn at vi skal få 60 millioner til spillerkjøp og kjøpe oss til suksess på tre års tid.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #31 på: April 27, 2007, 05:10:58 »
quote:
Originally posted by auren
[br]160 millioner pund??? Det er jo Kjelski nivå over disse summene. Har ikke lyst til at en rik jævel som vil leke seg litt skal overta klubben vår. Vil heller at Leeds skal bygge seg sakte og sikkert opp mot toppen, gjerne bruke 10 år for den saks skyld, enn at vi skal få 60 millioner til spillerkjøp og kjøpe oss til suksess på tre års tid.


Jeg er enig med deg. Men siden West Ham ble nevnt, var det litt fristende å spekulere litt på hva vi kunne ha fått ut av det. [:)]

Jeg vil også at klubben skal drives på en sunn og langsiktig måte. Men de som eventuelt skal overta, ha ganske mye penger - det kommer vi ikke utenom. Dessverre.

auren

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #32 på: April 27, 2007, 05:18:44 »
Det var endelig godt vettis! Det jeg vil er at den nye eieren sletter mesteparten av gjelda og kjøper tilbake Thorpe Arch og Elland Road, og at manageren får et visst budsjett hver sesong å forholde seg til når det gjelder spillerkjøp. Man må også ha en krisekonto med midler man kan tilføre hvis det kniper ekstra. Slik som det har knepet denne sesongen. Dessverre er denne krisekontoen ikke eksisterende. Det bare er krise. Uten konto. Og det er igrunnen lite kjekt dere!

auren - god natt!


Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Pål Einar

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #33 på: April 27, 2007, 06:30:15 »
Sukk og stønn.

Føler jeg blir litt misforstått, men det kan jeg vel saktens leve med.


- Only users loose drugs

- Only users loose drugs


pedro

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #34 på: April 27, 2007, 15:07:14 »
Klarer vi og holde oss i CCC vil vi komme fryktelig tilbake neste sesong, alla Derby. Vår ''kjære'' manager er i hvertfall klar som ett egg [8D]http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1016886,00.html
Leedsomaniac

Dennis

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #35 på: April 27, 2007, 16:03:51 »
Håper, som auren, at Leeds bygges opp over tid, med en fin blanding av egne talenter (Rose, Howson, Lund??) og smarte innkjøp til en overkommelig pris. [;)]

Se bare på vår verste fiende Scum! De har igjennom de siste ti år vært ligaens suverent mest stabile topplag og halve laget har bestått av egne juniorer og enkelte innkjøpte unggutter, samt et par storstjerner. Det går ann! Man må ikke vinne ligaen på Chelski-vis! Heldigvis!

Leeds er nødt til å kjøpe tilbake Thorpe Arch og Elland Road, dersom vi igjen skal kunne bli et lag for den øverste divisjonen. Vi har - etter ryktene, for ingen veit vel sikkert - ikke veldig stor gjeld i forhold til de største klubbene i landet, men vi eier ingenting sjøl og av den gjelda vi har, er en stor del pressende nå i sommer. [xx(]

De kan være, og da sier jeg kan være, at Bates har "satt" av millioner av pund til dette formålet, men jeg tviler så sterkt. Det eneste mannen virker å tenke på, er størst mulig profitt og jeg tror ikke han tar sjansen på utgiftene det vil medføre å innlemme stadion og treningsanlegget tilbake i klubbens hender, til tross for at dette uten tvil ville økt klubbens verdi betraktelig! Nei, salget av Hulse og Kilgallon har nok generert penger til kreditorer, simpelthen for å holde hodet vårt over vann, ikke for å satse på framtida ved å kjøpe tilbake ting vi strengt tatt burde eid. [:(!]

Nei, tankene til vår kjære styreformann er det vanskelig å lese. Han kan sitte inne med en gledelig overraskelse til oss i sommer, der vi kjøper tilbake våre flotte treningsfasiliteter, eller han sitter i sin egen kaldsvette og lurer på hvordan i h*lvette dette skal kunne gå rundt og om han må sparke vaktmesteren for å spare noen ekstra kroner.



