Skrevet av Emne: Paragrafryttere og NFF  (Lest 4817 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Paragrafryttere og NFF
« på: September 04, 2007, 00:04:28 »
Hånd og hanske.
Fot i hose.
To erter i samme belg.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=161432

FKH nektes flere enn 3900 tilskuere i køppen mot Odd.
Fordi sikkerheten ikke er ivaretatt da.
Dette er fordi FKH er i 1. div.

Hadde VARD (mot all formodning) vært i denne køppfinalen kune de lastet inn 9000 mann (som er kommunens grense). De er nemlig en 2. divisjonsklubb, og trenger ikke følge de samme reglene som FKH.

I ytterste konsekvens, hvis FKH hadde møtt Vard i semifinalen ville tilskuerantallet tillatt av NFF vært avhengig av hvem som hadde hjemmebane: Hvis Var hadde kommet flrst opp av hatten ville Haugesund stadion vært sikkerhetsklarert for 9000. Hvis FKH hadde kommet først ut av hatten, kun 3900.

Lenge leve fornuften, skjønnet og den fraværende stivbeintheten i Fotballforbundets indre gemakker. [:(!][:(!][:(!]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Sleivind

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #1 på: September 04, 2007, 00:10:48 »
Stod vel i haugesunds avis idag at ordførern har sendt et lite brev til NFF, så får vi se om det bærer noen frukter!

lojosang

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #2 på: September 04, 2007, 00:35:59 »
Hvis noe skjer påtar jeg meg den fulle og hele æren.
Forfattet nettop et elektrisk brev til nff, med kopi til Espelund og Kåfjord. [:D]

Håper det blir en årnings i hvert fall. De kan vel ikke være HELT immune mot sunn fornuft på Ullevål heller, vel? [:)]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

kjelvi

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #3 på: September 04, 2007, 00:37:44 »
quote:
Originally posted by lojosang

FKH nektes flere enn 3900 tilskuere i køppen mot Odd.
Fordi sikkerheten ikke er ivaretatt da.



Er dette noe å mase om....?!?
Bor det flere i fiskerlandsbyen der borte? Om lag samme størrelse om Molde...?!?

[:D]

lojosang

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #4 på: September 04, 2007, 01:11:53 »
Opp i rompa di Der må jeg få lov å arrestere deg, min godeste Kjelvi. Googlingen lurer deg muligens litt her. [8D]
Dere kvasiurbane Oslo-Sunnmøringer aner som vanlig fælt lite om verden utenfor kaffebarene i hovedstaden. [:D]

Haugesund og omegn er blant de 10 tettest befolkede områdene i landet.
Haugesund har ~31000 innbyggere
Nabokommunen Karmøy har over 37000.
Nabokommunen Tysvær har i underkant av 10000.
Sveio ~5000

Kunne tatt med Bømlo og Stord også, antar jeg, tross bare en liten time unna i automobil. Det ville blitt rundt 26000 til.

Men fotballinteressen har vært laber noen år. Derfor blir det ekstra merkelig når NFF i det ene øyeblikk klager på lave tilskuertall i kvarfinalene, og i det neste begrenser tilskuerantallet til 3900 i semifinalen, fordi FKH rykket opp til 1. div igjen for to sesonger siden.


Hmm. Googling etter folketall har bragt på det rene informasjon om min hjemkommune som jeg slett ikke var klar over.
Navnet Tysvær stammer fra det norrøne gardsnavnet Teitsfjörðr.
Man skulle jo tro det var fotballforbundet som holdt til i Teitfjord. [:I]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
« Siste redigering: September 04, 2007, 01:12:37 av lojosang »
- Leif Olav

kjelvi

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #5 på: September 04, 2007, 01:32:10 »
quote:
Originally posted by lojosang

Opp i rompa di Der må jeg få lov å arrestere deg, min godeste Kjelvi. Googlingen lurer deg muligens litt her. [8D]
Dere kvasiurbane Oslo-Sunnmøringer aner som vanlig fælt lite om verden utenfor kaffebarene i hovedstaden. [:D]


godt å registrere at det ikke bare er moldensere som enkelt lar seg tirre....[8D]

Lids

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #6 på: September 04, 2007, 01:40:07 »
quote:
Originally posted by lojosang

Opp i rompa di Der må jeg få lov å arrestere deg, min godeste Kjelvi. Googlingen lurer deg muligens litt her. [8D]
Dere kvasiurbane Oslo-Sunnmøringer aner som vanlig fælt lite om verden utenfor kaffebarene i hovedstaden. [:D]

Haugesund og omegn er blant de 10 tettest befolkede områdene i landet.
Haugesund har ~31000 innbyggere
Nabokommunen Karmøy har over 37000.
Nabokommunen Tysvær har i underkant av 10000.
Sveio ~5000

Kunne tatt med Bømlo og Stord også, antar jeg, tross bare en liten time unna i automobil. Det ville blitt rundt 26000 til.

