Skrevet av Emne: Silly crazy summer & neste sesong?  (Lest 2883 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

Silly crazy summer & neste sesong?
« på: April 29, 2007, 18:40:58 »
Nedrykket er et faktum (99,9987 % sikkert) og vi må se framover. Er ufattelig spent på hva som skjer fra nå av og til 15. august. Framfor alt følgende tre ting:

1: Eier av klubben. Får vi, som så mange av oss håper på, en ny eier av klubben?
2: Manager. Får vi, som så mange av oss håper på, ny manager?
3: Hva skjer på spillerfronten? Hvor mange beholder vi av klassespillerne (ikke så mange, tipper jeg), og er det mulig å få noen nye klassespillere?

I tillegg er det jo mange spørsmål som svirrer. Hvordan blir det med inntektene nå nå man rykker ned? Inntektene går jo kraftig ned (ikke noe tv-visning f.eks.). Erfaringsmessig beholder jo mange lønnen sin, som sikkert er for høy relatert til League One-nivå, og hvordan tackler vi det økonomisk? Sannsynligvis er det da en fordel å bli kvitt flest mulig med høy lønn.

Og hvordan vil det gå sportslig i L1? Tror vi bare skal glemme å regne med at vi går opp etter et år. Kommer alt an på spillermateriellet selvsagt, men frykter et dårlig lag på papiret i august (men ukjente spillere kan jo overraske, særlig hvis vi får tak i en god manager). Spådommene etter nedrykket til CCC gikk jo på maks. 3-4 år i CCC, og det stemte jo bra !!!![:0] Dessverre forlot vi CCC i feil ende.

Vi får håpe det beste. Jeg tar meg selv i å glede meg litt til neste sesong. Alt nytt er interessant. Ã… starte på nytt gir oss muligheten til å justere lønnsnivå, få inn flinke folk på eier og ledersiden, lovende spillere, dyrke egne unge spillere osv. Regner med at forumet er like aktivt når august skrives!
MOT

Sleivind

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #1 på: April 29, 2007, 18:46:25 »
Tror hverken vi får ny eier eller ny manager til sommeren. Wise sa følgende etter kampen i går;

"We're sad, we're disappointed. I could say a lot of things, but I'm not going to sit here and make excuses. I will be here next season."

Og dette tolker jeg som at Bates har lovet Wise plass i Leeds også neste sesong, samtidig som at Bates trolig ikke selger. For ellers hadde han vel ikke lovet Wise plass i Leeds også neste sesong?

GeirO

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #2 på: April 29, 2007, 18:49:15 »
Tror mye kan skje på tre og en halv måneder......
MOT

marve

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #3 på: April 29, 2007, 18:57:44 »
La wise og poyet få fortsette også neste år ,liker deres store engasjemang og viljen de viser til å lykkes i våres klubb.Og res ble vell møe bedre etter at dem tok over .Tror litt kontinitet er medesinen vi trenger nå .
Enig at vi må satse på ung gutta ,men hvor mange her inne er fornøyd med at vi mønstrer et lag full av egne unge talenter som ikke rykker opp neste år ,tror det eneste som teller neste år er opprykk .Bruker vi et lag full av egnee unge talenter som ikke klarer å kjempe i toppen neste år så vill det også garantert bli bråk .
Ser at vi nå også blir linket til en take over hvor sounnes vist nok skal være innvolvert ,skjer det så har vi virkelig nådd bunnen ,sounnes er den siste manageren jeg vill se på elland road !!!!!!.Skjer det så kommer jeg til å miste all tro på at vi igjen skal kunne kjempe mot de beste .
 

Læshy

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #4 på: April 29, 2007, 19:00:11 »
Selv er jeg for å beholde Wise og Poyet. Dog er de "unge" og uerfarne managere, men for all del synes jeg de har gjort det bra for oss. De forvandlet et lag strippet for selvtillit, og knapt uten seire til å så vidt rykke ned fra CCC. Dette med lite midler. HEath ble slaktet da han ble kjøpt permanent, men i forkant og underveis i gårsdagens kamp var det plutselig flere som savner han. Hvor er logikken?

Behold Wise og Poyet!

