Main Menu

Bakke

Started by Tobb, July 02, 2007, 03:49:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tobb

Sitte å ser Brann mot Tromsø nå.. Fy for en stygg spiller Eirik Bakke er!! Håper på rødt kort nå i sluttminuttene..........

Flyttet til åff-tåpik

Sydhagen

bakke er et f**kings asshole!!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Stifler

Har vel bedre å snakke om enn Bakke...

Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

HåvardK

Helt klart off-topic. Men han viser jo sitt sanne ansikt, da. Stygg stempling etterfulgt av et smilefjes. Burde vært direkte rødt. Har forlengst mistet siste rest av respekt for den mannen.

Sander

Den taklingen var utrolig stygg og når han gliser oppgitt etterpå, kjente jeg at det koket litt. "Jeg har spilt i Premier League, der er dette barnemat" virket det som han mente. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å bruke energi på en sånn grådig idiot, men jeg syns det var artig at han og Gashi ble vraket for Haugen.

Tobb

Styggeste smilet ever, og det når motspilleren ligger og vrir seg i smerte.. Herlig..

GeirO

Han har vel vært en noget ufin spiller i alle år.

Da han spilte for Leeds var det ikke uvanlig at han fikk gult kort det første kvarteret. Så var det å håååpe på at han ikke fikk nytt gult/rødt = utvisning resten av kampen. Slitsomt, spør du meg!
MOT

peacock

Dusteri å ta opp dette. Hadde mannen spilt for oss, hadde vi hyllet tacklingen. Fotball er en fysisk sport, og alle de beste årgangene vi har hatt har spilt fysisk tøff fotball.

asLeeds

bra innlegg peacock!! enig.

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Runar

Ronald

Eg va på stadion. Jada, Eirik Bakke fortjente gult kort. PUNKTUM. Sånn e fotball. Han e en meget bra spiller alt annet e tullprat. Vi snakker ikke om damefotball.

Heia Leeds og gull til Brann og Bergen.

NB! Steinar Nilsen og Ã...rst e helt på jordet, selvom det ikke var overlagt hands så skal det blåses. Beklager Tromsø, men TIL hadde fordel av at ballen ble blokkert av handa til Ã...rst. Når det e sagt, TIL har en spillestil og guts som gjør at eg tror de overlever i tippeligaen. Når snø og nordavind blåser til høsten på Alfheim e det ingen som slår TIL i Tromsø. ( Desverre for Brann)

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

JanT

Usympatisk som person og svak som spiller.
Var meget fornøyd den dagen han pakket sakene sine og forlot Leeds.

Jan Tore, luscos 1119
Jan Tore, luscos 1119

Sydhagen

quote:
Originally posted by Ronald

Eg va på stadion. Jada, Eirik Bakke fortjente gult kort. PUNKTUM. Sånn e fotball. Han e en meget bra spiller alt annet e tullprat. Vi snakker ikke om damefotball.

mannen fortjente RØDT kort! PUNKTUM!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Bye

Eirik Bakke er et svin. Han ser passe dum og naiv ut,men neida. Pure Evil!
Trønder i Bergen!

MrK

quote:
Originally posted by Lexmark

Eirik Bakke er et svin. Han ser passe dum og naiv ut,men neida. Pure Evil!

Historieløst og høyst upassende. Bakke i form er ett asset for enhver klubb.

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã...lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Tom S

Bakke who ??

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sydhagen

quote:
Originally posted by MrK

Historieløst og høyst upassende. Bakke i form er ett asset for enhver klubb.

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã...lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07

er bakke som er historieløs!!  var det ikke en slik takling som satte han ut av spill i fjor høst..?!  makan til drittsekk!

trosetti

Mildere utgave av taklinga til Keane på Alfie.

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

Gunnien

quote:
Originally posted by peacock

Dusteri å ta opp dette. Hadde mannen spilt for oss, hadde vi hyllet tacklingen. Fotball er en fysisk sport, og alle de beste årgangene vi har hatt har spilt fysisk tøff fotball.

sant det ja...  dessuten er vell fotballen generelt nå rimelig full av rottenskap..  hadde vert litt løye å gjennomgått nokre kampar og sett på kor mange gule/røde kort som burde vert delt ut p.g.a trøyeholding, filming, etterslenger, syting på dommer etc.