Men fotballinteressen har vært laber noen år. Derfor blir det ekstra merkelig når NFF i det ene øyeblikk klager på lave tilskuertall i kvarfinalene, og i det neste begrenser tilskuerantallet til 3900 i semifinalen, fordi FKH rykket opp til 1. div igjen for to sesonger siden.


Hmm. Googling etter folketall har bragt på det rene informasjon om min hjemkommune som jeg slett ikke var klar over.
Navnet Tysvær stammer fra det norrøne gardsnavnet Teitsfjörðr.
Man skulle jo tro det var fotballforbundet som holdt til i Teitfjord. [:I]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]



Og Karmøy stammer fra navnet Kåfjordur. [:)]

Thomas
Thomas

lojosang

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #7 på: September 04, 2007, 16:00:05 »
quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by lojosang

Opp i rompa di Der må jeg få lov å arrestere deg, min godeste Kjelvi. Googlingen lurer deg muligens litt her. [8D]
Dere kvasiurbane Oslo-Sunnmøringer aner som vanlig fælt lite om verden utenfor kaffebarene i hovedstaden. [:D]


godt å registrere at det ikke bare er moldensere som enkelt lar seg tirre....[8D]



Den tirringen ble tok Oslo-sunnmøringene i Sjøfartsdirektoratet som uttalte at de ikke ville flytte ut på landsbygda seg av. Det var allerede plenty vann på akkurat den mølla. [8D]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Svend Anders

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #8 på: September 04, 2007, 16:17:10 »
quote:
Originally posted by lojosang

Opp i rompa di
Haugesund og omegn er blant de 10 tettest befolkede områdene i landet.
Haugesund har ~31000 innbyggere
Nabokommunen Karmøy har over 37000.
Nabokommunen Tysvær har i underkant av 10000.
Sveio ~5000

Kunne tatt med Bømlo og Stord også, antar jeg, tross bare en liten time unna i automobil. Det ville blitt rundt 26000 til.



Hvis du regner sånn blir det fort noen store byer rundt omkring, vet du.

Fredrikstad har f.eks drøyt 71.000 innbyggere.
Tar du med nabokommunen Sarpsborg kan du plusse på 50.000 (dessverre stiger også dette tallet)
Legg til Hvaler og pluss på 7.000.
Eller Råde og 5.000 (?).
Tar du med alle kommunene innen en UNDER en times avstad, slik du selv gjør, kan du ta med hele Østfold, og vips har du en kvart million!

[8D]

SA

http://www.svendanders.com/

Sleivind

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #9 på: September 04, 2007, 17:44:32 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by lojosang

Opp i rompa di
Haugesund og omegn er blant de 10 tettest befolkede områdene i landet.
Haugesund har ~31000 innbyggere
Nabokommunen Karmøy har over 37000.
Nabokommunen Tysvær har i underkant av 10000.
Sveio ~5000

Kunne tatt med Bømlo og Stord også, antar jeg, tross bare en liten time unna i automobil. Det ville blitt rundt 26000 til.



Hvis du regner sånn blir det fort noen store byer rundt omkring, vet du.

Fredrikstad har f.eks drøyt 71.000 innbyggere.
Tar du med nabokommunen Sarpsborg kan du plusse på 50.000 (dessverre stiger også dette tallet)
Legg til Hvaler og pluss på 7.000.
Eller Råde og 5.000 (?).
Tar du med alle kommunene innen en UNDER en times avstad, slik du selv gjør, kan du ta med hele Østfold, og vips har du en kvart million!

[8D]

SA

http://www.svendanders.com/



Men så må du huske på at 1 time på østlandet er ikke det samme som 1 time her på vestlandet [:p]

Svend Anders

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #10 på: September 04, 2007, 17:47:32 »
quote:
Originally posted by Sleivind


Men så må du huske på at 1 time på østlandet er ikke det samme som 1 time her på vestlandet [:p]



Nei, det er sant. Men jeg har kjøpt meg ny klokke og den er superbra. Gjør en time på knappe 55 minutter.