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

marve

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #5 på: April 29, 2007, 19:02:08 »
quote:
Originally posted by Læshy

Selv er jeg for å beholde Wise og Poyet. Dog er de "unge" og uerfarne managere, men for all del synes jeg de har gjort det bra for oss. De forvandlet et lag strippet for selvtillit, og knapt uten seire til å så vidt rykke ned fra CCC. Dette med lite midler. HEath ble slaktet da han ble kjøpt permanent, men i forkant og underveis i gårsdagens kamp var det plutselig flere som savner han. Hvor er logikken?

Behold Wise og Poyet!

It´s only one United... Leeds United!


Enig læshy ,stussa også veldig over at så mange savna heath i går .
 

behold WISE OG POYET HER OGSÃ… .[:)]LIKER HOLDNINGENE DEMSES JEG [:)].
« Siste redigering: April 29, 2007, 19:04:25 av marve »
 

GeirO

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #6 på: April 29, 2007, 19:07:02 »
quote:
Originally posted by Læshy

Selv er jeg for å beholde Wise og Poyet. Dog er de "unge" og uerfarne managere, men for all del synes jeg de har gjort det bra for oss. De forvandlet et lag strippet for selvtillit, og knapt uten seire til å så vidt rykke ned fra CCC. Dette med lite midler. HEath ble slaktet da han ble kjøpt permanent, men i forkant og underveis i gårsdagens kamp var det plutselig flere som savner han. Hvor er logikken?

Behold Wise og Poyet!

It´s only one United... Leeds United!



Det var vel i overkant pen behandling av Mr. unWise. Er hellig overbevist om at Mr. Blackwell ville loset oss gjennom sesongen til en plass sånn ca. midt på tabellen.
MOT

auren

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #7 på: April 29, 2007, 19:11:17 »
Vel... Når alternativet er Foxe så er det ikke så rart man savner Heath... Dog forsvaret ikke var så ille i går. Ankergren Leeds beste!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Læshy

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #8 på: April 29, 2007, 19:18:15 »
Mr. Blackwell hadde aldri greid å lede Leeds til en plass over det Wise gjorde i årets sesong, med mindre han hadde skiftet ut samtlige spillere i januar, og fått samkjørt laget fortere enn på en ukes tid. Jeg tør påstå at ingen (kanskje et par) respekterte Blackwell nok til å ha han som en leder. Blackwell var for snill med spillerne, og alt for mange gjorde som de ville. Eksempler på dette er feks. Blake som lot vekta stige en del for mye. Dette gav Wise beskjed om med en gang, og Blake fikk vell en ny "vår" under Wise (så fremst jeg husker).

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

GeirO

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #9 på: April 29, 2007, 19:34:37 »
quote:
Originally posted by Læshy

Mr. Blackwell hadde aldri greid å lede Leeds til en plass over det Wise gjorde i årets sesong, med mindre han hadde skiftet ut samtlige spillere i januar, og fått samkjørt laget fortere enn på en ukes tid. Jeg tør påstå at ingen (kanskje et par) respekterte Blackwell nok til å ha han som en leder. Blackwell var for snill med spillerne, og alt for mange gjorde som de ville. Eksempler på dette er feks. Blake som lot vekta stige en del for mye. Dette gav Wise beskjed om med en gang, og Blake fikk vell en ny "vår" under Wise (så fremst jeg husker).

It´s only one United... Leeds United!



....og på tross av alt dette tror jeg Blackell ville gjort det bedre enn unWise.