- Dennis
Marching on together!

auren

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #36 på: April 27, 2007, 16:27:46 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Håper, som auren, at Leeds bygges opp over tid, med en fin blanding av egne talenter (Rose, Howson, Lund??) og smarte innkjøp til en overkommelig pris. [;)]

Se bare på vår verste fiende Scum! De har igjennom de siste ti år vært ligaens suverent mest stabile topplag og halve laget har bestått av egne juniorer og enkelte innkjøpte unggutter, samt et par storstjerner. Det går ann! Man må ikke vinne ligaen på Chelski-vis! Heldigvis!

Leeds er nødt til å kjøpe tilbake Thorpe Arch og Elland Road, dersom vi igjen skal kunne bli et lag for den øverste divisjonen. Vi har - etter ryktene, for ingen veit vel sikkert - ikke veldig stor gjeld i forhold til de største klubbene i landet, men vi eier ingenting sjøl og av den gjelda vi har, er en stor del pressende nå i sommer. [xx(]

De kan være, og da sier jeg kan være, at Bates har "satt" av millioner av pund til dette formålet, men jeg tviler så sterkt. Det eneste mannen virker å tenke på, er størst mulig profitt og jeg tror ikke han tar sjansen på utgiftene det vil medføre å innlemme stadion og treningsanlegget tilbake i klubbens hender, til tross for at dette uten tvil ville økt klubbens verdi betraktelig! Nei, salget av Hulse og Kilgallon har nok generert penger til kreditorer, simpelthen for å holde hodet vårt over vann, ikke for å satse på framtida ved å kjøpe tilbake ting vi strengt tatt burde eid. [:(!]

Nei, tankene til vår kjære styreformann er det vanskelig å lese. Han kan sitte inne med en gledelig overraskelse til oss i sommer, der vi kjøper tilbake våre flotte treningsfasiliteter, eller han sitter i sin egen kaldsvette og lurer på hvordan i h*lvette dette skal kunne gå rundt og om han må sparke vaktmesteren for å spare noen ekstra kroner.


- Dennis



Du sier noe essensielt her Dennis. Ingen har igrunnen bevis for at Bates KUN tenker butikk med Leeds. Bare sterke antagelser. Som Pål Einar sier - det som skjer det skjer. Vi får forholde oss til de fakta som kommer for en dag i nærliggende fremtid. Inntil da får vi vel bare spekulere oss grønn. Jeg gidder ikke å sette inn masse krefter, energi og tanker på hva som kan skje og ditt og datt. Vi får nok tidsnok vite... eller kanskje aldri vite alt.

auren - som heller bekymrer seg over den viktigste kampen i Leedshistorien (?) i morgen.. Måtte vi knuse traktor gutta ned i de sølete støvlene deres!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #37 på: April 27, 2007, 21:06:20 »
quote:
Originally posted by auren



Du sier noe essensielt her Dennis. Ingen har igrunnen bevis for at Bates KUN tenker butikk med Leeds. Bare sterke antagelser. Som Pål Einar sier - det som skjer det skjer. Vi får forholde oss til de fakta som kommer for en dag i nærliggende fremtid. Inntil da får vi vel bare spekulere oss grønn. Jeg gidder ikke å sette inn masse krefter, energi og tanker på hva som kan skje og ditt og datt. Vi får nok tidsnok vite... eller kanskje aldri vite alt.

auren - som heller bekymrer seg over den viktigste kampen i Leedshistorien (?) i morgen.. Måtte vi knuse traktor gutta ned i de sølete støvlene deres!




Det er veldig lite vi vet om Leeds-fremtiden. Og det er vel ikke så mye vi kan gjøre for å påvirke den heller - det som skjer det skjer!

Slår vi Ipswich i morgen? Det vet vi ingenting om, så hvorfor spekulere? Det som skjer det skjer!

Så hvorfor kaster vi bort tid og energi ved å spekulere og diskutere ting vi ikke vet utfallet av? Nei, det som skjer det skjer!

Bør vi ikke ta konsekvensen av det vi vet - og ikke minst det vi ikke kan vite! - og heller bare konsentrere oss om kamptrådene, der vi kan uttrykke våre meninger basert på fakta? Jeg tenker da på 142 "Jaaaaaaaaa!!!!!", 139 "Neeeiiiiiiiiii!!!!" og 78 "Forp*lte s*tan!!!"