SA

http://www.svendanders.com/

MrK

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #11 på: September 05, 2007, 15:26:36 »
...........men i Molde er det da en fotball arena i motsetning til i Araber land

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

MrK

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #12 på: September 05, 2007, 15:28:24 »
er det forskjell på en kilo på øst og vestlandet og?

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Dennis

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #13 på: September 05, 2007, 15:41:10 »
Høres jo helt merkelig, lojosang! [:0] Gi dem inn! [8D]

Uansett så er det flere ting NFF burde forandre på med tanke på cupen. Jeg mener Brann - Vålerenga, Lillestrøm - Rosenborg eller lignende burde være oppgjør som kan trekkes allerede i første runde, slik at askeladdene blir oftere å se i senere runder. Vitsen med at et B-preget Tippeliga-lag slår Ytre Rotfyllinga 0-15 i de to første rundene, ser jeg ikke!

Jan Ã…ge Fjørtoft, som ellers har lite smart å fortelle, kom jo med dette forslaget i våres og NFF skulle visstnok diskutere det (legge det til side, som det også kalles.) Uansett, noe må gjøres med cupen. Når en kvartfinale mellom Lyn - Lillestrøm ikke klarer å spa opp mer enn 12 tilskuere og en kantinedame (ikke no vondt mot Lyn-fansen) så sier det seg sjøl at det trengs nyvinninger. De britiske øyer og Norge er jo tross alt noen av svært få land der cupen er noe spesielt og det håper jeg den forblir også.

UEFA la frem forslaget om at 4.plassen i de store ligaene skulle gi kvalik til CL, noe jeg må si meg enig i - og igjen være uenig med Alex Ferguson [:)]

- Dennis
« Siste redigering: September 05, 2007, 15:42:18 av Mr Kaizer »
Marching on together!

lojosang

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #14 på: September 05, 2007, 16:08:55 »
quote:
Originally posted by MrK

...........men i Molde er det da en fotball arena i motsetning til i Araber land

"Molde på topp"





Og det må et lass Ã…lesundere til for å fylle den opp [:P]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Sten

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #15 på: September 05, 2007, 16:41:13 »
Siden det åpenbart er mye forvirring rundt dette med stadion til Haugesund (hvor mange tilskuere er det egentlig plass til?) i tillegg til at det er en masse forvirring også rundt selve fotballlagene i Haugesund - Du har Vard, Vard Haugesund, FKH, FK Haugesund, Haugar og Haugesund/Vard bare for å nevne noen få- samt at det snart er valg og at nesten ingen vet hva Haugesundere sier saidan dei adlo saman skrjeve so dei prata, så foreslår jeg at hele kampen flyttes til Østlandet. Skien f.eks.

Har skrevet EDB-brev om dette til han Kvæfjord eller hva han heter, og regner med å få like lite svar på det som min iltre e-post om hvorfor han som ansvarlig for ett av Norges største og viktigste særforbund lar de slevende bolleposene i TV2 bestemme hvilke lag som får subsidiert pressedekning i dette landet.

Oppirompadi.


Sten
Sten

MrK

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #16 på: September 05, 2007, 16:43:43 »
quote:
Originally posted by lojosang

quote:
Originally posted by MrK

...........men i Molde er det da en fotball arena i motsetning til i Araber land

"Molde på topp"





Og det må et lass Ã…lesundere til for å fylle den opp [:P]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]



De er da ikke velkommen her..........Molde har vært fyllt tilo randen og det er flere enn på CLS - at ålesundere er sulteforet forstår en jo med at de trives med å tape fotballkamper til stadighet!

Forøvrig så vant Molde sist cupen i 2005 og slo Haugesund sist 4-2 - det var 17.juni.
At det i det hele tatt spilles semifinale på en så liten bane er en skam - Haugesund som by burde hatt noe bedre enn som så!

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sten

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #17 på: September 05, 2007, 18:22:14 »
Si meg - tar jeg feil når jeg konstaterer at det er relativt mye rivalisering mellom de forskjellige områdene og byene på Nord-Vestlandet?.........

Sten
Sten

MrK

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #18 på: September 05, 2007, 18:31:12 »
Ja - det var fakta opplysninger!
HAugesund kan vel knapt kalles nord vestlandet - er skien i telemark eller buskerud?

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sten

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #19 på: September 05, 2007, 18:36:44 »
Vestlandet da for søren

Sten
Sten

Lids

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #20 på: September 05, 2007, 18:43:31 »
Er vel Molde vs Ã…lesund - Kristiansund er ikke så ofte nevnt når det krangles der oppe på NORDVESTLANDET.