Kjell Skjerven

Må dere faen meg slutte å skrive om at Bakke er er usympatisk og eit svin!!
Dere som skriver dette, kjenner dere virkeleg han?
Eg kjenner han så godt at eg ivertfall kan si at han er ein kjekk og hyggeleg kar.
At det kan gå hardt for seg på fotballbana med harde taklinger,det veit alle at skjer.
Men slike kommentarer som einkelte kommer med her høyrer faen ikkje heime,så slutt med det!!

We Leeds supporters stick together.
Side before self,every time.

Budda

Skjønner ikke helt at Leeds-supportere syter over hardere taklinger. Det er jo det Leeds selv har vært kjent for. Nei, vi må ha litt tøffe taklinger i fotball. Blir kvalm når jeg ser på alle de nye primadonnaene som kommer opp. Så Portugal U-20 i går og makan til filming og syting har jeg skjelden sett på en fotballbane
Endre

Einar

Så sant som det er sagt, gunnien. Ved en slik gjennomgang ville man vel fort funnet ut at hver eneste kamp så langt i eliteserien hadde blitt avsluttet som five-à-side. Utviklingen i "skitne triks" innenfor fotballen er det største problemet denne idretten står overfor - og uvesenet er fortsatt eskalerende. Personlig synes jeg denne trøyeholdingen er værst, innimellom ser det mer ut som seiling enn fotball det som foregår i kampene. Dette er det uvesenet som dommerne også, nesten uten unntak, lar passere ettersom det kan synes som at "partene holdt like mye - så det er ingen grunn til å blåse" er den gjengse oppfatning. Alternativt at dette har grepet så vidt om seg at det nærmest er blitt "lov".
Den eneste måten å få slutt på dette er å stoppe spillet, gi begge gult, og så droppe ball... - men det krever utvilsomt et krav om den handlemåten fra internasjonalt fotballhold...

Vel, det var en tråddigresjon - selvsagt skulle Bakke hatt rødt, og hadde det vært noe tak i fotballforbundet så hadde de grepet inn og gitt Bakke karantene nå i etterkant (både for taklingen og at han i TV-intervjuet i etterkant ikke kunne være såvidt ydmyk at han skjønte dette var et grovt overtramp). Slike taklinger - hvor man åpenbart kun er ute etter å skade motstander - SKAL ikke forekomme, og MÃ... slås hardt ned på i hvert enkelt tilfelle.
Og da mener jeg det må kunne gjøres uavhengig av om dommeren oppfatter situasjonen korrekt der og da, ergo at også TV-bilder må kunne brukes for å straffe denne type opptreden i langt større utstrekning enn hva som gjøres i dag.

Hvis enkeltspillere tas for dette gjentagende ganger mener jeg at disse bør utestenges for godt!!! - slike har intet på en fotballbane å gjøre.

Sydhagen

quote:
Originally posted by Einar

Vel, det var en tråddigresjon - selvsagt skulle Bakke hatt rødt, og hadde det vært noe tak i fotballforbundet så hadde de grepet inn og gitt Bakke karantene nå i etterkant (både for taklingen og at han i TV-intervjuet i etterkant ikke kunne være såvidt ydmyk at han skjønte dette var et grovt overtramp). Slike taklinger - hvor man åpenbart kun er ute etter å skade motstander - SKAL ikke forekomme, og MÃ... slås hardt ned på i hvert enkelt tilfelle.
Og da mener jeg det må kunne gjøres uavhengig av om dommeren oppfatter situasjonen korrekt der og da, ergo at også TV-bilder må kunne brukes for å straffe denne type opptreden i langt større utstrekning enn hva som gjøres i dag.

Hvis enkeltspillere tas for dette gjentagende ganger mener jeg at disse bør utestenges for godt!!! - slike har intet på en fotballbane å gjøre.

kunne ikke sagt det bedre selv!

Sverre

MANGE ulike momenter inn i bildet her nå...

For det første må vi vel alltid kunne diskutere en ex-Leeds'er her på OEF.  Alt annet vil iallefall jeg finne merkelig.

Kjell;  - Jeg har også reagert på at svært mange har til dels svært skarpe personlige karakteristikker av Eirik Bakke.  Jeg vet ikke hvor godt en del av disse kjenner ham, men det kan virke som om svært mangte kjenner ham svært godt.  Personlig har jeg langt ifra et like positivt inntryk av gutten som det du har, men slik vil det vel være.  Vi er alle ulike, og betrakter ting på ulikt vis.