Men dette blir jo bare synsing og hypotetiske teorier......
MOT

Adis

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #10 på: April 29, 2007, 20:55:59 »
Vi sluttet å tape stort og vi var ofte med i kamper med en sjanse. Etter det jeg kan huske har vi vel ikke tapt med to mål siden Sun'lun slo oss 2-0 26/12, så ett eller annet riktig tror jeg Wise og co har gjort med tanke på hvor hardt gutta jobber og fitnessen til gutta. Men den fitnessen måtte gutta spille på seg underveis og det strakk vel kanskje ikke helt til med tanke på hvor mange mål vi slapp inn sent i kamper.. Det er klart en backrekke som ble styrket med Gray, Michalik og midtbanen med Kish gjør at laget ikke slipper inn like mye mål men det er flere steder det hangler med kvaliteten. Er forferdelig spent på hva som skjer fremover.. kjenner jeg fortsatt er litt i sjokktilstand og ikke helt er med på hva som har skjedd, men det siger jo sakte inn. Håper inderlig vi får beholde Cress, og at Beckford kan ble en positiv erfaring i League One.. tror kandol også kan spille på seg nok selvtillit til å bli en tilvekst. Så er det bare å håpe at Rose, Parker, Elliot og co. får spille sammen med en del rutinerte karer og at kvaliteten i laget vil komme på plass og løfte oss opp. Jeg tror det er veldig viktig nå og få på plass dette fort, få begynt å trene og spille med et LAG, ikke masse leiesoldater.. kanskje holde antall spillere som brukes i løpet av en sesong 15 spillere under det som var tilfellet denne sesongen. Så tror jeg faktis at Wise og Poyet kan gjøre en grei jobb fremover. Vi har IKKE STINKA med dem ved roret, og jeg vil ikke slakte dem før vi gjør det. De tok over en klubb med mye tumulter og drit som starte siste 6-7 kampene i fjor og det er ikke lett å endre på ting i Leeds United tror jeg. Spillere spiller med mye mer press enn i mange andre klubber og jeg er litt redd det samme blir et problem for mange i League One også. Hvis det var slik at det var julaften hver gang Leeds kom på besøk til mange av klubbene i CCC, ja så blir det faen meg Olsok og Jonsok og Bursdag og Julaften og Nyttårsaften på en gang for klubbene i League One. Gutta må være klar over at 98% av klubbene vi møter vil spille sin beste kamp i sesongen mot nettopp oss når de møter oss på sine repektive hjemmebaner.
La oss nå inderlig håpe noen kommer og tar over roret fra Bates, jeg begriper faktisk ikke at noen vil kjøpe Villa og West Ham i stedet for Leeds. Totalt ubegripelig for meg... så noe muffins må det være. Men uansett..after chaos cometh light.. and so it will for Leeds United! WE ARE LEEDS!! AND WE ARE PROUD!!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Oggy

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #11 på: April 30, 2007, 04:46:40 »
Håper vi beholder de lovende unggutta vi har.
Frazer er vel en av få som blir igjen ned en div. ???
Tror han holder nivået i div. under...

Ellers beholder vi vel spillere som Foxe, Elliot, kanskje Blake,
Kandol og Moore ?
Med andre ord, ikke det helt store.
Oggy

oak-tjome

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #12 på: April 30, 2007, 06:08:27 »
men det første vi må forlange er at Wise oppfører som en voksen, slik at han kan gå foran som et godt eksempel. Ikke lurt å oppføre seg som en tulling på sidelinja. Han skal lede med ro, kløkt å ha hode på kroppen når endringer må gjøres underveis eller i pausen. Oppførsel smitter dere.
 

marve

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #13 på: April 30, 2007, 06:25:42 »
quote:
Originally posted by oak-tjome

men det første vi må forlange er at Wise oppfører som en voksen, slik at han kan gå foran som et godt eksempel. Ikke lurt å oppføre seg som en tulling på sidelinja. Han skal lede med ro, kløkt å ha hode på kroppen når endringer må gjøres underveis eller i pausen. Oppførsel smitter dere.


Hvor mange hadde ikke gitt f... i wise sin oppførsell hvis vi hadde vunnet ALLE VÃ…RE KAMPER ,klart å holdt oss i ccc eller han hadde hatt like stor sukkses som feks keane har i sunderland ???
JEG tror de fleste hadde gitt f... og wise hadde vært vår frelser .
Det kan han fortsatt bli hvis han får TID og kansje litt penger .FOR f...  WISE OG POYET HAR KUNN VÆRT I KLUBBEN VÃ…R I 5 MND.
De fikk vell ikke mange pund å handle for ,res har da blitt bedre ,skade problema har vært enorme osv osv .
« Siste redigering: April 30, 2007, 06:45:51 av Svend Anders »
 

jarle

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #14 på: April 30, 2007, 14:17:00 »
blackwell har skylda for denne elendige sessongen...

hvem kjøpte inn møkk og solgte unna gull???
hvem har ansvaret for at vi fremsto som et dårlig trent norsk 5 div lag når sessongen startet

det tok litt lang tid for Wise å snu skuta å få inn gode spillere... men når det skjedde var vi et fotball lag igjen... ref. siste 10 kamper...(viinner vi mot Derby er vel siste 10 innefor Play off nivå?)