Og når kampen er ferdig logger vi av, og så "snakkes" vi under neste kamp....












[:o)][:)][:D]

auren

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #38 på: April 27, 2007, 23:09:21 »
Skjønner hvor du vil varanen :-)... men å spekulere i kommende kamper, lagoppstillinger og disposisjoner er mer gjennomsiktig og "reellt" enn den tykke gjørma av en skodde som ligger over Ken Bates' hensikter og den reelle økonomien i Leeds. Slik vet man aldri når kommer for en dag, hvis det i det hele tatt gjør det.

auren


Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #39 på: April 29, 2007, 16:10:48 »
Til de som tror at vi blir kvitt Bates og Wise nå som vi har rykket ned, må tro om igjen. Hvertfall hvis en tolker den ene setningen Wise lirte ut av seg etter kampen i går:

"We're sad, we're disappointed. I could say a lot of things, but I'm not going to sit here and make excuses. I will be here next season."

Når Wise kommer med en så bastant opplysning, så tyder det på at Bates har sagt at han er trygg uansett hvilken divisjon Leeds er i. Og det tyder også på at Bates ikke har noen planer om å selge, siden Wise er blitt lovet at han er manager for Leeds også neste sesong. For med nye eiere så er det langt ifra sikkert at Wise hadde blitt sittende så altfor lenge.

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #40 på: April 29, 2007, 20:22:19 »

Det er det virkelig begynner å bli spennede i Leeds! Wise er nok manager neste sesong, hvis Bates fremdeles eier klubben. Personlig ser jeg på Wise som en dårlig vits av en manager, og derfor gidder jeg heller ikke å bruke mye tankeenergi på fyren. Det er Bates som er dagens hovedproblem i Leeds, og derfor bør skytset rettes inn mot ham.

Jeg opplever det nærmest som en provokasjon å se Bates på Leeds-tribunen. I går hadde vi fullt stadion. Eller rettere sagt: Vi hadde så fullt stadion som Bates tillater. Og så er det noen som fremdeles noen som går rundt og tror at mannen er et økonomisk geni...!

Jeg er brenn sikker på at vi blir kjøpt opp, jeg vet bare ikke når.
Som vi tidligere har vært inne på, så vet vi nå at det vil skje store ting i området rundt Elland Road. Dette vil gjøre Leeds til en attraktiv klubb for eventuelle oppkjøpere, i tillegg til at vi i utgangspunktet er en stor klubb, selv om Bates med sin oppførsel og sine beslutninger i realiteten har gjort oss mindre.

Akkurat nå står vi vel overfor tre mulige scenarioer før neste sesong:
1: Bates klarer så vidt å holde klubben flytende - og vi starter sesongen med Wise i managerstolen. Dette er et deprimerende alternativ.

2: Klubben blir satt under administrasjon og starter sesongen med 10 minus-poeng - og Bates og Wise er fremdeles i kluben. Dette er et veldig deprimerende alternativ!

3: Klubben blir kjøpt opp - og vi blir endelig kvitt både Bates og Wise. Dette er det eneste alternativet som kan gi oss et realistisk håp om lysere tider.

"Det som skjer det skjer..." [:D]




HåvardK

Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #41 på: April 29, 2007, 20:59:20 »
Tror nok alternativ 2 er det mest sannsynlige. Det betyr at vi vil slite med å overleve i League One til neste sesong, og at laget vårt vil være sammensatt av mange nye lånespillere med høy gjennomsnittsalder.

Apropos alder: Det eksisterer kanskje et fjerde alternativ, veteranen? Er det bare jeg som tenker i slike baner?

veteranen

  • Gjest
Re: Aldri så galt at det ikke er godt for noe...?
« Svar #42 på: April 29, 2007, 21:38:50 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Tror nok alternativ 2 er det mest sannsynlige. Det betyr at vi vil slite med å overleve i League One til neste sesong, og at laget vårt vil være sammensatt av mange nye lånespillere med høy gjennomsnittsalder.

Apropos alder: Det eksisterer kanskje et fjerde alternativ, veteranen? Er det bare jeg som tenker i slike baner?


Skjønner hva du mener, men jeg ville ikke basert meg på det. Fyren kan glatt være istand til å passere 100, før han tar kvelden... [xx(]