Thomas
Thomas

MrK

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #21 på: September 05, 2007, 19:11:19 »
hvor og hva er det for noe - der er det da ingenting...............3 verden

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

lojosang

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #22 på: September 05, 2007, 22:36:11 »
quote:
Originally posted by MrK
At det i det hele tatt spilles semifinale på en så liten bane er en skam - Haugesund som by burde hatt noe bedre enn som så!




Banen innehar vel de standardiserte mål for en gressmatte. [:D]
At det trengs nytt fotballstadion er vi skjønt enige om.
De fleste politikerne er også enige om det. Det de ike blir enige om er hvem som ksal betale, og hvor den skal ligge.

Så for å svare Sten i samme slengen:
quote:
Siden det åpenbart er mye forvirring rundt dette med stadion til Haugesund (hvor mange tilskuere er det egentlig plass til?) i tillegg til at det er en masse forvirring også rundt selve fotballlagene i Haugesund - Du har Vard, Vard Haugesund, FKH, FK Haugesund, Haugar og Haugesund/Vard bare for å nevne noen få- samt at det snart er valg og at nesten ingen vet hva Haugesundere sier saidan dei adlo saman skrjeve so dei prata, så foreslår jeg at hele kampen flyttes til Østlandet. Skien f.eks.


Det var en gang tre små fotballklubber som bodde i en liten fiskerlandsby på Sørvestlandet. Var, Djerv 1919 og Haugar het de. Disse klubbene hadde klubbhus som lå så nær hverandre at det ikke skulle rare tilslaget til for å knuse ruter hos rivalene fra verandaen på eget klubbhus.

Stridighetene mellom Vard, Haugar og Djerv1919 hadde etter manges menging ført til at Huagesund aldri hadde klart å etablere et stabilt topplag. Alle tre hadde hatt sine korte visitter i den øverste divisjon, men ingen av dem hadde klart å overleve. Haugar klarte rett nok å gå videre fra første runde i europacupen et år, ifølge sagnene.

Så et år da alle tre klubbene befant seg i nest øverste divisjon, og alle tre lå an til nedrykk kom et klokt hode på at kanskje man kunne samarbeide. Det endte med at Haugar og Djerv1919 rykket ned til 2. divisjon. Vard klarte seg med et nødskrik, og klubbens særinger og vriompeiser kuppet årsmøtet, og stemte mot å gå inn i samarbeid.

Djerv1919 og Haugar ble likevel enige om å danne Fotballkubben Haugesund, eller FKH om du vil. Vard ville da presisere at også de var fra Haugesund, og endret navn til Vard Haugesund, og rykket ned til 2. divisjon i første forsøk. FKH rykket opp til 1. divisjon.

Klubbene Haugar og Djerv1919 er nå breddeidrettsklubber. A-lagene deres begynte på bunn av seriesystemet, og har nå karret seg oppover til 3.-4.divisjon et sted. Noe som resulterte i at FKH møtte sin egen moderklubb Djerv1919 i første runde av køppen i år. FKH har ikke aldersbestemte lag. (Eller kanskje de har Dvergputtiser, eller hva de heter de på nivået under junior?)

Så, etter overforbruk av penger, nedrykk fra eliteserien, og en rik onkel som gikk lei av fotball kom FKH i økonomiske problemer, og alle spillerkontrakter ble annulert. De kunne ikke lenger bruke penger de ikke hadde. Så rykket plutselig Vard (eller Vard Haugesund om du vil) opp igjen. Det førte naturligvis til at begge Haugesundslagene rykket ned. På tross av å ha sendt Odd og Viking ut av køppen, og spilt jevnt med Rosenborg i 75 minutter (bare synd RBK vant kampen i løpet av det første kvarteret).

Etter mye murring i Haugesund og omegn, særlig etter at Haugaland Håndballklubb rykka opp til eliten, begynte enkelte medlemmer i Vard å tenke på samarbeid igjen. Men ikke før de hadde prøvd seg på å rykke opp til det nest jeveste nivået igjen. Da FKH klarte dette kunststykket etter å ha slitt seg til uavgjort på en flekkete øy på sørlandet i siste kamp, mens Vard bare klarte 2. plass i sin gruppe kom einstøingene i Vard i mindretall.

Det ble inngått samarbeidsavtale mellom FKH, Haugar, Djerv1919 og Vard. Den er såpass komplisert at ingen helt vet hva den betyr. Likevel resulterte den i at de to gode spillerne på Vard gikk til FKH, mens en del av de brukbare fra FKHs rekruttlag gikk til Vard.