SE POSITIVT PÃ… DET (selv om det er tidenes skandale all ligaer i verden innkludert at et lag på Leeds størrelse og historie rykker ned til nivå 3)...
nå starter REBYGGINGEN AV NYE SUPER LEEDS!!!

Trygve

  • Gjest
Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #15 på: April 30, 2007, 15:05:56 »
Når sesongen startet, var spiller stallen så mye dårligere en den som spilte play off ?
Et lag har ikke så mye uflaks, eller flaks om man ser på fjorårsesongen.
Leste en notis fra england , der de mente det var holdningen som hadde fått de i "uføret".
Det ble synset om at de levde på gamle meritter,og at når spillere kom til leeds så trodde de at de var god uten og måtte jobbe for det.
Det er sikkert mye og ta tak i, nå er det bare og starte oppryddingen og oppbyggingen til returen.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #16 på: April 30, 2007, 20:50:42 »
quote:
Originally posted by Trygve

Når sesongen startet, var spiller stallen så mye dårligere en den som spilte play off ?
Et lag har ikke så mye uflaks, eller flaks om man ser på fjorårsesongen.
Leste en notis fra england , der de mente det var holdningen som hadde fått de i "uføret".
Det ble synset om at de levde på gamle meritter,og at når spillere kom til leeds så trodde de at de var god uten og måtte jobbe for det.
Det er sikkert mye og ta tak i, nå er det bare og starte oppryddingen og oppbyggingen til returen.



Ja, nå kan vi faktisk begynne på nytt og mange meldinger har tydet på "dressingroom attitude" som ikke var bra i Leeds, særlig under KB! Men, hva som stemmer er vanskelig å si. Vi har stilt med et for dårlig lag, brukt 43 forskjellige spillere. Dette taler for seg selv egentlig. Intet fotballag kan fungere på denne måten, det mangler altså en på 4 komplette lagoppstillinger det! Da er det helt usannsynlig å greie g stille et samkjørt lag på beina med de rette holdningene til laget tror jeg. Og det viste seg jo også.
Yeboahs vitne

Runar

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #17 på: April 30, 2007, 20:58:37 »
Wise har åpenbart gjort endel riktig i sin tid i Leeds..

Fitness...
Den gode innspurts formen...
At vi ikke lenger slipper inn mål hver halvtime

men han har gjort noen feil og - noen av de mer uforståelig enn andre

skal ALLTID kjefte på 4 dommeren (dommere generelt)
betalte penger for Kandol??
Forsto for sjelden viktigheten av å ha midtbane spillere som kunne løpe...

 

Per-Stian

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #18 på: April 30, 2007, 21:24:19 »
Så lenge Bates ikkje sel seg ut av klubben, så blir nok Wise/Poyet sjefane også neste sesong. Dei har ingen stjernestatus hos meg, men eg ser liksom ikkje eit betre og like realistisk alternativ. McAllister og Eddie Gray er kanskje det mest fornuftige og realistiske alternativet, men dei kjem nok ikkje så lenge Bates har kontroll i klubben.

Eg er mest spent på kva som skjer på spelarfronten. Det er her vi vil sjå dei største endringane (så lenge vi ikkje blir slått konkurs). Vi har mange spennande ungdommar i klubben og Beckford har bevist at han held høgt L1-nivå. Så håpar eg at vi kan få ein god pris for Healy.

Per-Stian

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #19 på: Mai 02, 2007, 03:31:14 »
Leeds United have handed a trial to former Manchester United youngster Jamie Mullan.

The Nottingham-born winger is on the lookout for a new club after being released by The Red Devils.

With a number of players out of contract or on loan at Elland Road, Dennis Wise (pictured) is keen to scout new talent.

Mullan is adept on both wings and spent two years as an Academy scholar with The Red Devils after joining from Notts County.

Wise is expected to give Mullan a number of days' training with Leeds before deciding whether to offer a deal.

http://home.skysports.com/list.aspx?HLID=464361&CPID=10&title=Leeds+bring+in+Mullan&lid=&channel=Football_Home&f=rss&clid=2

leeds-4-eva

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #20 på: Mai 02, 2007, 07:07:03 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Så lenge Bates ikkje sel seg ut av klubben, så blir nok Wise/Poyet sjefane også neste sesong. Dei har ingen stjernestatus hos meg, men eg ser liksom ikkje eit betre og like realistisk alternativ. McAllister og Eddie Gray er kanskje det mest fornuftige og realistiske alternativet, men dei kjem nok ikkje så lenge Bates har kontroll i klubben.