Selve tacklingen har jeg såvidt sett, da jeg gikk forbi TV'n, så den kan jeg ikke kommentere noe bastant, men den så ikke ut til å høre hjemme på en fotball-bane i forbifarten...
Generelt er jeg enig i manges beskrivelse av Bakke som en noe "ufin" fotball-spiller, og gjerne en spiller som vil stå frem som nettopp en slik "type" spiller.  Jeg tror han prøver å skaffe seg en posisjon som en av fotballens "tøffinger".  Tøffe spillere er imidlertid, etter min mening, spillere som spiller knall-hardt, men rent, og der stiller slett ikke Eirik Bakke i første rekke!

Peacock;  - Jeg er helt enig i at fotballen som har bragt Leeds de triumfene klubben har, har vært fysisk tøft spill.  Jeg mener likevel at vi både under Revie og Wilkinson hadde andre kvaliteter som toneangivende enn det Bakke sto/står for.  Vi hadde riktignok spillere som gjorde den defensive og "harde" jobben, men jeg føler ikke at hverken Hunter, Collins, Giles, Bremner eller Batty sto frem og var stolte av akkurat den delen av jobben.  På meg virker Bakke å være det i sin posisjon i Brann pr. i dag.  Godt mulig jeg tar feil her, men det er bare en følelse jeg har...  Nå har vel heller aldri Bakke vært kjent som noen ydmyk person, gjennom flere mildt sagt uheldige episoder gjennom årene.  De fleste av oss husker vel hvilke forventninger vi hadde til gutten ved årtusen-skiftet. Det er ingen stor overdrivelse å hevde at disse aldri har blitt innfridd.

Til slutt vil jeg si at vi bør ha såpass høyde her på OEF, at en diskusjon skal kunne utvikle seg et godt stykke utenfor det som er overskriften/poenget med første innlegg, uten at det skal skape diskusjon.  Slik denne saken har gjort.

Keep up the good work, lads!

...og ha en fortsatt fin sommer!!! [8D]

Dennis

Flotte svar Einar og Sverre! [8D]

Dette blir mer en gjentakelse av hva dere har sagt, men jeg er helt enig i at Eirik Bakke burde få straff for en slik takling. Stygge taklinger skjer, enten det er med overlegg eller uflaks, men det er stor forskjell på hva som skjer og hvordan!

Spillere som Batty og Bremner var også knallharde spillere, men uten at jeg kan gå god for alle bevegelser de har hatt på en fotballbane, så mener jeg de var mer eller mindre ærlige spillere, noe jeg ikke ser på Bakke som. Ikke bare sett i lys av hva Bakke gjør og har gjort på banen, men også etter utenomsportslige opptredener som har ført til blant annet rettsak - med engelsk tolk. [:I]

Andre igjen, som Ben Tatcher er et godt eksempel på stygge spillere, som gjør fotballen livsfarlig. Heinz Mullers takling på Geir Ludvig Fevang er et annet eksempel.

Budda har også rett i at det er kvalmende å se på primadonnaer som hiver seg rundt. Allikevel er det forskjell på det å være en hardtjobbende, ærlig spiller, framfor en som faktisk ønsker å skade motspillerne, uten at jeg skal si at det var Bakkes intensjon i dette tilfellet. Det som derimot gjør denne situasjonen enda verre, er som Sverre sier, hans manglende ydmykhet i etterkant. Han går faktisk og ler "det var hardt dømt" mens en spiller har ti centimeter knottespor på leggen. Det er ikke slik fotball burde være.

- Dennis
Marching on together!

HåvardK

Men en tvers igjennom trivelig kjernekar, det er han.

Roy Ellam

.

Lars E

Hehe det var en stygg takling. Klart gult med et snev av rødt i seg. Men å si at Bakke ikke er en god fotballspiller blir for dumt. Ja han er ganske stygg i spillestil, men han har mange andre sterke kvaliteter som vi ikke kan ta fra ham av den grunn. En spiller som Helge Haugen løper kanskje mer, men er ikke i nærheten av å ha den fotballen i seg som Bakke har.

Viss vi ser bort fra visse faktorer.. ehm ja.. så kunne jeg godt tenkt meg å se ham i Leedsdrakt for å si det sånn.

(Det va jeg som skrev for Roy Ellam, visste ikke at jeg var logget på pappa.)

Forever Leeds

Forever Leeds