Skrevet av Emne: fao sverre  (Lest 1437 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lis

fao sverre
« på: Juli 07, 2007, 19:21:59 »
Hvem er pearson??? som skulle slå sig sammen med redbus om et bud??


Leeds United yesterday today tomorrow forever
Leeds United yesterday today tomorrow forever

veteranen

  • Gjest
Re: fao sverre
« Svar #1 på: Juli 07, 2007, 20:01:50 »
Adam Pearson har tidligere vært commercial director i Leeds. Han trakk seg fra stillingen i 2001 - altså i grevens tid! - for å overta som styreforman i Hull City.

I Hull har han gjort en en glimrende jobb, med bl.a to opprykk og nytt stadion. Han solgte seg ut av Hull i juni, og er nå forhåpentligvis klar for å investere i Leeds. Han vil være en perfekt styreformann for oss!

Ps: Kan noen fortelle oss hvorfor tråden "Leeds lagt ut for salg" er stengt?
« Siste redigering: Juli 07, 2007, 20:06:47 av veteranen »

Sverre

Re: fao sverre
« Svar #2 på: Juli 07, 2007, 20:38:35 »
På nett igjen...

Først av alt aner jeg ikke hvorfor tråden er stengt, kan kanskje være noe teknisk, ettersom det var noen problemer da jeg la inn den lille meldingen tidligere i dag...

Pratet som sagt med LUSC fra Dublin i formiddag, og for første gang siden Cardiff i fjor vår - tror jeg vi sier - er det en viss optimisme å spore blant "de trofaste" som ser hva som skjer fra dag til dag.  Som Veteranen er inne på, var Adam Pearson inne i Leeds United like før det hele bikket over, og han har siden gjort en fremragende jobb med lille Hull.  Han har en høy stjerne i Yorkshire/Humberside-området etter den jobben som der er utført.

Viktig er det også at Adam Pearson har en svært god dialog med supporterne, og at klubben nå - til en viss grad iallefall - kan trekke i samme retning.  Om ikke 100% ennå, så kan en prossess på området dette starte.

Økonomisk blir det også slik at klubben etter et oppkjøp trolig vil betale ut skattegjelden i sin helhet, men dette er ikke bekreftet.  Det vil deretter også trolig komme inn (3) nye investorer.  Redbus er den ene (Har bidratt MYE i Charlton de siste årene).  Ryktene går også om Simon Morris og Duncan Revie, men det er foreløpig bare løse rykter...  

Som Veteranen var inne på har Simom Morris et meget tynnslitt rykte, sine bare 30 år til tross, og personlig føler jeg at vi ikke har råd til å ta sjansen på en slik type investor inn i styret nå, men dette er ikke annet enn en følelse jeg sitter med etter å ha lest Yorkshire-pressen regelmessig de siste årene...  Uansett om ryktene er riktig eller ikke...

Kan Ken Bates få en noenlunde "verdig" avskjed, så kan denne saken løse seg innen mandag ettermiddag kl. 18.00 norsk tid.

Vi snakker imidlertid om Leeds United, og jeg frykter at ikke alt går helt slik vi håper på.  Et nytt utspill fra Monaco, med massive penge-krav, vil iallefall ikke overraske i stor grad, for å si det slik...
 

veteranen

  • Gjest
Re: fao sverre
« Svar #3 på: Juli 07, 2007, 21:29:30 »
Bare for å fylle inn litt mer info om Pearson, i forhold til det Sverre er inne på i sitt innlegg.
Pearson har ledet selskapet som har stått for byggingen av det nye praktannlegget i Hull. Stadionet blir brukt av både Hull City og byens rugby-lag, men fotballklubben har førsteprioritet. Her har det også vært samarbeid ned lokale myndigheter. Pearson har vist at han er flink til å trekke inn andre mennesker og grupper i et inkluderende samarbeid, noe som i mange år har vært en total mangelvare i vår klubb.

Hull's opptur under Pearsons ledelse, har ikke kommet som et resultatet av en hasardiøs satsing, men heller som et resultat av at de har bygget "stein på stein", for å bruke Monsamjeldens favorittuttrykk. Jeg tror at dette er en veldig fornuftig måte å gjøre ting på.

Vi skal heller ikke undervurdere betydningen av den lærdommen Pearson fikk med seg fra sin tid i Leeds. Det var Jeremy Fenn som hentet Pearson til Leeds. Pearson har seinere sagt at han merket en  endring i holdning og kultur på det økonomiske området i klubben etter at Fenn forsvant i 99. Ser ikke bort fra at Pearson været (han er vær!) hvor det bar hen med Leeds, da han selv trakk seg i 2001.

Skulle nå Pearson komme inn som en ny frontmann i Leeds, så skal dere ikke se bort fra at gamle Vettisen forsøker seg på en akrobatisk salto, i ren gledesrus! Da vil det jo også vært typisk hvis jeg går bort og brekker nakken, når det omsider begynte å se litt lyst ut for vår kjære klubb. [:I][:)]

Lis

Re: fao sverre
« Svar #4 på: Juli 07, 2007, 22:27:24 »
Tak for informationerne.. [:)]


Leeds United yesterday today tomorrow forever
Leeds United yesterday today tomorrow forever

Adis

Re: fao sverre
« Svar #5 på: Juli 07, 2007, 23:28:03 »
Dæven, jeg må si det hele har en positiv vibbe en jeg har følt på lenge.. neeesten en viss grad av åpen info fra KPMG vedr. at de har lagt klubben ut for salg også.. nei det kan ikke stemme.. må være noe negativt som skjer i det det hele nesten løses. Men det er som Sverre sier.. det er Leeds United.. noe må jo gå galt.. C'mon you Whites!





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: fao sverre
« Svar #6 på: Juli 09, 2007, 14:23:02 »
quote:
Originally posted by WeAreLeeds

Dæven, jeg må si det hele har en positiv vibbe en jeg har følt på lenge.. neeesten en viss grad av åpen info fra KPMG vedr. at de har lagt klubben ut for salg også.. nei det kan ikke stemme.. må være noe negativt som skjer i det det hele nesten løses. Men det er som Sverre sier.. det er Leeds United.. noe må jo gå galt.. C'mon you Whites!

Ja, en føler seg dessverre overbevist om at det er "ugler i måsan" når det kommer positive signaler!





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Yeboahs vitne