Eg er mest spent på kva som skjer på spelarfronten. Det er her vi vil sjå dei største endringane (så lenge vi ikkje blir slått konkurs). Vi har mange spennande ungdommar i klubben og Beckford har bevist at han held høgt L1-nivå. Så håpar eg at vi kan få ein god pris for Healy.



bortsett fra at ingen manager ved sinne fulle fem vil finne på å takke ja til manager-jobben nå, ei heller Macca elle E.Gray
« Siste redigering: Mai 02, 2007, 07:08:46 av leeds-4-eva »
 

Per-Stian

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #21 på: Mai 08, 2007, 17:08:14 »
David Healy har i følge rykter nok av klubbar som er interessert i han. Glasgow Rangers og Fulham har allereie sagt at dei vil ha han, og no har også Sunderland, Sheffu ([xx(]), Everton og Man City vist interesse.

Forstår meget vel at Healy ikkje vil spele L1-fotball for oss. Meinar også at han ikkje fekk ut sitt fulle potensiale hos oss, spesielt under Wise. Håpar den store interessa rundt spelaren kan gi oss ein god pris.

Per-Stian

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #22 på: Mai 08, 2007, 17:13:46 »
MARSEILLE head a trio of leading European clubs who want to sign Leeds United's Northern Ireland striker David Healy.

The French giants have been in touch with Healy's representatives about landing the 26-year-old frontman, who looks set to quit Elland Road following Leeds' relegation to League One.

Galatasaray and CSKA Moscow are also known to be monitoring the hitman, who has 12 months of his contract left and would command a fee in the region of just £1million.

Advertisement
 His goalscoring exploits for Lawrie Sanchez's men at international level have made him the hot test prospect in Europe this season.

Sheffield United, Everton and Sunderland are also keen on Healy, who will meet agent Steve Hughes tomorrow to discuss his future. Hughes said: "There are a number of options on the table for David."

The Mirror

pale

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #23 på: Mai 08, 2007, 17:17:29 »
1 mill!?!
Vi må da kunne få mer for toppskåreren i Europakvaliken?
Får håpe på en budrunde, men alle vet jo hvordan det er fatt med oss om dagen, så han går vel gratis og vi betaler halvparten av lønna...som vanlig.

Per-Stian

Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #24 på: Mai 08, 2007, 17:20:02 »
quote:
Originally posted by pale

1 mill!?!
Vi må da kunne få mer for toppskåreren i Europakvaliken?
Får håpe på en budrunde, men alle vet jo hvordan det er fatt med oss om dagen, så han går vel gratis og vi betaler halvparten av lønna...som vanlig.



Det bør ikkje vere ein automatikk i at når vi rykkjer ned, så fell verdien på spelarane våre dramatisk. Healy har vist nok prov på internasjonal klasse gjennom sine fantastiske kampar for Nord-Irland mot nasjonar som Spania, England og Sverige. £1M er latterleg lågt sjølv om kontrakten hans går ut neste sommar. Gi oss det dobbelte - minst!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Silly crazy summer & neste sesong?
« Svar #25 på: Mai 08, 2007, 18:35:47 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

quote:
Originally posted by pale

1 mill!?!
Vi må da kunne få mer for toppskåreren i Europakvaliken?
Får håpe på en budrunde, men alle vet jo hvordan det er fatt med oss om dagen, så han går vel gratis og vi betaler halvparten av lønna...som vanlig.



Det bør ikkje vere ein automatikk i at når vi rykkjer ned, så fell verdien på spelarane våre dramatisk. Healy har vist nok prov på internasjonal klasse gjennom sine fantastiske kampar for Nord-Irland mot nasjonar som Spania, England og Sverige. £1M er latterleg lågt sjølv om kontrakten hans går ut neste sommar. Gi oss det dobbelte - minst!




Det betyr bare så uendelig lite hva vi her på forumet mener om dette, vi får bare håpe på best mulig uttelling!
Yeboahs vitne