Etter et år med samarbeid var det en del av Vard-einstøingene som fortsatt helst så at Vard skulle kjempe om verdensherredømme. De ble nedstemt, og skrev sinte leserinnlegg i Haugesunds Avis (også kalt Pravda) i månedsvis etterpå.

Forvirra? Da kan jeg fortelle at det også finnes et fjerde, eller det blir vel femte lag som spiller fotball i Haugesund, nemlig Haugesundskameratene. Med mindre de er nedlagt, eller har inngått samarbeid. I tillegg har vi Nord, som også har vært såpass høyt opp esom 2. divisjon, med de ligger egentlig i Karmøy. I Karmøy, men ikke PÃ… Karmøy. Nordheim er nemlig på fastlandet, men er en del av Karmøy kommune. Det er omtrent fem minutter å kjøre fra Haugesund Stadion i Haugesund til Nordheim Idrettsetellerannet i Karmøy kommune utenfor Karmøy.

Når det gjelder valget i Haugesund er så vidt jeg har fått med meg Petter Steen fra Høire fortsatt favoritt til å få beholde ordførersetet. Ikke så rart, siden ingen andre KAN beholde ordførersetet. Men stadionsaken brukes for alt den er verdt i valgkampen.

Venstre går inn for at nytt stadion skal bygges utenfor sentrum. Petter Steen står fram i Pravda og forteller at nå har han sendt brev til Kåfjord og Prinsipprytterne, så hvis folk bare stemmer på han så blir det nok køppfinale. Hva de andre partiene mener er jeg ikke sikker på. Men jeg kan gjette. FrP gir blanke i stadionsaken så lenge det ikke blir bompenger eller utelndinger av den. Pensjonistpartiet mener at alt var mye bedre før, og at prisen på sukkerkavring og kulturmelk nå går over alle støvleskaft...

Nei, ka va spørsmålet egentlig?
Va dette oppklaranes?

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

lojosang

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #23 på: September 05, 2007, 22:39:54 »
quote:
Originally posted by Sten

Si meg - tar jeg feil når jeg konstaterer at det er relativt mye rivalisering mellom de forskjellige områdene og byene på Nord-Vestlandet?.........

Sten



Næh, egenlig ikke. Jeg bare prøver å fyre oppunder mørekonflikten som allerede raser her.

Rett nok var det en sildebordskrig mellom Haugesund og Florø for mange år siden. Haugalendinger er stort sett mer opptatt av å skule på østlendinger enn andre vestlendinger. Måkeberget klarer ikke en gang å bli enige om hvorvidt det er Viking eller Brann som skal være arvefienden, nå som FKH "samarbeider" med Vard. [:)]

Det er fristende å sitere poporkesteret Pet Shop Boys akkurat nå.


Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
« Siste redigering: September 05, 2007, 22:41:10 av lojosang »
- Leif Olav

Robert

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #24 på: September 06, 2007, 00:38:30 »
Har vel kanskje ikke akkurat med topic å gjøre, men endelig tar NFF til litt fornuft!
http://www.fxt.no/forstediv/article1319163.ece
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

HåvardK

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #25 på: September 06, 2007, 02:40:01 »
quote:
Originally posted by Sten
 Du har Vard, Vard Haugesund, FKH, FK Haugesund, Haugar og Haugesund/Vard bare for å nevne noen få-


Du glemte vel Djerv 19-19, Djerv 20-19 og Djerv 40-40(også kalt djuice), Sten?

kjelvi

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #26 på: September 06, 2007, 03:48:12 »
Vi fra Nordvest er verdens beste bestiser.
Litt rivalisering er det nok mellom fylkets to byer.

kjelvi

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #27 på: September 06, 2007, 03:49:50 »
quote:
Originally posted by kjelvi

Litt rivalisering er det nok mellom fylkets to byer.



Ã…lesund og Kristiansund altså.
Molde er jo bare ei gate med litt villabebyggelse rundt...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #28 på: September 06, 2007, 04:00:25 »
quote:
Originally posted by kjelvi
Molde er jo bare ei gate med litt villabebyggelse rundt...


...nånå, de har da et Adeccoligalag i det minste.. [8)]




Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

MrK

Re: Paragrafryttere og NFF
« Svar #29 på: September 06, 2007, 04:09:41 »
...........og vi må ha noen grøfter langs veien på vei ut av fylket som i Stordal som egen \tlig er en liten dal med små/få mennesker

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?